.....bestaat niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:53 schreef somemat het volgende:
Een voorlopig koopcontract ......
quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
maar zo wordt het wel genoemd.......helaas
Het "voorlopige" duidt meer op het feit dat de koper nog geen eigenaar is, daarvoor moet toch echt de akte van levering worden getekend (er moet dus worden geleverd en worden afgenomen).quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Je hoeft het mij niet uit te leggen.... ik loop al iets langer mee
Bedankt voor de info! Ik had op een groot aantal websites gevonden dat in Amsterdam een voorlopig koopcontract bij de notaris wordt ondertekend, in tegenstelling tot de andere Nederlandse regios. Daarom mijn vraag.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:53 schreef somemat het volgende:
Een voorlopig koopcontract hoeft niet bij de notaris ondertekend te worden. Je ziet de notaris alleen bij het definitief passeren van de koopakte (en mogelijk bij het eerste vrijblijvende gesprek bij de notaris). Wel moet je aan de verkopende partij doorgeven bij welke notaris je de koopakte laat passeren.
Om een notaris uit te zoeken zou ik beginnen bij deze website: http://www.degoedkoopstenotaris.nl/.
Vraag daarna bij een aantal notarissen een offerte op om te zien wie echt de goedkoopste is. Doe dit wel op een all in basis zodat ze later niet nog eens extra kosten kunnen gaan berekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |