Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:34 schreef Adfundum het volgende:
amerhuuropbrengst is geloof ik belastingvrij, dus daarvoor hoeft hij het niet te verzwijgen.
Het heeft ook voordelen, door dit soort woonruimte kun je sneller/eerder een kamer hebben en soms ook goedkoper. Dat er ook nadelen aanzitten is een afweging die je maakt.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:04 schreef eleusis het volgende:
Voor de huurder lijken me er alleen maar nadelen aan te zitten. Niet wonen op de plek van je GBA kan buitengewoon vervelende gevolgen hebben, naast de genoemde studiebeurs, bijvoorbeeld ook als je een boete of dagvaarding krijgt die op een verkeerd adres wordt bezorgd.
Dat! Waarom kan je op kamernet.nl aangeven dat inschrijven niet OK is? Lijkt me erg handig om fraude op te sporen.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:04 schreef eleusis het volgende:
Maar zijn er ook legitieme redenen om je niet in te schrijven?
Het lijkt me toch niet dat zo'n organisatie meewerkt aan uitkering- of belastingfraude?
Voor de huurder lijken me er alleen maar nadelen aan te zitten. Niet wonen op de plek van je GBA kan buitengewoon vervelende gevolgen hebben, naast de genoemde studiebeurs, bijvoorbeeld ook als je een boete of dagvaarding krijgt die op een verkeerd adres wordt bezorgd.
Bovendien raadt kamernet aan om niet te reageren op kamers met 'inschrijven OK? NEE' als je er wilt gaan wonen.quote:Op woensdag 2 september 2009 04:33 schreef Peter het volgende:
Als je een kamer niet als woonadres zoekt maar als slaapplaats bijv. dan is het geen probleem toch?
Dit is een regeling voor hospitakamers, oftewel: wanneer iemand bij jou in huis woont.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:13 schreef Adfundum het volgende:
Geloofde het eerst zelf ook niet maar toch:
"De inkomsten uit kamerverhuur voor particulieren (hospitakamers) zijn tot een bepaald bedrag vrij van inkomstenbelasting (IB). Dit bedrag wordt jaarlijks vastgesteld door de Belastingdienst. In 2008 bedroeg de vrijstelling voor kamerverhuur 4.065 euro. In 2009 is de vrijstelling 4.144 euro."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |