abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72336259
quote:
OOSTERHOUT – Eigenaar Jaap Bastmeijer van Nettorama haalt uit naar de Euroweken van C1000. Volgens de ondernemer is de actie een ‘wanhopig, emotioneel en onverstandig offensief om wraak te nemen op Albert Heijn’.

Bastmeijer doet zijn opmerkelijke uitspraak in een interview met het Algemeen Dagblad. Volgens Bastmeijer is het geen toeval dat veel van de recent aangetreden directieleden van C1000-moeder Schuitema een verleden bij Albert Heijn hebben. ‘Ze doen alles om hun oude baas een poepie te laten ruiken’, aldus Bastmeijer.

Hoofd op hol
De eigenaar van Nettorama vindt dat C1000 zich het hoofd op hol laat brengen. ‘Artikelen worden onder kostprijs verkocht om maar marktaandeel terug te winnen. Ik denk dat veel lokale C1000-ondernemers niet blij zijn. Ze leggen er geld op toe, dat moet pijn doen’, zegt hij in de krant. De acties leveren C1000 geen extra klanten op denkt Bastmeijer. ‘Zodra die stunts voorbij zijn, is het effect weg.’

Tik uitdelen
Marcel van Aalst van EFMI Business School vindt het te vroeg om te oordelen dat Schuitema zichzelf in zijn voet schiet met het actieknallen. ‘Ik durf niet te zeggen dat er voor C1000 onder de streep niets overblijft. Met de Euroweken heeft C1000 in elk geval een tik uitgedeeld.’
bron

Ik denk dat deze concurrent wel een punt heeft. Als ik voor mezelf spreek. Ik ben naar de C1000 geweest enkel voor wat producten van die Euroweken. Normaal kom ik er vrijwel nooit. Geldt denk ik wel voor iedere supermarkt om te proberen om de klanten die speciaal voor de koopjes komen weten vast te houden.

Ondertussen maakte C1000 het volgende bekend:
quote:
C1000-weekomzet ¤ 10.000 omhoog

AMERSFOORT - Supermarktconcern Schuitema (C1000) heeft de omzet in zijn winkels in de eerste helft van het jaar zien toenemen met 10.000 euro per winkel. De diepe prijsacties hebben effect gesorteerd.

Dit maakte het bedrijf maandag bekend. Het was de laatste keer dat Schuitema de cijfers openbaart. Over twee weken wordt het aandeel van de beurs gehaald en hoeft het bedrijf zijn cijfers niet meer te produceren.

Weekomzet

De gemiddelde weekomzet van de C1000-supermarkten steeg van 186.000 euro in 2008 naar 196.000 euro dit jaar. De detailhandelsomzet, de omzet van alle winkels samen, daalde met ruim 10 procent tot 2,01 miljard euro. Dit was te wijten aan de reductie van het aantal winkels van 432 naar 371.

CVC Capital

Schuitema is bijna volledig in handen van investeringsmaatschappij CVC Capital. CVC en de resterende minderheidsaandeelhouders liggen met elkaar overhoop over een uitkoopbod. Onlangs stelde de ondernemingskamer een minimumprijs vast. Als de partijen het eens worden, kan de beursnotering van Schuitema worden beëindigd.
bron
pi_72336368
Ik denk dat het reuze meevalt
Voorbeeldje van een euroaanbieding:
Blue Band goede start voor maar 1 euro!!!
normale prijs 1.05

Ze letten wel een beetje op wat ze afprijzen en er zijn ook dingen die nu bij hun 1 euro kosten in de "aanbieding" die je bij andere supermarkten al standaard hebt voor 70 ct

Bron: de reclamefoldertjes en sites van verschillende supermarkten.
pi_72336402
Wat is het punt?
Dat er geld bij moet bij die euroweken? Natuurlijk moet dat. Ik heb jaren bij C1000 gewerkt, en er moet bij een hoop dingen gewoon standaard al geld bij dankzij de prijzenoorlog. Neemt niet weg dat er ook nog wel wat te verdienen valt, maar zoals de consument het altijd voor doet komen dat de grootgrutters de zakken vullen en alles zoveel duurder is geworden was zeker ten tijde van de hevige prijzenoorlog niet waar.

Maar bijna iedere super moet geld toeleggen op z'n grote acties. En alsof een AH bakken met geld verdiend met zn Hamsterweken, sommige producten kan je leuk neerzetten door actie met fabrikant, maar de standaard publiekstrekkers als Cola, sap, bier, chips e.d. moet gewoon geld bij hoor.

Verder kan Schuitema nu wel wat hebben met CVC achter zich, ze zijn nu helemaal los van AH, en CVC stopt er wel wat geld in om C1000 een gezond bedrijf te laten worden, anders halen ze het niet van de beurs.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:56:43 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_72336487
Het klinkt eerder alsof de meneer van Nettorama een smoes nodig heeft waarom hij nog steeds duur is. Albert Heijn heeft ook vaak genoeg spullen onder de verkoopprijs verkocht. Soms is maximale winst je doel, soms het behouden van klanten, soms het werven van klanten en soms alleen maar zeer vervelend zijn voor de concurrent.
pi_72336550
Nettorama is toch een van de goedkoopste supermarkten?
pi_72336581
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:56 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het klinkt eerder alsof de meneer van Nettorama een smoes nodig heeft waarom hij nog steeds duur is. Albert Heijn heeft ook vaak genoeg spullen onder de verkoopprijs verkocht. Soms is maximale winst je doel, soms het behouden van klanten, soms het werven van klanten en soms alleen maar zeer vervelend zijn voor de concurrent.
Dit dus.

In de supermarktbranche word echt niet op ieder artikel winst gemaakt. Op sommige zelfs gewoon standaard flink verlies (bier bv.), en het gaat allang niet meer om maximale winst, maar vaak gewoon om lange adem, of jij of je concurrent als eerste 'opgeeft' of z'n prijzen omhoog gooit.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:02:57 #7
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_72336656
Vandaag maar eens langs de C1000 dan inplaats van de Albert Hein .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:05:03 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72336716
Over tien jaar zijn de Aldi en AH de enige supermarkten in Nederland Echt, die AH-vestigingen overspoelen het hele land, volgens mij nemen ze iedere dag een supermarkt voer.
pi_72337227
gelul want dit zijn niet de 1ste euroweken van C1000
pi_72337434
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef vitessezuid113 het volgende:
gelul want dit zijn niet de 1ste euroweken van C1000
Dat ook, en daarvoor die Matsweken, het is gewoon standaard altijd in augustus/september (na vakantie houden mensen hand op de knip) en in januari (na dure feestdagen) bij iedere keten raak met scherpe acties. Dus waarom Meneer Nettorama dan de C1000 aanvalt is me niet geheel helder.
pi_72338117
Wat een zielig figuur, die Bastmeijer. Als hij echt denkt dat personeel om die reden weggaat, maar meestal is het omdat de ander beter betaalt, betere voorwaarden biedt, kortom, gewoon beter is, maar goed, de kleuter denkt dat er blijkbaar veel soortgenoten zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door AlphaOmega op 01-09-2009 13:00:44 ]
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_72339203
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Wat een zielig figuur, die Bastmeijer. Als hij echt denkt dat personeel om die reden weggaat, maar meestal is het omdat de ander beter betaalt, betere voorwaarden biedt, kortom, gewoon beter is, maar goed, de kleuter denkt dat er blijkbaar veel soortgenoten zijn.

Maar het is idd zo dat supermarkten verlies maken op de lokkertjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:59:55 #13
3542 Gia
User under construction
pi_72340194
Dus, hamsterweken met lege schappen mag wel, maar matsweken of euroweken mag niet. Dat is dan een wanhoopsdaad om klanten bij anderen weg te halen.

Overigens zat mensen die van de ene supermarkt naar de andere fietsen om zo voordelig uit te zijn.
  woensdag 2 september 2009 @ 08:50:05 #14
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_72362834
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: