Sorry, dacht dat het misschien ingekocht uurwerk of zo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
het is een hermle werk had ik al verteld.
En hoe ga je schoonmaken?
Je haalt hem nog uit elkaar dat valt nog meequote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:54 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Sorry, dacht dat het misschien ingekocht uurwerk of zo.
Uurwerk uit kast halen, veren ontspannen, uurwerk uitelkaar halen, tandwieltjes op volgorde leggen, (op zich niet nodig, wijst zichzelf) zwarte troep van tandwiel/asjes en lagers halen, boel weer inelkaar zetten, voorzien van olie. (waar dat nodig is) . Beetje amateuristisch ja, maar de junghans regulateur uit 1900 van mijn vader heb ik destijds gewoon naar een goede klokkenmaker gebracht. Vind ik een beetje duur voor mijn klokje
Dat heet 'verbus apparaat'quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:39 schreef Garbageman het volgende:
Lagerpers staat op mijn verlanglijstje
Nou deze gaat in ieder geval 1 keer in het jaar lopen, en zeker voor ca. anderhalve dagquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:46 schreef -Datdus- het volgende:
TS ik heb precies zo'n klok en die is idd ook wel een uit het niets weer gaan tikken om na een uur er weer mee te kappen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |