abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72798396
Wat goed van Mika!

Ik heb gister aan de juf op de psz gevraagd hoe Amber zich daar gedraagt en of ze netjes opruimt en zo.. en de juf was helemaal tevreden... waarom doet ze dat thuis dan niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72805300
Grrrr, iemand oordopjes te leen?
Devin heeft ontdekt dat je als je je zin niet krijgt, terecht gewezen wordt of iets doet dat niet mag/niet lukt/levensgevaarlijk is je dus ook keihard en heel hoog kan gaan gillen.
En nu ik toch bezig ben: wil iemand mijn kind alsjeblieft aan zijn verstand krijgen dat ik MAMA ben en niet OMA??? Zo noemt hij me al 'n week of 4 en het irriteert me mateloos! Bijna elke zin begint met "Oma,.....". Zo stom! En alleen tegen mij, papa is nog wel gewoon papa.

Nou moe

Voor de rest is het een heerlijk joch, heel lief en zorgzaam ook voor zijn babybroertje.
Maar soms zijn er van die dagen...
.... met gevoel voor drama....
pi_72805941
Oh Kers wat je daar zegt was precies Mikael. Die zei niet oma maar gewoon steeds achter elkaar: mama, mama, mama, mama, mama. En of ik nu wel of niet iets zei hij ging gewoon door. Toen mocht ie voor straf me geen mama meer noemen. Zei ie steeds Nicole, Nicole, Nicole
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 16 september 2009 @ 20:07:40 #204
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72816707
Even een vraag; wat doen jullie als je het idee hebt dat je kind niet goed in de groep ligt? Ik heb nu een aantal malen (oke, 2 , maar ik wil dat soort dingen graag zsm voor zijn) meegemaakt dat D. een beetje vervelend wordt bejegend door een ander kindje.

Hij vraagt bijvoorbeeld erg veel aan kinderen (Hoe heet jij, etc, gewoon, een gesprekje willen voeren) en krijgt dan bijna altijd een bot, afwijzend antwoord. Hij wil eigenlijk gewoon communiceren en krijgt dan nul op rekest.

Vandaag deed hij enorm aardig tegen een jongetje aan het kwebbelen dat ineens tegen hem begon te gillen dat ie een stinkerd was Dat ventje was met zijn oma dat er ook nog eens niets van zei, wat ik dan ook al raar vind, je corrigeert zo'n kind dan toch?! Ik kan me voorstellen dat D. zich dan niet serieus genomen voelt, zich een buitenstaander. En nog een voorbeeld, laatst waren we ergens en kwamen het iets oudere zoontje van een kennis van mij tegen, D. heel enthousiast en zulks, en zegt dat jochie botweg "Ga weg, jij bent mijn vriendje niet!" terwijl ze altijd leuk hebben gespeeld. Oke, het was ook wel eens beef, maar dat is logisch met twee peuters die moe zijn lijkt me.

Ik vind dat soort situaties heel erg naar en vraag me af hoe andere moeders dat ervaren als zoiets voorkomt, en hoe jullie daarmee omgaan .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72817274
Hier is het een beetje andersom Vivi. Omdat Anna nogal een klein frutje is, komen oudere (en jongere!) kinderen op het kdv nog wel eens op haar af. Vanochtend zelfs een dreumes die ging aaien. Anna vindt dat niet fijn. Het overheerst haar zeg maar en daar kan ze erg van schrikken. Tegen het andere kindje zeg ik dan dat Anna eerst even wil wennen en dat ze straks mee gaat spelen. Aan Anna vraag ik dan om te zeggen dat ze het niet fijn vindt. Dat gaat nu steeds beter.
Ze reageert dus niet bot of gaat niet iets gemeen zeggen, maar wat voor een ander kind gewoon lief doen is (en ik vind het ook lief voor de duidelijkheid), komt voor haar heel eng over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72818844
Oh Viefke, ik zou dat ook heel erg naar vinden.
Maar weet je, ik denk dat je het niet moet opvatten als 'Mijn zoon ligt niet goed in de groep'. Dat doe je denk ik ook niet, toch? Mijns inziens hoort het bij het ontdekken van sociaal verkeer. Zowel van Dean, als van de tegenpartij. Ik vind ook dat zo'n oma een corrigerende/sturende rol zou moeten hebben, maar ja, niet iedereen is zo bewust met opvoeding bezig. Het lijkt me belangrijk dat jij Dean kunt uitleggen wat er in zo'n situatie gebeurt, en dan niet 'zielig' naar hem toe. Maar een beetje beschouwend.

Ik ben (ook) bang geweest dat Thies wellicht niet goed in de groep zou liggen ivm zijn spraakproblemen (één kind zei eens: "Oma, dat is Thies, die kan niet praten!" Oké dan, dat was wel confronterend). Maar ik hoor van de leidsters en een aantal moeders op de psz terug dat hun kind juist erg graag met Thies speelt. Dat voelt wel heel fijn moet ik eerlijk zeggen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:01:28 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72819060
Nee, zo "zwaar" zie ik het ook niet hoor, meestal heeft ie juist wel heel leuk aansluiting, en ook op het KDV gaat het prima. Maar het viel me gewoon al een aantal keren op dat die aansluiting vaak met wat oudere kinderen is, en kindjes van Dean zijn leeftijd niet of heel bot reageren als ie een "babbeltje" met ze probeert te maken. Dat kijkt ie mij ook van aan met zo'n koppie en zegt ie "Mama, kindje hoort het niet?! " . Dat vind ik gewoon sneu .

En ja, die oma die niks zegt, dat vind ik ook lastig, ik keek haar nog wel even aan zo van " " maar niks hoor.
pi_72819212
Weet je, jij kunt het ook niet met iedereen even goed vinden. Ook al geef je ze wel een kans (meestal...! ). Zo gaat het bij kinderen dus blijkbaar ook. Their loss!

En nu ik er even in een wat breder kader over nadenk, de dochter van mijn zus (Thies zijn nichtje dus, bijna 5) moet niets van Thies hebben. Hij boeit haar gewoon niet. En dat voelt voor mij ook heel lullig. Ik moet zelfs moeite doen om aardig tegen haar te blijven.
pi_72819266
Lastig om mee om te gaan. Kim heeft het weleens als ze wil glijden en dan gaat ze tegen de kindjes aanlullen. Vaak veel oudere kindjes en die negeren haar dan. Kijkt ze me zielig aan.

Morgen moet ze voor de ogentest en prik. Ieks!
pi_72819281
Wat ook kan Vivi, is dat Dean wat praten betreft 'gewoon te ver' is voor leeftijdsgenootjes. Die kunnen daar niet goed bij meekomen en oudere kindjes wel.

Indirect grijp ik trouwens wel in. Ik probeer Anna aan te laten geven wat ze niet wil. Dus als een kind vervelend doet zeg ik iets als "Anna, zeg maar tegen kindje X dat je het niet leuk vindt hij/zij dit of dat doet/zegt". Ze vertelt het dan zelf aan het andere kindje.

Het sociale is zoveel belangrijker dan praten Moonah. Anna is een kletskop eerste klas, maar die vindt Thies hartstikke leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 16 september 2009 @ 21:10:18 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72819356
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef Moonah het volgende:
Weet je, jij kunt het ook niet met iedereen even goed vinden. Ook al geef je ze wel een kans (meestal...! ). Zo gaat het bij kinderen dus blijkbaar ook. Their loss!

En nu ik er even in een wat breder kader over nadenk, de dochter van mijn zus (Thies zijn nichtje dus, bijna 5) moet niets van Thies hebben. Hij boeit haar gewoon niet. En dat voelt voor mij ook heel lullig. Ik moet zelfs moeite doen om aardig tegen haar te blijven.
Dat snap ik wel hoor .

Ik heb dat ettertje van vanmiddag laten struikelen .
  woensdag 16 september 2009 @ 21:12:38 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72819438
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:07 schreef YPPY het volgende:
Wat ook kan Vivi, is dat Dean wat praten betreft 'gewoon te ver' is voor leeftijdsgenootjes. Die kunnen daar niet goed bij meekomen en oudere kindjes wel.

Nou, wat me wel opvalt is dat Dean heel graag "samen" wil spelen zeg maar, compleet met verhaal eromheen en zulks, terwijl de meeste kindjes rond zijn leeftijd nog echt "naast elkaar" , maar wel alleen spelen. Dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Dat zal wel weer bijtrekken mettertijd dan.

En wat je verder schreef doe ik ook, vertellen wat ie dan het beste kan doen of zeggen .
pi_72819577
Dan is het simpel, Dean loopt gewoon voor. Hij wil iets wat die andere kinderen nog niet kunnen. Dan snap ik wel dat die dat moeilijk vinden.
*OUD heilige*
  woensdag 16 september 2009 @ 21:16:00 #214
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72819590
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:18 schreef Vicky het volgende:
Wat goed van Mika!

Ik heb gister aan de juf op de psz gevraagd hoe Amber zich daar gedraagt en of ze netjes opruimt en zo.. en de juf was helemaal tevreden... waarom doet ze dat thuis dan niet
Omdat je d'r gewoon uitstekend hebt opgevoed buitenshuis is ze voorbeeldig dus

Vivi wat moeilijk, ook dat die oma er niet even iets van zei.
Tobias is de jongste hier op het pleintje en dan ook nog eens het enige jongetje, soms willen de meiden dus niet met hem spelen (hun goed recht natuurlijk). De ene keer zeggen ze dat 'gewoon' en gaat Tobias zelf verder spelen en de ander keer wordt hij op een heel vervelende manier buitengesloten. In 1e geval moet ik hooguit Tobias uitleggen dat ze nu even samen willen spelen en een adere keer weer met hem en ga ik met hem verder en de 2e keer spreek ik de dames erop aan dat het anders kan en er niemand buitengesloten wordt. Moet ik er wel bij vertellen dat de ene moeder mijn buurvrouw is en het niet accepteerd van haar dochter om vervelend te doen tegen wie dan ook en de andere moeder hier om de hoek woont en dit ook niet accepteerd van haar dochter. (hem op komen halen en vervolgens zeggen dat hij niet mee mag spelen wordt hier bijvoorbeeld niet geaccepteerd )
Oké, nou heb ik een heel verhaal getypt en vraag me af of je er wat aan hebt
Maar op deze manier probeer ik Tobias wel te leren hoe er gecommuniceerd kan worden en hoe het (niet) hoort. En dat niet iedereen altijd zin heeft om met hem te spelen en dat hij ondanks dat gewoon een heel lief jongetje is en blijft en het de volgende keer weer anders is. De ene keer vind hij het moeilijk en de andere keer niet, maar dat zal hij toch ook moeten leren, hoe moeilijk ik dat ook vind.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 16 september 2009 @ 21:19:10 #215
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72819724
Langzame poste rvanavond zeg
Wat Yppy doet dat indirect ingrijpen/helpen doe ik ook graag, dat werkt ook voor de kindjes meestal heel prettig.
Ylana
pi_72819840
Andersom ook hoor trouwens, als Anna iets doet wat niet mag. Dan moet ze ook netjes sorry zeggen en het goedmaken.
*OUD heilige*
  woensdag 16 september 2009 @ 21:23:48 #217
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72819924
O, ja, net zo goed!
Ylana
pi_72820154
Moeilijk Vivi en sneu voor Dean. Maar ik dacht meteen wat Yppy zei, dat ie misschien voor loopt op leeftijdsgenootjes en daardoor geen aansluiting vind bij hen en wel bij oudere kindjes!

Hier is Mahre ook wel eens de klos hoor! Wij hebben 2 buurjongentjes die net zo oud zijn en 2 handen op 1 buik zijn. Als ze appart speelt met ze gaat het altijd goed eigenlijk maar zijn de heren samen dan niet! Gelukkig grijpen beide moeders in en dan gaat het vaak wel weer even goed. Maar het blijft lastig om te zien dat je kind geplaagd of buitengesloten word.

Hier vanavond een klein drama. mahre dacht dat er een leeuw op de overloop zat en dat mocht niet. Dus ik haar deur dicht gedaan en verteld dat als mama naar beneden gaat dat ik meneer de leeuw mee zou nemen en buiten zou zetten zodat ie naar zijn eigenl huis kon gaan. Ik ben dus al pratend tegen meneer leeuw de trap afgegaan, voordeur open en weer dicht met een dag meneer leeuw. Leek goed te gaan en ineens helemaal over haar toeren want volgens haar was ie niet weg. Na een paar minuutjes troosten is ze lief gaan slapen.
Hoe doen jullie zulke dingen?
pi_72820217
Hier ook Yppy hoor als ik zie dat Mahre iets doet dan zeg ik er wel wat van en moet ze sorry zeggen! Of in elk geval laten blijken dat ze het niet zo bedoelde. mahre geeft degene vaak dan een aai over de rug! Moet zeggen dat beide buurjongentje heel veel van haar pikken!
pi_72820283
Dat vind ik zo irritant he van die ouders/opa's/oma's die net doen alsof ze niet zien wat hun kind doet en dus ook niet bijsturen ofzo

Voorbeeld Linde speelt in de zandbak en er komt een jochie van een jaar of 5 die rustig al haar spulletjes afpakt en naar zijn moeder brengt. Ik denk: 'Nou ma zegt er zo wel wat van als ze ziet dat hij aan het hamsteren is', maar gewoon niet dus he? Nu snap ik best dat Linde ook wel haar spullen terug kan vragen, maar bij een leeftijdsverschil van zo'n 3 jaar is het toch wat anders...

Of dan neem je haar mee op haar driewieler met duwstang naar het park. In het park wil Linde spelen dus loop ik met een leeg fietsje. Komt er een kind aan dat echt al te groot is voor die fiets en die wil erop gaan zitten. Dus ik zeg nog "Doe dat maar niet want dat fietsje is niet van jou" en dan zegt de moeder van dat kind nog even leuk: "Nou hij mag er toch wel even op?" Uh nee dus want dat zeg ik toch net?
pi_72820383
Lenaatje heb je geen plantenspuit met water anti-leeuwenspray? Die kan je dan rondspuiten voordat je weggaat en dan durft de leeuw daar niet meer te komen?
  woensdag 16 september 2009 @ 21:35:45 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72820471
Dubbel

[ Bericht 38% gewijzigd door Vivi op 16-09-2009 21:42:34 ]
pi_72820501
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:33 schreef Stiemie het volgende:
Lenaatje heb je geen plantenspuit met water anti-leeuwenspray? Die kan je dan rondspuiten voordat je weggaat en dan durft de leeuw daar niet meer te komen?
Gheghe! Dat werkt idd vast heel goed!
Maar ik denk dat je het goed hebt aangepakt hoor Lenaatje.
pi_72820577
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:35 schreef Vivi het volgende:
Bedankt voor jullie reacties so far! Ik ben ertijd wat huiverig voor om te zeggen dat "mijn kind voor loopt".
Maar als het zo ís (en dat denk ik op basis van je posts en wat ik van je ventje heb gezien al heel lang) dan hoef je het ook niet te ontkennen.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:38:10 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72820602
Bedankt voor jullie reacties so far! Ik ben er altijd wat huiverig voor om te zeggen dat "mijn kind voor loopt". Dat vind ik ook weer zo cliché en wordt m.i. vaak als excuus gebruikt als het op een of ander vlak niet zo lekker loopt met een kind. Maar Dean heeft laatst een hele middag gespeeld met een jongetje van 8 en eentje van 5 kwam laatst vragen of ie bij hem thuis mocht komen spelen..(dat hoeft voor mij ook niet hoor) dus misschien dat ie in communicatief opzicht wel even iets verder is ja. Maar op het KDV heeft ie ook zat vriendjes van zijn eigen leeftijd dus het zal wel goed komen en er idd gewoon bij horen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')