maar ze kunnen me wel meenemen naar het bureau als ze willen dacht ik?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:28 schreef Waaghals het volgende:
Dit is geen aanhouding, maar staande houding. Hoef je niet op te antwoorden dit soort vragen.
Verder alles ok ?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:26 schreef Fok_Fok het volgende:
Ik ben midden in de nacht gaan joggen.
dan moet je verdacht zijn van het plegen van een strafbaar feitquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
maar ze kunnen me wel meenemen naar het bureau als ze willen dacht ik?
of moeten ze hiervoor een geldige reden hebben?
haha ja, de agenten vonden dat ook vreemdquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:28 schreef jollieboer1 het volgende:
Midden in de nacht gaan joggen? dan zou mijn hartslag na 5 seconden al op 180 zitten.... moet er niet aan denken.
Nee joh ze mogen iedereen zomaar meenemen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
maar ze kunnen me wel meenemen naar het bureau als ze willen dacht ik?
of moeten ze hiervoor een geldige reden hebben?
maargoed, het is toch niet relevant dat ze dat raar vinden?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Under_Score het volgende:
wie gaat er dan ook midden in de nacht joggen? zeker ook met een bivak muts op een een breekijzer in de hand ( Nordic joggen )
ik zou dat ook raar vinden.
maar goed, als je een beetje serieus antwoord op de vragen is er niks aan de hand, ga je een beetje lopen zeiken enzo dan bestaat de kans dat je nacht wel degelijk verpest wordt. mischien hadden ze wel melding gekregen van buurtbewoners dat er iemand verdacht aan het wegrennen was ofzo
Nee, midden in de nacht door een woonwijk rennen is inderdaad niet verdacht..quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Fok_Fok het volgende:
maar ik vind het persoonlijk niet echt relevant (in de zin van verdacht)
Ja. Als jij weigert je personalia te geven mogen ze je meenemen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:35 schreef Fok_Fok het volgende:
maar waar ik meer mee zit: mogen ze je meenemen naar het bureau als je geen antwoord geeft in mijn geval
voor zover ik weet doe ik alles binnen de wet
Ik heb je al eerder gezegd, dat je bij een staande houding niet verplicht bent om te antwoorden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:35 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
maargoed, het is toch niet relevant dat ze dat raar vinden?
maar waar ik meer mee zit: mogen ze je meenemen naar het bureau als je geen antwoord geeft in mijn geval
dat het voor iemand raar is, is niet relevant naar mijn mening
het is binnen de wetquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, midden in de nacht door een woonwijk rennen is inderdaad niet verdacht..
Als ze je ergens van verdenken kunnen ze je meenemen ja. En als je geen antwoord op hun vragen wil geven helpt dat natuurlijk niet echt. En wat jij wel en niet relevant vindt, is dan weer niet relevantquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:35 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
maargoed, het is toch niet relevant dat ze dat raar vinden?
dat het voor iemand raar is, is niet relevant naar mijn mening
Ja, vast. Maar dan kan het nog wel verdacht zijn...quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:37 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
het is binnen de wet
ik ben trouwens gaan lopen toen ik de woonwijk binnenkwam
hyperventilatiequote:Op zondag 30 augustus 2009 01:37 schreef LeNick het volgende:
Wat zijn je redenen dan om 's nachts te joggen?
dat is het juist wel degelijk... je bent niet voor niets staande gehouden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
haha ja, de agenten vonden dat ook vreemd
maar ik vind het persoonlijk niet echt relevant (in de zin van verdacht)
Even een rondje voor het slapen, dat is toch niet zo raar?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Under_Score het volgende:
wie gaat er dan ook midden in de nacht joggen?
dus je hoopt dat ze een knuppel in mn nek leggen als ik een beroep doe op mijn rechten en plichten, ok dat is jou meningquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:50 schreef Nobu het volgende:
Als je je al gaat voorbereiden om ze te zieken hoop ik dat ze je een knuppel in je nek leggen, maar dat ben ik. Gewoon geen antwoord geven kan ook natuurlijk.
Proestquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Under_Score het volgende:
zeker ook met een bivak muts op een een breekijzer in de hand ( Nordic joggen )
Het tonen van je identificatie verplicht stellen staat gelijk aan slavernij. Niemand heeft het recht om identificatie te eisen van een individu. De aardbol is niet méér van de één dan van de ander.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
je rechten: je bek houden
je plichten: je identificatie tonen
zwijgen maakt je meer verdacht dan overal netjes op antwoordenquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat nou wel zo?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Weleens van identificatieplicht gehoord?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo?
Afaik mogen ze niet "zomaar" je ID vragen en moet daar wel een reden voor zijn. In het geval van TS vind ik het twijfelachtig of gewoon op straat lopen een geldige reden is. Lijkt mij niet eerlijk gezegd...
Ja vriend, maar ze mogen niet zomaar zonder reden je ID vragen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Weleens van identificatieplicht gehoord?
Hebben we pas paar jaartjes hoor
Hebben jullie nou ook al internet in dat kraakpand?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:01 schreef KaasEindbaas het volgende:
[..]
Het tonen van je identificatie verplicht stellen staat gelijk aan slavernij. Niemand heeft het recht om identificatie te eisen van een individu. De aardbol is niet méér van de één dan van de ander.
thanks, je bent de enige die antwoord geeft op mijn vraagquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Bakkerbier het volgende:
Tijdens de ondervraging eissen naar de wc te mogen "omdat je het niet meer kan houden"
Claimen hardhorend te zijn en op elke vraag reageren met "WAT?!"
Het heft in eigen handen nemen door zelf kritische vragen te gaan stellen zoals "Vanaf welk bureau zijn jullie afkomstig?" "Hoelang zijn jullie in dienst?" "Welke wet geeft jullie het recht dit te doen?" etc.
jezus man wat wil je nou?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
zwijgen maakt je meer verdacht dan overal netjes op antwoorden
daar zit ik niet op te wachten
volgens mij had ik dat al duidelijk verwoordt
heel slim bijdehand gaan doenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:07 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
thanks, je bent de enige die antwoord geeft op mijn vraag
als je 's nachts door een woonwijk rent? joh ik zou het je ook vragen. Wat je aan het doen bent.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo?
Afaik mogen ze niet "zomaar" je ID vragen en moet daar wel een reden voor zijn. In het geval van TS vind ik het twijfelachtig of gewoon op straat lopen een geldige reden is. Lijkt mij niet eerlijk gezegd...
ik heb niet gezegd dat ik wat aan deze tips heb en dat ik ze ga gebruikenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heel slim bijdehand gaan doenhoop dat ze je meenemen gewoon omdat het kan
idd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heel slim bijdehand gaan doenhoop dat ze je meenemen gewoon omdat het kan
dat heb ik al gezegd:quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jezus man wat wil je nou?
TS liep.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je 's nachts door een woonwijk rent? joh ik zou het je ook vragen. Wat je aan het doen bent.
ik heb niet gezegd dat ik wat aan deze tips heb en dat ik ze ga gebruikenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:13 schreef bas-beest het volgende:
[..]
idd.
"U mag zometeen naar het toilet. Maar wel nadat we u aangehouden hebben en meegenomen hebben naar het bureau"
ja sure het is een recht om bijdehand te gaan lopen doen....quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:13 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
dat heb ik al gezegd:
een beroep doen op bepaalde rechten/plichten, zonder dat het al te grote gevolgen heeft voor mij
Je mag ook lezen he.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je 's nachts door een woonwijk rent? joh ik zou het je ook vragen. Wat je aan het doen bent.
Ik zou in zo'n geval minimaal vragen om waarom ik staande wordt gehouden. Verder gewoon normaal antwoorden en vragen stellen over alles wat je onduidelijk is.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:51 schreef Fok_Fok het volgende:
ik ben niet aangehouden tijdens het joggen, dus ze hebben me niet aangehouden voor het joggen
toen ik in de woonwijk aankwam ben ik gaan lopen, ik ben dus tijdens het lopen aangehouden
ik heb nergens vermeld op welke recht/plicht ik een beroep ga doenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ja sure het is een recht om bijdehand te gaan lopen doen....
quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:25 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
ik heb nergens vermeld op welke recht/plicht ik een beroep ga doen
dus wat is bijdehand?
quote:Hebben jullie tips om de politie het leven (dmv bepaalde rechten/plichten) zuur te maken, zonder dat het al te grote gevolgen heeft voor mij?
ja merkte ik ook al. Blijkbaar is dat ook al niet meer normaal tegenwoordigquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:07 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
thanks, je bent de enige die antwoord geeft op mijn vraag
duidelijk, bedankt voor de tipsquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:20 schreef TallMan het volgende:
[..]
Je mag ook lezen he.
[..]
Ik zou in zo'n geval minimaal vragen om waarom ik staande wordt gehouden. Verder gewoon normaal antwoorden en vragen stellen over alles wat je onduidelijk is.
Vind je de reden van staandehouding/ID tonen onterecht zorg je dat je de namen van de agenten weet en dien je een klacht tegen ze in.
alleen bij een overtreding ben je verplicht je ID te geven.(toonplicht)quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze hebben mij wel eens staande gehouden toen ik over een afgelegen industrieterrein fietste.Echt aan de rand van de stad zonder kroegen in de buurt of zo. Het is gewoon verdacht als je daar midden in de nacht rondfiets loopt of hangt.
Je geeft je ID ze checken het even na, of je toevallig niet gezocht wordt of al enige ervaring hebt met de politie en als dat niet het geval is mag je gewoon weer gaan.
''door middel van rechten en plichten''quote:
dat dusquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je de politie dwars willen gaan zitten? Blijkbaar was er een melding dat er iets in de buurt gebeurd was en probeerde ze de dader te vinden. En wat wil jij gaan doen, de boel een beetje ophouden. En dan zeker straks gaan zeuren dat de boeven nooit gepakt worden..
Wat is het nut dan dat we altijd met dat ding op zak lopenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja vriend, maar ze mogen niet zomaar zonder reden je ID vragen.
Is pas een paar jaartjes hoor
Je moet het ding kunnen tonen als daarom wordt gevraagd. En dat gaat alleen als je het bij je hebt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is het nut dan dat we altijd met dat ding op zak lopen
Dan ben je dus juist wel bijdehand bezig en er zijn agenten die niet compleet achterlijk zijn en dat doorkrijgen, waarna ze zelf AL hun rechten en plichten zullen gaan uitvoeren tot in den treurequote:Op zondag 30 augustus 2009 02:34 schreef Fok_Fok het volgende:
[..]
''door middel van rechten en plichten''
zolang ik binnen mijn rechten en plichten handel ben ik naar mijn mening niet bijdehand
dat het op agenten als bijdehand kan overkomen is voor mij niet relevant, zolang ik maar binnen mijn rechten en plichten handel
Omdat jij ineens zomaar getuige kan zijn, die moeten ook ID kunnen laten zien. Tonen moet als er een reden voor is. Of er een reden voor gaat zijn weet je niet van tevoren. Daarom moet je hem bij hebben, voor het geval er zich een reden voordoet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is het nut dan dat we altijd met dat ding op zak lopen
ja, dat doen ze uit vervelingquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:10 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt leuk te zijn door niet mee te werken met de politie. Is dat een nieuwe trend of zo? Alsof een agent je zomaar voor de lol staande houd.
Dit, al was het maar preventief. Ik vind het prima dat de politie vragen stelt aan mensen die midden in de nacht door woonwijken rennen, zelfs als me dat af en toe een paar minuten van mijn tijd zou kunnen kosten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je de politie dwars willen gaan zitten? Blijkbaar was er een melding dat er iets in de buurt gebeurd was en probeerde ze de dader te vinden. En wat wil jij gaan doen, de boel een beetje ophouden. En dan zeker straks gaan zeuren dat de boeven nooit gepakt worden..
Precies mijn punt. Had het zelf niet beter kunnen verwoordenquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Tja..1986 het volgende:
En JIJ vindt het dus STOER om met 100+ man 4 agenten in te sluiten ???quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:59 schreef Neuralnet het volgende:
Vraag ze of ze ook zo stoer waren in Hoek van Holland toen ze niet in de meerderheid waren...
quote:
Voorhuidjoggenquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:26 schreef Fok_Fok het volgende:
Ik ben midden in de nacht gaan joggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |