Geloof me: twee weken in een bouwval leven (en dus ook slapen) is geen pretje.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef Pariajaja het volgende:
(oh en ik heb een week of 2 nodig om dat nieuwe spul daar op te knappen, maar ik heb echt geen zin in dubbele lasten)
Komt wel goedquote:Op zondag 30 augustus 2009 17:31 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Geloof me: twee weken in een bouwval leven (en dus ook slapen) is geen pretje.
Dan kan ook, maar dat is dan nog geen 'juridisch bewijs' dat ze het ontvangen hebben; bovendien is het niet wat het contract specificeert. Ik ben gewoon benieuwd of het goed is als de aangetekende brief op 31 aug verstuurd is, of dat deze zaterdag verstuurd had moeten worden, zodat deze ten laatste op de 31e aangeboden had kunnen worden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:46 schreef Rapaille het volgende:
Anders ga je toch even langs maandag. Geef je die brief persoonlijk af.
Je zou eventueel kunnen vragen of de huisbaas wil tekenen voor ontvangst. Dan heb je hem zelf aangetekend verstuurd, ipv via TNT.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef Pariajaja het volgende:
[..]
Dan kan ook, maar dat is dan nog geen 'juridisch bewijs' dat ze het ontvangen hebben; bovendien is het niet wat het contract specificeert. Ik ben gewoon benieuwd of het goed is als de aangetekende brief op 31 aug verstuurd is, of dat deze zaterdag verstuurd had moeten worden, zodat deze ten laatste op de 31e aangeboden had kunnen worden.
Jawelquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:09 schreef TR08 het volgende:
Bel je huurbaas gewoon op en vraag of je de brief langs kunt brengen? Als hij daarmee akkoord gaat heb je alsnog op tijd opgezegd.
Je kunt toch vragen om een ontvangstbevestiging als je het langs brengt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef Pariajaja het volgende:
[..]
Dan kan ook, maar dat is dan nog geen 'juridisch bewijs' dat ze het ontvangen hebben; bovendien is het niet wat het contract specificeert. Ik ben gewoon benieuwd of het goed is als de aangetekende brief op 31 aug verstuurd is, of dat deze zaterdag verstuurd had moeten worden, zodat deze ten laatste op de 31e aangeboden had kunnen worden.
Ook dat kan wel, maar -stel- dat hij er niet is etc. En bovendien is dat niet volgens de procedure die het contract voorschrijft...quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt toch vragen om een ontvangstbevestiging als je het langs brengt?
OK, huisbaas heeft dus geen kantoor met medewerkers?quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:19 schreef Pariajaja het volgende:
[..]
Ook dat kan wel, maar -stel- dat hij er niet is etc. En bovendien is dat niet volgens de procedure die het contract voorschrijft...
Bij zoiets telt het moment waarop de huisbaas het had kunnen weten, en dat is pas het moment dat de brief wordt aangenomen, Als je op de 31ste verstuurd weet je dus zeker dat hij hem niet tijdig kan lezen. Hij kan je niet verplichten om de brief aangetekend te versturen, maar als je dat niet doet kan hij zeggen dat hij hem niet (of later) heeft gekregen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:23 schreef Pariajaja het volgende:
Uiteraard stuur ik vandaag of morgen al een e-mailtje naar de huisbaas, maar als ik morgen een aangetekend stuk stuur, komt deze dinsdag pas aan, op 1 september dus, en formeel komt deze dan 1 dag te laat aan.
Is dit iets waar mijn huisbaas -formeel- moeilijk over kan doen? Of geldt hier de dag van versturing, de 31e dus?
Je laat al je spullen een nacht ergens in een schuur of zo?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:30 schreef Pariajaja het volgende:
(oh en ik heb een week of 2 nodig om dat nieuwe spul daar op te knappen, maar ik heb echt geen zin in dubbele lasten)
Volgens mij geldt gewoon de Algemene termijnenwet en dan is de 31e versturen op tijd (mits de huisbaas 'm binnen een week ook ontvangt).quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef 700MB het volgende:
Bij zoiets telt het moment waarop de huisbaas het had kunnen weten, en dat is pas het moment dat de brief wordt aangenomen, Als je op de 31ste verstuurd weet je dus zeker dat hij hem niet tijdig kan lezen. Hij kan je niet verplichten om de brief aangetekend te versturen, maar als je dat niet doet kan hij zeggen dat hij hem niet (of later) heeft gekregen.
Yep, de schuur van mijn ouders. Daar kan alles een tijdje staan totdat ik het stukje bij beetje allemaal heb overgebracht en ingericht.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Je laat al je spullen een nacht ergens in een schuur of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |