Waarom hangen alle vrouwen die ik ken de rol met het papier naar de muurkant en alle mannen het juist andersom?
of hoort dit thuis in R&P?
omdat vrouwen wel nagels hebben, en dus ook goed bij het papier kunnen, ook al hangt 't tegen de muur? (en omdat vrouwen gemeen zijn...)
[Dit bericht is gewijzigd door MissMust op 21-04-2002 01:32]
meestal ben ik gewoon te beroerd om de nieuwe rol op te hangen... dan pak ik het papier gewoon van de rollenhouder, en laat de lege rol hangen...
quote:is dat zo, nooit op gelet
Op zondag 21 april 2002 01:26 schreef golfer het volgende:
Wat is toch de psychologische verklaring van het andersom ophangen van een WC-rol tussen mannen en vrouwen?Waarom hangen alle vrouwen die ik ken de rol met het papier naar de muurkant en alle mannen het juist andersom?
oja ik ben een jongen
quote:BS
Op zondag 21 april 2002 01:52 schreef maartenoei het volgende:
ik hang altijd naar muurkant OMDAT het gewoon beter werkt: als de rol nog helemaal vol is dan rolt het moeilijker af als ie andersom hangt (dus niet papier tegen muur).oja ik ben een jongen
ik hang hem altijd van de muur af omdat dat gewoon makkelijker en hygiënischer is..
quote:Mijn vriend doet het inderdaad steevast fout (als hij de rol uberhaupt aan dat ding hangt).
Op zondag 21 april 2002 02:24 schreef Cora het volgende:Ik ben natuurlijk wel van mening dat het vrouwelijk geslacht uitzonderlijk beter presteert in deze, maar dat ter zijde.
quote:Ja om hoofdpijn van te krijgen he???
Wat is toch de psychologische verklaring van het andersom ophangen van een WC-rol tussen mannen en vrouwen?Waarom hangen alle vrouwen die ik ken de rol met het papier naar de muurkant en alle mannen het juist andersom?
quote:Holy shit!
Overigens ben ik meestal de gene die de rol ophangt, want m'n vriend laat gerust die lege hangen en zet de nieuwe rol op de pot of op de grond. Het is zeker veel moeite ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 21-04-2002 10:38]
quote:en wat zit er bij jullie aan de achterkant? plastic?
Op zondag 21 april 2002 10:21 schreef Lois het volgende:
De rol hangt bij ons met de papierkant naar voren...
quote:
Op zondag 21 april 2002 10:32 schreef Anzeurism het volgende:[..]
en wat zit er bij jullie aan de achterkant? plastic?
Ik wist gewoon niet hoe ik het anders moest omschrijven
quote:Wat is er onhygiënisch aan een muur
Op zondag 21 april 2002 02:17 schreef -ScuL- het volgende:[..]
ik hang hem altijd van de muur af omdat dat gewoon makkelijker en hygiënischer is..
Ja, hij hangt bij ons aan de muurkant. Bij ons allebei. En waarom? Als je van dat papier hebt met van die putjes erin, krijg je de gladde kant boven. Dat veegt een stuk aangenamer Al koop ik zelf het liefst papier voor luxe billen, zoals mijn opa dat noemde
quote:De bacteriën kruipen met hele stammen tegelijk over de wand naar je schone luxebillenpapier.
Op zondag 21 april 2002 11:47 schreef qltel het volgende:[..]
Wat is er onhygiënisch aan een muur
Het voorlangs afhangen heeft nog een voordeel: als bij afscheuren de rol moet worden tegengehouden grijpt men het laatste velletje beet. De volgende gebruiker kan dan dat ene velletje eraf scheuren en heeft zo onaangeraakt papier. Bij achterlangs hangen en tegen moeten houden zijn er wel 2, 3 of meer velletjes al besmet en onbruikbaar. Dit loopt op den duur in de papieren.
Iedereen kent het wel: vreemde wc en eerste velletje is duidelijk verfrommelt of bij achterhangen zit het 3e velletje vol (vieze) vingerafdrukken.
quote:Jij komt zeker nooit buiten de deur ?
Op zondag 21 april 2002 11:55 schreef Jordy-B het volgende:
waar scheur jij het aan af? want bij ons kun je het langs de klep afscheuren als 't papier van de muur afhangt...
vertel eens waarom rolhouders met klepje onhygiënisch zijn... want volgens mij zitten er alleen papiervezels aan de klep...
En als er iets onhygiënisch is, dan is het wel je kont afvegen met papier... dus waar lullen we eigenlijk over?
Je veegt er toch je reet mee af, je hoeft het niet op te eten
Overigens ben ik een man en hang het altijd met het velletje aan de muurkant. Ben ik nu een freak?
quote:Wat is er mis mee als mensen je naar de wc zien gaan? Dat stukje papier kan trouwens ook gewoon in je zak zitten.
Op zondag 21 april 2002 13:05 schreef Jordy-B het volgende:
mensen weten dus altijd of lurky naar 't toilet moet...
...
Je zou eens moeten weten hoe smerig mensen zijn dus kwa toilet-hygiëne verwijs ik graag naar In hotel gewerkt? Wat voor ranzige dingen...?
De poepmoleculen zitten overal
Ik neem aan dat Jordy-B nog thuis woont waar 'iemand' de rolhouder elke week in een emmertje bleek doet.
Schorpioen, met dat papier kan je anders wel hele microbenculturen overbrengen. weet je wat smerig is: damestoiletten in kroegen enzo waar ze de reserverollen op de grond hebben staan. Of dat je een rol ergens in een houder ziet en de hele zijkant van de rol zit vol viezigheid.
En de poepsporen rond rolhouders in treintoiletten...
Het voorlangs afhangen is bedoeld om het papier en de omgeving zo min mogelijk aan te raken met je ongewassen handen. Daar gaat dit topic toch over: wat daar de rede van is en waarom vrouwen het fout doen. Ik ben vrouw en ik doe het goedom
Als je het persee wilt weten: wcpapier is om mee af te drogen. Bibs en 'andere gat' schoonmaken doet men met de linkerhand en water. Zo doet het merendeel van de aardbewoners het en ik ook.
Spreekt voor zich dat daarna de handen nog 's goed worden gewassen en op openbare toiletten zonder handdoekrol of wegwerphanddoekjes worden afgedroogd met wcpapier. Dat zo handig voorafhangend voor het grijpen is
Bij o.a. Indonesische en arabische mensen zie je daarom altijd een fles of een kannetje op het toilet staan.
En de linker hand wordt daarom ook o.a. nooit gebruikt om mee te eten in veel culturen.
Wel eng haast.
En als er dan geen 'fonteintje'/ kraan is op het toilet?
Trouwens, waarom kopen meiden vaker goedkoop toilet/schuurpapier dan mannen? Mannen kopen vaak edet en zo, terwijl meiden altijd Dippy kopen...
quote:Kan je hier wat meer over vertellen?
Op zondag 21 april 2002 14:59 schreef Lurky het volgende:
Bibs en 'andere gat' schoonmaken doet men met de linkerhand en water.
Heb daar nl nog nooit van gehoord..
lijkt me eigenlijk juist _niet_ hygienisch
quote:Juist!
Op zondag 21 april 2002 19:09 schreef milagro het volgende:
De papierkant van de muur af. Anders zou je namelijk op het af te rollen gedeelte de decoratie, als je gedecoreerd papier gebruikt, niet zien maar de achterkant, de niet gedecoreerde zijde.
Maar dat terzijde, van de muur af is makkelijker te pakken en rolt ook veel beter. Daarom begrijp ik de tegen-de-muur-hangers niet.
quote:Precies zoals bij ons thuis
Op zondag 21 april 2002 10:27 schreef ruby het volgende:
Heel af en toe vind ik de rol met het papier richting de muur toe. Vanzelfsprekend draai ik 'm dan weer om.Overigens ben ik meestal de gene die de rol ophangt, want m'n vriend laat gerust die lege hangen en zet de nieuwe rol op de pot of op de grond. Het is zeker veel moeite ofzo?
quote:kheb liever een spin onder het papier die je ziet, dan een heel leger bacterien onder het papier die je niet ziet
Op zondag 21 april 2002 17:56 schreef boezzzel het volgende:
Bij mij hangt-ie altijd met het velletje tegen de muur, komt doordat ik toen ik nog een klein boezzzeltje was eens papier wilde pakken van een wcrol die met het papiertje naar buiten hing er een spin onder bleek te zitten... Paniek dus. Sindsdien doe ik nog steeds moeilijk als er ergens een rol hangt met het papiertje van de muur af en het pairetje hangt een beetje, dan ga ik eerst uitgebreid kijken of er toch niet een spin onder zit!
quote:Nee hoor Schorpioen, lekkere kerel van me.
Op zondag 21 april 2002 13:06 schreef Schorpioen het volgende:
Wat een gezeur over hygiene van wc papierJe veegt er toch je reet mee af, je hoeft het niet op te eten
Overigens ben ik een man en hang het altijd met het velletje aan de muurkant. Ben ik nu een freak?
quote:sorry Golfer, ff nog ander topic kwa toilethygiene
Op zondag 21 april 2002 13:52 schreef Lurky het volgende:
Doordenkend kan het dus zijn dat vrouwen gewoon veel hygiënischer willen zijn. Ze hangen het velletje zo ver mogelijk van de pot af in de hoop het 'beschermd' en 'fris' te houden. Dit omdat vrouwen weten hoe pijnlijk het zal zijn als er vieze bacteriën aan hun tere delen komen.
Zou dit de verklaring wezen?
Koe, je wassen onhygiënisch? Moet ik je nog leren hoe je je billen moet wassen???
Gewoon op de pot zittend dat water over het betreffende deel gieten en flink wassen met je washand en daarna de rest van het water over je hand afspoelen. Afdrogen met papier. Handen wassen met zeep: klaar!
quote:Of hebben de luxere versies een extra kraantje in de toiletpot verstopt waarmee je je poepgaatje mee kan schoonspoelen. Geweldige vondst waar wij hier nog veel van kunnen leren.
Op zondag 21 april 2002 14:59 schreef Lurky het volgende:
Bij o.a. Indonesische en arabische mensen zie je daarom altijd een fles of een kannetje op het toilet staan.
En de linker hand wordt daarom ook o.a. nooit gebruikt om mee te eten in veel culturen.
NIET tegen de muur. Dat is FOUT. Zo ver mogelijk van de muur af.
Geen verklaring voor, maar zo MOET het.
En als je vriendin het verkeerd doet, zeg het haar dan. Dit is niet iets wat je moet laten gebeuren. Opvoeden die hap!
quote:Hoe ik me moet wassen heb ik al lang (kuch) geleden geleerd, toen ik nog een klein koetje was
Op maandag 22 april 2002 01:24 schreef Lurky het volgende:
Koe, je wassen onhygiënisch? Moet ik je nog leren hoe je je billen moet wassen???
Gewoon op de pot zittend dat water over het betreffende deel gieten en flink wassen met je washand en daarna de rest van het water over je hand afspoelen. Afdrogen met papier. Handen wassen met zeep: klaar!
Maar ik heb nog NOOIT gehoord van washandjes op de wc om je kont mee schoon te maken..
Is echt de eerste keer dat ik dit hoor (lees).
of ik begrijp het helemaal verkeerd (kan gebeuren.. weekend eh?)
Maar goed, we gaan het proberen..
quote:Van een hele interessante site die werkelijk van alles over poepen meldt van de oudheid tot op heden en door diverse culturen heen.De Grote Geschiedenis Van Het Kleinste Kamertje
...
Reinigen met waterMedisch onderzoek heeft aangetoond dat de warme ruimte tussen de bilnaad en de anale streek, vooral bij zittend werk, een broedplaats voor bacteriën kan zijn, die gemakkelijk klachten als irritatie of jeuk kunnen veroorzaken. Voor een goede hygiëne van de bilnaad is meer nodig dan droog WC-papier.
In zuidelijke landen was het al eeuwen een goed gebruik om de anus na het ontlasten met water te reinigen. Uit Nederlands Indië terugkomende mensen namen deze gewoonte mee naar Nederland. In veel van hun WC's staat een 'tjebokfles',een speciaal voor dit doel met water gevulde fles water.
...
ik heb er aandrang van gekregen. Of zou dat door de koffie komen?
quote:Ook voor het bruinste begin
Op maandag 22 april 2002 17:57 schreef Lurky het volgende:In dat geval raad ik je aan uitsluitend bronwater te gebruiken
Yak.
___ll___
quote:
Op zondag 21 april 2002 02:35 schreef Cora het volgende:
Ja, daar zijn jullie stil van he?
code:CCCC OOOO RRRRR AA !!
CC CC OO OO RR RR AA AA !!
CC OO OO RR RR AA AA !!
CC OO OO RRRRR AAAAAAAA !!
CC CC OO OO RR RR AA AA
CCCC OOOO RR RR AA AA !!
quote:
Op zondag 21 april 2002 11:47 schreef qltel (nou het was eigenlijk Rewimo die effe vergat onder haar eigen naam in te loggen) het volgende:[..]
Wat is er onhygiënisch aan een muur
Ja, hij hangt bij ons aan de muurkant. Bij ons allebei. En waarom? Als je van dat papier hebt met van die putjes erin, krijg je de gladde kant boven. Dat veegt een stuk aangenamer
Al koop ik zelf het liefst papier voor luxe billen, zoals mijn opa dat noemde
quote:Tuurlijk, en als je rol van de muur afhangt maken ze meteen rechtsomkeert. Ja hoor.
Op zondag 21 april 2002 12:03 schreef Lurky het volgende:[..]
De bacteriën kruipen met hele stammen tegelijk over de wand naar je schone luxebillenpapier.
ik vond dat het papier van de muur moest afhangen;
waarom?
#1: de kwestie is analoog aan de waterval; bij een waterval stroomt het water ook van de muur af en daarom is het veel natuurlijker om papier ook van de muur af te hangen; als je het papier naar beneden trekt, stroomt het net als het water - van die waterval - naar beneden; estetisch dus zeker weten mooier;
#2: hetis hygiënischer, want je hand komt veel minder snel in contact met de muur;
#3: <wat flauw, maar ja> het hangst dichterbij;
Nog een interessante kwestie (vast met 'n hele goede psychologische verklaring); ben jij een propper of een vouwer?!
dus voordat jij het uiteinde van je darmkanaal gaat kietelen..prop je 't papier en ga je dan je ding doen of vouw je het netjes op de afscheurlijn en geef je 'm dan van jetje?
quote:daar is al een topic over
Op zaterdag 31 mei 2003 19:38 schreef Lothian het volgende:
Leuk topic ditNog een interessante kwestie (vast met 'n hele goede psychologische verklaring); ben jij een propper of een vouwer?!
dus voordat jij het uiteinde van je darmkanaal gaat kietelen..prop je 't papier en ga je dan je ding doen of vouw je het netjes op de afscheurlijn en geef je 'm dan van jetje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |