het klopt dat dit eerder is aangegeven een half jaar geleden, maar sindsdien kom ik altijd een kwartier of 20 minuten eerder op mijn werk. Dit is mij ook verplicht door mijn baas, en hier was ik het dus eigenlijk ook niet mee eens. En nu heb ik me dus 1x verslapen...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:09 schreef Duikelaar het volgende:
Ben je al een keertje gewaarschuwd dat dit kon gebeuren als je te laat zou komen? Kan me niet voorstellen dat je baas dit doet als dit de eerste keer zou zijn dat je te laat kwam.
Kan ik hieruit concluderen dat je de laatste tijd regelmatig te laat komt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef voidmage het volgende:
[..]
het klopt dat dit eerder is aangegeven, daar was ik het ook niet mee eens. ik werk overigens al 15 jaar bij dit bedrijf en vind dit helemaal geen stijl.
volgens mij is het enige wat mijn baas kan doen de ongewerkte (te late) uren niet uitbetalen. en indien hij vind dat ik echt te vaak te laat kom een procedure starten om mij te ontslaan.
Nee, ik ben sowieso al een half jaar niet te laat gekomen, zelfs te vroeg aan het werk...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kan ik hieruit concluderen dat je de laatste tijd regelmatig te laat komt?
Inderdaad, dwz door verslapen een keer, verder natuurlijk wel door dat heel nederland massaal besloot niet te kunnen rijden ivm 3 vlokken sneeuw!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:34 schreef Kevincy het volgende:
Hoe kan je nou te laat komen?
Zijn meestal de mensen die altijd sprintjes trekken op het station omdat ze te lang in hun bed liggen te rotten. Hekel aan dat soort mensen. Je weet toch dat je er op een bepaalde tijd moet zijn...
En zelfs met openbaar vervoer, neem je toch een tram of trein eerder.
Of zoals ik deed een tram eerder om vervolgens een trein eerder te kunnen nemen zodat je nooit op je bek kan gaan.
In heel mijn leven 1 x 15 min te laat gekomen.
Als ik je baas was had ik je gewoon ontslagen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:56 schreef voidmage het volgende:
hallo
ik moet van mijn baas een vrije dag opnemen als ik te laat op mijn werk kom. en moet ik een uur eerder de volgende dag op werk komen.![]()
![]()
mijn vraag aan jullie is mag hij dit doen?
hij mag mij toch niet verplichten om vrije dagen op te nemen![]()
overigens ben ik max een half uurtje te laat.
dank je wel
Je neemt iedere dag een trein eerder dan nodig? Wat een onzin. Die paar keer per jaar dat er vertraging is werk ik dan wel wat langer door of kom de volgende dag wat eerder. Als je baan het toelaat zie ik daar het probleem ook niet van. Als er collega's of klanten afhankelijk zijn van jouw aanwezigheid om precies de tijd dat je hoort te beginnen is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:34 schreef Kevincy het volgende:
Hoe kan je nou te laat komen?
Zijn meestal de mensen die altijd sprintjes trekken op het station omdat ze te lang in hun bed liggen te rotten. Hekel aan dat soort mensen. Je weet toch dat je er op een bepaalde tijd moet zijn...
En zelfs met openbaar vervoer, neem je toch een tram of trein eerder.
Of zoals ik deed een tram eerder om vervolgens een trein eerder te kunnen nemen zodat je nooit op je bek kan gaan.
In heel mijn leven 1 x 15 min te laat gekomen.
Ik was manager van een groot fietsenwinkel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je neemt iedere dag een trein eerder dan nodig? Wat een onzin. Die paar keer per jaar dat er vertraging is werk ik dan wel wat langer door of kom de volgende dag wat eerder. Als je baan het toelaat zie ik daar het probleem ook niet van. Als er collega's of klanten afhankelijk zijn van jouw aanwezigheid om precies de tijd dat je hoort te beginnen is het natuurlijk een ander verhaal.
En als je baas wil dat je 15 of 20 minuten eerder op je werk komt, dan zal hij die minuten ook moeten betalen.
je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je neemt iedere dag een trein eerder dan nodig? Wat een onzin. Die paar keer per jaar dat er vertraging is werk ik dan wel wat langer door of kom de volgende dag wat eerder. Als je baan het toelaat zie ik daar het probleem ook niet van. Als er collega's of klanten afhankelijk zijn van jouw aanwezigheid om precies de tijd dat je hoort te beginnen is het natuurlijk een ander verhaal.
En als je baas wil dat je 15 of 20 minuten eerder op je werk komt, dan zal hij die minuten ook moeten betalen.
Okee, dan heb je een punt. Maar bij heel veel banen is dat gewoon echt niet nodig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:53 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Ik was manager van een groot fietsenwinkel.
A: rekende de klanten op mijn aanwezigheid.
B. Moest ik mijn collega's binnen kunnen laten en daarmee meteen het goede voorbeeld geven dat te laat komen onzin is.
Nou, ik doe administratief werk dus ik hoef bijv. niet voor klanten eerder op mijn werk te zijn. En die 20 minuten heeft ie nog nooit betaald hoor...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als het zoals je zegt een incident is, waarom is je baas je dan zo aan het micro managen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:56 schreef voidmage het volgende:
[..]
Nou, ik doe administratief werk dus ik hoef bijv. niet voor klanten eerder op mijn werk te zijn. En die 20 minuten heeft ie nog nooit betaald hoor...
Ik ruik dat ie voor dat halve jaar er de kantjes van af liepquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Mensen, TS komt helemaal niet vaak te laat - wat zeurt iedereen hier, het kan toch een keer gebeuren? Hij geeft aan dat hij al een half jaar niet te laat is gekomen, en dat het deze keer kwam doordat hij zich verslapen had, dat gebeurt nu eenmaal wel eens.
Ik vind het nogal een rare reactie van je baas, en hij kan je volgens mij niet verplichten om een vrije dag op te nemen, dus ik zou er wat van zeggen.
Er is iets héél anders aan de hand. Moet jij maar oplettenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:56 schreef voidmage het volgende:
Nou, ik doe administratief werk dus ik hoef bijv. niet voor klanten eerder op mijn werk te zijn. En die 20 minuten heeft ie nog nooit betaald hoor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |