abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72337936
Gisteren Inglourious Basterds gezien, vette film. Haalt het niet bij Pulp Fiction of Resevoir Dogs, maar is sowieso beter dan Kill Bill 1&2. Enige nadeeltje (voor mij) was dat er vrij veel Frans in gesproken werd (Bagger taal, gaan m'n nekharen van overeind staan ).

Maar goed, de film volgt niet de geschiedenis lijnen, dingen lopen anders dan hoe het in de werkelijkheid ging.
klik niet op de spoiler als je de film nog wil zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat kan in een film, daar is het een film voor! Het is FICTIE. Er staat NERGENS dat het een dramatische verfilming is van een waargebeurd verhaal, toch?

Dan komt nu de klacht:
Toen ik na de film naar de WC liep, hoorde ik 2 nerds praten... "Wat een kutfilm, waarom volgt hij niet gewoon de geschiedenislijnen, blabla"
FICTIE! Motherfucker!!!
quote:
Fictie
Met `fictie` worden die teksten / gedachtegangen aangeduid, waarvan het verhaal zich hoofdzakelijk in de fantasie van de auteur, lezer afspeelt, of ontstaat in iemands gedachten (denkbeeldig), doordat in verbeelding informatie wordt geassocieerd, die niet op de realiteit gebaseerd is. Dit in tegenstelling tot de non-fictie, die op de werkelijkheid

Samenvatting:
Lutsers in de bios die zeiken dat fictie zich niet aan de precieze lijnen van de geschiedenis houdt.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_72337992
Er is maar één waarheid en dat is mijn waarheid.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:51:15 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72338013
Ik vond het ook jammer dat bij Transformers niet de geschiedenislijnen werden gevolgd.

Echt, wat een mongolen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:51:43 #4
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72338033
Ja, het kan in een film. Maar een film over zo'n gevoelig onderwerp hoort gewoon te kloppen, je gaat toch ook niet opeens de holocaust ontkennen in een film?
pi_72338053
IB is de beste film van 2009. Hoe durven ze
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72338074
Is het fictie? Dus er was helemaal geen WO2 ?
Where facts are few, experts are many.
pi_72338080
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:51 schreef Penisbaard het volgende:
Ja, het kan in een film. Maar een film over zo'n gevoelig onderwerp hoort gewoon te kloppen, je gaat toch ook niet opeens de holocaust ontkennen in een film?
Vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:53:55 #8
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_72338100
Tarantino is weer helemaal terug
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_72338119
Ja d'r maken wel meer mensen die fout (o.a. NRC-recensist), denken dat ze naar een wo2 film gaan, gemaakt door QT, maar het is natuurlijk een Quentin Tarantino-film die toevalligerwijs in WO2 speelt.

Geweldige film btw
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_72338160
Fictie? Pulp Fiction was toch ook echt en door die scene met die bal in zijn mond en die neger was toch de reden van zijn scheiding met Demi Moore?
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:55:49 #11
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72338166
En Amerikaanse films met Duitsers of Romeinen die opeens Engels praten
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:56:08 #12
251100 S.Seagal
Get fat or die trying
pi_72338176
Terechte klacht.

Alleen maar goed dat Tarantino eens een ander soort film maakt over de oorlog
pi_72338177
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Ja d'r maken wel meer mensen die fout (o.a. NRC-recensist), denken dat ze naar een wo2 film gaan, gemaakt door QT, maar het is natuurlijk een Quentin Tarantino-film die toevalligerwijs in WO2 speelt.

Geweldige film btw
Kijk, jij snapt het
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:56:26 #14
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_72338183
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:48 schreef NielsTriple het volgende:
Gisteren Inglourious Basterds gezien, vette film. Haalt het niet bij Pulp Fiction of Resevoir Dogs, maar is sowieso beter dan Kill Bill 1&2. Enige nadeeltje (voor mij) was dat er vrij veel Frans in gesproken werd (Bagger taal, gaan m'n nekharen van overeind staan ).

Maar goed, de film volgt niet de geschiedenis lijnen, dingen lopen anders dan hoe het in de werkelijkheid ging.
klik niet op de spoiler als je de film nog wil zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat kan in een film, daar is het een film voor! Het is FICTIE. Er staat NERGENS dat het een dramatische verfilming is van een waargebeurd verhaal, toch?

Dan komt nu de klacht:
Toen ik na de film naar de WC liep, hoorde ik 2 nerds praten... "Wat een kutfilm, waarom volgt hij niet gewoon de geschiedenislijnen, blabla"
FICTIE! Motherfucker!!!
[..]

Samenvatting:
Lutsers in de bios die zeiken dat fictie zich niet aan de precieze lijnen van de geschiedenis houdt.
zoals voorspeld
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:57:03 #15
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_72338204
Quentin Tarantino.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_72338235
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:50 schreef zovty het volgende:
Er is maar één waarheid en dat is mijn waarheid.
I reject your reality and substitute my own.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:57:59 #17
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_72338240
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:55 schreef Penisbaard het volgende:
En Amerikaanse films met Duitsers of Romeinen die opeens Engels praten
Eens.

al heb ik een hekel aan de duitse taal
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:58:38 #18
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_72338261
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:52 schreef 3keernix het volgende:
IB is de beste film van 2009. Hoe durven ze
Klap eens in je handjes.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:59:36 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72338302
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:48 schreef NielsTriple het volgende:
Enige nadeeltje (voor mij) was dat er vrij veel Frans in gesproken werd (Bagger taal, gaan m'n nekharen van overeind staan ).
Hier stopte ik met lezen, .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72338377
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen, .
Teveel woorden voor je?
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_72338482
Persoonlijk heb ik niet veel met de films van de regisseur maar hij heeft toch heel duidelijk in alle interviews gezegd dat dit fictie is dus die twee medebioscopgangers hebben zitten slapen tijdens alle aankondigingen van de film.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72338562
NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN!!!!
pi_72338578
dusssss......je gaat naar een film van QT en eist realisme en geschiedkundige nauwkeurigheid????

dinsdag 1 september 2009 @ 13:20:32 #24
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_72338956
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:07 schreef Cmonv het volgende:
NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN!!!!
OH YES YES YES!
pi_72339342
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:51 schreef Penisbaard het volgende:
Het zou anders best een kek script kunnen worden.

Kwaadaardige politici ontwikkelen een manier om de gedachten van mensen te wissen en zo zwarte pagina's uit de geschiedenis te wissen om het vertrouwen van het volk in stand te kunnen houden. Onze protagonist ontdekt in zijn huis een schuilkelder met daarin een dagboek van een Joods meisje, langzaam beseft hij dat het dagboek wel eens waar zou kunnen zijn en gaat op onderzoek uit.

Postzegel op de envelop, naar Hollywood sturen, Nicolas Cage casten en je hebt een blockbuster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')