Wat is nou 20 % of 30%? Zelfs de helft van de uitstoot in 1990 is nog teveel, daarbij gaat natuurlijk geen een land die getallen halen.quote:De Commissie wil bovendien alle rijke geïndustrialiseerde landen uitdagen om een reductie van 30 procent in 2020 na te streven. Maar zolang daarover geen overeenstemming is, moet de EU zich eenzijdig committeren aan 20 procent. In 2050 moet de uitstoot van gassen die verantwoordelijk zijn voor de opwarming van de aarde zijn teruggebracht tot de helft van de uitstoot in 1990.
"We" moeten accepteren dat de aarde van ons is, dat wij de dominante soort zijn, en dat we de wereld op de voor ons meest geschikte manier gaan inrichten en gebruiken. We gaan ons eigen evenwicht creeeren met de rest van "de natuur" maar de mens bepaalt wat ze wil.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
Het zijn niet de consumenten die moeten verranderen, het zijn de bedrijven en de overheden die gewoon drastische maatregelen moeten doorvoeren. Lees:
Die mensen hebben ook recht op welvaart.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef TNA het volgende:
Wat Nederland doet boeit geen flikker. Het echte probleem ligt in Azië, waar de vervuiling noodzakelijk groeit om hun economische welvaart op Westers niveau te brengen. Probeer dat maar eens te stoppen.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Die mensen hebben ook recht op welvaart.
Wacht.. wat?quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:53 schreef HoneyPop het volgende:
Ik ben gestopt met vlees eten (een grooooote boosdoener).
Ten eerste wat doe je met je computer aan, weet je wel hoeveel energie dat kost, egoïst?quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
Ik vind het gewoon erg egoistisch, maar wat doe je eraan?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
Over een paar miljoen miljard jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
....KUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTttttttttttttttttttttttttttttttttt....quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
Over een paar miljoen jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
Helaas produceren ze in china zo een beetje alles wat wij in het westen kunnen kopen. Er zijn mogelijkheden genoeg om er een 'betere' wereld van te maken dat dit niet gebeurt komt omdat de mens nu eenmaal een egoistisch wezen is en zullen we altijd en alleen aan ons eigen kleine wereldje denken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef TNA het volgende:
Wat Nederland doet boeit geen flikker. Het echte probleem ligt in Azië, waar de vervuiling noodzakelijk groeit om hun economische welvaart op Westers niveau te brengen. Probeer dat maar eens te stoppen.
Waarschijnlijk minder dan 1 van de miljoenen lampen langs de snelweg, daarbij is het gebruik van energie met mate niet per definitie schadelijk, het gaat om het overgebruik. Daar doet 1 spaarlamp en 1 laptopje niet aan mee. Daarbij ben ik mij bewust van mijn eigen zonde op het gebied van energie verspilling en let ik daar dus op.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ten eerste wat doe je met je computer aan, weet je wel hoeveel energie dat kost, egoïst?
En wat als ieder persoon op aarde nu zo denkt (en reken er maar op dat ze dat doen). Jammer dat wij als mensen alleen maar aan onszelf denken.quote:Ten tweede snap ik niet wat er erg is aan egoïsme. Dat je klimaatverandering wilt stoppen omdat er nu hele gedeelten van de wereld last krijgen, dat kan ik nog snappen, maar niet dat het een probleem is dat er generaties na jou last zouden kunnen krijgen omdat ik nu net (letterlijk) een 100W peertje heb ingeschakeld.
Jij geniet van je leven, zou je niet willen dat er nog heel veel meer mensen dat kunnen op de manier dat jij dat doet? Als jij een gezinnetje hebt en je gaat koken, dan koop je toch ook niet precies genoeg eten voor alleen jezelf, je houdt rekening met je gezin die ook graag wil eten. Hou dan ook rekening met toekomstige geborene die net als jij erg graag willen genieten van het leven. Zo moeilijk is dat niet lijkt me,.quote:Ze lossen de shit zelf maar op, wat interesseert me mijn verre nakomelingen nu?
Haha neequote:Op dinsdag 1 september 2009 14:12 schreef BereNDD het volgende:
Heb je net Wall-E gekeken?
De noordpool smelt niet harder dan normaal. Vorige winter was de ijsbedekking even groot als in de winters eind jaren zeventig. De ijsberenpopulatie groeit al decennia gestaag.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:09 schreef Goofisch het volgende:
Eens met klacht:
Ik denk dat het gros van de bevolking niet beseft wat de gevolgen "kunnen" zijn van de smeltende uitkappen op de noordpool.
Je gaat me niet vertellen dat je gebakken lijken vreet zonder dat je weet wat veeteelt met onze aarde doet ?quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:50 schreef BereNDD het volgende:
ziekenhuizen dicht, einde overbevolking en kan de natuur weer een beetje zijn gang gaan
Er is al een oplossing, we sterven gewoon uit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:09 schreef Goofisch het volgende:
Iedereen gaat er van uit dat er vast wel iemand met een oplossing gaat komen tegen het probleem zonder zelf actie te ondernemen.
Spreken deze twee antwoorden elkaar niet tegen? Ja, je computer is gelijk aan een druppel in de vervuilde Atlantische oceaan, maar als iedereen zo zou denken....quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
Waarschijnlijk minder dan 1 van de miljoenen lampen langs de snelweg, daarbij is het gebruik van energie met mate niet per definitie schadelijk, het gaat om het overgebruik. Daar doet 1 spaarlamp en 1 laptopje niet aan mee. Daarbij ben ik mij bewust van mijn eigen zonde op het gebied van energie verspilling en let ik daar dus op.
[..]
En wat als ieder persoon op aarde nu zo denkt (en reken er maar op dat ze dat doen). Jammer dat wij als mensen alleen maar aan onszelf denken.
Die redenatie volg ik niet. Ja, ik denk aan diegenen om me heen, vandaar ook de originele opmerking dat het aanpakken van het probleem om nu gedeeltes van de wereld te helpen tegen overstromingen etc. Zelf wil ik immers ook niet in de smog leven, en dat gun ik de nu bestaande mensen ergens anders ook.quote:Jij geniet van je leven, zou je niet willen dat er nog heel veel meer mensen dat kunnen op de manier dat jij dat doet? Als jij een gezinnetje hebt en je gaat koken, dan koop je toch ook niet precies genoeg eten voor alleen jezelf, je houdt rekening met je gezin die ook graag wil eten. Hou dan ook rekening met toekomstige geborene die net als jij erg graag willen genieten van het leven. Zo moeilijk is dat niet lijkt me,.
Nou, gelukkig maar dat jij tenminste wel weet hoe het allemaal zit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Huilie met je kimaathoax
De aarde bestaat al miljarden jaren. En omdat de laatste 30 jaar er een beetje meer uitstoot is, zijn wij ineens de aarde aan het vernietigen? Huilie
En wat dacht je van vulkaanuitbartingen die in een keer 1000 keer zoveel CO2 de lucht in stoten dan alle auto's op aarde bij elkaar in een jaar? Klimaatwisselingen zijn van alle tijden, dat ligt ondermeer aan de precessie (het verschuiven van de aardas eens in de 26000 jaar waardoor het noorden niet meer naar de poolster wijst, met alle klimatologische gevolgen van dien). 500 jaar geleden had je nog slotgrachten vol met meters dik ijs, dat in kelder van kastelen opgeslagen nog maanden bleef liggen. Of hadden ze vroeger ook al auto's en gasboringen? Alsof de mens ook maar enige invloed heeft op het klimaat. Huilie
Maar ja, huilies zoals allerlei vage milieumaffiegroeperingen van voornamelijk linkse signatuur verdienen goud aan deze leugens die ons al jaren worden voorgehouden. En talloza huilies waaronder TS trappen er met grote geitewollensokken middenin. Huilie
O ja, voor ik het vergeet: huilie
Denk je nu echt dat er niet ALLANG andere energiebronnen klaarliggen? Dat producenten daarvan zich de kans laten ontnemen om als het moment daar is, een nieuwe "alternatieve" (quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:44 schreef Tahiti het volgende:
Feit is dat olie op een dag opraakt en voor die tijd zullen we toch met iets anders moeten komen. Dat zinloze gelul of de opwarming van de aarde wel of geen hoax is doet er niet toe. Olie raakt op... en dan?
Oh dus ik ben al jaren zinloos onderzoek aan het doen? Bedankt dat je het even voor me even uitlegt. Ik zal mijn collega's vertellen dat we beter kunnen stoppenquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat er niet ALLANG andere energiebronnen klaarliggen? Dat producenten daarvan zich de kans laten ontnemen om als het moment daar is, een nieuwe "alternatieve" () energiebron te introduceren als waren zij de redders in nood? Wel tegen een veelvoud van de huidige energieprijs natuurlijk, want we zijn tenslotte geen sinterklaas, he.
Snap je het nu eindelijk? Het zogenaamd (al dan niet echt) opraken van de olievoorraden is niets anders dan een politiek en economisch pressiemiddel om, voor de zoveelste keer, de gewone burger geld uit de zak te kloppen. En wij trappen er, voor de zoveelste keer, weer met onze grote stomme poten in. Maar we houden er wel een goed gevoel aan over, want "de wereld is gered!"
Of denk je dat al die oliesjeiks en die andere idioten die hun handen op de olie hebben rustig hun daar aan gerelateerde poltieke macht loslaten? "We hebben geen olie meer Achmed!" - " Nou ja dan hebben we niets meer te vertellen in de wereld, ga je mee een kopje thee drinken Farouk?"
Kernenergie en grote batterijen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:44 schreef Tahiti het volgende:
Feit is dat olie op een dag opraakt en voor die tijd zullen we toch met iets anders moeten komen. Dat zinloze gelul of de opwarming van de aarde wel of geen hoax is doet er niet toe. Olie raakt op... en dan?
Gewoon een kwestie van logisch nadenken en ook de signalen meenemen die erop wijzen dat de mens helemaal niet zo'n grote invloed heeft op het milieu. Daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn hoor. Of dacht je dat de ijstijden van een paar duizend jaar geleden ook zijn veroorzaakt door de mens?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar dat jij tenminste wel weet hoe het allemaal zit.
Daarom zijn ze nu al bezig om het toerisme te ontwikkelen. En dat doe je niet als je al een nieuwe schone veilige duurzame energie bron in je la hebt liggen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Of denk je dat al die oliesjeiks en die andere idioten die hun handen op de olie hebben rustig hun daar aan gerelateerde poltieke macht loslaten? "We hebben geen olie meer Achmed!" - " Nou ja dan hebben we niets meer te vertellen in de wereld, ga je mee een kopje thee drinken Farouk?"
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
Over een paar miljoen jaar schakeld de zon over op het verbranden van Helium en dan is het sowieso einde oefening.
Onderzoek is nooit verkeerd, maar het is geen geheim dat resultaten uit die onderzoeken die voor het milieu positief zijn, maar al te vaak snel onder het vloerkleed worden geveegd. Want o wee als het niet zo slecht zou gaan - dan zou die enorme milieulobby wel ineens overbodig kunnen zijn!quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:57 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Oh dus ik ben al jaren zinloos onderzoek aan het doen? Bedankt dat je het even voor me even uitlegt. Ik zal mijn collega's vertellen dat we beter kunnen stoppen
Wat heeft een nieuwe energiebron met toerisme te maken? Dus als er geen olie meer is, komen al die toeristen naar Dubai komen gezwommen in plaats van met het vliegtuig?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:02 schreef zovty het volgende:
[..]
Daarom zijn ze nu al bezig om het toerisme te ontwikkelen. En dat doe je niet als je al een nieuwe schone veilige duurzame energie bron in je la hebt liggen.
milieumaffia? ik?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat het grootste deel van die milieumaffia, waaronder wellicht ook jijzelf, een dikke boterham verdient aan die milieuwaanzin.
Zeg nou eens eerlijk. We hebben ontzettend knappe koppen op aarde. Zouden die niet allang bijvoorbeeld een motor hebben uitgevonden die op water loopt? En denk je nou echt dat de complete oliewereld niet op zijn achterste benen zou staan als die op de markt kwam? Wie weet hoeveel van dat soort uitvindingen ergens diep onder het zand begraven liggen. Als er maar olie verkocht wordt! En als de olie eenmaal op dreigt te raken (of althans dat verzinsel in de wereld wordt gebracht met als enige reden om de mensheid weer angst aan te jagen) springt de oliewereld ineens op met "de oplossing"! Wel tegen het driedubbele tarief natuurlijk, want per slot van rekening is de sjeik die de oplossing dan presenteert dan de redder van de aardbol.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:06 schreef Tahiti het volgende:
Kernenergie is (helaas) weinig draagvlak voor en grote batterijen zijn nog niet op een nivo dat ze het lekker lang volhouden. Zolang er niet door de EU etc geinvesteerd wordt in duurzame energie maar ook in kernenergie en batterijen (plug-in auto's) kunnen het nog benauwde jaren worden aan de pomp.
Als je nou eens uitgaat van het elementaire principe dat energie nooit verloren gaat, maar alleen wordt omgezet. Je hoeft het alleen maar op te vangen. Dat is al een enorme omschakeling ten opzichte van het "verbruik en stoot uit" principe dat we nu hanteren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Tahiti het volgende:
[..]
milieumaffia? ik?![]()
Wat is volgens jouw dan de oplossing als er geen natuurlijjke grondstoffen meer zijn?
Kan ook spreiding van risico zijn. De sjeiks zitten als (bijna) enigen op een grote hoeveelheid olie. Een nieuwe energiebron zal waarschijnlijk ook van andere partijen afkomen, en hebben de sjeiks dus geen machtspositie meer die even groot is.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:02 schreef zovty het volgende:
[..]
Daarom zijn ze nu al bezig om het toerisme te ontwikkelen. En dat doe je niet als je al een nieuwe schone veilige duurzame energie bron in je la hebt liggen.
Als het om een spreiding van risico zou gaan zou de hele sahara al vol staan met zonnecellen en windmolens.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kan ook spreiding van risico zijn. De sjeiks zitten als (bijna) enigen op een grote hoeveelheid olie. Een nieuwe energiebron zal waarschijnlijk ook van andere partijen afkomen, en hebben de sjeiks dus geen machtspositie meer die even groot is.
Dat verandert vanzelf als de olie op is hequote:Op dinsdag 1 september 2009 15:06 schreef Tahiti het volgende:
Kernenergie is (helaas) weinig draagvlak
Aan de techniek van batterijen valt nog veel te verbeteren. En we hebben nog even de tijd, komt goed.quote:voor en grote batterijen zijn nog niet op een nivo dat ze het lekker lang volhouden. Zolang er niet door de EU etc geinvesteerd wordt in duurzame energie maar ook in kernenergie en batterijen (plug-in auto's) kunnen het nog benauwde jaren worden aan de pomp.
Inhoud van mens: 60 dm2.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
We maken met zijn alle de aarde kapot
Waarom ben ik een huilie? Ik heb het helemaal niet over de "klimaatverrandering".. Lees eens manquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Huilie met je kimaathoax
De aarde bestaat al miljarden jaren. En omdat de laatste 30 jaar er een beetje meer uitstoot is, zijn wij ineens de aarde aan het vernietigen? Huilie
En wat dacht je van vulkaanuitbartingen die in een keer 1000 keer zoveel CO2 de lucht in stoten dan alle auto's op aarde bij elkaar in een jaar? Klimaatwisselingen zijn van alle tijden, dat ligt ondermeer aan de precessie (het verschuiven van de aardas eens in de 26000 jaar waardoor het noorden niet meer naar de poolster wijst, met alle klimatologische gevolgen van dien). 500 jaar geleden had je nog slotgrachten vol met meters dik ijs, dat in kelder van kastelen opgeslagen nog maanden bleef liggen. Of hadden ze vroeger ook al auto's en gasboringen? Alsof de mens ook maar enige invloed heeft op het klimaat. Huilie
Maar ja, huilies zoals allerlei vage milieumaffiegroeperingen van voornamelijk linkse signatuur verdienen goud aan deze leugens die ons al jaren worden voorgehouden. En talloza huilies waaronder TS trappen er met grote geitewollensokken middenin. Huilie
O ja, voor ik het vergeet: huilie
Hij zit op een fietsje zn computer aan te trappen hoor, dus dan mag hetquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ten eerste wat doe je met je computer aan, weet je wel hoeveel energie dat kost, egoïst?
En ik dan? Heb ik niet ook de klimaatcrisis hier ten volle ontkend?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:48 schreef classpc het volgende:
Bedankt Ps2K en superworm, kan ik eindelijk weer met een gerust hart gaan slapen.
Ik slaap al jaren slecht door de gedachte dat ik de aarde vernietig
Je spreekt jezelf tegen, de consument moet veranderen door een woonplaats te bouwen. Als je dat doet ben je geen consument meerquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:11 schreef Ik_ben_doof het volgende:
het is juist aan consument die moeten veranderen.
Bedrijven verdienen juist geld aan consumenten
Overheid verdienen juist geld aan consument en handel
Als je iets wilt veranderen, begin bij je zelf.
Doe maar een nieuwe woonplaats en bouw alle huizen die duurzaam zijn. En waarbij alle inwoners volgens regels van eco gedoe leeft.
Er wordt ook geen aandacht gegeven aan de mogelijkheden. De overheid is nou niet bepaald scheutig met informatie rond bijvoorbeeld subsidies voor milieuvriendelijk en duurzaam bouwen.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:59 schreef deepart het volgende:
Mensen willen wel maar kunnen niet door het gebrek aan mogelijkheden. Dus de consument staat machteloos.
Ik heb alleen de eerste 30 posts gelezenquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En ik dan? Heb ik niet ook de klimaatcrisis hier ten volle ontkend?Waar is mijn erkenning?
Waarom? Gaat het lezen van meer posts ten koste van de zeehondjes?quote:Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik heb alleen de eerste 30 posts gelezen
De Club van 10 miljoenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Overbevolking is de nummer 1 ellendebron
Ja vroeger waren er meteorieten en vulkaanuitbarstingen en die waren niet onze schuld dus alles is okay.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van logisch nadenken en ook de signalen meenemen die erop wijzen dat de mens helemaal niet zo'n grote invloed heeft op het milieu. Daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn hoor. Of dacht je dat de ijstijden van een paar duizend jaar geleden ook zijn veroorzaakt door de mens?
Helpt dat ook met het creeëren van genoeg schoon drinkwater?quote:Op donderdag 3 september 2009 17:44 schreef Trollface. het volgende:
Kernfusie-energie
Geheel milieuvriendelijk
Niemand zegt dat het niet warmer wordt. Waarom het warmer wordt zijn de meningen over verdeelt.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:05 schreef FL_Freak het volgende:
De opwarming van de aarde is een fabeltje van de eliten om ons bang te maken.
Ik vind het eerder "arrogant" om te denken dat wij mensen daarvoor zorgen. Grote temperatuurverschillen zijn er al sinds het ontstaan van de aarde. Neemt niet weg dat het een probleem kan zijn voor ons.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het niet warmer wordt. Waarom het warmer wordt zijn de meningen over verdeelt.
De aarde(natuur) overleeft de mensheid wel hoor...quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
We eigenen ons deze planeet toe voor onze eigen behoeften, dit gaat ten kosten van de dieren en de natuur. We hebben geen respect meer voor alles wat anders is dan onszelf. Een windmolenpark erbij? WOW!! Dat zorgt voor zeker 0,5% van de energie in Nederland!!!!!
De Aarde leeft in evenwicht. Ik kan geen vrachtwagen omduwen, maar als die vrachtwagen balanceert op een kleine balk...quote:Op donderdag 3 september 2009 18:43 schreef -Techno- het volgende:
Ik vind het eerder "arrogant" om te denken dat wij mensen daarvoor zorgen. Grote temperatuurverschillen zijn er al sinds het ontstaan van de aarde. Neemt niet weg dat het een probleem kan zijn voor ons.
Dan valt die vrachtwagen.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De Aarde leeft in evenwicht. Ik kan geen vrachtwagen omduwen, maar als die vrachtwagen balanceert op een kleine balk...
Beweerde ik dat dan? Ik had het puur over energie.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:02 schreef stbabylon het volgende:
Helpt dat ook met het creeëren van genoeg schoon drinkwater?
En helpt het bij het maken van voldoende voedsel?
Vergeet voedsel, genoeg landbouw grond?
Gaat dat de bodemerosie tegen?
Maak je daar dan ook diamanten, goud en platinum van?
Dit mag je uitleggen: Hoe kan je natuur precies kapot maken als alles natuur is?quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef deepart het volgende:
We eigenen ons deze planeet toe voor onze eigen behoeften, dit gaat ten kosten van de dieren en de natuur. We hebben geen respect meer voor alles wat anders is dan onszelf.
Het is niet hetzelfde als kernsplitsing hè.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Helpt dat ook met het creeëren van genoeg schoon drinkwater?
En helpt het bij het maken van voldoende voedsel?
Vergeet voedsel, genoeg landbouw grond?
Gaat dat de bodemerosie tegen?
Maak je daar dan ook diamanten, goud en platinum van?
Olie gebruiken we ook voor medicijnen en kunstmest. En we kunnen nu al veel te weinig voedsel kweken, laat staan dat doen zonder de grond na een paar seizoenen onbruikbaar te maken.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde als kernsplitsing hè.![]()
"Kernfusie laat, in tegenstelling tot kernsplijting, niet noodzakelijkerwijs radioactieve materialen achter als afval. Daarom proberen wetenschappers kernfusie op aarde te ontwikkelen als schone en veilige energiebron."
Op termijn denk ik inderdaad dat absoluut schone vormen van energie (en dus niet van die zogenaamd 'klimaatneutrale' energievormen zoals biobrandstof) dat soort zaken kunnen verminderen, ja.
Stel dat we de klimaatverandering een halt toe kunnen brengen.
Stel dat er geen mens meer afhankelijk is van fossiele (of plantaardige) brandstoffen.
Maar veel mensen hebben moeite met langetermijnoplossingen, valt me op.
Als niet binnen vijf of tien jaar verbetering zichtbaar is, beginnen ze er vaak niet aan..
En waarop baseer je dat dat niet zou kunnen? De bestaansduur van een entiteit biedt totaal geen garantie dat hij niet in een oogwenk ineen kan storten. De dinosauriërs liepen al 160.000.000 jaar op deze planeet rond en werden met een simpele meteorietinslag totaal uitgeroeid.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:17 schreef Ps2K het volgende:
Denk je nou echt dat de mens de planeet kapot maakt? Deze planeet is er al 4,5 miljard jaar en dan zullen even wat mensen die er nog geen 100.000 jaar zijn "even" de planeet vernielen?
Slecht voorbeeld, er was nog steeds leven(en er kwam nieuw leven) en de aarde draait rustig door. De aarde overleeft de mens ook wel, misschien heeft het een lange tijd nodig om te herstellen (waarschijnlijk langer dan dat de mens hier is)quote:Op donderdag 3 september 2009 20:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En waarop baseer je dat dat niet zou kunnen? De bestaansduur van een entiteit biedt totaal geen garantie dat hij niet in een oogwenk ineen kan storten. De dinosauriërs liepen al 160.000.000 jaar op deze planeet rond en werden met een simpele meteorietinslag totaal uitgeroeid.
We zijn zelfs in staat om het bolletje te vernietigen, maar dan moeten we wel heeeeeeeeeel erg ons best doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:13 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, er was nog steeds leven(en er kwam nieuw leven) en de aarde draait rustig door. De aarde overleeft de mens ook wel, misschien heeft het een lange tijd nodig om te herstellen (waarschijnlijk langer dan dat de mens hier is)
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:44 schreef zovty het volgende:
Fuck the world, I aint here to stay.
En hoe, stel je voor, gaan wij China vertellen dat het iets aan zijn vervuiling moet doen als we zelf al te beroerd zijn om een spaarlampje aan te schaffen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:18 schreef john_ven24 het volgende:
[ afbeelding ]
Zie je die kleine speldenprik die NL voorsteld. Wat voor impact denk je dat we gaan treffen door allemaal de trein te pakken, spaarlampen aan te schaffen en huizen te isoleren terwijl 50% van de vervuiling uit India, Rusland, China en de US komt?
China:
[ afbeelding ]
Rusland:
[ afbeelding ]
Nederland:
[ afbeelding ]
Ik zeg, hou er toch eens mee op, wat voor impact denk je nou dat het heeft om een spaarlamp te gebruiken?![]()
1. Denk je dat China ook maar iets aantrekt van wat wij hen te vertellen hebben?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En hoe, stel je voor, gaan wij China vertellen dat het iets aan zijn vervuiling moet doen als we zelf al te beroerd zijn om een spaarlampje aan te schaffen?
Dat is een beetje het punt. Alhoewel ik niet graag fatalistisch ben, en in principe duurzaamheid (zolang het woord zelf maar niet gebruikt wordt, want tegenwoordig staat het gelijk aan geld uitkloppen en je mag er niets over zeggen) best positief vind, helpt het natuurlijk geen reet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:44 schreef john_ven24 het volgende:
En denk je bovendien dat het ook maar het minste effect op het klimaat zal hebben als iedereen spaarlampen gaat gebruiken?![]()
Goh, ben jij de menselijke herbivoor, een unicum, een grote sprong (terug dan) in de evolutie!quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:16 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je gebakken lijken vreet zonder dat je weet wat veeteelt met onze aarde doet ?
....![]()
zoek t ff op man.
Weet je dat er qua gewicht 4 keer zoveel mieren op aarde zijn dan mensen? En die hebben nog niet eens een voedselprobleem. Het probleem is dan ook niet voedsel, maar hoe dat te verdelen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:25 schreef john_ven24 het volgende:
Doordat er zoveel mensen op de aarde zijn is er meer voedsel nodig dus bio-industrie en regenwoudontginning voor landbouw.
Eh, wat wij hier in Nederland als voedsel zien, dat kunnen we niet in voldoende mate produceren voor alle 6,5 miljard mensen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet je dat er qua gewicht 4 keer zoveel mieren op aarde zijn dan mensen? En die hebben nog niet eens een voedselprobleem. Het probleem is dan ook niet voedsel, maar hoe dat te verdelen.
Definieer wat je bedoeld met overbevolking. Wie bepaald dat het het een probleem is en wat gedefinieerd wordt als overbevolking?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:25 schreef john_ven24 het volgende:
Het grootste probleem op de wereld is overigens gewoon overbevolking:
Om nog maar te zwijgen over het aantal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet je dat er qua gewicht 4 keer zoveel mieren op aarde zijn dan mensen?
Kijk om je heen in deze wereld, gehele bergen worden afgegraven voor grondstoffen, op sommige plekken is de lucht zo dik met as/stof dat je deze haast kunt snijden door industrie en mensen die rondtouren in hun auto's. Oerwouden worden gekapt voor landbouwgronden, soja/maisvelden voor bio-brandstof en veeteelt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Demophon het volgende:
[..]
Definieer wat je bedoeld met overbevolking. Wie bepaald dat het het een probleem is en wat gedefinieerd wordt als overbevolking?
[..]
Om nog maar te zwijgen over het aantal.
En wat eet een mier? Rijden mieren rond in auto's en hebben mieren allemaal een vinex woning?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet je dat er qua gewicht 4 keer zoveel mieren op aarde zijn dan mensen? En die hebben nog niet eens een voedselprobleem. Het probleem is dan ook niet voedsel, maar hoe dat te verdelen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:24 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En wat eet een mier? Rijden mieren rond in auto's en hebben mieren allemaal een vinex woning?
Helaas willen we tegenwoordig niet meer in een hutje wonen van met poep aan elkaar geplakte takken. En kost het bouwen van woningen een stuk meer natuurlijke bronnen dan een mierenheuvel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Demophon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moest 'ns weten, mieren zijn meesters in het bouwen van hun vinex woningen. Waar je ook komt overal hetzelfde
Tja hallo, wij zij nou eenmaal groter dan mierenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:00 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Helaas willen we tegenwoordig niet meer in een hutje wonen van met poep aan elkaar geplakte takken. En kost het bouwen van woningen een stuk meer natuurlijke bronnen dan een mierenheuvel.
Precies, 16 miljoen mensen die allemaal maar 1 laptopje en 1 spaarlampje aan hebben staan, da's echt de moeite niet hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef deepart het volgende:
Waarschijnlijk minder dan 1 van de miljoenen lampen langs de snelweg, daarbij is het gebruik van energie met mate niet per definitie schadelijk, het gaat om het overgebruik. Daar doet 1 spaarlamp en 1 laptopje niet aan mee.
Eh, nee. Middelbareschoolbiologie. Overbevolking is een overschrijding van de draagkracht van een ecosysteem. Als ergens te veel mensen (/ dieren) wonen creëert de natuur een fijne overstroming of grieppandemie zodat de bevolking een stuk inkrimpt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Demophon het volgende:
[..]
Definieer wat je bedoeld met overbevolking. Wie bepaald dat het het een probleem is en wat gedefinieerd wordt als overbevolking?
[..]
Om nog maar te zwijgen over het aantal.
Volgens mij is de term "overbevolking" een perceptie van mensen die teveel in steden wonen.
Mwah, ik had wel eens gelezen dat de aarde zoals ie nu is in principe gewoon geschikt zou moeten zijn om 65 miljard mensen te voeden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:01 schreef stbabylon het volgende:
Eh, wat wij hier in Nederland als voedsel zien, dat kunnen we niet in voldoende mate produceren voor alle 6,5 miljard mensen.
Maar waarom dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
John_ven24 heeft dus wel gelijk als hij overbevolking aanwijst als (een) oorzaak van onze natuur- en milieuproblemen. Het afslachten van de halve mensheid is echter geen moreel aanvaardbare optie, dus zullen we toch met kleine dingen als spaarlampen moeten beginnen. Klein landje of niet, iemand moet de eerste stap zetten.
Goh wat grappig, ik wist niet dat middelbaar scholieren er zo veel verstand er over hadden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Eh, nee. Middelbareschoolbiologie.
Dat heb je dan falikant verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, ik had wel eens gelezen dat de aarde zoals ie nu is in principe gewoon geschikt zou moeten zijn om 65 miljard mensen te voeden.
Nee, feit is dat ons gewicht in mieren in een minder ecologisch belast onderkomen wonen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:01 schreef Demophon het volgende:
[..]
Tja hallo, wij zij nou eenmaal groter dan mierenGeef de schuld dan maar aan de natuur en evolutie, die ons zo groot gemaakt hebben zoals we zijn.
Je zou het eens kunnen proberen, middelbare school.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:31 schreef Demophon het volgende:
[..]
Goh wat grappig, ik wist niet dat middelbaar scholieren er zo veel verstand er over hadden.
Het is een nogal hevig gepolitiseerd onderwerp, met de meeste wetenschappers die zich bezighouden met de carrying capacity uiteraard komend uit het kamp van environmental conservationists. Desalniettemin is de schatting die bijvoorbeeld McConeghy erop nahoudt dat als iedereen zijn huidige luxe gevreet opgeeft en alleen eet wat een mens nodig heeft, er 40 miljard mensen gevoed zouden kunnen worden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:33 schreef stbabylon het volgende:
Dat heb je dan falikant verkeerd gelezen.
Jep, dat zou dus kunnen en welke kans is hoger? Dat iedereen zijn huidige luxe opgeeft? Of dat er gestreden wordt door bepaalde groepen om deze (voor hen) in stand te houden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een nogal hevig gepolitiseerd onderwerp, met de meeste wetenschappers die zich bezighouden met de carrying capacity uiteraard komend uit het kamp van environmental conservationists. Desalniettemin is de schatting die bijvoorbeeld McConeghy erop nahoudt dat als iedereen zijn huidige luxe gevreet opgeeft en alleen eet wat een mens nodig heeft, er 40 miljard mensen gevoed zouden kunnen worden.
En dat is dus zonder progressie in de levensmiddelenindustrie.
De nieuwe strijd is intellectueel. Degene die zoveel mogelijk kwalitatief goed voedsel kan produceren voor zo'n laag mogelijke kostprijs, wordt het rijkst.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:50 schreef john_ven24 het volgende:
Jep, dat zou dus kunnen en welke kans is hoger? Dat iedereen zijn huidige luxe opgeeft? Of dat er gestreden wordt door bepaalde groepen om deze (voor hen) in stand te houden?
Eh ja, of de militaristisch ingestelde landen pakken gewoon wat ze pakken kunnen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
De nieuwe strijd is intellectueel. Degene die zoveel mogelijk kwalitatief goed voedsel kan produceren voor zo'n laag mogelijke kostprijs, wordt het rijkst.
Ik zie de milieu- en anti-bioindustrielobby alweer steigerenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
De nieuwe strijd is intellectueel. Degene die zoveel mogelijk kwalitatief goed voedsel kan produceren voor zo'n laag mogelijke kostprijs, wordt het rijkst.
Relatief gezien eet een mier net zoveel als ons. In kilo's uitgedrukt is dat dus 4 keer zoveel als de mens.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:24 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En wat eet een mier? Rijden mieren rond in auto's en hebben mieren allemaal een vinex woning?
Koop een zonnecel voor op het dak, die kost ¤ 2500. Je krijgt dan ¤ 300 euro subsidie. Vervolgens betaal je wel 19% BTW over het gehele bedrag. Zie jij de kromheid? Tevens krijg je die subsidie niet als je hem zelf wil installeren.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er wordt ook geen aandacht gegeven aan de mogelijkheden. De overheid is nou niet bepaald scheutig met informatie rond bijvoorbeeld subsidies voor milieuvriendelijk en duurzaam bouwen.
Daar had ik eens een mooie video van gezien op internet. Over zo'n gast die over zijn LSD trip verteld, kan hem alleen niet meer terug vindenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Eens met de TS. er zijn enorm veel egoistische klootzakken op deze planeet die geen donder geven om hoe we met de wereld omgaan.
Overbevolking is de nummer 1 ellendebron maar daar hoor je niemand over. Het is echt geen probleem om met een auto met verbrandingsmotor rond te tuffen, het probleem is dat 7 miljard mensen dat willen. Het is ook echt geen probleem om een 100 watt gloeilamp te gebruiken, alleen als 7 miljard mensen dat willen wordt het wel een probleem.
Doordat mensen zo graag veel kinderen willen moeten ze ook de consequenties daarvan aanvaarden, namelijk dat het energieverbruik per persoon omlaag MOET omdat anders óf de aarde naar de tering gaat of de energievoorraad binnen afzienbare tijd op is.
Mensen zijn een kankergezwel voor de aarde. Dat is zeker.
Niet noodzakelijk op het klimaat, dat daargelaten, maar vooral op de leefomgeving die vervuild wordt. Ook het proces om voedsel te produceren voor een mens is een stuk intensiever.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Relatief gezien eet een mier net zoveel als ons. In kilo's uitgedrukt is dat dus 4 keer zoveel als de mens.
En nogmaals, klimaatverandering is van alle tijden. Daar heb je geen auto's voor nodig. De mens heeft net zoveel invloed op het klimaat als een mier, als je het vergelijkt met effecten als b.v. de zon en precessie.
Word wakker en smell the coffee, er wordt je geld uit de zakken geklopt en het milieu is een van de drogredenen om dat te kunnen doen.
Het is niet eens een cyclus. De aanname die een boel milieu activisten maken is dat de aarde en het klimaat statisch zijn, maar dat is het niet. Ik zou wel weer het klimaat uit het Devoon willen hebben, toen was er meer zuurstof in de atmosfeer die zorge voor reuzen insecten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:04 schreef Ticker het volgende:
10.000 V.C. ging de aarde ook kapot aan playstations en auto's.
Oh nee wacht we worden gek gemaakt, met de natuurlijke cycles van de aarde.
Lekker geld verdienen.
De aarde kan niet kapot, we kunnen zoveel pakken als we willen. De natuur zorgt wel dat alles goed gaat. Want er zit gewoon een fail-safe mechanisme in. Wat handig bedacht zeg!quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:04 schreef Ticker het volgende:
10.000 V.C. ging de aarde ook kapot aan playstations en auto's.
Oh nee wacht we worden gek gemaakt, met de natuurlijke cycles van de aarde.
Lekker geld verdienen.
Zodat de koeien de wereld overnemen en de aarde kapot maken met hun methaanschetenquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:21 schreef Maikuuul het volgende:
Laten we allemaal zelfmoord plegen
Dan pas redden we de aarde !!!!
Milieuactivisten doen die aanname helemaal niet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het is niet eens een cyclus. De aanname die een boel milieu activisten maken is dat de aarde en het klimaat statisch zijn, maar dat is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |