Stoer, leuk werk bij de sociale dienst of niet?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:19 schreef DesertCamel het volgende:
ik heb deze maand meer dan 180 uur gewerkt en jij begint te blaten over 32 uur?
Wel 180 uur?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:19 schreef DesertCamel het volgende:
Ach de horeca.quote:
Leuk voor je loonslaaf. Maar ik heb een vraag over mn overwerk, geen klacht.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:19 schreef DesertCamel het volgende:
Vind ik niet zo logisch eigenlijk. Ik stel het even heel extreem:quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:22 schreef Tha_Duck het volgende:
En voor TS: natuurlijk gaat dat van je overuren af. Dat lijkt me logisch.
Waarom ben je hier eigenlijk ontevreden overquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:14 schreef Repeat het volgende:
Ik heb voor mn bijbaan een vast contract voor 32 uur per maand, 1 dag per week dus. Ondanks dat moet ik wel altijd mn gewerkte uren opschrijven. Werk ik meer, dan krijg ik meer betaald, maar werk ik minder omdat ik snel klaar ben of omdat er geen werk meer te doen is, dan wordt dit verrekend met mn overwerk.
Kan dit zomaar?
Dat lijkt mij helemaal prima zo. En wel zo eerlijk tegenover je werkgeverquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:14 schreef Repeat het volgende:
Als ik bv gedurende een maand per dag een uur overwerk, maar daarna de komende 2 maanden steeds een half uurtje eerder wegga krijg ik dus helemaal niks extra's...
Dat hoeft niet per se hoor. Als TS een contract heeft voor 8 uur en er is geen werk en de werkgever laat hem naar huis gaan dan moet dat wel uitbetaald worden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat je aan het doen bent als er geen werk is. Als je zelf eerder naar huis gaat dan hoeven die uren natuurlijk niet uitbetaald te worden. Er is altijd wel iets te doen in een bedrijf desnoods ga je afstoffen o.i.d.
Omdat het hem geld scheelt misschienquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:11 schreef Faat het volgende:
[..]
Waarom ben je hier eigenlijk ontevreden over
[..]
Dat lijkt mij helemaal prima zo. En wel zo eerlijk tegenover je werkgever
Er zijn tegenwoordig contracten waarin een gemiddeld aantal uren wordt overeengekomen. Misschien heeft TS er een?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se hoor. Als TS een contract heeft voor 8 uur en er is geen werk en de werkgever laat hem naar huis gaan dan moet dat wel uitbetaald worden.
TS kan in principe nooit zelf naar huis gaan.
contract voor 8 uur per weekquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:43 schreef sanger het volgende:
Wat voor contract heb je? Oproepcontract? Of een vastgesteld aantal uren? Of wat anders (nuluren contract)?
En staat er in je contract/CAO iets over tijd voor tijd (TVT)?
Het gaat meestal zo: "het werk is wel klaar, er is niks meer te doen dus ga maar lekker naar huis toe"quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se hoor. Als TS een contract heeft voor 8 uur en er is geen werk en de werkgever laat hem naar huis gaan dan moet dat wel uitbetaald worden.
TS kan in principe nooit zelf naar huis gaan.
Als je een contract hebt voor 8 uur per week, en de werkgever stuurt je eerder naar huis dan mag dit niet verrekend worden met je overuren in andere weken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
contract voor 8 uur per week
[..]
Het gaat meestal zo: "het werk is wel klaar, er is niks meer te doen dus ga maar lekker naar huis toe"
Als dan later blijkt dat het van mn overwerk afgetrokken wordt blijf ik idd liever zoals Conflict al zei de resterende tijd op een stoel zitten. Krijg ik iig mn geld...
Hij houdt het ook niet zozeer in op mn loon, dat krijg ik altijd omdat ik gewoon een vast contract voor een vast aantal uren heb.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:25 schreef CaLeX het volgende:
Of niet mer overwerken aangezien dat je toch niets oplevert.
Of je werkt niet zo hard en maakt de 8 uur vol
Maar wel pauper dat ze je wegsturen en dat dan inhouden op je loon, lijkt mij niet echt de bedoeling.
nou ja. je hebt een afspraak voor 32 uur in de maandquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hij houdt het ook niet zozeer in op mn loon, dat krijg ik altijd omdat ik gewoon een vast contract voor een vast aantal uren heb.
Maar ze middelen het dus gewoon...
Jawel, in het Burgelijk Wetboek. Artikel weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:48 schreef Repeat het volgende:
Ben benieuwd wat hij zegt dan
Staat dit nog ergens omschreven, dan kan ik denk ik een beter een punt maken dan met "ergens op internet gelezen"
8 uur per week. Maar dat maakt voor het voorbeeld verder toch niet uit. Over- of "onder"werk blijft bestaan...quote:Op woensdag 2 september 2009 16:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat me niet duidelijk is: Heb je een contract voor 8 uur per week, of 32 uur per maand. Want 32 uur per maand is NIET gelijk aan 8 uur per week (namelijk gemiddeld 7,38 uur per week).
Als je een contract hebt voor 32 uur per maand, dan mag je werkgever zowieso middelen tussen de weken binnen die maand. Zeker als het voor de branche gebruikelijk is dat er wisselende uren gemaakt worden, zal er wel iets over verplichte opname van tijd voor tijd in de CAO staan.
Zo werk ik zelf ook de ene week veel meer als de andere week. Zeker op papier i.v.m. nacht- en weekend toeslag. Ik zal deze week op zo'n 55 uur uitkomen met een 40-uren contract, dus dat zijn 15 overuren. Die worden opgeteld bij mijn tijd-voor-tijd saldo en krijg ik dus niet uitbetaald. Als het een week wat rustiger is, dan zal ik weer minder werken en worden die uren van mijn tijd-voor-tijd saldo afgehaald. Ook kan ik mijn TVT saldo voor extra vakantiedagen, met de beperking dat ik per 'vakantie' niet meer dan 2x8 uur uit mijn TVT tegoed mag opnemen.
Wat echter NIET mag bij mij, is dat mijn werkgever mij verplicht om thuis te blijven als ik geen positief TVT-saldo meer heb, dus als ik geen overuren meer heb staan. Het kan dus niet zo zijn dat mijn werkgever me een week thuis laat zitten en ik daardoor op -40 uur kom te staan, waardoor ik verplicht wordt om een paar weken achter elkaar elke dag over te werken. Als ik geen overuren meer heb staan moet ik dus gewoon doorbetaald worden. En dan is er altijd wel wat te doen, want er zijn altijd wel dingen waarvan je zegt 'dat komt wel een keer als we niets te doen hebben', zoals het grondig opruimen van je eigen werkplek, of preventief onderhoud aan materialen/gereedschappen e.d. die je gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |