bronquote:ZAANDAM – Albert Heijn wordt geconfronteerd met lege schappen van een serieus aantal Hamsteraanbiedingen. Om te voorkomen dat klanten ontevreden de winkel uitlopen zet de marktleider vergelijkbare producten in als een actieproduct niet meer aanwezig is.
Ook kunnen klanten een reclamecheque meekrijgen, zodat ze op een later moment van de ‘2e gratis’-aanbieding kunnen profiteren. Afgelopen zaterdag adverteerde Albert Heijn om de vervangingsoperatie te melden. Volgens Albert Heijn hebben de Hamsterweken afgelopen week voor een nog grotere toestroom van klanten gezorgd dan in de eerste week.
AH meldde tijdens de eerste Hamsterweek dat er 500.000 klanten meer in de ruim 800 winkels kwamen dan doorgaans. Afgelopen week lag dat aantal van maandag tot en met donderdag nog eens 150.000 hoger. Onder meer DubbelFriss was zaterdag moeilijk meer verkrijgbaar, zodat de keten AH Frisse Fruitdrank inzette als vervanger.
bronquote:C1000 volgt Euroweken met speelgoed
Van week 38 tot en met week 41 staan de C1000-winkels in het teken van de zogenaamde Gogo’s. Deze kleine plastic poppetjes zijn in Engeland vorig jaar uitgeroepen tot ‘collectable toy of the year’. Naast de poppetjes krijgen klanten bij aankoop van tien euro aan boodschappen of speciale actie-artikelen ook stickers van de Gogo’s die in een gratis stickeralbum kunnen worden geplakt. Met de poppetjes kunnen kinderen – de doelgroep is jongens en meisjes in de basisschoolleeftijd – allerlei spelletjes spelen.
Promotie Gogo's
De Gogo’s worden vanaf deze week al via tijdschrift- en speelgoedwinkels verkocht. Schuitema rekent erop dat de poppetjes zowel in als buiten de winkels tot een ware hype uitgroeien. Schuitema en andere verkopers van de Gogo’s starten vanaf deze week een flinke promotiecampagne. De Gogo’s die C1000 weggeeft zijn niet in de speelgoedwinkels verkrijgbaar.
Ja, Rexona heb ik ook ingeslagen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:15 schreef k_man het volgende:
Ja, vooral afgelopen week zaten er behoorlijk wat dingen bij die ik sowieso vaak koop, dus dat kwam mooi uit.
Zeker als het dingen zijn die niet bederfen kan je voordeel redelijk oplopen, zoals met Rexona deo's twee weken terug. Al koop je er 10, die komen wel een keer op, en het scheelt toch leuk in de prijs.
Kloptquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:18 schreef Sanderrrr het volgende:
wat zijn hamsterwerken precies? 2 voor de prijs van 1?
Oh ja daar heb ik wat aanquote:
Zo zie je maar...alles komt terug als je maar lang genoeg wachtquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:31 schreef Vuile het volgende:
Jezus met die Gogo's speelde ik 10 jaar geleden, als het niet meer is. Een kleine sigarenboer in de buurt van de basisschool verkocht ze.
Meen je dit nou serieus?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:12 schreef pfaf het volgende:
JAAA! Kopen om het kopen! Blind consumeren!
Ik wist dus niet eens dat dat kon, ik voelde me dan ook redelijk opgelaten toen mn moeder voor zes artikelen zo'n cheque liet uitschrijven.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:21 schreef Arjan4all het volgende:
Ik heb er niet aan gedacht een waardecheque voor de Amé te vragen, helaas
Nou ja, het was denk ik vooral ook een reactie op de door andere supers begonnen prijsoorlog.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?. Dit is één van de betere AH-acties
. AH
.
Marketingstrategie geslaagd.
Dat dacht ik ook ja, had ik die Big American pizza's van Wagner ipv Dr. Oetker.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:06 schreef Pool het volgende:
Ik heb vier Big American pizza's gekocht vorige week.![]()
Nadeel van die aanbiedingen is dat je zelf een 'big american' wordt.
Congo opent op dit moment rekeningnummers en SMSlijnen. Dit kan zo niet langer.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:58 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, had ik die Big American pizza's van Wagner ipv Dr. Oetker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |