abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72357562
Een korte, waarschijnlijk eenvoudige vraag: Waarom is het voor een verhuurder van een kamer soms niet handig als mensen zich kunnen inschrijven bij de gemeente?
pi_72357583
omdat hij dan meer belastingen moet afdragen ofzoiets?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:05:06 #3
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_72357626
Omdat hij soms niet mag verhuren, en dat wel erg opvalt als je je inschrijft.
pi_72358531
Beetje raar dat je bij Kamernet.nl gewoon mag aangeven dat je niet mag inschrijven, als het zo illegaal lijkt.
pi_72358672
Kan voor de huurder, zeker als het een student is erg nadelig zijn om je niet in te schrijven ivm een uitwonendenbeurs.
De verhuurder wil het niet als hij illegaal onderverhuurt. Kamerhuuropbrengst is geloof ik belastingvrij, dus daarvoor hoeft hij het niet te verzwijgen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_72359353
Kan te maken hebben met uitkering die 'ie ineens mis gaat lopen, of als het 'n eenpersoonshuishouden is kunnen gemeentebelastingen en afvalstoffenheffing ineens fors hoger worden.
  woensdag 2 september 2009 @ 01:04:17 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72360560
Maar zijn er ook legitieme redenen om je niet in te schrijven?

Het lijkt me toch niet dat zo'n organisatie meewerkt aan uitkering- of belastingfraude?

Voor de huurder lijken me er alleen maar nadelen aan te zitten. Niet wonen op de plek van je GBA kan buitengewoon vervelende gevolgen hebben, naast de genoemde studiebeurs, bijvoorbeeld ook als je een boete of dagvaarding krijgt die op een verkeerd adres wordt bezorgd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72361065
Niet alle huizen mogen zomaar als studentenhuis verhuurd worden. Dus kan je je daar simpelweg niet inschrijven, anders komt de huisbaas in de problemen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72361972
Als je een kamer niet als woonadres zoekt maar als slaapplaats bijv. dan is het geen probleem toch?
dag
pi_72361983
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:34 schreef Adfundum het volgende:
amerhuuropbrengst is geloof ik belastingvrij, dus daarvoor hoeft hij het niet te verzwijgen.
Lijkt me sterk.

Buiten dat er in dit land niks belastingvrij is
pi_72364162
Geloofde het eerst zelf ook niet maar toch:

"De inkomsten uit kamerverhuur voor particulieren (hospitakamers) zijn tot een bepaald bedrag vrij van inkomstenbelasting (IB). Dit bedrag wordt jaarlijks vastgesteld door de Belastingdienst. In 2008 bedroeg de vrijstelling voor kamerverhuur 4.065 euro. In 2009 is de vrijstelling 4.144 euro."

[ Bericht 24% gewijzigd door Adfundum op 02-09-2009 10:21:23 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_72369682
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:04 schreef eleusis het volgende:
Voor de huurder lijken me er alleen maar nadelen aan te zitten. Niet wonen op de plek van je GBA kan buitengewoon vervelende gevolgen hebben, naast de genoemde studiebeurs, bijvoorbeeld ook als je een boete of dagvaarding krijgt die op een verkeerd adres wordt bezorgd.
Het heeft ook voordelen, door dit soort woonruimte kun je sneller/eerder een kamer hebben en soms ook goedkoper. Dat er ook nadelen aanzitten is een afweging die je maakt.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72415597
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:04 schreef eleusis het volgende:
Maar zijn er ook legitieme redenen om je niet in te schrijven?

Het lijkt me toch niet dat zo'n organisatie meewerkt aan uitkering- of belastingfraude?

Dat! Waarom kan je op kamernet.nl aangeven dat inschrijven niet OK is? Lijkt me erg handig om fraude op te sporen.
pi_72416039
quote:
Op woensdag 2 september 2009 04:33 schreef Peter het volgende:
Als je een kamer niet als woonadres zoekt maar als slaapplaats bijv. dan is het geen probleem toch?
Bovendien raadt kamernet aan om niet te reageren op kamers met 'inschrijven OK? NEE' als je er wilt gaan wonen.
Zie ook http://www.kamernet.nl/dsp_help.php?f_CategoryID=6&AID=54

Wil je liever achteraf met je huisbaas botsen over iets zoals dit?

[ Bericht 13% gewijzigd door Peter op 03-09-2009 22:37:37 ]
dag
  donderdag 3 september 2009 @ 23:20:03 #15
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72418083
Kan diverse redenene hebben:
-Verhuurder die het niet toestaat (in casu: woningbouwvereniging bijvoorbeeld)
-Dat de bewoner gekort wordt op zn uitkering (want: iemand die meebetaald aan de huur)
-Het huishouden kan opeens aangemerkt worden als meerpersoonshuishouden
-Huurder is beschermd en met inschrijving is dat makkelijker te bewijzen voor inwonende kamerhuurder
-enz.
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72482962
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:13 schreef Adfundum het volgende:
Geloofde het eerst zelf ook niet maar toch:

"De inkomsten uit kamerverhuur voor particulieren (hospitakamers) zijn tot een bepaald bedrag vrij van inkomstenbelasting (IB). Dit bedrag wordt jaarlijks vastgesteld door de Belastingdienst. In 2008 bedroeg de vrijstelling voor kamerverhuur 4.065 euro. In 2009 is de vrijstelling 4.144 euro."
Dit is een regeling voor hospitakamers, oftewel: wanneer iemand bij jou in huis woont.

Daarentegen is de verhuur van een woning waarin je zelf niet woont veeelal ook onbelast. Althans: de inkomsten zijn onbelast, het pand zit vaak in box 3: er wordt belasting berekend over de waarde (het huis wordt gezien als belegging).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')