abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72286607
Was vandaag dus in Amsterdam, liepen er midden in de Nieuwedijk een stelletje zwaar irritante Roma bedelaartjes met bekertjes. Nogal stereotype bevestigend, gezien al die commotie over het criminele deel van deze bevolkingsgroep dat laatst nog in het nieuws was.

Dus weer zon leuke vraag: wat zijn jullie ervaringen met de Roma bevolking?
Als er 12 kuikens in een baksteen passen, hoeveel pingpongballen moet een krokodil dan eten om sneller te kunnen zwemmen dan een wasmachine?
pi_72286881
Waar wil je heen met dit topic?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72286995
Haha dacht gwoon even een topic te openen. bBleek dus dat die Roma oververtegenwoordigd zijn op alle foute lijstjes, maar behalve de irritante straatventertjes heb ik dus blijkbaar weinig ervaring met deze bevolkingsgroep.. vroeg me af alleen ik dit heb?
Als er 12 kuikens in een baksteen passen, hoeveel pingpongballen moet een krokodil dan eten om sneller te kunnen zwemmen dan een wasmachine?
pi_72287056
Ik heb eigenlijk nooit veel last gehad van de als crimineel en overlastgevend bekend staande bevolkingsgroepen. En ik reis toch elke dag gemiddeld 3 uur met OV naar Bijlmer.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:26:13 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72287132
Ze maken wel vervelende muziek soms. Verder geen last van
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72287380
Geen problemen mee. Ik was vorig jaar toevallig op zo'n Roma bijeenkomst in Amsterdam en het was best gezellig.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_72288729
alleen nog maar last mee gehad, zelfs zo erg dat de politie er neits aan durft te doen, en ons min of meer een vrijkaart gaf om te doen wat we wouden
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:19:14 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72288833
Nog nooit tegengekomen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:35:33 #9
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_72289308
In het buitenland zie ik ze wel eens bedelen bij stoplichten maar in Nederland zie ik ze eigenlijk nergens. Je hoort eigenlijk alleen maar slechte verhalen over Roma.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_72289584
Roma kennen een disproportioneel hoge criminaliteit, extreem hoog schoolverzuim en ze geven overlast. De bij de Roma door de eeuwen heen gegroeide tradities en wetten, staan vaak haaks op de Nederlandse regels, normen en waarden. Er worden tal van problemen gesignaleerd bij een deel van de Romabevolking, zoals armoede, illegaliteit, lage arbeidsparticipatie, uitkeringsafhankelijkheid en discriminatie.
Daarnaast kennen we sociale uitbuiting van Roma-kinderen die op straat muziek maken of anderszins wat muntjes trachten te krijgen. De drie belangrijkste problemen met Roma zijn disproportioneel hoge criminaliteit, extreem hoog schoolverzuim, en overlast. Roma zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
Zo laten cijfers van de gemeente Nieuwegein zien dat een groot aantal Roma valt onder de categorie veelplegers. Onder die groep zijn relatief veel Roma jongeren. Van de Roma jongeren onder de 18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking uit die leeftijdscategorie is dat 2%.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdf
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_72290905
Maar wat voor een soort mensen zijn het?

Nog nooit van gehoord eigenlijk.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72290932
roma zijn dieven of oplichters die zogenaamd als messenslijpers werken
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:27:30 #13
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_72291197
edit: in het verkeerde topic gereageerd

[ Bericht 66% gewijzigd door beertenderrr op 30-08-2009 20:33:57 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72291676
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:19 schreef gers het volgende:
roma zijn dieven of oplichters die zogenaamd als messenslijpers nooit werken, ook niet zogenaamd.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:45:50 #15
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_72291693
Wat zijn Roma mensen??????????
pi_72291946
zigeuners
pi_72292102
Het probleem is vaak dat Roma gediscrimineerd worden en daarom geen baan krijgen. Om toch aan geld te komen stelen of bedelen ze, waardoor ze vervolgens een slechte naam krijgen en nog minder kans hebben op een baan. Daarom moeten ze stelen, etc. Vicieuze cirkel dus.

Wat ik er van vind? Ze zouden meer muziek moeten maken:

zondag 30 augustus 2009 @ 22:00:58 #18
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_72294197
roma zijn toch ook die kampers? Iig, wij hebben hier zon kamper camping, fucking irritante mensen. Aso, dom, overal schijt aan hebbend. Niet mijn type volk.

daarnaast op leidse plein lopen ook van die roma met bekertjes. Ook zon ventje, die opzich wel aardig kan zingen... maar toch heb ik liever dat ie niet zingt.
pi_72295286
In Bulgarije op vakantie waren ze echt kankervervelend waren altijd van die kleine meisjes met een half dood(?) hondje op hun schouder kwam dan naar je toe met een bekertje en als je niks gaf spuugden ze naar je en gaf je wel wat lienpen ze weg en steken ze alsnog hun middelvinger naar je op kwamen soms ook echt met 3 of 4 tegelijk naar je toe had ze graag een rotschop gegeven maarja
pi_72297301
Oh don't get me started.
Der zit in Leiden zo'n familie van dat tuig en ik krijg er zwaar de zenuwen van.

Zit ook zo'n klein fuckertje bij steeds mn ipod te eyeballen, ergens hoop ik dat hij hem es probeert te jatten dan heb ik een heerlijk excuus om eens helemaal uit mijn plaat te gaan tegen dat volk.
pi_72297470
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:30 schreef theZERGGGGGGGG het volgende:
In Bulgarije op vakantie waren ze echt kankervervelend waren altijd van die kleine meisjes met een half dood(?) hondje op hun schouder kwam dan naar je toe met een bekertje en als je niks gaf spuugden ze naar je en gaf je wel wat lienpen ze weg en steken ze alsnog hun middelvinger naar je op kwamen soms ook echt met 3 of 4 tegelijk naar je toe had ze graag een rotschop gegeven maarja
Waar was jij dan in Bulgarije?

Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zigeuners gezien. Wel één keer een bedelend jongetje toen we van 't station werden opgehaald, maar die was eigenlijk gewoon heel schattig.

Edit: En wat de ervaringen met zigeuners betreft? Slecht, als ik me zo de vakanties vroeger in Frankrijk herinner. Zodra er zigeuners op de camping kwamen dan lag de camping bezaaid met vieze luiers en zat de stront op het plafond van het washok. En dit jaar, op weg naar Bulgarije, zat ook een zigeuner in de trein en daar kon je ook maar beter een paar meter uit de buurt blijven. Gatver, wat een onhygiënisch stinkvolk.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2009 23:39:27 ]
pi_72297521
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef Sapstengel het volgende:
Het probleem is vaak dat Roma gediscrimineerd worden en daarom geen baan krijgen. Om toch aan geld te komen stelen of bedelen ze, waardoor ze vervolgens een slechte naam krijgen en nog minder kans hebben op een baan. Daarom moeten ze stelen, etc. Vicieuze cirkel dus.

Wat ik er van vind? Ze zouden meer muziek moeten maken:

Ik vind dat niet zo heel erg gek als ze er allemaal zo uit zien als die op Leiden CS. Ik zou ze iig ook nooit aannemen.

Spreken ook geen Nederlands volgens mij dus dat maakt ze sowieso al nutteloos op de NL arbeidsmarkt.
pi_72297621
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ook kansarme mensen kunnen hun behoeften toch gewoon in de WC-pot deponeren en hun afval in de vuilnisbak kieperen ipv uit het raam.
pi_72297868
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar was jij dan in Bulgarije?

Sunny Beach, je had daar ook wel meer zwervers maar die vielen je niet lastig dus die kregen ook wel wat van me maar die roma kindjes die drongen zich echt aan je op met die halfdode hondjes ( dat was echt vaag ) voor de rest heb ik er in me woonplaatst nog nooit 1 gezien volgens mij gelukig maar
pi_72297948
Op kampers heb ik het ook niet zo, maar dat is tegenwoordig toch gewoon whitetrash? Van die op crocs lopende en panterleggingdragende, uitgezakte permanentjes met een zwaar sjekkie in de mondhoek? Die bargoens sprekende ijzerverzamelaars?

Roma zijn wel een ander volkje. Er zit er wel eens eentje met zijn harmonica muziek te maken. Beste kerel. Niks mis mee. Hoewel ik niet weet wat 'ie in zijn kofferbak heeft liggen natuurlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')