abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72309070
quote:
De rechter in Arnhem heeft deze week twee emmertjes yoghurt gehaald. Een emmertje van De Zuivelhoeve en een emmertje bij Lidl. Na de emmertjes goed tegen het licht te hebben gehouden, heeft de rechter Lidl opgedragen onmiddellijk op te houden met het na-apen van de doorzichtige emmertjes van De Zuivelhoeve. Oma’s yoghurt van Lidl hoeft niet uit het schap, het toetje van de discounter moet in een andere verpakking. Deze rechterlijke uitspraak kan wel eens verstrekkende gevolgen hebben.

Het zwakke punt van succes is dat anderen daar een graantje van mee willen pikken. De Zuivelhoeve heeft succes met Boer’n yoghurt, die vooral bekendheid geniet omdat die in een transparante emmertje met hengsel zit. Van de buitenkant is heel goed te zien wat je voor je geld krijgt. De gekleurde, fruitige bodem die onder de witte yoghurt zit, vraagt erom te worden omgeroerd. Het is de eenvoud van het emmertje dat het succes van de yoghurt bepaalt.

Antwoord

Lidl, dat het succes van De Zuivelhoeve yoghurt niet kan zijn ontgaan, is met Oma’s yoghurt als antwoord gekomen. Daar zit het fruit ook onderin, en het roept er ook om te worden omgeroerd. Dat effect is alleen te bereiken als het in een doorzichtige verpakking zit. Daarom zit Oma’s yoghurt in een transparant emmertje met hengsel. De look and feel van het geheel is dezelfde als die van de Boer’n yoghurt van De Zuivelhoeve.

Misleiden

De uitspraak van de rechter dat Lidl moet ophouden met het kopiëren van de verpakking van De Zuivelhoeve, komt er in wezen op neer dat Lidl moet stoppen met stoppen met het misleiden van de klant, door de look and feel van een succesvol product na te apen. Een doorzichtig emmertje met hengsel, met daarin yoghurt op een laagje fruit is de yoghurt van De zuivelhoeve.

Toelaatbaar

Lidl heeft de grens van het toelaatbare opgezocht en daarbij aan het kortste eind getrokken. Het is goed dat de rechter een stokje steekt voor het platte gekopiëer van succesvolle A-merken. Als die rechter nu in de supermarkten ook eens twee potten pindakaas gaat kopen, of soep, of rookworst, dan zal hij nog meer look and feel-producten ontdekken waarbij de grens van het toelaatbare is overschreden.
bron

Wat een gezeur zeg. Alsof de Zuivelhoeve zo uniek is met een laagje fruit op de bodem dat er om vraagt om geroerd te worden. Okay, dat emmertje maakt het dan wel weer apart.

Wat vinden jullie? Terechte uitspraak of niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 31 augustus 2009 @ 14:25:41 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72309097
Het is een trademark van de Zuivelhoeve, dus terecht dat die er achter aan gegaan zijn vind ik....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72309116
Ik vind dat altijd zo kut, dat je het zelf door moet roeren. Omdat het leuk is ofzo, maar roer het gewoon in de fabriek door elkaar .
pi_72309143
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
Het is een trademark van de Zuivelhoeve, dus terecht dat die er achter aan gegaan zijn vind ik....
Er is zoveel yoghurt die je eerst moet roeren.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:28:06 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_72309162
Bitterkoekjesvariant.
pi_72309165
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:26 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind dat altijd zo kut, dat je het zelf door moet roeren. Omdat het leuk is ofzo, maar roer het gewoon in de fabriek door elkaar .
En buiten de fabriek heerst geen zwaartekrachtveld?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72309178
Ach dan maakt Lidl dat gedeelte waar de yoghurt zit gewoon halfdoorzichtig en waar het fruit zit doorzichtig, iedereen zijn zin en het probleem is opgelost.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 31 augustus 2009 @ 14:28:52 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72309179
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:27 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er is zoveel yoghurt die je eerst moet roeren.
Maar niet in een plastic emmertje.
En daar gaat het nou net om.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72309181
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En buiten de fabriek heerst geen zwaartekrachtveld?
Eh?
pi_72309229
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Eh?
Ik dacht dat er iets grotere vruchten in die yoghurt zaten die sowieso naar beneden zakken, ongeacht of je die nou vantevoren roert of niet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72309821
Ik weet niet hoe lang Zuivelhoeve die yoghurt al maakt, maar bestaan er niet al eeuwen van die semi-transparante kleine bakjes fruit-yoghurt( of kwark) met het fruit op de bodem? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Zuivelhoeve eerder was dan die bakjes. Zij hebben dat idee dus opgeschaald naar een emmer (ook weinig origineel) en gaan dan iemand anders aanklagen omdat zij ook een transparant emmertje hebben.

Gaan ze hierna alle haring fabrikanten aanklagen omdat zij hun zure haring in een transparant plastic emmertje stoppen (wat naar ik aanneem ook exact op het emmertje van ZuivelHoeve lijkt)?
pi_72309860
Volkomen terecht natuurlijk
pi_72310617
Net als met die flessen cola, die bijna helemaal op echte lijken...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72314312
Hengsel eraf en klaar.
Straks mag de melk van alle andere fabrikanten dan die ene ook niet meer in vierkante pakken zitten.
pi_72314781
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:50 schreef El_Psycho het volgende:
Ik weet niet hoe lang Zuivelhoeve die yoghurt al maakt, maar bestaan er niet al eeuwen van die semi-transparante kleine bakjes fruit-yoghurt( of kwark) met het fruit op de bodem? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Zuivelhoeve eerder was dan die bakjes. Zij hebben dat idee dus opgeschaald naar een emmer (ook weinig origineel) en gaan dan iemand anders aanklagen omdat zij ook een transparant emmertje hebben.

Gaan ze hierna alle haring fabrikanten aanklagen omdat zij hun zure haring in een transparant plastic emmertje stoppen (wat naar ik aanneem ook exact op het emmertje van ZuivelHoeve lijkt)?
Je snapt er niks van he?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72324550
Welk bedrijf deed het eerst zijn groenten in een conservenblik?

Of in glazen potten?

Welk waspoeder zat er het eerst in een pak?

En welke zak suiker was de eerste?

Wie maakte als eerste dat vierkante pakje boter van 250 gr met een papiertje eromheen?

Welke firma maakte als eerste gebruik van de petfles?

Of het blikje?

enz.

Belachelijk dus, dat een verpakkingsvorm ineens verboden zou mogen zijn voor anderen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:20:26 #17
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_72324663
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Welk bedrijf deed het eerst zijn groenten in een conservenblik?

Of in glazen potten?

Welk waspoeder zat er het eerst in een pak?

En welke zak suiker was de eerste?

Wie maakte als eerste dat vierkante pakje boter van 250 gr met een papiertje eromheen?

Welke firma maakte als eerste gebruik van de petfles?

Of het blikje?

enz.

Belachelijk dus, dat een verpakkingsvorm ineens verboden zou mogen zijn voor anderen.
Precies. Er zijn ook genoeg Mona neppers te vinden op de markt met bijbehorende verpakking. Hoor je ook niks over.
Ik ben lelijk.
pi_72325462
Elke actie om de Lidl en/of Aldi te naaien, is een overwinning voor de mensheid. Dat zijn onmenselijke bedrijven met belachelijke werknemersregels.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72325557
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:37 schreef El_Matador het volgende:
een overwinning voor de mensheid.
Wow !
pi_72325574
quote:
Elke actie om de Lidl en/of Aldi te naaien, is een overwinning voor de mensheid. Dat zijn onmenselijke bedrijven met belachelijke werknemersregels.
Vertel daar eens wat meer over?
pi_72325830
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Vertel daar eens wat meer over?
Personeel dat uitgebuit wordt. Het schijnt bij de Aldi zo te zijn dat vrouwen moeten aangeven wanneer ze ongesteld zijn, dan mogen ze vaker naar de WC, anders dus niet.

Echt gruwelijke slavendrijvers. Vreselijk.

Ik kom er nooit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72325835
Lijkt me redelijk makkelijk te omzeilen: gewoon een afbeelding van yoghurt met siroop onderin op de verpakking afdrukken...
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:47:25 #23
28033 Pek
je moet wat
pi_72325894
quote:
Dat zijn onmenselijke bedrijven met belachelijke werknemersregels.
Boeie, daarom zijn ze lekker goedkoop. Je hoeft er niet te werken
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_72325966
Terechte uitspraak
pi_72326054
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:47 schreef Pek het volgende:

[..]

Boeie, daarom zijn ze lekker goedkoop. Je hoeft er niet te werken
Daar help jij dus wel aan mee door daar te kopen.

Ik vind dat onnodig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')