Ok, duidelijkquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:55 schreef Hoofdrubbel het volgende:
De elite traditie die terug gaat naar de middeleeuwen en ik altijd belangstelling heb gehad in Atlantis en het vermoeden heb dat de link vrijmetselaars iets met Atlantis hebben en eigenlijk de voorouders zijn van de huidige invloedrijke familie's. Ik heb daar vragen over en misschien vind ik op deze manier het antwoord wat mij dan kan bevredigen. Heb wel wat kennis erover maar twee weten meer als een. Hiermee hoop ik mijn leven te verrijken met kennis overdracht zodat ik verder met me ontwikkeling kan werken en eventueel die kennis dan ten goede gebruiken in de toekomst. Dat is eigenlijk het verhaal.
Dat andere van Bilderberg groep kwam toevallig aanwaaien en heb daar wel vragen over en wil me niet teveel laten lijden door die sites want die informatie kan ook misleidend zijn.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:23 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Wil hierover een discussie opstarten. Ga eerst een bericht van elders halen en dan hier zetten.
Ook al klinkt het niet al te sterk. Als dat bericht zijn punten kan ondersteunen of verduidelijken is er niks mis mee toch?quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:18 schreef Trippii het volgende:
[..]
Ook al klinkt het niet al te sterk. Als dat bericht zijn punten kan ondersteunen of verduidelijken is er niks mis mee toch?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:26 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Laatste tijd hoor je steeds meer over de Bilderberggroep.
Ja...wie is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:26 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Hint wat of wie is Jimmy von der Atlantis waarover iedereen geheimzinnig over doet?
quote:Volgens mij is er iets naar je bol gestegen.
quote:Op woensdag 2 september 2009 11:45 schreef TitusPullo het volgende:
Wat is er toch zo bijzonder aan die Merovingers?
Google is ur friend.quote:Merovingen
De Merovingen waren een Frankische koningsdynastie die in gebieden van Frankrijk en Duitsland heersten tussen de 5de en 8ste eeuw. De Merovingen claimden afstammelingen te zijn van Jezus Christus en Maria Magdalena. De dynastie stief in 679 uit toen Dagobert II vermoord werd.
Andere zeggen dat de dynastie ondergronds verder leefde door zoon Sigibert die naar Rennes-le-Château vluchtte. Op deze theorie is de geheimzinnig Priorij van Sion gebaseerd, die grote bekendheid kreeg door het boek De Da Vinci Code van Dan Brown. Deze Priorij zou het nageslacht van Jezus tot in deze tijd beschermen. De Merovingen hadden de bij als heilig symbool. Toen in 1653 het graf van Childeric werd gevonden, de zoon van Merovech, vond men 300 gouden bijen. Deze 300 bijen werden bevestigd op de mantel waarmee Napoleon in 1804 tot keizer werd gekroond.
Ook de Stuarts beweerde afstammelingen te zijn van Merovech en adopteerden het bijensymbool, met name de Jacobieten (de aanhangers van de katholieke koning Jacobus).
Die dynastie kwam namelijk ten einde in 751, toen Pepijn de Korte (die heus zo kort niet was) koning werd.quote:De dynastie stief in 679 uit toen Dagobert II vermoord werd.
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:De Merovingen claimden afstammelingen te zijn van Jezus Christus en Maria Magdalena.
Hoe denk jij dan dat de Merovingen zo bekend zijn geworden?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:21 schreef TitusPullo het volgende:
Ik weet meer van de Merovingen dan jij: vandaar ook dat ik nooit op de proppen zal komen met onzin als
[..]
Die dynastie kwam namelijk ten einde in 751, toen Pepijn de Korte (die heus zo kort niet was) koning werd.
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Door Dan Brown en diens onzinboek.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan dat de Merovingen zo bekend zijn geworden?
Ik ben geen deskundige, maar de Merovingen waren een dynastie die geleidelijk aan de macht uit handen moest geven. Behalve de bekering van Clovis (als die zich al bekeerd heeft), werden de meest glorierijke daden van de Merovingen verricht door de hofmeiers. Vandaar mijn vraag: zo buitengewoon was die dynastie namelijk in mijn ogen niet.quote:Echter als jij er zo veel van weet, had ik wel wat meer ideeën verwacht.
Dat idee heb ik bij meer families die vaak genoemd worden in complot theorieën. Rothschild bijvoorbeeld, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er veel machtigere/ rijkere mensen/ families zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:38 schreef TitusPullo het volgende:
Vandaar mijn vraag: zo buitengewoon was die dynastie namelijk in mijn ogen niet.
Het lastige bij de Rothschilds is dan ook dat ze een bankierenfamilie zijn, en als ik me niet vergis hebben zij de eerste centrale bank ter wereld opgericht heel wat jaren geleden. Oftewel met het geld dat in die tijd hebben verkregen door bijvoorbeeld rente, hebben ze immens veel macht, en kunnen ze doen wat ze willen.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat idee heb ik bij meer families die vaak genoemd worden in complot theorieën. Rothschild bijvoorbeeld, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er veel machtigere/ rijkere mensen/ families zijn.
Die hebben alleen niet de interessante in 'mysterie' gehulde geschiedenis. En ik denk dat vooral de historie vaak zo leuk speculeert. Vooral ook omdat die heerlijk 'duistere' ridderordes en 'geheime' genootschappen zo lekker inspelen op jongens dromen en Kuifje albums.
Dan nog is het in mijn ogen vergane glorie!quote:Op woensdag 2 september 2009 13:32 schreef mediaconsument het volgende:
Het lastige bij de Rothschilds is dan ook dat ze een bankierenfamilie zijn, en als ik me niet vergis hebben zij de eerste centrale bank ter wereld opgericht heel wat jaren geleden. Oftewel met het geld dat in die tijd hebben verkregen door bijvoorbeeld rente, hebben ze immens veel macht, en kunnen ze doen wat ze willen.
Idem met de Rockefellers die veel te maken hebben gehad met de oprichting en totstandhouding van de FED.
In dit verhaal is denk ik ook de waarde achter het geld belangrijk. Daar wordt tegenwoordig niet echt meer op gelet.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan nog is het in mijn ogen vergane glorie!
De Rockefeller erfgenamen waren stuk voor stuk nog filantropen ook. Natuurlijk krijg je rare verhalen als mensen rijker zijn/ worden dan goed voor ze is, volgens minder bedeelden, maar of het waar is?..
En dat ze betrokken zijn bij het het oprichten van banken is natuurlijk niet vreemd. Als je zo'n sloot geld hebt moet je er toch iets mee doen? En zelfs centrale banken kunnen niet doen wat ze willen.
Rothschild was een machtig bankier, net als de rest van de familie, maar de huidige bank stelt erg weinig voor in vergelijking met de macht die ze vaak toebedeeld krijgen! Neem bijvoorbeeld ING, die zijn goed voor een kleine 66.000.000.000 terwijl Rothschild goed was voor 426.000.000. Pea-nuts!
Je bedoelt dat een Rothschild dollar meer waard is dan een Buffet dollar?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:58 schreef mediaconsument het volgende:
In dit verhaal is denk ik ook de waarde achter het geld belangrijk. Daar wordt tegenwoordig niet echt meer op gelet.
Nee, ik doel meer op het feit dat er vroeger achter elke dollar/gulden/pond een bepaalde hoeveelheid goud stond, en dat dit op dit moment niet meer het geval is. Oftewel tegenwoordig is het eigenlijk niet meer dan een nummer dat ver uit balans is doordat de verantwoordelijkheid niet meer nagekomen kan worden.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een Rothschild dollar meer waard is dan een Buffet dollar?
Of dat ING geld beheert van het gepeupel en Rothschild een bank is voor rijke luitjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |