Zo makkelijk gaat dat dus.quote:Londen wilde Lockerbie-dader ruilen voor olie
Uitgegeven: 30 augustus 2009 07:44
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2009 07:46
LONDEN - Londen heeft in het ''overweldigende'' belang van Groot-Brittannië de zogenoemde Lockerbie-dader terug willen sturen naar Libië.
© ANP
Kort nadat de Britse regering dit besluit had genomen, werden problemen tussen de Britse oliemaatschappij BP en Libië over de exploratie naar olie en gas in het Noord-Afrikaanse land opgelost.
Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zondag. Het blad baseert zich op gelekte brieven tussen de Britse minister van Justitie, Jack Straw, en zijn collega in Schotland, Kenny MacAskill.
De correspondentie over een ruil tussen Britse en Libische gevangenen vond twee jaar geleden plaats.
Aanvankelijk had Straw de Lockerbie-dader willen uitsluiten van een eventuele transfer, maar hij kwam daar op terug toen Libië bleef weigeren een miljardendeal met BP te sluiten.
Vrijlating
Eerder deze maand kondigde MacAskill de vrijlating aan van de Lockerbie-dader uit humanitaire overwegingen. De Libiër Abdel Basset al-Megrahi heeft prostaatkanker.
Tijdens een debat in het Schotse parlement verdedigde MacAskill het fel omstreden besluit. Van een geheime handelsdeal met Libië zou absoluut geen sprake zijn.
Megrahi was in 2001 tot levenslang veroordeeld wegens zijn betrokkenheid bij de aanslag op een Amerikaanse Boeing 747 in 1988 boven het Schotse Lockerbie, waarbij 270 doden vielen.
© ANP
Tja, maar als overheid dan ook niet altijd moralistisch lopen babbelen als het op criminaliteit aankomt.quote:
Ja want olie garanderen voor heel Groot Brittannië is heel nadelig voor het Britse volk, net als criminaliteit. Wat een vergelijking zeg, de overheid garandeert met deze maatregel een (tijdige) continue stroom van olie waardoor het land kan blijven draaien, en jij gooit het op een hoop met criminaliteit?quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Tja, maar als overheid dan ook niet altijd moralistisch lopen babbelen als het op criminaliteit aankomt.
Zo werkt dat.
Die veroordeling en dat hele schijnproces hier was natuurlijk ook handjeklap. En dan nu gaan mekkeren hoe onrechtvaardig de internationale politiek is....quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat dus.Als de belangen maar groot genoeg zijn, gaat elk principe overboord. Niks nieuws onder de zon, maar toch. Ik neem aan dat dit handjeklap om bloed en olie nog een staartje krijgt.
Alleen gebaseerd op zogenaamd gelekte brieven, gerapporteerd door The Sunday Times. Betrouwbaarheid: 0.quote:Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zondag. Het blad baseert zich op gelekte brieven tussen de Britse minister van Justitie, Jack Straw, en zijn collega in Schotland, Kenny MacAskill.
Geloofwaardige bronnen? Denk je nou werkelijk dat (je zegt het zelf al) het kabinet van Groot Brittannië, zei het the House of Commons of House of Lords dit officieel naar buiten brengt met alle gevolgen van dien?quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alleen gebaseerd op zogenaamd gelekte brieven, gerapporteerd door The Sunday Times. Betrouwbaarheid: 0.
Ik geloof onmiddellijk dat zoiets heeft plaatsgevonden, maar laat ze dan tenminste met geloofwaardige bronnen komen.
Als dit waar is, dan verwacht ik dat Gordon Brown, die al geen kans maakte, sowieso weg is.
Daar zal Brown niet zo mee zitten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:29 schreef Monidique het volgende:
Als dit waar is, dan verwacht ik dat Gordon Brown, die al geen kans maakte, sowieso weg is.
O, leuk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geloofwaardige bronnen? Denk je nou werkelijk dat (je zegt het zelf al) het kabinet van Groot Brittannië, zei het the House of Commons of House of Lords dit officieel naar buiten brengt met alle gevolgen van dien?
Of de wapenhandel natuurlijk.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Spionnen en geheim agenten worden al eeuwen uitgeruild, tegen andere agenten of tegen wapen of olie deals. Wat hebben mensen weer een Disney versie van wereldpolitiek op hun netvlies.
De Neutrale Toeschouwer observeert en gunt ons zijn wijsheden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:09 schreef Ringo het volgende:
De één zegt dat de Libiër er sowieso is ingeluisd
De ander vertrouwt de bron niet en wil Brown zien hangen als het verhaal klopt
Weer een ander vindt het een heel gewone move en snapt de ophef niet
En wat weten we er allemaal veel vanaf.
Achja boeien, als het inleveren van Mladic of een ander ons het recht geeft op goedkopere en meer olie dan stuur 'm ook maar terug op 't eerste vliegtuig naar de Balkan. Scheelt mij weer aan de pomp..quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:09 schreef Ringo het volgende:
De één zegt dat de Libiër er sowieso is ingeluisd
De ander vertrouwt de bron niet en wil Brown zien hangen als het verhaal klopt
Weer een ander vindt het een heel gewone move en snapt de ophef niet
En wat weten we er allemaal veel vanaf.
Ik meen dat Ghadaffi in die tijd nog gebombardeerd is , de daders hebben een behoorlijk lange straf gehad en ook Libië is geboycot , nietwaar ?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat dus.Als de belangen maar groot genoeg zijn, gaat elk principe overboord. Niks nieuws onder de zon, maar toch. Ik neem aan dat dit handjeklap om bloed en olie nog een staartje krijgt.
In '86, voor de aanslag op een disco in Berlijn. Bij het Amerikaanse terreurbombardement is toen onder andere een klein meisje, het dochtertje van Kaddafi, vermood.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:51 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik meen dat Ghadaffi in die tijd nog gebombardeerd is
VS vliegtuigen vanaf een Britse basis toch ?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
In '86, voor de aanslag op een disco in Berlijn. Bij het Amerikaanse terreurbombardement is toen onder andere een klein meisje, het dochtertje van Kaddafi, vermood.
Was het ze ook te doen om het dochtertje van Kaddafi?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:59 schreef kitao het volgende:
[..]
VS vliegtuigen vanaf een Britse basis toch ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |