De technologie niet, de technologie vind ik werkelijk waar een prachtig wonderbaarlijk iets. Een kroon op wat de mensheid toe in staat is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Het is zo opmerkelijk om te zien dat al die technologie die ons in theorie zoveel vrijheid en mogelijkheden kan bieden zich in werkelijkheid juist tegen ons keert.
Joop Atsma (quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef kawotski het volgende:
Laat ze eerst maar eens een gps in elke fiets doen als proef. Dan praten we verder.
Klopt, ze willen het niet open en bloot aan iedereen prijs geven om de gewoonlijke redenenquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:36 schreef fathank het volgende:
GPS wordt kunstmatig onnauwkeurig gehouden door Yanks. Collega van me heeft een tijdje wat klussen (waterbouw..) gedaan voor de Amerikaanse overheid. Daar kregen ze door de overheid geleverde gps-apparatuur. Op 10 centimeter nauwkeurig geloof ik, zonder gebruik te maken van een basisstation in de buurt.
Maar minder onnauwkeurig dan voorheen toch?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:36 schreef fathank het volgende:
GPS wordt kunstmatig onnauwkeurig gehouden door Yanks.
Die hebben ze in Japan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:44 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Ik heb dat gisteren ook van Koos gehoord, maar als je het nou iets anders doet dan zoals Koos het er gisteren over had (het ging gewoon over het realtime aflezen van de snelheid op de TomTom), dan zou dat inderdaad kunnen. Soort continue trajectmeting.
Elk stuk van x minuten waarin je een te grote afstand aflegt: boete.
Handiger is het dan overigens om gewoon een begrenzer in te bouwen, evt gekoppeld aan de GPS, dan KUN je gewoon niet meer te hard rijden.
Ik zou overigens meteen emigreren.............. (toch maar naar Duitsland misschien)
Nog niet denk ik, maar als je over 2 km meet is de foutmarge verwaarloosbaar.quote:
Technologische ontwikkelingen leiden op zichzelf alleen tot een voordeel op het gebied van efficiëntie. Dat voordeel kan gebruikt worden om het gewenste doel van degene die toegang heeft tot deze technologie te kunnen bereiken. Een individu wenst meestal meer tijd en vrijheid. In handen van zo'n individu leidt technologie dan ook tot meer mogelijkheden en vrije tijd. Door de overheid worden technologische ontwikkelingen echter vooral toegepast als middel ter controle en inperking van respectievelijk de burger en zijn vrijheid. Dat is immers het doel van elke machtige organisatie: meer macht.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Het is zo opmerkelijk om te zien dat al die technologie die ons in theorie zoveel vrijheid en mogelijkheden kan bieden zich in werkelijkheid juist tegen ons keert.
Statistiekenquote:99 procent van alle auto's met gps worden teruggevonden na diefstal
yep, het identiteitsbewijs was in eerste instantie ook bedoeld vanwege de terroristen, nu wordt je als scholier al bekeurd als je 'm thuis hebt laten liggen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Hehequote:Op dinsdag 1 september 2009 20:30 schreef Red_85 het volgende:
Klinkt als: 'zodat we iedereen overal kunnen volgen'.
Bron? Voor zover ik weet is er geen 'nieuwe generatie gps', (als in het huidige GPS satelietnetwerk) en is Galileo ook gewoon 1-richting. Dat moet bijna wel, want zelfs de meest moderne sateliettelefoons zijn joekels van apparaten om een voldoende sterke zender te kunnen huisvesten om die sateliet te bereiken. En niemand gaat met een GPS module van formaatje baksteen + dikke antenne op z'n auto rondrijden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nope de nieuwe generatie gps en het europese gallileo systeem hebben 2 weg communicatie.
Kan, zo werken de huidige GSM trackers. Zit meestal een GSM modempje aan vast. Als je het grootschalig wilt invoeren kun je natuurlijk ook gewoon een kortegolfbandje inpikken.quote:Overigens verdenk ik ze er van dat dit systeem waarschijnlijk zijn data verzendt via het gsm netwerk
Dat ben ik op zich wel met je eens als het gaat om de toepassingskant. Maar psychologisch gezien zie ik dat technologie ook de nodige wat minder fijne invloed heeft op de mensen en de maatschappij. Neem als voorbeeld de mobiele telefoon. Je bent niet verplicht om een mobieltje te bezitten, maar in een bepaald opzicht is er in de maatschappij wel degelijk iets door veranderd. Mensen verwachten van elkaar altijd bereikbaar te zijn, mensen bellen moeiteloos terwijl ze bij anderen op bezoek zijn et cetera. Ik kan natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken, maar ik ervaar dat soms wel als vervelend opdringerig. Maar je hebt natuurlijk gelijk, uiteindelijk gaat het er om dat je nog altijd een keuze hebt terwijl een overheid wel de macht heeft om technologie 'tegen' je te gebruiken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Technologische ontwikkelingen leiden op zichzelf alleen tot een voordeel op het gebied van efficiëntie. Dat voordeel kan gebruikt worden om het gewenste doel van degene die toegang heeft tot deze technologie te kunnen bereiken. Een individu wenst meestal meer tijd en vrijheid. In handen van zo'n individu leidt technologie dan ook tot meer mogelijkheden en vrije tijd. Door de overheid worden technologische ontwikkelingen echter vooral toegepast als middel ter controle en inperking van respectievelijk de burger en zijn vrijheid. Dat is immers het doel van elke machtige organisatie: meer macht.
De overheid bezit de mogelijkheden om ons leven beter te controleren en te sturen dan wij dat zelf kunnen. En ze worden hier steeds beter in. De vraag is wie op dit moment in werkelijkheid de meeste controle heeft over ons leven. Wij zelf, of de overheid? Persoonlijk denk ik dat wij het nog steeds zelf zijn. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe lang ik dat nog zal kunnen zeggen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Maar het moge duidelijk zijn dat ik deze ontwikkeling behoorlijk kut vind
Kun je beter in Somalie vertoeven, daar zijn helemaal geen regels meer. En kijk wat voor een paradijs dat is. Tenminste, als je 4x 250 pk aan je gammele boot hebt hangen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja hoor de volgende privacy schendende maatregel ligt alweer op stapel dit keer niet onder de noemer terreur maar onder de noemer misdaad ;'). Onze machtsgeile overheid spant om de zoveeltijd een touwtje om de argeloze slapende burger heen. Totdat de pleuris uitbreekt en de burger erachter komt dat ze gevangen zitten. Gevangen in een alles omvattend systeem. Big brother is watching you
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ehm, een gedeelte van de VVD stemmers hebben dat al in hun auto. Als je een beetje auto hebt is het al verplicht van de verzekering. Dus zo nieuw is het idee niet, echter vind ik het voor alle auto's wat overdreven. Bij een bepaalde catalogus waarde is het verplicht om alarm klasse 4 of 5 te nemen. Dan moet je dus ook maandelijkse fee betalen voor de centrale die je unit in de gaten zal houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:10 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Bron
Ja hoor, er is weer een autoplannetje afkomstig van de VVDDe uitvoering van hun obsessie
Maargoed, ik dacht dat de VVD zo'n liberale partij was? Laat het volk toch met rust! Want zo gaat hun redenering toch? Ben benieuwd wat hun stemmers daarvan denken, zulke dingen in hun auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |