quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:07 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kan je in ieder geval vertellen hoe het niet te doen en dat ik zoals mijn vader het deed (gescheiden ouders):
Kleine Linda (denk een jaar of 6 à 7) komt bij papa thuis met gekregen BabyBorn van Sinterklaas. Zusje van 2.5jr jonger er naast: Jeej, kijk wat we gekregen hebben.
Papa: En heb je mama daar wel voor bedankt?
Linda: Neee...van Sinterklaas gekregen.
Papa: Ja, van mama dus. Heb je dank je wel gezegd?
Dat ging nog even zo door. Later dat weekend vroeg m'n stiefbroer (2 jaar ouder) of ik het echt niet wist dat Sinterklaas niet bestond en omdat ik me zo schaamde zei ik dat ik het wel wist, maar niet toe wilde geven omdat m'n kleine zusje erbij zat. Zorgde trouwens ook voor een leuke ruzie tussen m'n ouders, omdat pa-lief het niet even overlegd had met m'n moeder
Dusse..nee, geen tips, behalve: doe het niet zo
Dat schoot ook even door mij heen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:09 schreef Japsnars het volgende:
Ik ben bang dat het Internet er voor gaat zorgen/zorgt dat kinderen al veel eerder achter de waarheid komen dan vroeger
Ze hebben al een opvolger gevonden:quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:30 schreef Rosbief het volgende:
Waarom schaffen ze Sinterklaas niet gewoon af? Het is sowieso vreemd om kinderen op te voeden met leugens en onwaarheden. Als Bram van der Vlugt sterft is Sinterklaas echt dood en moeten we er gewoon mee kappen imo.
quote:In 2008 was Bram van der Vlugt niet meer te zien als Sinterklaas in de Club van Sinterklaas. Fred Butter nam de rol van goedheiligman in dat programma over. Dat is voor hem overigens geen vreemde rol, hij speelde namelijk al eens Sinterklaas in Het Grote Sinterklaasverhaal, een serie van Kindernet (nu Nickelodeon).
Nee, is echt het stomste idee ooit. Het is gewoon een leuk extraatje voor kinderen, sowieso wij vieren het nog steeds terwijl er niemand meer gelovig is. We doen allemaal persé lief tegen elkaar omdat het die dag moet en we krijgen allemaal cadeautjes. Gewoon leuk dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:30 schreef Rosbief het volgende:
Waarom schaffen ze Sinterklaas niet gewoon af? Het is sowieso vreemd om kinderen op te voeden met leugens en onwaarheden. Als Bram van der Vlugt sterft is Sinterklaas echt dood en moeten we er gewoon mee kappen imo.
Wat voor prutser ben je dan ook als je het haar al op haar 5e gaat vertellen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef juliana het volgende:
Ik vertelde het mijn dochter toen ze 5 was, ze had zelf al begrepen dat er iets niet klopte , dus oke... Had ze het de volgende dag aan de hele klas verteld, tot op de dag van vandaag praat de helft van die moeders niet meer tegen me!! Heemsteedse klote wijven!
Awesome. Coole moeder.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef juliana het volgende:
Ik vertelde het mijn dochter toen ze 5 was, ze had zelf al begrepen dat er iets niet klopte , dus oke... Had ze het de volgende dag aan de hele klas verteld, tot op de dag van vandaag praat de helft van die moeders niet meer tegen me!! Heemsteedse klote wijven!
Ik zou je oudste spruit gewichtig inwijden in het grote geheim.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:03 schreef Beelzebufo het volgende:
Het jaar vordert al weer en (in ieder geval bij ons thuis) komt Sinterklaas alweer ter sprake.
....
Dit heeft in elk geval bij de oudste spruit (61/2) wat existentiele vragen opgeworpen. Als 'super-opa' dood gaat, waarom Sinterklaas dan niet?
....
Wie heeft tips? Wie heeft goede raad?
In dit verband mag je me met 'Meneer' aanspreken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:24 schreef Meerkat het volgende:
liLieg je kinderen dan ook niet voor mens.
Een mening is net een anus, iedereen heeft er eentje. En de ene stinkt wat harder dan de andere.quote:Ik vind het een belachelijke traditie. Mijn moeder heeft het nooit gedaan en het feest was voor mij net zo leuk. Mijn kinderen ga ik later ook niet voorliegen. Er is geen sint, maar wel een sinterklaas feest en kadootjes. Dat is al leuk genoeg!
En je weet dondersgoed dat wat je doet fout is, anders reageerde je niet zo fel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:35 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
In dit verband mag je me met 'Meneer' aanspreken.
[..]
Een mening is net een anus, iedereen heeft er eentje. En de ene stinkt wat harder dan de andere.
Kort samengevat: je mening over Sinterklaas interesseert me niet. Mijn kinderen geloven er wel in, en gezien de omstandigheden zoals die in de OP staan ben ik benieuwd hoe andere mensen er mee omgaan.
Er is echt helemaal niks mis mee om te zeggen dat er een sinterklaas is of een tandenfee of een paashaas, etc.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef Meerkat het volgende:
[..]
En je weet dondersgoed dat wat je doet fout is, anders reageerde je niet zo fel.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:33 schreef Meerkat het volgende:
[..]
En je weet dondersgoed dat wat je doet fout is, anders reageerde je niet zo fel.
Kinderen geloven in zoveel dingen, zoals dat vele vanzelf gaat en alle slechteriken goed worden.Dát zijn dignen waar je ze nog eventjes over kan voorliegen. Niet over een of andere malle baard pedofiel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:36 schreef Ssserpente het volgende:
Hoewel ie het wel wat subtieler had kunnen brengen, ben ik het wel eens met Meerkat. Je leert je kinderen van jongs af aan om niet te jokken en zelf lieg je ze voor over een gekke oude man met een baard die vaak nog als dwangmiddel wordt gebruikt ook.
De Kerstman is in dat opzicht veel gemakkelijker, vind ik. Iedereen weet dat ie eigenlijk de buurman is, hij roept eens 'ho ho ho' en deelt wat cadeautjes uit, zonder dat ie dreigt met z'n zak en het hele jaar in z'n grote boek bijhoudt wat je allemaal wel niet hebt uitgesprookt.![]()
Als je je kinderen echt zo graag wijsheid mee wilt geven, kan je wellicht beter vertellen over de historie achter het sinterklaasfeest dan ze wijsmaken dat alle mannen met nepbaarden pedo's zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:11 schreef Meerkat het volgende:
[..]
Kinderen geloven in zoveel dingen, zoals dat vele vanzelf gaat en alle slechteriken goed worden.Dát zijn dignen waar je ze nog eventjes over kan voorliegen. Niet over een of andere malle baard pedofiel.
Heb je een traumaatje af te reageren?quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:24 schreef Meerkat het volgende:
liLieg je kinderen dan ook niet voor mens. Ik vind het een belachelijke traditie. Mijn moeder heeft het nooit gedaan en het feest was voor mij net zo leuk. Mijn kinderen ga ik later ook niet voorliegen. Er is geen sint, maar wel een sinterklaas feest en kadootjes. Dat is al leuk genoeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |