abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72309552
quote:
RIJEN – De Albert Heijn aan het Wilhelminaplein in Rijen mag alleen open op zondag als er professionele bewaking in de winkel aanwezig is.

Dat is de voorwaarde die de gemeente Gilze en Rijen heeft gesteld aan de vergunning voor zondagsopenstelling, meldt BN/De Stem. De ontheffing is verleend voor een periode van twee jaar. Als er overlast wordt geconstateerd moet de winkel weer dicht, zo meldt de verordening. Op doordeweekse dagen is er al bewaking aanwezig in de AH in de Brabantse plaats.

Avondwinkel

Op basis van de verordening mag momenteel één supermarkt in de gemeente Gilze en Rijen open zijn. De gemeente telt een kleine 26.000 inwoners. Het gemeentebestuur heeft besloten dat de supermarkt voortaan van 16.00 tot 22.00 uur de deuren mag openen. Per 15.000 inwoners mag één supermarkt open als avondwinkel.
bron
quote:
C1000 Rijper moet 150.000 euro dokken
AMSTERDAM – C1000-ondernemer Huub Rijper uit Amsterdam moet 150.000 euro aan dwangsommen gaan betalen. Het stadsdeel Noord wil de boetes per direct innen, nu het maximumbedrag na tien zondagsopenstellingen is bereikt.

Dat meldt AT5. Het stadsdeel heeft advocaat Thomas van Vugt, die namens een groep kleine winkeliers optreedt, laten weten dat de dwangsommen moeten worden overgemaakt. De rechter bepaalde eerder dat iedere opening op zondag de C1000 een dwangsom van 15.000 euro zou kosten, maar het stadsdeel kondigde daarbij aan dat geld tot nader order niet geïnd zou worden.

Ook dwangsom voor Dirk

Rijper laat zich echter niet kisten en blijft gewoon open op zondag, ook al leidt dat tot onvrede bij een aantal kleine winkeliers. De C1000-ondernemer is een bezwaarprocedure begonnen tegen de dwangsom en het innen daarvan door het stadsdeel. Omdat het maximumbedrag reeds is bereikt kan Rijper zondag open gaan zonder opnieuw een boete opgelegd te krijgen. Van Vugt heeft namens de kleine winkeliers een nieuwe dwangsom aangevraagd voor de C1000 voor de komende zondagsopeningen. Tevens wil hij dat andere winkelketens die op zondag de deuren openen, zoals een Dirk van den Broek-filiaal en de Mediamark, ook een dwangsom aan hun broek krijgen.
bron
quote:
Coalitie traineert wet koopzondagen

DEN HAAG – CDA en PvdA vertragen de besluitvorming over de aanscherping van de koopzondagen. Beide partijen hebben een stortvloed van kamervragen gesteld over het onderwerp om herziening van de wet te traineren.

Dat zegt VVD-kamerlid Ton Elias in het vakblad Distrifood. 'De aanscherping van de zondagsopening is een stokpaardje van de Christenunie. Het CDA en de PvdA zijn het daar helemaal niet mee eens. Er liggen ruim tweehonderd kamervragen over dit onderwerp, waarvan een groot deel is ingediend door CDA en PvdA. Dat betekent een bewuste vertraging van het eigen regeringsbeleid', aldus Elias in het blad.

Naar verwachting behandelt de Tweede Kamer dit najaar, na veel vertraging, een wetvoorstel uit januari 2008 waarin minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken pleit voor aanscherping van de Winkeltijdenwet. Zondagsopening is een belangrijk onderwerp voor de detailhandel. Zo mogen winkels in zogenoemde toeristische gebieden iedere zondag de deuren openen. Dit tot ergernis van winkeliers uit nabijgelegen plaatsen die hun klanten zien wegvloeien.
bron

Weg met die aanscherping van de zondagsopening. Laat de mensen zelf beslissen of ze hun boodschappen op de zondag willen doen. Ik word zo moe van dat betuttelende gedoe.

Wat vinden jullie? Rust op de zondag? Of gewoon je boodschappen kunnen doen?
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:44:32 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72309624
Moet gewoon mogelijk zijn. Als het je rustdag is blijf je maar binnen.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 14:44:36 #3
137949 Disana
pi_72309627
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:42 schreef Mylene het volgende:

Weg met die aanscherping van de zondagsopening. Laat de mensen zelf beslissen of ze hun boodschappen op de zondag willen doen. Ik word zo moe van dat betuttelende gedoe.

Wat vinden jullie? Rust op de zondag? Of gewoon je boodschappen kunnen doen?
Welnee, weg met die betutteling die voornamelijk op een geloof is gebaseerd waar ik geen donder mee doe.
pi_72309669
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Welnee, weg met die betutteling die voornamelijk op een geloof is gebaseerd waar ik geen donder mee doe.
pi_72309683
Hier in Wageningen gaat de AH vanaf 1 september juist open op zondag.
pi_72309791
Ach waarom niet 1 dag in de week die winkel dicht...als bepaalde groepen in de samenleving daar nou prijs op stellen? (en nee ik behoor niet tot die bepaalde groepen). Ik zie het probleem niet zo, 6 dagen zijn alle supermarkten al open (en met veel ruimere openingstijden dan vroeger), laat die ene dag dan eens de boel lekker dicht als er toch bepaalde groepen in de samenleving zijn die dat hoog in het vaandel hebben staan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 14:51:30 #7
137949 Disana
pi_72309840
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:49 schreef trovey het volgende:
Ach waarom niet 1 dag in de week die winkel dicht...als bepaalde groepen in de samenleving daar nou prijs op stellen? (en nee ik behoor niet tot die bepaalde groepen). Ik zie het probleem niet zo, 6 dagen zijn alle supermarkten al open (en met veel ruimere openingstijden dan vroeger), laat die ene dag dan eens de boel lekker dicht als er toch bepaalde groepen in de samenleving zijn die dat hoog in het vaandel hebben staan.
Waarom moeten we rekening houden met christenen? Ik zie dat niet.
pi_72309872
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom moeten we rekening houden met christenen? Ik zie dat niet.
Omdat je samen in één samenleving leeft die Nederland heet?
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 14:53:30 #9
137949 Disana
pi_72309888
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar zoveel hele dagen per jaar rekening met ze houden terwijl Nederland seculier is?
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:54:19 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72309910
quote:

Pffff, ouderwets gedoe!

Jezelf zinloze regeltjes opleggen doe je maar in je eigen tijd! Val daar iemand anders niet mee lastig.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:54:31 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72309918
quote:

[..]

Zoals ik al zei: als christenen zondagsrust willen, dan doen ze lekker geen boodschappen op zondag. Wat maakt het nou uit als ik dat dan wél doe?
pi_72309951
in eerste instantie boeide me het helemaal niet, maar ik heb de afgelopen tijd toch wel een paar keer nog wat gehaald op zondag. van mij mogen ze dus wel open blijven, vind het wel handig
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:55:37 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72309957
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:54 schreef TNA het volgende:
Zoals ik al zei: als christenen zondagsrust willen, dan doen ze lekker geen boodschappen op zondag. Wat maakt het nou uit als ik dat dan wél doe?
Omdat respect hebben voor en rekening houden met natuurlijk maar 1 kant op kan gaan!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:56:40 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72309988
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat respect hebben voor en rekening houden met natuurlijk maar 1 kant op kan gaan!
Idd, ik verplicht toch niemand op zondag boodschappen te doen?
pi_72310036
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:44 schreef TNA het volgende:
Moet gewoon mogelijk zijn. Als het je rustdag is blijf je maar binnen.
Ja doei.
pi_72310122
Idd, waarom zou de winkel op zondag niet open mogen zijn? Heel Nederland moet zich aan de regels van het kleine groepje Christenen houden .
pi_72310125
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar zoveel hele dagen per jaar rekening met ze houden terwijl Nederland seculier is?
Heb je gezien wie de regeringspartijen zijn? Kijk geloof en politiek kan in theorie wel gescheiden zijn maar vreemd genoeg is dat in de praktijk niet zo, ook niet in Nederland. Als dat beperkt blijft tot de openingstijden van winkels op zondag is dat prima..in vroegere tijden is het wel eens erger geweest
Optimist tot in de kist
pi_72310228
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Inderdaad. Rekening houden met elkaar. Dus christenen ook met ons. Zij hoeven van ons niet op zondag te winkelen, en wij mogen het wel
Wat ik wel een argument vind, is dat kleine winkeltjes die zich geen personeel kunnen veroorloven nu 7 dagen per week in hun winkel moeten gaan staan, of de afname van klanten moeten slikken. Echter vind ik dit argument niet zo belangrijk dat het doorslaggevend is om opening op zondag te verbieden.
pi_72310268
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Pffff, ouderwets gedoe!

Jezelf zinloze regeltjes opleggen doe je maar in je eigen tijd! Val daar iemand anders niet mee lastig.
Je kunt het ook andersom zien...Christenen zullen er ook geen zin in hebben om jouw regeltjes te volgen die jij hen wilt opleggen door jouw zin door te drijven. Wat is er nou zo moeilijk aan...gewoon respect hebben voor ieders geloofovertuiging en beide wat inleveren om met elkaar te kunnen leven. Jij heb koopzondagen (waarmee de meeste Christenen ook niet blij mee zijn) en de Christenen hebben hun koopvrije zondagen, wie weet krijg je in de toekomst wel meer koopzondagen dan koopvrije zondagen dat zal de tijd leren.
Optimist tot in de kist
pi_72310277
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb je gezien wie de regeringspartijen zijn? Kijk geloof en politiek kan in theorie wel gescheiden zijn maar vreemd genoeg is dat in de praktijk niet zo, ook niet in Nederland. Als dat beperkt blijft tot de openingstijden van winkels op zondag is dat prima..in vroegere tijden is het wel eens erger geweest
Het punt is dus dat het CDA ook gewoon de winkels open wil op zondag. Het is (van de regeringspartijen) alleen de CU die dit niet wil.
pi_72310320
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Je kunt het ook andersom zien...Christenen zullen er ook geen zin in hebben om jouw regeltjes te volgen die jij hen wilt opleggen door jouw zin door te drijven. Wat is er nou zo moeilijk aan...gewoon respect hebben voor ieders geloofovertuiging en beide wat inleveren om met elkaar te kunnen leven. Jij heb koopzondagen (waarmee de meeste Christenen ook niet blij mee zijn) en de Christenen hebben hun koopvrije zondagen, wie weet krijg je in de toekomst wel meer koopzondagen dan koopvrije zondagen dat zal de tijd leren.
Nee, niemand wordt een regel opgelegd. Je hoeft niet naar de winkel, en als je een winkel hebt, hoef je niet open te zijn. Dat is nou vrijheid, het mag wel, maar hoeft niet. Gelukkig mogen ze in Almere allemaal open op zondag
pi_72310357
quote:

[..]

Ja, een multi-culti samenleving. Straks willen de christenen de zondag alles dicht, de joden de vrijdag, de moslims de zaterdag (of zo) de pastafari de maandag, de hindoes de dinsdag, etc etc.

Het slaat gewoon nergens op. Als een winkel personeel kan vinden dat op zondag wel wil werken en er komen genoeg klanten om het rendabel te maken: perfect, iedereen happy! Als andere winkels dat niet willen, ook goed, lopen ze een dag omzet per week mis. En als de klanten niet naar de winkel willen komen omdat ze het een rustdag vinden, ook geen probleem.

Gisteren ook nog lekker een sixpack Duvel kunnen halen omdat de winkel van 16:00 tot 20:00 open mocht zijn.
pi_72310408
Op zondag open!
Moslims mogen dat ook hier in Nederland. Er was ooit eens een bericht op Fok! over een slager die zich tot Moslim bekeerde zodat ie elke zondag z'n slagerij open mocht doen.

Dus van die rust dag, dat is bullshit. Als ongelovige heb ik daar niks mee te maken. Andere geloven mogen wel op zondag open.
pi_72310444
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het punt is dus dat het CDA ook gewoon de winkels open wil op zondag. Het is (van de regeringspartijen) alleen de CU die dit niet wil.
Tja maar die heeft blijkbaar genoeg macht om dus die winkelopeningstijden zo te houden zoals ze zijn. Zoals ik al zei voor mij hoeven de winkels ook niet dicht op zondag maar ik heb er ook niet zulke problemen mee zoals sommige mensen (en daar bedoel ik niet specifiek jou mee ) hier er blijkbaar wel mee hebben. De reden daarvoor vind ik soms twijfelachtig...is het omdat je uit alle macht wilt winkelen op zondag (maar eigenlijk gewoon op FOK! blijft zitten ) of omdat je tegen welk geloof dan ook bent en er alles aan zou willen doen om die geloven de kop in te drukken te beginnen met het openen van winkels op zondag.
Optimist tot in de kist
pi_72310445
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat voor probleem kan een christen in godsvredesnaam hebben met een koopzondag?? Als hij niet wil werken op zondag gaat hij maar niet in een winkel werken? En als hij niet naar de winkel wil, doet hij dat ook niet. Ik zie het probleem nog steeds niet.

Voor mijn part regelen ze het zo dat een winkel verplicht is elke medewerker 2 vrije dagen in de week naar keuze aan te bieden. Zijn alle christelijke vakkenvullers en kassamiepen ook tevreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')