abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72302748
Beste fokkers.

Dit is geen trollkloon o.i.d, dit is een nieuw account omdat vrienden en dergelijke mijn username weten en ik iets anoniem wil bespreken zonder dat gelijk iedereen op de hoogte is van de situatie waarin ik me bevind.

Ik heb school beëindigd en ga deze maand voor de eerste keer werken. Ik heb werk gevonden en start in september. Nu wou ik er al met volle moed tegen aan gaan.

Mijn ouders hadden wel al eens een woord laten vallen over een bijdrage die ik moest leveren (een deel van mijn loon afstaan), en ik had gezegd dat ik bereid was om elke maand 250 euro af te geven om de inwoon en andere kosten voor het verblijf hier te betalen.

Verder hoorde ik er niets meer van tot deze morgen. Toen zeiden de ouders dat ze er over na hebben gedacht en dat ze tot de volgende conclusie gekomen zijn; ze eisen mijn hele loon, en 250 euro ervan mag ik zelf houden.

Ik protesteerde natuurlijk, en dan begonnen ze te chanteren dat ik alleen kon gaan wonen maar dat is ook niet evident aan het begin van je eerste carrière. De huurprijs van een appartement is al snel 500 euro, elektriciteit en aardgas zo'n 120, eten en drinken 250, water 30 en internet 50. Dat is zo'n dikke 950 euro, en dan heb je nog geen kledij, autokosten e.d.

Dus anders dan instemmen kan ik niet. Maar 750 euro afgeven aan de ouders is natuurlijk ook veel. Dat is zo'n dikke 9000 euro per jaar. De frisse moed waar ik aan de slag mee zou gaan is nu wel ver te zoeken. Ik realiseer me dat ik eigenlijk dag in dag uit ga werken tegen een hongerloon.

Hoe denken jullie er over?
pi_72302791
Ik zou vertrekken, wat een verschrikkelijk gemene tactiek van je ouders. 250 euro is een zeer redelijk voorstel van jou.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:08 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_72302793
Zoek een kamer..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_72302794
Neem een kamer, 250 is een zeer reëel bedrag.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:30 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_72302796
Je wordt genaaid door je ouders. ( of gaan ze het voor je sparen ? )
Ik zou mijn spullen pakken en vertrekken. Dan zelf mar op een houtje bijten..
pi_72302850
Ik vind het logisch dat je kost en inwoon betaalt aan je ouders als je werk hebt.
Maar dat je je hele loon afgeeft en dan nog 250 euro zakgeld in de maand krijgt vind ik niet normaal.
Zo ging het eraan toe als mn opa jong was je geld afgeven tot op het moment dat je trouwde
Met mijn ouders is dit al ter sprake gekomen dat, als ik ooit werk en nog thuis woon, dat ik dan een soort van huur zal betalan.

Maar aan de andere kant, hoe onfair je het ook vindt, het is hun huis en je kan ze alleen proberen overtuigen.
Uiteindelijk zijn zij het die beslissen hoeveel die "huur" bedraagt..
pi_72302851
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:51 schreef Bill_E het volgende:
Je wordt genaaid door je ouders. ( of gaan ze het voor je sparen ? )
Ik zou mijn spullen pakken en vertrekken. Dan zelf mar op een houtje bijten..
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Neen, ze gaan het niet sparen. Ze gaan het voor zichzelf gebruiken.
Hun motivatie; we hebben al heel je leven voor jou gezorgd. Er zijn anderen die dit en dit en dit niet hebben gekregen en jij wel.

Zo chanteren ze me dan. Alles wat ze me ooit hebben gegeven wordt nu 'doorgestoken' als het ware. Daar mag ik nu dubbel en dik voor weer betalen.

Een kamer huren kan ik misschien wel doen, maar daarbij komt ook de verzekering van de wagen en de benzine en eten en wat nog allemaal. En ik ben bang dat het dan krap zal worden qua geld.
pi_72302852
Precies, ga op kamers wonen ofzo
250 euro is een zeer redelijk voorstel maar om dat op zo'n manier ineens de rest in te nemen

Wat doen zij met het geld?
pi_72302884
Ik zou ergens goedkope woonruimte proberen te vinden, een dergelijk bedrag vind ik echt te gortig hoor.. Ook al zou je erop achteruit gaan, principieel zou ik het niet willen betalen.

Hoe oud ben je? Heb je school afgemaakt, of hopen ze stilletjes dat je weer naar school gaat met zulke eisen?

Oh dat we hebben je hele leven voor jou gezorgd vind ik wel zo'n kutargument, neem dan geen kinderen
know'm sayin?
word? word.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:17 #10
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_72302895
Als je ze geen lesje proberen te leren (bewegen toch naar school te gaan, geld stiekem sparen) dan zou ik een kamer zoeken. Hebben ze het geld hard nodig? Overleg je veel met je ouders?
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:59 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72302909
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef nsplz het volgende:

[..]

Hun motivatie; we hebben al heel je leven voor jou gezorgd. Er zijn anderen die dit en dit en dit niet hebben gekregen en jij wel.

Zo chanteren ze me dan. Alles wat ze me ooit hebben gegeven wordt nu 'doorgestoken' als het ware. Daar mag ik nu dubbel en dik voor weer betalen.

Een kamer huren kan ik misschien wel doen, maar daarbij komt ook de verzekering van de wagen en de benzine en eten en wat nog allemaal. En ik ben bang dat het dan krap zal worden qua geld.
Ze wilden toch zelf kinderen, come on zeg

Ik zou ook inderdaad lekker rond gaan kijken voor een kamertje
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 09:57:43 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72302918
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:55 schreef alors het volgende:
Ik zou ergens goedkope woonruimte proberen te vinden, een dergelijk bedrag vind ik echt te gortig hoor.. Ook al zou je erop achteruit gaan, principieel zou ik het niet willen betalen.

Hoe oud ben je? Heb je school afgemaakt, of hopen ze stilletjes dat je weer naar school gaat met zulke eisen?

Oh dat we hebben je hele leven voor jou gezorgd vind ik wel zo'n kutargument, neem dan geen kinderen
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_72302921
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Precies, ga op kamers wonen ofzo
250 euro is een zeer redelijk voorstel maar om dat op zo'n manier ineens de rest in te nemen

Wat doen zij met het geld?
Op hun bankrekening zetten en lekker opsparen, mijn eigen zuurverdiende centen.

Oja, saillant detail; ze zeiden er ook bij; "je zus zou dit ook moeten gedaan hebben hoor!! Maar zij is spijtig genoeg vertrokken."

Mijn zus is direct nadat ze begon met werken samen gaan wonen met haar vriend (nu haar man) en met 2 lonen is dat best goed te doen, maar ik ben nog single.

Daarom denk ik dat ik nu voor mijn zus indertijd mag boeten en dat ze daarom mij dubbel en dik laten betalen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:03 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72302943
wtf.

gewoon op kamers gaan. Voor 250 vind je echt wel wat.

en anders pas je je gewoon iets aan. Heb je die auto wel nodig?
Iig beter dan onder het "regime" van je ouders te leven.
Wat een belachelijke regeling zeg
quote:
Daar zijn ouders toch voor. Om voor je te zorgen.
Een maandelijkse bijdrage ok, maar je hele salaris en dan een gedeelte houden. FLikker op zeg ¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:06 #15
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72302945
Hebben je ouders het geld zo hard nodig dan? Ik zou idd een goedkope kamer zoeken dichtbij je werk
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_72302946
Lekker zelfs iets zoeken, je ouders slaan te ver door.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:58 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72302961
Ik krijg hierbij ook het gevoel dat je ouders je op deze manier naar zelfstandig wonen willen bewegen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:00:11 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72302965
Zulke ouders

je hoeft echt geen 620 euro per maand te betalen voor een woonruimte. Ik weet natuurlijk niet precies waar je woont, maar de kans is groot dat je ergens wel wat goedkopers vindt.

Als je 'maar' 1000 euro per maand binnentikt zal het de eerste maanden wel wat krap worden. Ik neem echter aan dat je als je al je diploma's hebt je met je baan spoedig meer gaat verdienen. De ervaring om het leven op jezelf mee te maken is trouwens ook wat waard.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:00:49 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72302976
Je gaat netto 1000 euro in de maand verdienen?? Ik weet niet of je daar 40 uur voor werkt, maar het lijkt mij niet echt veel dan..

Maar, wat anderen zeggen: zoek gewoon een kamer! Dat hoeft echt niet duur te zijn hoor, ben je voor 300 euro klaar. Jouw ouders hebben er vroeger zelf voor gekozen je al die dingen te geven: of heb je hun armen daarvoor omgeedraaid? Wel heel triest dat ze dat geld nu terug willen. Kan je niet achterhalen waarom ze dat willen? Zitten ze in de problemen? Echt stijlloos om zo misbruik te maken van je zoon
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_72302986
Wat een ouders, ik mocht 100 euro per maand betalen
Sappig !!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:03:05 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72303021
De vraag is inderdaad wat je oduers er mee gaan doen. Gaan ze het sparen voor je omdat ze bang zijn dat je niet ineens met zoveel geld om kan gaan? Of gaan ze het zelf opmaken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72303033
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:55 schreef alors het volgende:

Hmm.. Ik ben net 18 en mag dus officieel werken, wat ik ook doe. Dat wat je daar zegt zou misschien wel eens kunnen. Ik heb school niet afgemaakt, veel meegemaakt en het hing me keel uit na een tijd. En inderdaad; zeker een kutargument. Ik begrijp dat je niet als een bloedzuiger kan blijven leven op de kap van je ouders voor je hele leven, maar 3/4de van mijn loon heb ik het heel erg moeilijk mee.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:56 schreef For_now het volgende:
Als je ze geen lesje proberen te leren (bewegen toch naar school te gaan, geld stiekem sparen) dan zou ik een kamer zoeken. Hebben ze het geld hard nodig? Overleg je veel met je ouders?
Ze hebben het voor zover ik weet bijlange niet nodig. Als je elk jaar een nieuwe Mercedes kan kopen denk ik niet dat je het hard nodig hebt.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:03 schreef sanger het volgende:
De vraag is inderdaad wat je oduers er mee gaan doen. Gaan ze het sparen voor je omdat ze bang zijn dat je niet ineens met zoveel geld om kan gaan? Of gaan ze het zelf opmaken?
Zelf opmaken. Ze vinden dat ik ook wel eens iets mag geven na 18 jaar voor mij te hebben gezorgd.
pi_72303037
ik snap je ouders ergens wel. zij liggen krom en jij hebt 750 euro per maand kapot te slaan. wat mij betreft een mooi moment om op kamers te gaan en op eigen benen te staan. succes
* * * * *
pi_72303041
quote:

[..]

Je ouders wilden jou zelf graag nemen. (anders hadden ze geen seks moeten hebben)
De kosten die dat met zich meebrengt kunnen daarom niet gezien worden als een soort van lening of investering. Die kosten zijn gewoon voor de volle 100% een gift, tenzij van te voren anders is afgesproken.

Ik weet niet wat de wet stelt over dit soort praktijken, je zou een advocaat kunnen vragen wat je opties zijn. Echter lijkt het mij het verstandigst om gewoon op kamers te gaan en wel per direct.

En dat is echt niet 'te duur' voor je als je kijkt dat hele gezinnen met minder moeten doen. Wel zal het waarschijnlijk minder luxe zijn... maar ja jij wil blijkbaar niet 750 euro betalen voor die luxe, dus rest je gewoon geen keuze.

m.a.w. stop je tijd in het zoeken naar een leuke kamer i.p.v. dit soort vragen te stellen op dit forum, want tenzij je daadwerkelijk een advocaat er bij wil gaan halen... heb je gewoon 1 keuze. Het is gewoon betalen of oprotten. Of denk je dat als je hier 10 reacties krijgt van ... owww het is zo oneerlijk van je ouders dat ze dan opeens minder gaan vragen?

Succes in ieder geval.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72303047
quote:

[..]

dit heb je nu toch ook?

Of betalen zij zolang je thuis woont ook je verzekering & benzine van je wagen? Indien wel hangt het er natuurlijk een beetje vanaf wat je verder voor dergelijke kosten maakt . Ik zit zelf vb al aan 250¤ per maand puur voor verzekering + benzine, dus dat ze je dat erbij zouden rekenen lijkt me maar logisch
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')