abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2009 @ 21:40:24 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72820699
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar als het zo ís (en dat denk ik op basis van je posts en wat ik van je ventje heb gezien al heel lang) dan hoef je het ook niet te ontkennen.
Oh srsly?? Tja weet je, ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal natuurlijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:41:14 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72820738
Lena, wel mooi dat ze zich bijna zo laat troosten dat je de leeuw wegkletst.
Zo hebben wij vanochtend Eli wijs gemaakt dat de teletubbies nog slapen en dat hij daarom geen teletubbies kan kijken

En wat Vivi beschrijft, heb ik nog helemaal geen ervaring mee, dus geen tips helaas.

Eli is trouwens sinds maandag over op de peutergroep, en als hij er is, is het geweldig, maar ik heb gister vijf minuten naast een krijsend kind gestaan dat half op de weg (net op een parkeerplaats, maar dan nog) lag te schreeuwen en te krijsen... en toen we binnen waren, was het "Dag mama " Heel bijzonder...

Herkennen jullie dit?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:52:49 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72821242
Vivi ik sluit me aan bij de anderen, en als je ziet dat je kindje wat afgestoten wordt, dan doet dat altijd wat zeer, want het is wel je alles je grote jongen.
Ik vind het hier ook lastig, want Arwen is dusgeestelijk echt zo voor op haar neefje, en vereist dus een heel andere aanpak.

Eerder op de avond in de auto bij me vader, hadden we het over volgende week..dat ik er wel tegen op zag ook wel, geen namen gebruikt oid gewoon heel cryptish.
Ineens snif snif, ik zeg wat is er Arwen.
Ze zegt ik moest mijn traantjes wegvegen want ik was verdrietig om papa.
volgende week gaan we heel veel kaarsjes branden he dan is papa al een heel jaar in de sterretjes.

Wij zaten dus ook echt van
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 16 september 2009 @ 21:54:44 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72821322
Agossie . Wat leeft er allemaal in zo'n klein hoofdje he.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:57:56 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72821453
Kleine kindjes weten soms veel meer als we zelf doen vermoeden, ik vind het ergens wel heel knap dat ze er in mijn ogen op een heel eigen manier mee omgaat, en ze er niet heel erg veel last van heeft.
En zo heft D. ook zijn heel eigen manier van denken en doen, ik vind dat een mooi goed iets.
pi_72821504
Hihi Davina wij gebruiken ook heel vaak zoiets! Het slaapt! Of iets wat kwijt is is op vakantie en terug gekomen als we het gevonden hebben! Heerlijk dat je ze dat nog wijs kunt maken!
Die plantenspuit, nah voor ik het weet heeft ze zoiets te pakken en lopen er heel de dag enge beesten zodat ze kan spuiten!! Vond mezelf wel creatief tot er een heel zielig huiltje uit de babyfoon kwam dat anders klonk als normaal! Zo sneu is dat!
Van de week hadden we buurtbarbecue en hadden we het ook over enge dingen voor het slapen gaan. Vertelde er eentje dat ze altijd het spook door het raam moest jagen, zegt een ander heel droog och ik zeg altijd dat dat geen zin heeft want hij kan door de brievenbus terug..... Moest zo lachen, had het ook kunnen zeggen, kom ik nu van terug!

Ik word gewoon weggestuurd bij het dagverblijf, zonder kus ook nog, en af en toe zwaaien....
Krijssen doet ze niet als ze er heen moet eigenlijjk! Lijkt me lastig Davina!
pi_72821551
Ach gossie Evenstar! Gaat er dan inderdaad veel om in zo'n klein koppie he!
Ze pikken dingen ook veel meer op dan je denkt!
  woensdag 16 september 2009 @ 22:04:54 #233
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72821755
Och arwen...

Vivi, ik herken het gevoel wel een beetje. Je ziet zelf de goede bedoeling van je kind en dan is het gek als andere kinderen én oma's zo totaal anders reageren. En botweg lomp.

MeNicole, ik heb het gemist denk ik, maar waarom checken ze Mikael?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72824014
Och wat een gedachtes van Arwen.
pi_72826179
Ik zou er niet te zwaar aan tillen Vivi. 'Ga weg, je bent mijn vriendje niet' zegt Juliette ook wel eens tegen haar vriendinnetje (oppasmeisje, ze spelen gewoonlijk juist heel leuk samen). Gewoon omdat ze 't idee heeft dat je maar 1 vriendje kunt hebben en dat is Myrthe al. Ik probeer 'r aan te leren dat je best meer vriendjes kunt hebben. Ze speelt verder prima samen, maar de inhoud van dat begrip moet ze nog goed ontdekken.
Ze kan ook goed kletsen, prima woordenschat enzo, maar als iemand voor haar gevoel te opdringerig wordt klapt ze dicht, en wil ze geen contact meer. Ik denk dat karakters ook een grote rol spelen bij zulke botsinkjes. Dat laatste is dus meer net als Anna van Yppy. Op de psz was er gisteren een kindje dat haar wilde knuffelen en kusjes geven, en toen vond ze dat ook maar niets.
pi_72826466
Vivi, ook hier alom herkenning! Het is ook een stukje loslaten en dat is absoluut niet makkelijk (vind ik zelf dan), maar hoe dan ook, zullen ze moeten leren om te gaan met zulke situaties. Maar je wilt ze het liefst op zo'n moment terug in je baarmoeder stoppen is mijn ervaring . Zo heb ik vorige keer op de kinderboerderij/speeltuin een kind wel aangesproken nadat hij Robin had geduwd en daar erg overstuur van raakte uit schrik. De moeder zat op het terras te drinken en keek niet naar d'r kinderen om en haar 2 zoontjes waren de hele middag iedereen aan het etteren .

Mag ik trouwens met mijn zoon Robin ook in het lijstje? Hij is van 1 mei 2007 en na ruim 4 jaar lurken ( ) lijkt het me leuk om mee te komen kletsen!
And so the lion fell in love with the lamb
  woensdag 16 september 2009 @ 23:52:01 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72826568
Gezellig dat je mee komt praten Bamba, je hebt je iig goed ingelezen .

En thnx meiden, voor het posten van jullie ervaringen, dat geeft wat meer inzicht (lees: relativeringsvermogen) .
pi_72826927
Precies! Ik weet niet of het mag, maar zal even een foto van mijn trots hier laten zien..Haal hem morgen wel weer weg i.v.m. privacy.

-Foto weggehaald-

[ Bericht 22% gewijzigd door Bamba op 17-09-2009 09:38:04 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 06:51:32 #239
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72829150
Leuke knul , Bamba !
  donderdag 17 september 2009 @ 07:30:20 #240
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72829255
Wat zij zegt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72829310
Leuk jochie Bamba en welkom hier.

Die Arwen toch, die kleintjes pikken zoveel op, ze zijn echt vaak veel sneller en verder dan we denken.

Op het kdv wisselt het afscheid nemen naar gelang de kindjes die er zijn. Als d'r grote vriendin er is, dan moet ik bedelen om een kusje te krijgen en als die er nog niet is, dan gaat ze bij de juf zitten om te zwaaien. Dat vind ik echt grappig: 6 van die dreumesen en peuters voor het raam van de deur als ik weg loop en allemaal zwaaien en roepen.

Vandaag heb ik geluk: twee peuters voor mezelf, nichtje komt spelen, want m'n schoonzusje moet werken. Heb ik ze bijna twee uur voor mezelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72829792
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:04 schreef Sugar het volgende:

MeNicole, ik heb het gemist denk ik, maar waarom checken ze Mikael?
Ze houden hem vanaf het moment dat ie naar de psz gaat al in de gaten omdat ie ver voorloopt op de rest. Nu doen ze om de zoveel tijd weer een controle om te zien of ie bij trekt met de rest of toch te ver door blijft gaan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72829913
Dank jullie wel allemaal!!

Hier wisselt het met het afscheid nemen op het KDV, de ene keer zwaait hij me gewoon uit en de andere keer klampt hij zich vast aan m'n been en is het huilen geblazen. Maar dat is over zodra ik wegben is me verteld.

Aanstaande dinsdag gaan we voor het eerst naar peutergym. Ik ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden!!

Veel plezier met de 2 peuters Yppy!!
  donderdag 17 september 2009 @ 09:25:41 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72830720
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ze houden hem vanaf het moment dat ie naar de psz gaat al in de gaten omdat ie ver voorloopt op de rest. Nu doen ze om de zoveel tijd weer een controle om te zien of ie bij trekt met de rest of toch te ver door blijft gaan.
Oh, dat is het. Maar wat willen ze daarmee dan, dat ze het checken? Is dat slim om te doen, kun je iets met die wetenschap dan?
  donderdag 17 september 2009 @ 09:27:20 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72830757
Wrs omdat ze anders een ander "programma" aan kunnen bieden waardoor hij op zijn eigen niveau gestimuleerd wordt, neem ik aan?
  donderdag 17 september 2009 @ 09:29:10 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72830801
Maar dat kun je toch sowieso doen als je ziet dat iemand iets kan? Of hebben ze er anders geen oog voor?
pi_72830888
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:29 schreef Sugar het volgende:
Maar dat kun je toch sowieso doen als je ziet dat iemand iets kan? Of hebben ze er anders geen oog voor?
Tis idd om zijn programma aan te passen. Een hele tijd terug hebben ze dat ook al gedaan en is ie begonnen met basisschoolopdrachten. Maar als je daar eenmaal aan begint blijf je bezig. Nu hebben ze dus gegeken of ze verder dan de groep 2 opdrachten of dat ze daarmee door kunnen blijven gaan. Nu zou hij wel verder kunnen omdat hij zich weer begint te vervelen. Maar verder gaan we niet want volgend jaar moet ie nar de basisschool en ik wil niet dat ie zich dan verveeld. Eventueel zou hij dan een klas over kunnen slaan maar ik vind het ook belangrijk dat ie met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:39:18 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72831023
Ik persoonlijk vind het raar, je geeft hiermee heel veel onderscheid aan imho, tenzij ze het bij alle kindjes doen maar dan nog, op een psz a met dat soort dingen bezig zijn, lijkt mij een enorme "prestatiedruk" geven.
En idd als je ziet dat een puzzel bijv te makkelijk is zie je dat zo ook wel, of als hij een type boekje te makkelijk vind oid.
Ik zou het denk ik zelf fijner vinden als ze gewoon niets heel apparts nog zouden doen, het kind moet zich niet vervelen.
Maar even voorbeeld Arwen begint nu dus al echt duidelijk met letters te lezen en weet uit anderen woorden al te zeggen welke letetrs in haar naam zitten en te benoemen,bijv. ook met andere woordjes ik vind dat vrij vroeg en zou zoiets hebben probeer dat nog een beetje in te dimmen/spelenderwijs mee om te gaan, ze zijn nog zo jong..
En als ze dan al met materie bezig gaan voor als ze ouder zijn, dan blijf je dat houden dat ze zich gaan vervelen, en een klas skippen kan dan bijv.
Maar in hoeverre ga je daar in mee, bijv. een 5 jarige past niet tussen allemaal 8 jarigen imho, er zitten altijd nog basisdingen die bij een leeftijd horen en het duidelijk gewoon nog peuters/kleuters zijn.

oke klinkt allemaal misschienwat vaag, maar denk wel dat duidelijk is wat ik bedoel
  donderdag 17 september 2009 @ 09:41:24 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72831061
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Tis idd om zijn programma aan te passen. Een hele tijd terug hebben ze dat ook al gedaan en is ie begonnen met basisschoolopdrachten. Maar als je daar eenmaal aan begint blijf je bezig. Nu hebben ze dus gegeken of ze verder dan de groep 2 opdrachten of dat ze daarmee door kunnen blijven gaan. Nu zou hij wel verder kunnen omdat hij zich weer begint te vervelen. Maar verder gaan we niet want volgend jaar moet ie nar de basisschool en ik wil niet dat ie zich dan verveeld. Eventueel zou hij dan een klas over kunnen slaan maar ik vind het ook belangrijk dat ie met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt.
Pffff, lastig lijkt me!

Waarom vind je dat laatste belangrijk eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat als een kind vanaf het begin gewoon een groep hoger begint, er nauwelijks echt nadruk op ligt voor de rest van de groep en dat ie er dan gewoon helemaal bijhoort en in past? Of zijn er andere vlakken waarop Mikael juist de eigen leeftijdsgenoten nodig heeft, omdat ie daarin niet voor loopt?
pi_72831253
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:41 schreef Sugar het volgende:

[..]

Pffff, lastig lijkt me!

Waarom vind je dat laatste belangrijk eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat als een kind vanaf het begin gewoon een groep hoger begint, er nauwelijks echt nadruk op ligt voor de rest van de groep en dat ie er dan gewoon helemaal bijhoort en in past? Of zijn er andere vlakken waarop Mikael juist de eigen leeftijdsgenoten nodig heeft, omdat ie daarin niet voor loopt?
Ja hij laat bv heel makkelijk over zich heen lopen. Als hij ergens mee bezig is en iemand pakt dat af dan weet ie niet goed wat ie moet doen. Maar we hebben het daar gister over gehad en ik weet dus niet of dat is omdat wij hem leren dat dan dat andere kindje nog niet goed weet hoe die samen moet spelen en hij dan maar even iets anders moet gaan doen of dat het ehct gewoon is omdat ie niet weer wat ie ermee moet. Thuis met zijn eigen speelgoed pakt ie het wel weer terug. Maar op de psz dus niet. Hij weet zich dan geen houding te geven en kruipt dan helemaal weg. En het is dan moeilijk om hem weer aan het spelen te krijgen. En ook als hij iets wil vragen aan zijn juf. Hij staat dan netjes te wachten tot ie aan de beurt is maar een ander kindje drukt hem aan de kant om eerst iets te vragen. Dan word ie zo verdrietig want hij stond toch netjes te wachten!
Daarom lijkt het mij beter dat ie bij zijn eigen leeftijd blijft. Misschien als ie een jaar op school zit dt het wel anders word. Maar voor nu nog niet!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')