Welke eerste divisie club dan wel op De Graafschap na? Maar natuurlijk is het altijd mooi om na een aantal jaar resultaat te krijgen van een goede selectie, wat AGOVV in mijn eigen nu zeker heeft. Trouwens, die titel is niet zo handig om lange termijn denk ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:37 schreef Kevincy het volgende:
AGOVV volgend jaar misschien eredivisie en over 2 jaar weer doodleuk in de eerste divisie.
Die gasten hebben toch niets te zoeken in de eredivisie
quote:AGOVV gaat als de bliksem
APELDOORN - ,,Go Ahead voelt onze adem in de nek'', probeerde John van den Brom de druk bij de buurman nog maar eens wat te verhogen.
Op de Deventer koploper na, is de oefenmeester met zijn AGOVVtot nu dé verrassing in de Jupiler League.
Innig in elkaar verstrengeld dansten Van den Brom en zijn assistent Peter van Vossen secondenlang in het rond. Alsof ze echtpaar vormden dat zojuist een miljoenenprijs in een loterij had gewonnen. Financieel hebben de twee echter niet zoveel meer te wensen. Ze rekenen zich liever rijk in de vorm van overwinningen met AGOVV. Invaller Nyron Wau bezorgde de boezemvrienden met zijn 2-1 het cadeau dat ze eigenlijk het liefste in ontvangt nemen: drie punten.
Dat de ontlading zo gigantisch was, vertelde het verhaal van het duel met FCOss in een notendop. Lange tijd leek er geen vuiltje aan de lucht voor AGOVV. Maar toen die letterlijk aan de hemel verschenen, kregen de Apeldoorners het totaal onnodig moeilijk. In de zonnige eerste helft was de thuisploeg nog heer en meester. Alleen drukte het dat wat magertjes uit in de score. Slechts de als libero sterk acterende Jaime Bruinier wist het net te vinden. Hij reageerde attent bij een klutssituatie, nadat Arnoud van Toor de bal middels een vrije trap voor het doel van Richard Arends geslingerd had.
Na rust keerde Van Toor niet meer terug. Hij had last van de bovenbeenblessure die hem nagenoeg de hele voorbereiding ook al aan de kant hield. Niet alleen met de controleur was het na de - vanwege onweer extra lange - rust gedaan, ook met het mooie weer en het overtuigende AGOVV-spel.
In de regen vertoonde de ploeg opeens weer trekjes van vroeger. Zo oogde de verdediging onzeker als in voorbije seizoenen. Dat was ook de oorzaak van de gelijkmaker. Hesdey Suart probeerde een voetballende oplossing te kiezen, maar stelde Emrullah zomaar in staat gelijk te maken. Hij schoof de bal langs de in de malaise delende doelman Stefan Postma.
Omdat de bliksem zich tien minuten later wederom meester maakte van het luchtruim boven Berg en Bos, kon arbiter Gözübüyük niets anders doen dan het duel staken. Al leek Van den Brom het daar in eerste instantie niet mee eens. Hij gooide zijn paraplu kwaad en vol onbegrip de lucht in. ,,Daar heb ik later mijn excuses voor aangeboden. Ik zat zo in de wedstrijd, dat ik niet doorhad dat het bliksemde en donderde. Ik was ook als eerste binnen. Ik vind het namelijk helemaal niks dat onweer.''
Door de onverwachte pauze kreeg hij een extra kans zijn mannen weer op scherp te zetten. ,,We hadden na die moeilijke fase genoegen kunnen nemen met een punt, maar ik heb gezegd dat ze vol voor de winst moesten gaan.''
Hij werd op zijn wenken bediend. Door de 2-1 zege staat AGOVVnu bovendien alleen tweede. Een prestatie van formaat. Toch is dat gezien het vertoonde spel niet het sein om al in de wolken te gaan lopen. Van den Brom: ,,We kunnen nog veel leren en verbeteren.''
AGOVV is wel een club die altijd talenten weet aan te trekken en altijd en degelijk team daar heeft staan. Dit toont aan dat ze wel degelijk een meerwaarde voor het Nederlands voetbal kunnen zijn. Dan erbij heeft Apeldoorn in potentie ook een vrij groot verzorgingsgebied dat niet onder doet in vergelijking met bijvoorbeeld Waalwijk, Breda, Arnhem, Venlo, Heerenveen, Alkmaar, Almelo etc. etc.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:37 schreef Kevincy het volgende:
AGOVV volgend jaar misschien eredivisie en over 2 jaar weer doodleuk in de eerste divisie.
Die gasten hebben toch niets te zoeken in de eredivisie
Ik hoop het voor je..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:46 schreef ASroma het volgende:
[..]
AGOVV is wel een club die altijd talenten weet aan te trekken en altijd en degelijk team daar heeft staan. Dit toont aan dat ze wel degelijk een meerwaarde voor het Nederlands voetbal kunnen zijn. Dan erbij heeft Apeldoorn in potentie ook een vrij groot verzorgingsgebied dat niet onder doet in vergelijking met bijvoorbeeld Waalwijk, Breda, Arnhem, Venlo, Heerenveen, Alkmaar, Almelo etc. etc.
Echt wel een club met potentie dit.
Vorig jaar begonnen we ook goed en zakten toen ook snel weer richting middenmoot. Met Fortuna uit, Veendam thuis en Omniworld uit had je gewoon minimaal zes punten moeten pakken. Dit schiet niet op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:20 schreef Ammi het volgende:
Jammer, jullie waren zo goed op weg..
quote:De Vries tekent voor één jaar bij AGOVV
Remon de Vries sluit definitief aan bij de selectie van AGOVV Apeldoorn. De 30-jarige middenvelder heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor één seizoen bij de Gelderse club. Hij trainde al ruim een maand mee.
"Remon is een hele interessante speler voor mij, omdat hij op meerdere posities kan spelen. Bijvoorbeeld centraal achterin, waar we door de blessure van Nick Mulder wat krap zitten", zegt trainer John van den Brom tegen Omroep Gelderland over de komst van De Vries, die in het seizoen 2003/ 2004 ook al voor AGOVV speelde.
De Vries kan vrijdag, op bezoek bij FC Omniworld, al debuteren voor AGOVV.
Bron: fcupdate.nl
Zowel agovv als de graafschap speelden OK tegen zwakspelende 'toppers'... Lastige wedstrijd, maar ik denk dat de Graafschap wint.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag na gisteravond nog wel een keertje omhoog dit topic![]()
Zondag 3 punten tegen De Graafschap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |