abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72259296
Hallo allemaal,

Ik ben niet echt iemand die normaalgesproken dingen op een forum post tegenover onbekende mensen, dat vind ik nooit zo nodig. In dit geval kan ik echter even niets anders bedenken en heb ik denk ik raad nodig... van vrouwen óf mannen die verstand hebben van vrouwen. (niet mijn sterkste eigenschap, vandaar) Ik kan dit verhaal omwille van haar privacy niet kwijt bij familie of vrienden maar dat betekent dat ik m'n ei niet kwijt kan en.. nouja, ik kan nergens anders meer aan denken dus dat is lastig.

Het zit zo...

Mijn vriendin (verloofde) en ik zijn ruim 5 en half jaar samen, we wonen daarvan al 5 jaar samen in een koophuis. Tot voor kort was alles prima in orde, we hebben het vorig jaar veel gehad over kinderen (ik ben 28, zij 27) en dat kwam voornamelijk door haar.. ze bleef er over door gaan en was echt heel enthousiast. Ook hadden we het dan vaak over een groter huis kopen met een grote tuin.. nouja je kent het wel. Onze relatie was "solid as a rock", onze beide families accepteren ons en zijn blij dat wij elkaar gevonden hebben. Vaak zei mijn vriendin ook zelf (nog geen 3 maanden geleden), dat ze zich een leven zonder me niet voor kon stellen, ze me nogsteeds leuk vindt, met mij verder wil enz enz enz... er is ook nooit sprake geweest van misschien uit elkaar gaan.

... de laatste weken doet ze vreemd. Ik dacht eerst, misschien is er iemand anders, maar ik ben er vrij zeker van dat dat niet het geval is. Plotseling gaat ze erg vaak met haar vriendinnen weg en ze is nooit meer echt zo vrolijk en enthousiast als ze was. Recentelijk hebben we ons huis te koop gezet en ik was al bezig met een nieuw huis uit te zoeken... volledig onder de indruk dat we over een paar maanden zouden proberen een gezin te stichten. Vorige week was ze weer nergens voor te porren en ik vroeg terloops "je bent me toch niet zat ofzo?" Nou... toen kwam het hoor. Ze houdt van me, maar ze weet niet zeker of ze nou wel met mij een gezin wil stichten.. Ik begreep er niets van.. kaboem, donderslag. Na een beetje relativeren dacht ik.. tja dat krijg je na zo lang, dat is vast bindingsangst. Maar na dat aan haar gevraagd te hebben kreeg ik een volmondig "nee, ik wil juist heel graag kinderen, maar ik weet niet of ik dat met jou wil." Ze vindt me nog steeds erg knap en grappig en ,.. nouja wat ze altijd vond.. maar ze voelt zich niet meer tot me aangetrokken.. denkt ze.(?) Ik was er van overtuigd dat dit gewoon zo'n dipje was, ik vroeg haar of ik haar kan helpen of dat ik misschien iets aan mijzelf kon veranderen maar dat was het allemaal niet... inmiddels plan ik uitjes en kook ik enzo.. ik weet niet beter. Uiteindelijk als klap op de vuurpijl zei ik: "ben je nu aan het uitdokteren of je er wel of niet een eind aan maakt (of is het gewoon iets tijdelijks) " ze antwoorde: "Nou ja als je het zo wilt noemen.. maargoed, daar komt het wel op neer ja"
ze moet er ernstig bij huilen wanneer ze me antwoord geeft (en ik ook) dus ik weet dat het diep zit.

Ik ben zelf na al die jaren nog stapelgek op haar en dat maakt het ontzettend moeilijk, ik zou bij ieder ander de eer aan mezelf houden maar als je bij iemand bent waarvan je dacht er mee oud te gaan worden gaat dat gewoon niet.

Wtf kan ik doen... het voelt alsof ik aan het wachten ben op mijn doodvonnis...

Kan iemand mij een heel klein beetje inzicht geven? Of misschien is er iemand die dit ook door heeft gemaakt maar vanaf de andere kant?... die misschien door dit verhaal al lang weet hoe de vork in de steel steekt? Want ik kom er in m'n eentje niet uit.

Alvast bedankt voor het lezen van dit mega omslachtige verhaal.. en eventuele input.
Ik denk altijd eerst goed na,... voordat ik iets stoms zeg. - Loesje
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:53:19 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72259380
Tja, klinkt alsof voor haar de liefde niet mee is wat het eens was. Je kan willen en doen wat je wil, maar liefde moet van twee kanten komen. Heb jij of zij hiervoor ook al een langdurige relatie gehad of waren jullie elkaars eerste echte relatie?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:53:47 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72259391
heftig man, heb geen advies voor je helaas maar heel sterkte
* I intend to live forever, so far so good! *
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:55:19 #4
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72259428
Je gaat niet dood zonder haar. Verder vind ik het vreemd dat dit ineens zo plotseling allemaal gebeurt. Meestal zijn er wel duidelijke signalen, heb je iets over het hoofd gezien? Is zij halsoverkop voor iemand anders gevallen (hoeft niet te betekenen dat ze vreemdgaat)?
Resistance is futile
pi_72259497
Weet niet hoe het contact tussen jou en haar vriendinnen is, maar je zou daar eens kunnen kijken of zij soms meer weten. Als het echt zo erg is lijkt het me dat ze het wel aan iemand verteld zou kunnen hebben..
pi_72259502
Ik had de eer aan mezelf gehouden en haar het huis uit gezet
pi_72259517
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:55 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Je gaat niet dood zonder haar. Verder vind ik het vreemd dat dit ineens zo plotseling allemaal gebeurt. Meestal zijn er wel duidelijke signalen, heb je iets over het hoofd gezien? Is zij halsoverkop voor iemand anders gevallen (hoeft niet te betekenen dat ze vreemdgaat)?
Dat idee had ik ook wat. Als 3 maand geleden het nog 'goed zat' was dat ook wel zo? Of miste TS aanknopingspunten van zijn vriendin die hij niet door had? Of was het ook nog echt 3 maand geleden goed, en had TS zn' vriendin toch wat last van bindingangst. Zo'n stap lijkt me toch vrij heftig... gezin stichten.
En praten is allemaal leuk en aardig, maar naar mate dat dichter bij komt .. kan iemand wel eens dichtklappen.

Iig succes!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:12 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72259532
tja beter nu dan wanneer je al wel een kind hebt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72259581
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dacht ik ook
pi_72259594
Ik denk dat ze min of meer al afscheid aan het nemen was.
Einde oefening vermoed ik.

Sterkte dude!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:03:09 #11
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_72259610
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
QFT
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_72259637
Het lijkt wel op de seven year itch. Een relatie heeft onderhoud nodig. En ook al denk je dat het goed gaat, er kunnen onderhuids processen afspelen, waar je op dat moment nog geen weet van hebt.
Deze crisi-situatie kun je aanpakken om meer over jezelf en je relatie te weten te komen.
Vooral je nu het idee hebt, dat het voorbij is, is de drempel lager om de echte waarheid aan elkaar te vertellen. Dat zal even slikken zijn, maar daarna kun je verder. Zie het als een nieuw begin.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:07:42 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_72259694
'verloofde' ? wat een fout woord eigenlijk om mee aan je partner te refereren.
Lang leve mij! *O*
pi_72259747
Sterkte TS
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_72259751
Hoe weet je zo zeker dat ze geen ander heeft?
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_72259782
Afwachten, trek je het niet dan eis je nu een beslissing. Zowel als je geduldig bent of niet, ik acht de kans 99% dat je binnen nu en een maand vrijgezel bent.
pi_72259786
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:07 schreef Echo99 het volgende:
'verloofde' ? wat een fout woord eigenlijk om mee aan je partner te refereren.
waarom?
als ze verloofd zijn mag hij haar toch zijn verloofde noemen?
geeft al direct aan dat ze serieus een gezin wouden stichten
pi_72259811
Ai, dat klinkt echt naar. Sterkte TS, en probeer haar nu vooral niet te verstikken (denk ik). Of vraag of ze meer ruimte nodig heeft of dat ze het liefst zag dat jij juist meer moeite deed.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72259898
Dat is snel..!

Ik weet dat ik niet doodga Metafoor. Omdat ik zo aan het wachten ben totdat zij de knoop doorhakt.

Het probleem bij haar is dat ze erg gesloten is van zichzelf.. ze heeft geen zin in stennis en zegt daarom maar niks. Pas als ik het aan begin te voelen dan moet ik het er echt uit trekken.

Haar vriendinnen heeft ze pas sinds kort weer contact mee... dus misschien is dat ook wel een teken maar dat zag ik destijds niet op die manier natuurlijk.

Dit is mijn eerste lange relatie. Zij.. nou 3 relaties van een jaar. Dit is dus wel de langste ja.

Ik zat zelf wel te denken aan "the seven year itch" maar ik dacht altijd dat die niet zo heftig was, in ieder geval niet bij ons.. ik dacht dat het iets minder zou gaan maar zeer zeker niet dat het misschien wel over is.

Ik zou de eer aan mezelf kunnen houden maar stel nou dat ze toch verder wilt (ik weet het.. triest dat ik er op ga zitten wachten maargoed).. Ook de gedachte dat ze subtiel afscheid neemt is al bij me opgekomen maar daar wil ik niet aan denken..

Bedankt voor de mega snelle reacties iig.. tis zeker druk hier op het forum.
pi_72259975
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:12 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

waarom?
als ze verloofd zijn mag hij haar toch zijn verloofde noemen?
geeft al direct aan dat ze serieus een gezin wouden stichten
Dat was inderdaad het idee... Ik noem haar doorgaans niet mijn verloofde hoor.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:24:02 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72260057
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Ai, dat klinkt echt naar. Sterkte TS, en probeer haar nu vooral niet te verstikken (denk ik). Of vraag of ze meer ruimte nodig heeft of dat ze het liefst zag dat jij juist meer moeite deed.
Ja vergeet inderdaad niet heel hard je best te doen voor de vrouw nu ze het zo moeilijk heeft...

Wat de fok is dit voor een reactie?
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:24:23 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72260064
Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje, maar dan 1 stap verder... Als ze niet meer wil, en d'r gedachten daarop gezet heeft, is er niets meer wat jij daar aan kan doen

Ik las ooit dat driekwart van de relaties door de vrouw wordt verbroken........
censuur :O
pi_72260173
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje, maar dan 1 stap verder... Als ze niet meer wil, en d'r gedachten daarop gezet heeft, is er niets meer wat jij daar aan kan doen

Ik las ooit dat driekwart van de relaties door de vrouw wordt verbroken........
? Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Zal wel zo 50/50 liggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:32:58 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_72260279
Kan het niet zijn dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?
Hadden jullie vaker ruzie of juist helemaal niet? Vertel eens wat meer.

Oh ja, sterkte uiteraard.
pi_72260351
quote:
Ik kan dit verhaal omwille van haar privacy niet kwijt bij familie of vrienden maar dat betekent dat ik m'n ei niet kwijt kan
Wat voor vrienden zijn dat dan?

Als je, omwille van haar privacy, er niet met familie overpraten wil, kan ik nog wel begrijpen maar kan je niet één goede vriend of vriendin bedenken waarmee je hier wel over kan praten? Want nu ben jij je zelf aan het slopen. Een goede vriend kan je helpen dingen anders te zien omdat hij je kent en haar waarschijnlijk ook.

En anders. Neem het heft in eigen handen en draai het verhaal om. Zeg dat je bij haar weggaat omdat je niet in onzekerheid wenst te leven. Misschien dat ze dan wel kan praten en gaat nadenken over wat ze eigenlijk opgeeft. Risico? Nihil want wat je niet meer hebt raak je ook niet kwijt.

Sterkte in ieder geval.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')