abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72663629
Lastig als ze zo slecht eten. Maar Ingrid, ik vind het nog best mevallen eigenlijk! Zeker als je Lily's verhaal leest. Sorry Lily maar dit soort verhalen geven me altijd weer goede hoop als hier weer eens van alles geweigerd wordt en mijn scharminkel bijna niks meer lijkt te lusten: "Andere kinderen worden ook gewoon groot, die van mij dus ook",

We hebben gisteravond iets ergs gedaan
Schijnbaar zo erg, mijn moeder moest er zelfs bijna van huilen toen ze het zag ...
Het heeft iets te maken met Devin's haar dat een beetje lang aan het worden was en standje 2 van de tondeuse.
"Devin, waar is je haar gebleven?"
"Haren weg! Papa en mama 'daan!"
.... met gevoel voor drama....
pi_72666102
Ah ik zie dat Tazz de up date al heeft gedaan!

Volgens mij vroeg Bix of we zelf denken dat ze doof is.

Nou doof niet echt, wel dat ze slechter hoort. Als we 1 op 1 thuis merken we het niet zo omdat er geen lawaai omheen is. Op het dagverblijf daarentegen merken we het wel, met name haar vaste leidster. Die echt top is met haar alertheid en goede zorgen! Dus zij sprak ons er weer over aan. De KNO arts denkt dat het gehoor op zich wel goed is, in de zin dat ze niet doof is, maar dat er vocht achter zit. Dus als de test goed is krijgt ze inderdaad buisjes.
Iemand anders opperde pas ook of het dovig zijn met het slechte slapen te maken kan hebben. Ik vroeg dat aan de KNO arts maar die dacht an niet. Inmiddels denk ik van wel, want het slapen gaat best heel goed, behalve op dagen dat ze naar het dagverblijf is geweest (vandaar dat ik nu op dit onmogelijke tijdstip zit te posten....) dan slaapt ze een stuk onrustiger, denk dat het dan te druk is in haar hoofd ofzo.

Ingrid moeilijk lijkt met het ook als een juf je aanspreekt op gedrag van Kim, helemaal als het bozig is. De tips heb je denk ik al wel gehad. Ik zou ook beginnen met negeren, hoe moeilijk ook! Succes.

wij doen eigenlijk niet moeilijk met eten, niet eten, jammer zul je wel geen honger hebben. Dwingen heeft toch geen zin. Als ze perse haar stukje vlees wil (ze krijgt het in 2 delen) doen we nog wel eens dat ze eerst 1,2 of 3 hapjes moet nemen van de rest. dat lukt ook nog wel eens!

Oh Kersjes, arme oma! Vind je het zelf ook zonde dat je het gedaan hebt??
pi_72666658
Lenaatje, ik heb wel vaker gehoord over de link tussen gehoorproblemen bij jonge kinderen en slecht slapen. Hopelijk is het bij Mahre inderdaad gewoon vocht en zal het met de buisjes straks beter gaan.

Wat een nacht zeg, Devin is er wel 20x keer uit geweest
En elke keer overstuur huilend dat hij moest plassen. Hij is al een poosje bezig met semi-zindelijkheid maar herkent de verschillende signalen van zijn lichaam niet altijd even goed. Als hij op de wc of het potje zit is het altijd een verrassing wat er uit gaat komen, voor hemzelf nog het meest. Nou heeft hij gister (voor het eerst) boterbonen gegeten en die zorgen nogal voor gasvorming. En bij elke pfffrt dacht het arme joch dus dat hij moest plassen en kwam hij naar ons toe rennen

En dat haar, ach, dat groeit gewoon weer aan hoor! Hij heeft nu net zulk haar als papa (zonder de bakkebaarden) en ik vind het zelf eigenlijk wel leuk
.... met gevoel voor drama....
pi_72667477
Ach Devin! Wat verwarrend ook.

Ingrid, lijkt me lastig hoor.. Er zijn al een hoop tips gegeven..
Maar zou Kim ook niet zo kunnen doen omdat ze zich al tijden niet lekker voelt? (tenminste, als ik hier lees lijkt het wel alsof ze de afgelopen tijd meer ziek geweest is dan beter?)
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:36:36 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72667745
ik denk dat die opvoeddinges die Moonah benoemde helemaal niet verkeerd is

Hierzelf benieuwd of er plaats op de psz zal zijn, het zou leuk zijn, maar als het vol is ga ik ook niet actief zoeken naar een andere psz, zal de cb dame volgende week wel commentaar geven maar me meisje doet het goed speelt leuk samen, maakt makkelijk contact, heetf dezelfde perikelen die psz kindjes ook hebben volgens mij met het soms moeite met delen, maar andersom ook soms ook heel gevend naar anderen.
Ik vond haar wel stoer laatst:

Arwen vraagt aan een meisje ben jij mijn vriendje. zegt dat kindje ja maar dan moet ej mij wel snoepjes geven ( was op de terug weg had ze van mijn oma snoepjes gehad die bijna niet aan te komen zijn, en dus gv zijn etc. en geen andere dingen inzitten die ze niet mag. Dus arwen zegt zo van die zijn voor thuis, zegt dat meisje zo ja maar dan mag je mijn vriendje zijn.
Arwen: nee jij bent dan mijn vriendje niet jij bent stom das helemaal niet lief he mam?

Komen ze van het CB ook zo vaak aan de deur of bellen ze zo vaak?
Ik had dat bij het Cb in nuth toen helemaal niet, die waren echt heel fijn, kon er altijd terecht maar niet dat over controlerend.
Ik heb echt het gevoel , dat ze denken dat ik als alleenstaande moeder slecht voor mijn kind zorg ofzo en weet niet of het gewoon vakaer voorkomt, ofdat ik er volgende week gewoon wat van kan zeggen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:18:41 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72669673
Komen ze dan echt aan de deur evenstar?

Slimme Arwen trouwens, rechtvaardig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:55:34 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72670500
ja ze komen ook echt aan de deur waarschijnlijk kijken of het geen bende is oid. de eerste kwamen ze toen ik nog vol aan het overhuizen was.. daarna iedere keer gewoon opgeruimd.
Ik krijg er echt zo;n gevoel bij van oh weduwe, die kan niet voor der kind zorgen gevoel bij.
Nu gaat dat prima, en als het nou puur zou gaan omdat ze bijv. een gevoeliger allergiekindje willen volgen kan ik er in komen, maar dan zouden ze dat wel zeggen lijkt me?
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:05:26 #133
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72670748
Heb je behoefte aan een bepaalde controle van het CB? Of ben je altijd gegaan voor de prikjes en meer niet?
Als dat laatste het geval is zou ik gewoon zeggen dat ik er niet van gediend ben dat ze te pas en te onpas langskomen omdat het gewoon niet prettig voelt.

Van mij hebben ze ook vast geen hoge pet op aangezien ik niet mee wil werken aan hun stomme onderzoekjes
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:18:02 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72671082
Ik heb er helemaal geen behoefte aan , in Nuth ging ik voor de prikjes/motorische ontwikkeling wegen en meten.
En dat was ook prima, ze moeiden zich ook niet met de voeding etc. omdat dat in het zkh allemaal wel liep.

Bij deze had Nuth het dossier gestuurd, met daarin melding dat vader overleden was.
Staat die muts ineens aan de deur. Eerste keer kennismaking kan ik me in vinden.
maand later idem..
twee manden later idem..
de tijd dat ik in engeland zat heeft ze 5!! voicemail berichten achter gelaten waaraan ze telkens aan een gesloten deur stond.. En maar miepen over psz, terwijl ik al tig keer aangegeven heb dat ze niet naar psz ging ivm provocaties in overleg met de kinderarts en dieetiste.
En ik heus wel zorg voor sociale contacten etc.
What's next jeugdzorg op mi'n dak

maar het isdus niet normaal, kan ik er mooi wat van zeggen. betuttelend gedoe
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:21:43 #135
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72671178
Volgens mij is het geen verplicht ding. Je zou net zo goed naar de huisarts kunnen gaan voor de prikjes e.d....
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72671662
Het is niet verplicht, maar als je niet gaat levert je dat wel een negatieve aantekening op. Je hebt idd een grote kans dat ze extra langskomen omdat ze een alleenstaande moeder een groter risico vinden.. misschien woon je ook nog in een verkeerd postcodegebied ofzo.
Je kunt wel aangeven dat Arwen al goed gevolgd wordt door het ziekenhuis, en dat je de contacten met het cb liever beperkt tot de vaccinaties. Als je zo'n reden opgeeft zijn ze eerder geneigd te geloven dat je ze niet ontwijkt vanwege duisterder redenen.
Ik ga met Juliette trouwens ook niet zoveel, wel weer als ze straks 3 is ivm de ogentest. Als je niet naar de afspraken gaat bellen ze hier wel om te vragen waarom je niet komt (hadden ze zelf niet in hun systeem gezet dat ik wel naar de arts wilde, en geen uitnodiging gestuurd ).

Juliette gaat sinds vorige week ook naar de psz trouwens. Wel even wennen, vorige week vrijdag ben ik teruggebeld omdat ze bleef huilen maar nu gaat 't erg goed. Ze heeft een schilderij gemaakt en dat op haar kamertje opgehangen en ze is apetrots erop.
pi_72671767
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:11 schreef Kersjes het volgende:
Lenaatje, ik heb wel vaker gehoord over de link tussen gehoorproblemen bij jonge kinderen en slecht slapen. Hopelijk is het bij Mahre inderdaad gewoon vocht en zal het met de buisjes straks beter gaan.

Nou iemand hier opperde dat ook, maar de KNO arts wist het niet helemaal.
Maar vannacht ging het weer mis, ook weer na een dagje dagverblijf! We maken er maar niet teveel drukte over. We hebben 2 uurtjes beneden gezeten en hebben daarna nog lekker een paar uur geslapen!
Hoop inderdaad dat het vocht is dan is het met buisjes makkelijk op te lossen!
pi_72672315
Sterkte met alles Lena. Hopelijk is er gauw duidelijkheid. Het zou me trouwens niets verbazen dat Mahre reageert op de drukte bij het kdv en daardoor slechter slaapt. Maud had gisteren ook een drukke dag en het gaan slapen ging dus ook weer echt pet.

Kersjes, sterkte met devins zindelijkheidsperikelen. het gaat goed komen.

Evenstar, zoals aangegeven gewoon zeggen dat jullie goed onder controle staan in het ziekenhuis en dat het cb voor jouw een nuttig iets voor prikken en periodieke controles.
pi_72681030
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:21 schreef appelsap het volgende:
Ingrid, lijkt me lastig hoor.. Er zijn al een hoop tips gegeven..
Maar zou Kim ook niet zo kunnen doen omdat ze zich al tijden niet lekker voelt? (tenminste, als ik hier lees lijkt het wel alsof ze de afgelopen tijd meer ziek geweest is dan beter?)
Ja, dat kan best meespelen inderdaad.
Vanmiddag de stad in geweest. Ze heeft zo goed geluisterd, echt fijn. Was heel gezellig en we kwamen opa ook nog eens tegen. Helemaal feest natuurlijk.
Groente verstoppen is een idee inderdaad.
Verder ben ik een zeef, alles gelezen en weet al niet meer wat ik wilde zeggen.

Cb komt hier niet aan de deur en belt ook neit.
pi_72687321
En vanavond was het weer mis. Hopelijk heeft de tandarts maandag goed nieuws.
pi_72748556
heb je meer gehoord al, Ingrid?
  maandag 14 september 2009 @ 23:40:51 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72751520
Ah, julie hebben het net over het cb. Ik voel een bruggetje!

Storm mocht er weer eens heen, was er al een jaar niet meer geweest (geen oproep gekregen). Alles was goed. Hij had niet echt veel zin in de ogentest, maar haalde het nét goed genoeg.
Ze stelden wat vragen, hij bouwde een vrachtauto, deed blokjes in de juiste gaten en zette een streep. En hij is lief. Maar dat vroegen ze geeneens. Of iets anders leuks.
Gelukkig nam ik al dat leuks en liefs lekker wél weer mee naar huis. Vierennegentig cm. liefs en 14,8 kilo leuks om precies te zijn. En dat is en blijft het meest waardevolle pakketje ooit.
(Samen met dat andere pakkie!)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72757555
Ons peutertje was zondag een beetje ziekies, ze heeft de halve dag op de bank gehangen en 's avonds zelfs een beetje koorts. Zetpilletje en een nachtje slapen later is ze weer grotendeels de oude geloof ik, nog wel verkouden maar dat zijn we alle drie. Niks wat een beetje neusspray en hoestdrank niet kan verhelpen. Niks Mexicaans iig denk ik zo.

Overigens is ze echt te weinig ziek ( ) want we hadden echt weer zoiets van heu hoe ging dat ook alweer en waar ligt de paracetamol. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72757686
Hier komt het cb ooki niet aan de deur en bellen ze ook niet. Ja de 1e keer komt de wvk voor de intake, maar verder hoor je ze niet.

Amber is met vlagen echt niet uit te staan, dan is een ol behang echt nog te weinig...
grote mond, gillen, zeuren, niet luisteren.. Ik word er af en toe stapelgek van.
Van de week was ht zo erg, toen lag ze om half 7 in bed.

Zijn jullie peuters ook zo moe? Amber gaat dus rond een uurtje of 7 naar bed en slaapt meesatl tot half 7/7 uur. Zo goed als klokkie rond dus, maar ze stort halverwege de dag gewoon in. Dan gaat ze hangen en gapen en ligt ze half voor pampus op de bank.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72757799
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:30 schreef Vicky het volgende:

Zijn jullie peuters ook zo moe? Amber gaat dus rond een uurtje of 7 naar bed en slaapt meesatl tot half 7/7 uur. Zo goed als klokkie rond dus, maar ze stort halverwege de dag gewoon in. Dan gaat ze hangen en gapen en ligt ze half voor pampus op de bank.
Anna gaat zo rond 19:30 naar bed, slaapt dan meestal wel in 1 x én de hele nacht door (goddank) en als ze niet naar het KDV moet wordt ze meestal zo rond 7 uur weer wakker... Pas geleden was ze een keer op 8 uur wakker en we merkten toen wel dat ze 's ochtends net een tikkie vrolijker was enzo. Maarja, vaak wordt ze toch wakker van geluiden van ons enzo, als je na 7-en naar de wc gaat is ze gewoon wakker (krakende trap ).

En zo rond 13 uur gaat wel het lichtje uit idd, dan moet ze gewoon ff liggen. Geeft toch ook niks?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72757843
Amber gaat wel op de bank liggen, maar slapen doet ze niet meer.
Van de week stond ze om 6.30 al naast haar bed en daar had ik nog ff helemaal geen zin in. Ook omdat ze de dag daarvoor strontchagarijnig was. Heb haar teruggestuurd en toen heeft ze tot 8 uur geslapen denk ik.
Gisteravond lag ze rond 19.00 en vanmorgen om 8.10 heb ik de deur maar open gedaan omdat ze vandaag naar de psz moest..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72758293
Max slaapt 's nachts ook klokje rond. overdag slaapt hij niet meer maar zo'n 3 uur na het wakker worden wordt ie ook weer moe. jammergenoeg uit zich dat niet in hangen op de bank, maar in druk spelen waardoor niks gaat zoals hij wil en hij vervolgens heel boos en verdrietig wordt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72758321
Anna laat zich echt niet terugsturen, sterker nog, die komt geeneens d´r bed uit. Mevrouw begint gewoon te brullen om papa of mama als ze wakker is en wacht totdat we d´r komen halen. .
pi_72758332
wahah die Anna
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72758594
Emma redt het ooknog niet zo goed 12 uur wakker zijn. 12 uur slapen ook niet altijd. Tot een maand of twee geleden sliep ze bijna elke middag nog 2 uur. Op het kdv slaapt ze bijna elke keer nog wel,ligt aan hoe erg ze keet trapt in de slaapkamer
Nu slaapt ze thuis af en toe nog op een drukke dag. Als ze niet slaapt laat ik haar rusten op de bank- lekker onverantwoord met een dvdtje aan-
voor wie niet wil zoeken: over anderhalve maand wordt ze 4
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')