Geen idee hoe mijn huisbaas zijn zaakjes geregeld heeft. Ik vond het al vreemd dat iedereen op 170 woont (leverde veel gezeur op het verkrijgen telecom). Ik ga hem zo bellen voor opheldering.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:52 schreef nerd4sale het volgende:
Heel vreemd dit. Is je appartementencomplex wel kadastraal gesplitst?
Eh, even over dat laatste, je huurt van een particulier, en gaat dreigen dat je de gemeente gaat tegenwerken/werken aan gemeente projecten gaan opschorten? Dat heeft helemaal geen zak met elkaar te maken. Misschien had je iets beter op moeten letten voor je een huurcontract tekende?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:01 schreef tomtomkortom het volgende:
@ Adfundum: gezien mijn oud-buren per 1 augustus zijn vertrokken haal ik de post op beneden en verspreid deze binnen het 'complex'.
@ Five_horizons: de rekening valt wat dat betreft nog aardig mee. Per maand is echter wel ¤ 113,19.
Mocht de gemeente zo lastig gaan doen dan stop ik per direct met alle samenwerkingen met de gemeente. Ik beheer een jongerenplatform voor Apeldoorn en omgeving. Morgenavond wordt er een bijeenkomst georganiseerd waar jongeren kunnen praten met twee wethouders, georganiseerd op verzoek van de gemeente. Gezien we meer willen bereiken in de plaats voor jongeren, hebben we dit verzoek ingewilligd. Ze kunnen het dan wel op hun buik schrijven.
Ah, 1 huisnummer dus. Daar had ik even overheen gelezen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:56 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Geen idee hoe mijn huisbaas zijn zaakjes geregeld heeft. Ik vond het al vreemd dat iedereen op 170 woont (leverde veel gezeur op het verkrijgen telecom). Ik ga hem zo bellen voor opheldering.
Volgens mij moet die factuur naar de huurbaas. Die is eigenaar van het pand.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef Deetch het volgende:
Je hebt dus een gedeelde voordeur zo te horen. Dan is het inderdaad een kwestie van met de medebewoners de rekening betalen. Hoe staat en en ander trouwens in je contract beschreven?
Hopelijk willen je medebewoners mee betalen. Betaal je gas/water en licht wel apart?
o, da's handig, dan ga ik ff de woningbouwvereniging bellen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Volgens mij moet die factuur naar de huurbaas. Die is eigenaar van het pand.
Dat zou ik niet direct doen natuurlijk. Het zou een optie kunnen zijn, net zoals mensen de media op kunnen zoeken om de druk op de ketel nog wat op te voeren. Als een laatste tegensanctie. Uiteraard is de dienst die wij verlenen aan de gemeente niet te vergelijken met mijn 'probleem' met de gemeente nu. Dat weet ik, maar zou puur ingezet worden om druk op de ketel te zetten. Maar goed, ik liep wat te hard van stapel, uit woede n.a.v. mijn gesprek met de gemeente. Dan roep je wel eens dingen waar je spijt van krijgt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:16 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Eh, even over dat laatste, je huurt van een particulier, en gaat dreigen dat je de gemeente gaat tegenwerken/werken aan gemeente projecten gaan opschorten? Dat heeft helemaal geen zak met elkaar te maken. Misschien had je iets beter op moeten letten voor je een huurcontract tekende?
Jij hebt een probleem met je huurbaas. Misschien dat hij de zaakjes niet goed heeft geregeld bij de gemeente, maar mijn gok is dat hij perfect voldoet aan de geldende regels. Ik zou hem gewoon de factuur sturen. Laat hem dat maar in de huur verwerken.
Je hebt het iedere maand voorgeschoten?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:18 schreef PJ het volgende:
Geen moeite in steken ga je niet winnen. Je medehuurders een brief + kopie van de aanslag sturen met verzoek te betalen. Tevens je verhuurder opbellen en vragen of zij je willen steunen als een van de verhuurders niet betaald.
Ik heb 5 jaar lang dit gezeik gehad.
Woningbouw en geen kadastrale scheiding? Dat is pas serieuze lariekoek! TS huurt gewoon bij een particulier die hier mooi voordeel uit kan halen. En die eigenaar, die geen kadastrale scheiding levert, maar wel een pand in delen verhuurt, die hoort die factuur te krijgen, en te betalen. Dat geld kan een dergelijk persoon via de huur weer terughalen. Zo hoort het, en niet anders. Denkt die huurbaas er anders over, dan moet je een ander hok zoeken om te gaan wonen, waar dit soort gezeik niet van toepassing is.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
o, da's handig, dan ga ik ff de woningbouwvereniging bellen.
Lariekoek als je het mij vraagt.
Dat is vast te regelen, maar het is aan de eigenaar van het pand, niet aan TS. En wat als TS weg gaat, dan moet de volgende huurder het maar weer overnemen. Deze situatie is meer dan duidelijk. De huurbaas moet dit oplossen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraagje: Kan je niet gewoon de kosten delen met de andere bewoners van het complex? Dat zij het naar jou overmaken en jij het weer doorstort naar de gemeente?
Jij hebt gelijk, mijn excuses voor de verkeerde aanname.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Woningbouw en geen kadastrale scheiding? Dat is pas serieuze lariekoek! TS huurt gewoon bij een particulier die hier mooi voordeel uit kan halen. En die eigenaar, die geen kadastrale scheiding levert, maar wel een pand in delen verhuurt, die hoort die factuur te krijgen, en te betalen. Dat geld kan een dergelijk persoon via de huur weer terughalen. Zo hoort het, en niet anders. Denkt die huurbaas er anders over, dan moet je een ander hok zoeken om te gaan wonen, waar dit soort gezeik niet van toepassing is.
En voor de volledigheid nog even een toevoeging, de gemeente heeft in deze 0,0 schuld. Helemaal niets. Die doen gewoon wat ze horen te doen, er staat een pand, dat pand wordt bewoond, en daar moet voor gefactureerd worden, net als ieder ander pand.
Bedankt AlphaOmega!quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat is vast te regelen, maar het is aan de eigenaar van het pand, niet aan TS. En wat als TS weg gaat, dan moet de volgende huurder het maar weer overnemen. Deze situatie is meer dan duidelijk. De huurbaas moet dit oplossen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als de huisbaas verplicht is deze rekening te betalen, en de gemeente niks fout heeft gedaaan, dan hadden ze die rekening dus naar de huisbaas moeten sturen. Dat hebben ze niet gedaan, en met een goede reden: dit zijn gebruikersbelastingen, geen eigenarenbelastingen. De huisbaas is niet verplicht die rekening te betalen. Hij kan dat doen om het voor de bewoners makkelijker te maken, maar het hoeft niet. En aangezien TS volgens de administratie van de gemeente op één nummer samenwoont met z'n buren, vormen ze één huishouden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Woningbouw en geen kadastrale scheiding? Dat is pas serieuze lariekoek! TS huurt gewoon bij een particulier die hier mooi voordeel uit kan halen. En die eigenaar, die geen kadastrale scheiding levert, maar wel een pand in delen verhuurt, die hoort die factuur te krijgen, en te betalen. Dat geld kan een dergelijk persoon via de huur weer terughalen. Zo hoort het, en niet anders. Denkt die huurbaas er anders over, dan moet je een ander hok zoeken om te gaan wonen, waar dit soort gezeik niet van toepassing is.
En voor de volledigheid nog even een toevoeging, de gemeente heeft in deze 0,0 schuld. Helemaal niets. Die doen gewoon wat ze horen te doen, er staat een pand, dat pand wordt bewoond, en daar moet voor gefactureerd worden, net als ieder ander pand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |