abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72272249
Ik ben even benieuwd naar jullie mening over het volgende. Ik heb bij Ibood een bestelling geplaatst, die zij eeb week later wilde bezorgen, dit via UPS. Omdat ik op vakantie was zijn de 3 afleverpogingen mislukt. Ibood heeft UPS gevraagd het pakket weer retour afzender te laten komen. Hierna volgende mailwisseling

---
Je vraag:
Bestelling X is geprobeerd af te leveren door UPS, echter tijdens de drie
pogingen was ik niet thuis. In jullie FAQ staat dat ik het pakket opnieuw kan
laten afleveren als ik ups.com bezoek. Na contact met UPS krijg ik te horen
dat het pakket niet opnieuw wordt afgeleverd maar teruggestuurd wordt naar de
verzender, dit op jullie verzoek). Dit schiet niet op. Hoe krijg ik mijn
pakket nu snel in mijn bezit?

---
From: Klantenservice iBOOD.com <Klantenservice@iBOOD.com>
Sent: Friday, August 21, 2009 8:56:33 AM

Geachte heer X,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Spijtig genoeg verzenden wij teruggekomen
producten niet nogmaals door naar de klant. Dit is de reden waarom wij het
aankoopbedrag crediteren.

Wij kunnen hierbij bevestigen dat het bedrag inmiddels naar uw rekeningnummer
is overgemaakt. Dit betekent dat u het bedrag binnen 5 of maximaal 10
werkdagen op uw rekening kan verwachten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Mocht u nog vragen hebben over deze of andere bestellingen, dan kunt u de
meest gestelde vragen doorlezen of contact met ons opnemen via het
contactformulier op www.ibood.com..

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice iBOOD.com

---
TSPO schreef:

> Uw onderstaande antwoord strookt niet met de verzendpolicy van ibood. Tevens
> wordt deze "regeling" niet in de algemene voorwaarden of op andere plaatsen
> vermeld. Ibood heeft mede hierdoor geen enkel recht om de koopovereenkomst te
> ontbinden.
>
> Graag zie ik het product binnen 5 werkdagen geleverd.
>
> Bij voorbaat dank.
>
> Verzendpolicy
> Wat gebeurt er met de bezorging van mijn pakket als ik niet thuis ben?
> Als er niemand aanwezig is op het moment dat je bestelling wordt aangeboden op
> het afleveradres dan zal de UPS een briefje in je bus achter met daarop een
> telefoonnummer. Wanneer je de UPS via dit telefoonnummer belt, dan kun je met
> hen een afspraak maken om het pakket opnieuw te laten bezorgen op eeh tijdstip
> waarop je wel aanwezig bent.

---
From: Klantenservice iBOOD.com <Klantenservice@iBOOD.com>
Sent: Saturday, August 29, 2009 10:31:28 AM

Geachte X

Hartelijk dank voor uw email. Helaas is het voor ons niet mogelijk uw pakket
opnieuw te versturen indien dit naar ons retour komt. Inmiddels hebben wij het
door u betaalde aankoopbedrag reeds retour gestort op uw rekeningnummer.

Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met
klantenservice@ibood.com.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice iBOOD.com
---

Ik vind het nogal raar. Ibood wil het pakket niet opnieuw afleveren en stort mijn geld terug. 1. Ik heb mijn bestelling niet, ik bestel dit niet voor niets. 2. Ibood verkoopt minder, het lijkt me dat een bedrijf geld wil verdienen. Wat vinden jullie hiervan?
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 01:27:58 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72272287
Tja dan bestel je het toch opnieuw?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72272303
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja dan bestel je het toch opnieuw?
Dat is een beetje lastig bij Ibood.
pi_72272310
Je had ze wel even mogen zeggen dat je op vakantie ging. Ik vind het niet gek dat ze het na drie pogingen opgeven - ze weten dat als het niet geleverd wordt, jij je geld gaat terugvragen. Die grap heeft ze nu zo'n 10-20 euro gekost, waarom zouden ze het risico nemen dat jij ze weer voor niets aan de deur laat staan?
pi_72272311
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja dan bestel je het toch opnieuw?
ibood verkoopt iedere dag een ander product
[b]Op &lt;ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" &gt;vrijdag 1 mei 2009 23:32&lt;/a&gt; schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 01:30:36 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72272322
Nou dan bestel je het ergens anders
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:36:05 #7
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72272401
zou voor mij reden genoeg zijn om het product bij de concurrent te bestellen, en dan hopen dat die zich wel aan zijn eigen policy houdt.

en wat DVR zegt.
pi_72273224
Ik vind het opzich best netjes dat ze gewoon het geld retour sturen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 30 augustus 2009 @ 04:24:04 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72273731
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:46 schreef Skv het volgende:
Ik vind het opzich best netjes dat ze gewoon het geld retour sturen..
pi_72276606
Je bestelt iets terwijl je weet dat je het niet in ontvangst kan nemen. Wat doe je moeilijk zeikei.
pi_72277763
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:46 schreef Skv het volgende:
Ik vind het opzich best netjes dat ze gewoon het geld retour sturen..
Dit
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:24 schreef r3gi3boy het volgende:
Je bestelt iets terwijl je weet dat je het niet in ontvangst kan nemen. Wat doe je moeilijk zeikei.
En VOORAL dit.

Als je weet dat je op vakantie gaat laat je dat weten en vraag je een andere leverdatum of laat je het bij een vriend bezorgen..
Beneath the gold, bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 13:16:57 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72277838
Of TS thuis was of niet doet niet terzake volgens de eigen policy van ibood. TS, afhankelijk van wat het is zou ik het er denk ik toch niet bij laten zitten. Ze hebben gewoon leveringsplicht.
pi_72278734
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Of TS thuis was of niet doet niet terzake volgens de eigen policy van ibood. TS, afhankelijk van wat het is zou ik het er denk ik toch niet bij laten zitten. Ze hebben gewoon leveringsplicht.
nee maar het gaat om het klaagmoraal dat de bovenhand heeft in de houding van TS. Zelf een fout maken en dan gaan zeuren en de fout bij de ander zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 13:52:02 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72278779
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:50 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

nee maar het gaat om het klaagmoraal dat de bovenhand heeft in de houding van TS. Zelf een fout maken en dan gaan zeuren en de fout bij de ander zoeken.
Hij maakt geen fout en de leverancier wel. Dat is juist het hele punt helder licht.
pi_72278904
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze hebben gewoon leveringsplicht.
Die zijn ze met drie pogingen ruimschoots nagekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 13:58:07 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72278932
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:56 schreef dvr het volgende:

[..]

Die zijn ze met drie pogingen ruimschoots nagekomen.
Niet volgens hun eigen policy.
pi_72280493
Ik zou hier zeker achteraan gaan. TS staat volledig in zijn rechts volgens de voorwaarden.

Ik weet niet wanneer UPS levert, maar het zou me niet verbazen als dat uitsluitend onder kantoortijden is... dan KAN je het niet eens aanpakken, al zou je het willen...
pi_72287326
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:54 schreef Xcalibur het volgende:
Ik zou hier zeker achteraan gaan. TS staat volledig in zijn rechts volgens de voorwaarden.

[...]
Hoe dan?
Hoewel TS gelijk heeft met zijn punt als dit in de algemene voorwaarden staat, vind ik wel dat hij er zelf ook wat aan had kunnen doen om dit probleem te voorkomen. Bijvoorbeeld door contact op te nemen met iBood door een andere leveringsafspraak te maken of een adres van een vriend/familielid door te geven.
Waarom heeft TS dit niet gedaan dan?
pi_72287492
iBOOD stelt dat je een briefje met een telefoonnummer krijgt zodat je iets anders kan regelen.
Dat is vooraf bekend, dus daar kan TS vanuit gaan.

iBOOD houdt zich hier niet aan en laat het retourneren. Het probleem ligt hier dus duidelijk niet bij TS maar bij iBOOD. Waarom zij zich niet aan hun eigen leveringsvoorwaarden houden is een raadsel, maar zeker niet het probleem van TS. Waarom zij niet opnieuw willen leveren is ook hoogst onduidelijk, het kost ze omzet tenslotte...

Op een andere dag bestellen is natuurlijk geen optie bij iBOOD...
pi_72287553
Reden dat ik mijn afwezigheid niet vantevoren heb aangekondigd is vanwege het feit dat de levertijd op moment van bestellen niet bekend is. Eerdere ervaringen waren 2-3 weken, nu binnen 1 week. Hiernaast ben ik gewend dat mijn pakket bij de sigarenboer in de straat wordt afgeleverd als ik er niet ben. (meer dan de helft van mijn pakketten pik ik daar op).

Ik snap vooral niet wat het belang van ibood hier is, zij lopen omzet mis. En het lijkt mij dat er vaker pakketten 3x niet bezorgd kunnen worden, gezien de UPS elke dag op dezelfde tijdstippen bezorgt.

@ r3gi3boy en wat anderen: een fout maken door afwezigheid niet aan te kondigen? Ibood is geen vandaag besteld morgen voor 1700 bezorgd oid. En blij zijn dat ik m'n geld terug krijgt, het zou er nog bij moeten komen dat ik m'n geld kwijt ben als ik een pakket niet kan aannemen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 19:23:48 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72288976
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:32 schreef Locusta het volgende:

[..]

Hoe dan?
Nou eh... zo
quote:
Hoewel TS gelijk heeft met zijn punt als dit in de algemene voorwaarden staat,
quote:
vind ik wel dat hij er zelf ook wat aan had kunnen doen om dit probleem te voorkomen. Bijvoorbeeld door contact op te nemen met iBood door een andere leveringsafspraak te maken of een adres van een vriend/familielid door te geven.
Waarom heeft TS dit niet gedaan dan?
Heb je de OP wel gelezen?
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:25 schreef TSPO het volgende:
> Graag zie ik het product binnen 5 werkdagen geleverd.
pi_72315488
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou eh... zo
Ik reageerde op de post van Xcalibur
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je de OP wel gelezen?
Euh ja..... dat TS dacht dat hij het pakket alsnog een 4e keer kon laten bezorgen na terugkomst, wil niet zeggen dat voorkomen beter is dan genezen, m.a.w.: in plaats van er van uit gaan dat UPS 3/4 keer zijn pakket aanbiedt, had hij op voorhand een ander afleveradres op kunnen geven. Dan had hij deze situatie waarschijnlijk niet gehad. Wat ik net dus ook al zei.
pi_72315964
Ibood is de grootste baggersite die er is. Van klantenservice hebben ze nog nooit gehoord.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:47:01 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72316615
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:05 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik reageerde op de post van Xcalibur
[..]

Euh ja..... dat TS dacht dat hij het pakket alsnog een 4e keer kon laten bezorgen na terugkomst, wil niet zeggen dat voorkomen beter is dan genezen, m.a.w.: in plaats van er van uit gaan dat UPS 3/4 keer zijn pakket aanbiedt, had hij op voorhand een ander afleveradres op kunnen geven. Dan had hij deze situatie waarschijnlijk niet gehad. Wat ik net dus ook al zei.
Maar volgens de voorwaarden van IBOOD komt UPS dus geen 3/4 keer, maar 1x en als je niet thuis bent nog een keer op afspraak na telefonisch contact

Daarnaast kon IBOOD schijnbaar ook vooraf geen leverdatum noemen. Hoe wil je dan bepalen wat het andere afleveradres moet worden

TS staat in deze in zijn recht, en kan nakoming eisen. Wel lastig bij IBOOD denk ik. Wellicht is het product al doorverkocht ofzo.

@TS, wat was het eigenlijk?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:53:32 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72316820
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:22 schreef kikoooooo het volgende:
Ibood is de grootste baggersite die er is. Van klantenservice hebben ze nog nooit gehoord.
Ik heb er zelf nooit problemen gehad. En er is een aantal keer iets bij de buren afgeleverd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')