abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72351377
quote:
Karadzic wil dwangbevel aan Bosnië om wapens

DEN HAAG - Radovan Karadzic wil dat de rechters van het Joegoslavië-Tribunaal een bindend bevel uitvaardigen aan de regering van Bosnië. De ex-president van Republika Srpska wil dat de autoriteiten in Sarajevo over de brug komen met documenten waaruit moet blijken dat de moslims voor de val van Srebrenica stiekem wapens de enclave in smokkelden.
Dit blijkt uit een verzoekschrift dat het VN-hof in Den Haag dinsdag heeft gepubliceerd. Volgens Karadzic werden die wapens ,,gebruikt om onschuldige burgers te doden''. Karadzic zei eerder in een interview met het ANP dat het Bosnisch-Servische leger in juli 1995 wel tot actie moest overgaan omdat de moslims in de enclave geregeld omliggende Servische dorpen overvielen.
Volgens Karadzic heeft de Bosnische regering op herhaalde verzoeken om informatie niet geantwoord. Karadzic wil ook alle informatie over wapenleveranties aan de Bosnische moslims die de VS, Turkije, Pakistan en Saudi-Arabië zouden hebben georganiseerd in weerwil van een VN-wapenembargo.
http://www.ad.nl/buitenla(...)Bosni_om_wapens.html

Gaat niet gebeuren, als die documenten er al zijn.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:50:57 #2
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_72352914
LOL,

Ik gok zo dat die documenten niet boven water zullen komen, is ook helemaal niet nodig.
Als hij nou eens de ATC opvraagt, dan vallen er als snel vluchten uit iran op.

En Pakistan en Saudi-Arabie hebben alleen geld gegeven, geen wapens.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_72352961
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.

Straks blijkt de waarheid die ons door de media en politici door de strot geduwd is anders te zijn.
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 21:29:21 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72354264
hebben politici en media wel eens verteld dat de Bosniers geen wapens de enclave binnensmokkelden dan?

leek me algemeen bekend eigenlijk alleen voor Karadzic (en co) is het van belang om het feitelijk te bevestigen
maar die documenten zullen ook wel kwijt geraakt zijn inmiddels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:04:24 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72355498
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:29 schreef sp3c het volgende:

leek me algemeen bekend eigenlijk alleen voor Karadzic (en co) is het van belang om het feitelijk te bevestigen
Zou het ooit op papier zijn gezet dan? Wat zou Karadzic willen zien eigenlijk? De factuur en de pakbon? Met een paraaf van ontvangst van de plaatselijke commandant in Srebrenica?
pi_72356097
Op de achtergrond foto's van een uitbraakpoging van Bosnisch moslims uit Srebrencia. Daar zijn duidelijk lichte wapens op te zien. Dit is helemaal geen geheim, deze foto's hangen gewoon op in het visitors centre in Srebrenica.

pi_72357033
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:29 schreef sp3c het volgende:
hebben politici en media wel eens verteld dat de Bosniers geen wapens de enclave binnensmokkelden dan?

Het gaat hier niet allen om wapenleveranties. Er zal tijdens het proces nog meer vuile was naar buiten komen dat voor het grote publiek nog onbekend is en waar de heren politici nu al nachtmeries over hebben.

Hopelijk zal hier in de media ook aandacht aan besteed worden.
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 23:51:07 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72359146
zoals?
pi_72362115
De uitruil van gebieden die heeft plaatsgevonden voorjaar/zomer '95. Krajina, Srebrenica en het opheffen van wat belegeringen. In Bosnië zelf word ervanuit gegaan dat dit een afspraak op hoger niveau was, het verdelen van wat buit onder elkaar.
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 11:12:36 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72365457
niet alleen in Bosnie

geloof alleen niet dat veel politici hier nachtmerries van krijgen als ze het uberhaupt nog kunnen herinneren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')