abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72339639
We maken met zijn alle de aarde kapot, en dan worden er door iedereen van die fantastische milieu vriendelijke projecten opgezet om de aarde te sparen zodat ook onze kindertjes er fijn op kunnen leven.

We zijn een brandende mammoettanker aan het blussen met een literfles bronwater

Niemand wil de luxe die hij heeft opgeven voor een beter milieu, iedereen denkt toch hetzelfde: "Over 50 jaar ben ik toch dood".

Binnen zo'n enorm korte tijd is de wereld volgebouwd, rijdt bijna iedereen een eigen auto en moet elke meter van een snelweg verlicht zijn.

Ik vind het gewoon erg egoistisch, maar wat doe je eraan? Niemand wil anders. Waarom mogen wij als consumenten geen 100Watt gloeilamp meer kopen(Ben ik het mee eens hoor) maar is nogsteeds elke meter van de Nederlandse snelweg verlicht?

Het zijn niet de consumenten die moeten verranderen, het zijn de bedrijven en de overheden die gewoon drastische maatregelen moeten doorvoeren. Lees:
quote:
De Commissie wil bovendien alle rijke geïndustrialiseerde landen uitdagen om een reductie van 30 procent in 2020 na te streven. Maar zolang daarover geen overeenstemming is, moet de EU zich eenzijdig committeren aan 20 procent. In 2050 moet de uitstoot van gassen die verantwoordelijk zijn voor de opwarming van de aarde zijn teruggebracht tot de helft van de uitstoot in 1990.
Wat is nou 20 % of 30%? Zelfs de helft van de uitstoot in 1990 is nog teveel, daarbij gaat natuurlijk geen een land die getallen halen.

We eigenen ons deze planeet toe voor onze eigen behoeften, dit gaat ten kosten van de dieren en de natuur. We hebben geen respect meer voor alles wat anders is dan onszelf. Een windmolenpark erbij? WOW!! Dat zorgt voor zeker 0,5% van de energie in Nederland!!!!!
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_72339669
Fuck the world, I aint here to stay.
pi_72339761
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
Het zijn niet de consumenten die moeten verranderen, het zijn de bedrijven en de overheden die gewoon drastische maatregelen moeten doorvoeren. Lees:
"We" moeten accepteren dat de aarde van ons is, dat wij de dominante soort zijn, en dat we de wereld op de voor ons meest geschikte manier gaan inrichten en gebruiken. We gaan ons eigen evenwicht creeeren met de rest van "de natuur" maar de mens bepaalt wat ze wil.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:50:05 #4
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_72339865
ziekenhuizen dicht, einde overbevolking en kan de natuur weer een beetje zijn gang gaan
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:50:31 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72339872
Wat Nederland doet boeit geen flikker. Het echte probleem ligt in Azië, waar de vervuiling noodzakelijk groeit om hun economische welvaart op Westers niveau te brengen. Probeer dat maar eens te stoppen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:52:06 #6
131603 Afwazig
Serious business
pi_72339922
Weetje hoeveel stroom zo`n topic kost? Hypocriet
pi_72339933
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef TNA het volgende:
Wat Nederland doet boeit geen flikker. Het echte probleem ligt in Azië, waar de vervuiling noodzakelijk groeit om hun economische welvaart op Westers niveau te brengen. Probeer dat maar eens te stoppen.
Die mensen hebben ook recht op welvaart.
pi_72339952
Ik kan me er ook vreselijk aan storen..
Om een handje mee te kunnen helpen (hopelijk), let ik wel op wat voor producten ik koop.
Ik ben gestopt met vlees eten (een grooooote boosdoener).
En ik boycot plastic zakjes

Maargoed.. de meeste mensen vinden dát zelfs al te ver gaan
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:53:12 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72339956
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:52 schreef zovty het volgende:

[..]

Die mensen hebben ook recht op welvaart.
Natuurlijk.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:53:41 #10
131603 Afwazig
Serious business
pi_72339974
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:53 schreef HoneyPop het volgende:

Ik ben gestopt met vlees eten (een grooooote boosdoener).
Wacht.. wat?
pi_72339975
WE GAAAN DOOOOOOOOOOOOOOOODD!
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72339991
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
Ik vind het gewoon erg egoistisch, maar wat doe je eraan?
Ten eerste wat doe je met je computer aan, weet je wel hoeveel energie dat kost, egoïst?

Ten tweede snap ik niet wat er erg is aan egoïsme. Dat je klimaatverandering wilt stoppen omdat er nu hele gedeelten van de wereld last krijgen, dat kan ik nog snappen, maar niet dat het een probleem is dat er generaties na jou last zouden kunnen krijgen omdat ik nu net (letterlijk) een 100W peertje heb ingeschakeld.

Ze lossen de shit zelf maar op, wat interesseert me mijn verre nakomelingen nu?

Verder maken we de aarde niet kapot, maar mogelijk niet bewoonbaar voor mensen en de meeste diersoorten. Iets wat de aarde/natuur zelf ook al erg goed in was en is. De aarde blijft wel zijn rondjes draaien (een cataclysmisch probleem daargelaten) en hoogst waarschijnlijk komt er vanzelf wel weer geschikt leven te voorschijn uit de resten van de mensheid. Er zijn zat soorten uitgestorven zonder dat de mens daar maar in de buurt was...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 1 september 2009 @ 13:54:33 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72339996
Over een paar miljoen jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:55:04 #14
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_72340019
Goede klacht.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2009 @ 13:55:22 #15
145738 superworm
is erbij
pi_72340030
Co2 veroorzaakt geen opwarming, opwarming veroorzaakt Co2.

Verder heb je wel een punt met "vervuiling". Het zal echter denk ik zn tijd wel duren voor we mondiaal daar echt iets aan gaan doen. Er zijn nog veel te veel multinationals die vet goedkoop en vet hendig hun afval en rotzooi en chemische meuk in ontwikkelingslanden dumpen, met veel te grote lobby-machines.

Thea Beckman schreef al eens in De Kinderen Van Moeder Aarde, in de jaren zeventig ergens, dat ze het toekomstbeeld van Europa zag als een grote, vervuilde, dorre woestijn, waar alles is opgebruikt en vervuild en achtergelaten.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2009 @ 13:55:45 #16
145738 superworm
is erbij
pi_72340043
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
Over een paar miljoen miljard jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72340063
Sommige mensen interesseert het ook geen zak. Ik ken ze ook, die hun lege glazen flessen zo in de prullenbak flikkeren. En als ik er dan wat van zeg is de reactie: "boeie"
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:58:17 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72340135
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
Over een paar miljoen jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
....KUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTttttttttttttttttttttttttttttttttt....
pi_72340283
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef TNA het volgende:
Helaas produceren ze in china zo een beetje alles wat wij in het westen kunnen kopen. Er zijn mogelijkheden genoeg om er een 'betere' wereld van te maken dat dit niet gebeurt komt omdat de mens nu eenmaal een egoistisch wezen is en zullen we altijd en alleen aan ons eigen kleine wereldje denken.
pi_72340394
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ten eerste wat doe je met je computer aan, weet je wel hoeveel energie dat kost, egoïst?
Waarschijnlijk minder dan 1 van de miljoenen lampen langs de snelweg, daarbij is het gebruik van energie met mate niet per definitie schadelijk, het gaat om het overgebruik. Daar doet 1 spaarlamp en 1 laptopje niet aan mee. Daarbij ben ik mij bewust van mijn eigen zonde op het gebied van energie verspilling en let ik daar dus op.
quote:
Ten tweede snap ik niet wat er erg is aan egoïsme. Dat je klimaatverandering wilt stoppen omdat er nu hele gedeelten van de wereld last krijgen, dat kan ik nog snappen, maar niet dat het een probleem is dat er generaties na jou last zouden kunnen krijgen omdat ik nu net (letterlijk) een 100W peertje heb ingeschakeld.
En wat als ieder persoon op aarde nu zo denkt (en reken er maar op dat ze dat doen). Jammer dat wij als mensen alleen maar aan onszelf denken.
quote:
Ze lossen de shit zelf maar op, wat interesseert me mijn verre nakomelingen nu?
Jij geniet van je leven, zou je niet willen dat er nog heel veel meer mensen dat kunnen op de manier dat jij dat doet? Als jij een gezinnetje hebt en je gaat koken, dan koop je toch ook niet precies genoeg eten voor alleen jezelf, je houdt rekening met je gezin die ook graag wil eten. Hou dan ook rekening met toekomstige geborene die net als jij erg graag willen genieten van het leven. Zo moeilijk is dat niet lijkt me,.
Diepzinnige deepart.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:09:45 #21
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_72340483
Eens met klacht:

Ik denk dat het gros van de bevolking niet beseft wat de gevolgen "kunnen" zijn van de smeltende uitkappen op de noordpool.

Niet echt egoïstisch denk ik. meer onwetendheid .

Iedereen gaat er van uit dat er vast wel iemand met een oplossing gaat komen tegen het probleem zonder zelf actie te ondernemen.

Daarnaast. is dit een veel gehoorde:

"Ja, waarom zou ik in een eco auto gaan rijden als de rest van de straat het niet doet"
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:12:26 #22
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_72340566
Heb je net Wall-E gekeken?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_72340654
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:12 schreef BereNDD het volgende:
Heb je net Wall-E gekeken?
Haha nee
Diepzinnige deepart.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2009 @ 14:15:11 #24
145738 superworm
is erbij
pi_72340660
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:09 schreef Goofisch het volgende:
Eens met klacht:

Ik denk dat het gros van de bevolking niet beseft wat de gevolgen "kunnen" zijn van de smeltende uitkappen op de noordpool.
De noordpool smelt niet harder dan normaal. Vorige winter was de ijsbedekking even groot als in de winters eind jaren zeventig. De ijsberenpopulatie groeit al decennia gestaag.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72340712
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:53 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Wacht.. wat?
Je gaat me niet vertellen dat je gebakken lijken vreet zonder dat je weet wat veeteelt met onze aarde doet ?
....
zoek t ff op man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')