Genieten van het feit dat een hypotheek geld kostquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:49 schreef MakuMaku het volgende:. En al die tijd kan je lekker genieten van hypotheek aftrek (voor zover die nog bestaat dan).
Ja in de toekomst misschien wel kinderen ja.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:05 schreef HarryP het volgende:
Een kortere rentevast periode is makkelijk bij oversluiten. Je hebt dan minder boete rente.
Hoe ziet jullie situatie er over een paar jaar uit. Kinderen?
Dan is een spaarpotje dat je zelf beheerd wel zo makkelijk. Dan is minder werken financieel beter te doen. Daarnaast waarom zou je meer provisie, meer overlijdingsrisico etc betalen over een hogere lening als je ook gewoon zelf die keuken, kosten koper etc kan betalen.
Met dat eigen geld kun je ook alvast een bedrag bij de notaris neer zetten en hoef je dus geen bankgarantie te kopen van weer +/- 200 euro zo in het putje.
Minder hypotheek = meer vrijheid.
Ja haalt dingen een beetje door elkaar. Over die 20.000 extra lening betaal je de komende 30 jaar zo'n 1000 euro per jaar aan rente. Over die 1000 euro krijg je (zolang het nog duurt, ik gok nog 'n jaar of 10 max) een beetje belasting terug. En het kersje op de cake is dan dat je na die 30 jaar uiteraard die 20k ook nog 'ns terug moet betalen (maar eerlijk is eerlijk, door inflatie is dat tegen die tijd relatief een stuk minder).quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:17 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ja in de toekomst misschien wel kinderen ja.
Maar als je een keuken en alles zelf betaald van zeg 20.000 dan is dat niet fiscaal aftrekbaar, als je het wel in je hypotheek meeneem krijg je ongeveer 33% terug dus zo'n 6666,- Daarbij valt een provisie van zo'n 1% 2.000,- eigenlijk in het niets.
Ik ging er stiekum 'n beetje van uit dat je eigen bank (dus degene waar je al je bankzaken regelt) iets meer naar jouw belang kijkt (is tenslotte ook weer hun belang, ze willen tenslotte graag dat je klant blijft).. Maar misschien denk ik daar iets te naief inquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Boven alles: bovenstaande geldt ook gewoon voor de adviseur van de bank. Die wordt ook gewoon (vorstelijk....) beloond voor het verkopen danwel adviseren van een hypotheek(en ook daar wordt onderscheid gemaakt in de soort hypotheek)
Helaas is jouw bank net zo'n commerciële instelling als alle anderequote:Op maandag 31 augustus 2009 14:19 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik ging er stiekum 'n beetje van uit dat je eigen bank (dus degene waar je al je bankzaken regelt) iets meer naar jouw belang kijkt (is tenslotte ook weer hun belang, ze willen tenslotte graag dat je klant blijft).. Maar misschien denk ik daar iets te naief in
Eigenlijk heb ik daar zelf trouwens ook gewoon naar gehandeld eerder dit jaar, ik heb m'n eigen bank niet eens benaderd voor adviesquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Helaas is jouw bank net zo'n commerciële instelling als alle andere
Waarom is dat een ´extra goede´ optie?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:04 schreef Wooldoor het volgende:Eigen huis is inderdaad een extra goede optie, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik had aan die partij niet gedacht en is VEH niet onafhankelijk dan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom is dat een ´extra goede´ optie?
Ze hebben in ieder geval 'n mooi verhaaltje dat de adviseurs zelf niets van de provisie zien, dat vloeit allemaal de algemene middelen van de VEH in (ofzoiets) waardoor de adviseur geen belang zou hebben bij bepaalde producten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:13 schreef Wooldoor het volgende:
Ik had aan die partij niet gedacht en is VEH niet onafhankelijk dan?
Vertellen ze dát?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:29 schreef anboni het volgende:
[..]
dat vloeit allemaal de algemene middelen van de VEH in (ofzoiets)
Ik weet niet meer precies wat me toen verteld is, vandaar de 'ofzoiets'quote:
Ze zullen dit bij VEH nooit zelf vertellen, maar een beetje speurwerk levert een hoop op, in elk geval...quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:37 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies wat me toen verteld is, vandaar de 'ofzoiets'Hij had er wel 'n verhaaltje over in ieder geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |