abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85205913
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

het is een hermle werk had ik al verteld.

En hoe ga je schoonmaken?
Sorry, dacht dat het misschien ingekocht uurwerk of zo.
Uurwerk uit kast halen, veren ontspannen, uurwerk uitelkaar halen, tandwieltjes op volgorde leggen, (op zich niet nodig, wijst zichzelf) zwarte troep van tandwiel/asjes en lagers halen, boel weer inelkaar zetten, voorzien van olie. (waar dat nodig is) . Beetje amateuristisch ja, maar de junghans regulateur uit 1900 van mijn vader heb ik destijds gewoon naar een goede klokkenmaker gebracht. Vind ik een beetje duur voor mijn klokje :)
...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 augustus 2010 @ 22:27:46 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85207659
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:54 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Sorry, dacht dat het misschien ingekocht uurwerk of zo.
Uurwerk uit kast halen, veren ontspannen, uurwerk uitelkaar halen, tandwieltjes op volgorde leggen, (op zich niet nodig, wijst zichzelf) zwarte troep van tandwiel/asjes en lagers halen, boel weer inelkaar zetten, voorzien van olie. (waar dat nodig is) . Beetje amateuristisch ja, maar de junghans regulateur uit 1900 van mijn vader heb ik destijds gewoon naar een goede klokkenmaker gebracht. Vind ik een beetje duur voor mijn klokje :)
Je haalt hem nog uit elkaar dat valt nog mee :P Spoelen in een bad van amoniak met groene zeep en borstelen met een koperborstel is goed. Maar het gaat waarschijnlijk mis bij de olie (laat me raden... naaimachineolie?) en het feit dat je niets gaat doen aan lagers.
pi_85213686
naaimachine olie ga ik juist verwijderen, vieze troep. Lagerpers staat op mijn verlanglijstje :)
(toch maar een amateur knutseltopic openen? :) )
...
pi_85213984
TS ik heb precies zo'n klok en die is idd ook wel een uit het niets weer gaan tikken om na een uur er weer mee te kappen...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:22:25 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85218651
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:39 schreef Garbageman het volgende:
Lagerpers staat op mijn verlanglijstje :)
Dat heet 'verbus apparaat'

pi_85226203
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:46 schreef -Datdus- het volgende:
TS ik heb precies zo'n klok en die is idd ook wel een uit het niets weer gaan tikken om na een uur er weer mee te kappen...
Nou deze gaat in ieder geval 1 keer in het jaar lopen, en zeker voor ca. anderhalve dag :)

Zal wel met het weer te maken hebben, alhoewel we de heetste periode alweer achter ons hebben liggen :)
pi_85304845
En weer gestopt, tot volgend jaar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')