abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72250203
Hallo,

25-02-2008 is mijn vrouw bevallen van onze 1e zoon.
Nu is hij echter 9 weken te vroeg geboren, dit omdat bij mijn vrouw het HELLP syndroom is opgetreden.

Inmiddels is zij 9 weken zwanger van de 2e.
Ik ben bang dat dezelfde complicaties weer optreden, en vraag mij af of er FOK!kers zijn die hiermee ervaring hebben, en hoe het bij een 2e zwangerschap/bevalling is gegaan.

De gynacholoog (of zoiets) zegt wel dat alles er goed uit ziet, en dat het wel goed gaat, want ja, ze staat toch onder strenge controle.

Dit was echter bij de vorige zwangerschap ook zo, en alsnog ging het verkeerd.

Ik hoor graag hoe het bij anderen met dezelfde complicaties is afgelopen bij een 2e zwangerschap.

De 1e maakt het goed trouwens, loopt op alles voor, behalve het lopen voor op zijn leeftijdsgenoten

[ Bericht 0% gewijzigd door Deamobile op 29-08-2009 09:47:54 ]
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:28:16 #2
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_72251783
Even een link naar Wikipedia voor de geļnteresseerde:
link
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_72251813
Een vriendin van ons had bij de tweede een gewone zwangerschap en bevalling.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:34:54 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72260326
Vrienden van ons verloren hun eerste kindje met 28w zwangerschap (met groeiachterstand) door Hellp.
Daarna hebben ze nog 2 gezonde kinderen gekregen. Wel met vroege weeen de 2e zwangerschap, maar dat staat dacht ik los van de hellp.

Een andere vriendin van mij is 3mnd geleden op 37w bevallen (ingeleid en toen een spoed-ks) ivm hellp en toevallig hebben we het er van de week nog over gehad.
Haar arts zei dat 'meestal', įls hellp al nog eens voor komt dan later in de zwangerschap dan de eerste keer, en vaak dan een week of 4 later.
Dat zou in jullie geval dan dus een week of 5 te vroeg zijn. Nog wel te vroeg, maar minder riskant dan 9 weken.

Ik zou voorlopig toch proberen te genieten van de zwangerschap en vertrouwen op het oordeel van de gynaecoloog. Je vrouw wordt sowieso nu heel goed in de gaten gehouden, dat scheelt al de helft van eventuele problemen en risico's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')