abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72248689
Hoi mensen,

Kunnen jullie mij even helpen? Weet iemand wat een vrachtwagenchauffeur / bestelauto-chauffeur per uur verdient? Leeftijd rond de 25 jaar, alleen rijden in het binnenland. Dagen van 7 tot 5 ongeveer, dus gemiddel 10 uur per dag en dan 40 uur per week.
Weet iemand wat dan een gangbaar uurloon is? En wat als het een uitzendbaan is. maakt dat veel verschil in uurloon?

Thanks alvast..!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:18:29 #2
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72248827
Sowieso het minimumloon.

Voor 23 jaar en ouder is dat bij 40 uur ¤ 8,07.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72248868
Oké, maar is dat netto of bruto loon?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:21:41 #4
202014 JJH
Knetter. O+
pi_72248912
Dat verschilt nogal.
Gelukkig is er zoiets als een CAO.

Hier! Is wel een pdf'je
pi_72248939
bruto. Als over lonen wordt gesproken gaat dat altijd over bruto tenzij anders zou zijn aangegeven..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:22:56 #6
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72248940
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:20 schreef jollieboer1 het volgende:
Oké, maar is dat netto of bruto loon?
Loon is over het algemeen altijd bruto.

Dit ook. Wat je overhoudt is afhankelijk van de CAO. Maar ga er vanuit dat je gemiddeld 1/3 af moet dragen. Houd je ¤ 5,38 over. Voor een 40-urige werkweek is dat ¤ 215,20 per week. Per maand dus ongeveer ¤ 860,80.

Maar dat is het minimum. Misschien betaalt je werkgever meer.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72248988
Thanks allemaal luitjes! het is wel tamelijk weinig he? Of vinden jullie het wel normaal?
Dat minimum dan he. Ik vraag me altijd af hoeveel % van de lonen het minimum is, dus hoeveel % van al die banen verzorgd worden door mensen die met het minimumloon betaald worden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:28:42 #8
202014 JJH
Knetter. O+
pi_72249060
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:25 schreef jollieboer1 het volgende:
Thanks allemaal luitjes! het is wel tamelijk weinig he? Of vinden jullie het wel normaal?
Dat minimum dan he. Ik vraag me altijd af hoeveel % van de lonen het minimum is, dus hoeveel % van al die banen verzorgd worden door mensen die met het minimumloon betaald worden.
Als ik dat met mezelf vergelijk is het niet veel inderdaad. Ik kom voor 800 netto in de maand mijn bed niet uit, bij wijze van spreken. Ik rijd zelf taxi, wat ook geen geniale CAO is, en verdien met 32 uur in de week een paar honderd euro in de maand meer.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:30:32 #9
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72249100
Over het algemeen hebben de meeste werkende mensen ergens voor geleerd/gestudeerd. Hoe beter je geschoold bent, hoe hoger je salaris is.

Salaris heeft met nog meer dingen te maken. Hoe hoog is je functie, hoeveel verantwoordelijkheid heb je in je werk, geef je leiding, hoeveel ervaring heb je, werk je onregelmatig/ploegendienst, verdien je fooi, etc.

Ook maakt het soort bedrijf waarbij je gaat werken veel uit. Ambtenaren verdienen over het algemeen vele malen beter dan bij een 'echt' bedrijf.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:32:19 #10
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72249129
Mijn advies: word ambtenaar en ga onregelmatig werken. 's Avonds, 's nachts en in het weekend. Als ambtenaar pak je ontelbare vergoedingen mee. Bovendien is de CAO altijd goed en hoef je eigenlijk praktisch nooit te vrezen voor je baan.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72249214
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:28 schreef JJH het volgende:

[..]

Als ik dat met mezelf vergelijk is het niet veel inderdaad. Ik kom voor 800 netto in de maand mijn bed niet uit, bij wijze van spreken. Ik rijd zelf taxi, wat ook geen geniale CAO is, en verdien met 32 uur in de week een paar honderd euro in de maand meer.
Maar wat is een paar honderd, 1000 euro totaal? En wat is je leeftijd als ik vragen mag? En hoe laat begin je 's morgens?
Kun je niet beter zelf een taxi kopen en voor jezelf gaan rijden trouwens? Volgens mij verdient dat nog beter en kun je mooi je eigen tijd indelen (?)
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:42:24 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_72249308
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:36 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Maar wat is een paar honderd, 1000 euro totaal? En wat is je leeftijd als ik vragen mag? En hoe laat begin je 's morgens?
Kun je niet beter zelf een taxi kopen en voor jezelf gaan rijden trouwens? Volgens mij verdient dat nog beter en kun je mooi je eigen tijd indelen (?)
Ik rijd 32u in de week en kom elke maans met een kleine 1100 netto thuis. excl fooi. Ben 25. Verder werk ik relatief veel 's nachts, wat nu nog 1.05 extra per uur opleverd. de ORT gaat er binnenkort echter wel uit.
Verder wil je op dit moment echt niet voor jezelf beginnen, de markt bij ons in de stad ligt behoorlijk op z'n gat.

Vergis je verder niet wat het kost om je papieren te halen, daar ben je zomaar 3000 voor kwijt, tel daarbij de aanschaf van een auto op en de andere vaste lasten die je hebt. En als je vanuit het niets voor jezelf wilt gaan beginnen moet je zorgen dat je een aardige vaste klantenkring hebt.
Onlangs zijn twee bekenden hier in de stad voor zichzelf begonnen en ik ben benieuwd of ze het eerste jaar een beetje fatsoenlijk doorkomen.

ik ben voorlopig blij met mijn vaste contract in loondienst.
pi_72249330
interessant, tvp
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:24:31 #14
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_72250062
Vorig jaar zomer heb ik gewerkt bij een koeriersbedrijf fulltime voor 2,5 maand (daarna weer studie).
Ik was toen 22 en verdiende ¤1600 bruto geloof ik. Misschien iets meer, maar dat zal 'n paar tientjes geweest zijn. Kreeg in elk geval rond de ¤1250 netto, ex overuren.
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 04:26:14 #15
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_72251387
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:22 schreef GauloisesB. het volgende:

[..]

Loon is over het algemeen altijd bruto.

Dit ook. Wat je overhoudt is afhankelijk van de CAO. Maar ga er vanuit dat je gemiddeld 1/3 af moet dragen. Houd je ¤ 5,38 over. Voor een 40-urige werkweek is dat ¤ 215,20 per week. Per maand dus ongeveer ¤ 860,80.

Maar dat is het minimum. Misschien betaalt je werkgever meer.
Geen idee wat jij nou precies berekent hoor, maar 't minimum netto loon van een 23 jarige is 1100,- netto(pin me niet vast op een paar euro)..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_72251617
Als je vrachtwagenchauffeur bent dan zit je ook gebonden aan de vervoerscao of je baas moet een andere cao hebben
Je hebt dan te maken met de C, D of E schaal met je loon
Neem van mij aan dat je als je D2 hebt je niet meer als rond de 1400 netto hebt per 4 weken met een 40 urige werkweek
Chauffeurs moetenhet gewoon hebben van de overuren
Zelf ben ik van 60 uur in de week naar 40 gegaan en dat is echt een hele stap terug, maar ja ik ben blij dat ik nog werk heb in de transportsector
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_72270266
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 07:29 schreef klotezooi het volgende:
Als je vrachtwagenchauffeur bent dan zit je ook gebonden aan de vervoerscao of je baas moet een andere cao hebben
Je hebt dan te maken met de C, D of E schaal met je loon
Neem van mij aan dat je als je D2 hebt je niet meer als rond de 1400 netto hebt per 4 weken met een 40 urige werkweek
Chauffeurs moetenhet gewoon hebben van de overuren
Zelf ben ik van 60 uur in de week naar 40 gegaan en dat is echt een hele stap terug, maar ja ik ben blij dat ik nog werk heb in de transportsector
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Bedankt allemaal mensen!

Ja ik heb nog wel wat vragen. Het gaat hier om werk op een busje, zo'n Iveco Delivery bijvoorbeeld. Dat type bus. En dan van 's morgens 6 a 7 uur tot 's middags 4 a 5 uur, soms iets later. Dan is het 's morgens ook later beginnen.
Gemiddeld is het 9 a 10 uur per dag. Is dat normaal voor een chauffeur? En zijn er wel veel die dat willen? Want dan maak je dus 40 a 50 uur per week.

En wat zou je dan iemand van 25 jaar eigenlijk moeten geven qua uurloon, voor zo'n baan? Hij (of zij) moet dan zo'n 15 adressen per dag af. Het is geen zwaar werk, met een steekwagentje wat zakgoed afleveren.
Hooguit 18 adressen per dag, minimaal 10. Er zitten ook kortere dagen tussen soms.
Het is dus voornamelijk zittend werk, rijden dus.

En als laatste, kan iemand snel bij een uitzendbureau weg? Kan zo iemand bijv. dagelijks zelf opzeggen of is er een opzegtermijn voor uitzendkrachten?

Bedankt weer!!
pi_72270923
tvp vind ik ook interessant
pi_72270979
Wat bedoel je daarmee? Ik ben nog niet zo heel erg bekend met dit forum qua taalgebruik / afkortingen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 06:43:10 #20
202014 JJH
Knetter. O+
pi_72273909
tvp staat voor terugvindpost, zodat ie in je lijst met actieve topics komt.
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:36 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Bedankt allemaal mensen!

Ja ik heb nog wel wat vragen. Het gaat hier om werk op een busje, zo'n Iveco Delivery bijvoorbeeld. Dat type bus. En dan van 's morgens 6 a 7 uur tot 's middags 4 a 5 uur, soms iets later. Dan is het 's morgens ook later beginnen.
Gemiddeld is het 9 a 10 uur per dag. Is dat normaal voor een chauffeur? En zijn er wel veel die dat willen? Want dan maak je dus 40 a 50 uur per week.

En wat zou je dan iemand van 25 jaar eigenlijk moeten geven qua uurloon, voor zo'n baan? Hij (of zij) moet dan zo'n 15 adressen per dag af. Het is geen zwaar werk, met een steekwagentje wat zakgoed afleveren.
Hooguit 18 adressen per dag, minimaal 10. Er zitten ook kortere dagen tussen soms.
Het is dus voornamelijk zittend werk, rijden dus.

En als laatste, kan iemand snel bij een uitzendbureau weg? Kan zo iemand bijv. dagelijks zelf opzeggen of is er een opzegtermijn voor uitzendkrachten?

Bedankt weer!!
Jij gaat dus voor een uitzendbureau aan de slag? Dan ga je zéér waarschijnlijk vallen onder de uitzendcao en dan is voornoemde niet echt meer van toepassing.
Bij een uitzendcontract is het inderdaad vaak zo dat er geen opzegtermijn is. Zowel van jouw kans als van de baas. Kan soms handig zijn soms ook niet.

Zo heb ik het ooit een keer gehad dat ik op een woensdagmiddag iemand inwerkte en de volgende ochtend een telefoontje kreeg dat ik niet meer hoefde te komen. Ik had dus mijn eigen opvolger ingewerkt.
pi_72275817
Ik denk niet dat het veel meer zal zijn dan ¤ 10,- per uur bruto..
pi_72294922
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 06:43 schreef JJH het volgende:
tvp staat voor terugvindpost, zodat ie in je lijst met actieve topics komt.
[..]

Jij gaat dus voor een uitzendbureau aan de slag? Dan ga je zéér waarschijnlijk vallen onder de uitzendcao en dan is voornoemde niet echt meer van toepassing.
Bij een uitzendcontract is het inderdaad vaak zo dat er geen opzegtermijn is. Zowel van jouw kans als van de baas. Kan soms handig zijn soms ook niet.

Zo heb ik het ooit een keer gehad dat ik op een woensdagmiddag iemand inwerkte en de volgende ochtend een telefoontje kreeg dat ik niet meer hoefde te komen. Ik had dus mijn eigen opvolger ingewerkt.
Nee een dergelijke baan komt vrij in mijn bedrijf en daar zoek ik iemand voor. Dus daar had ik wat vragen over die ik aan jullie experts wilde stellen

Maar geen opzegtermijn is wel retehandig, als het iemand dan wat lijkt, kan ie gelijk beginnen.

Weten jullie ook of het gebruikelijk is om iemand eerst een contract voor 3 maanden aan te bieden, zodat je van beide kanten de tijd en vrijheid hebt om te kijken of alles naar wens verloopt?
Daarna wilde ik een half jaar doen en dan voor vast of eventueel nog 1 keer voor 1 jaar bepaald en daarna voor vast. Dan weet je ook of iemand het hele jaar door goed functioneert.

Dat van dat telefoontje is ook knap lullig. Dat je je eigen opvolger had ingewerkt....nou ja als je er vervolgens dik op vooruit gaat is het geen punt natuurlijk maar als je vervolgens weg kunt, is het zwaar klote lijkt me.
pi_72294978
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:42 schreef AMDFreak het volgende:
Ik denk niet dat het veel meer zal zijn dan ¤ 10,- per uur bruto..
Toch weinig, dan betaal ik de mensen die ik aan het werk heb voor productiewerk, veel en veel meer.
Maar als mensen het waard zijn moet je dat ook kunnen doen, vind ik althans. Ik zal eens kijken wat ik doe, je kunt natuurlijk met een normaal bedrag beginnen en als het dan van beide kanten goed bevalt, na 3 maanden al een verhoging doen en na een half jaar weer.
pi_72310242
9 tot 10 uur is goed te doen hoor als chauffeur
Ik zou er zo weer voor tekenen haha
Persoonlijk zou ik iemand goed betalen, zo kan je personeel lang vast houden zeg maar
Ik heb gewoon een contract via Randstad Transport en wordt via de Cao beroepsgoederenvervoer betaald
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:36 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Bedankt allemaal mensen!

Ja ik heb nog wel wat vragen. Het gaat hier om werk op een busje, zo'n Iveco Delivery bijvoorbeeld. Dat type bus. En dan van 's morgens 6 a 7 uur tot 's middags 4 a 5 uur, soms iets later. Dan is het 's morgens ook later beginnen.
Gemiddeld is het 9 a 10 uur per dag. Is dat normaal voor een chauffeur? En zijn er wel veel die dat willen? Want dan maak je dus 40 a 50 uur per week.

En wat zou je dan iemand van 25 jaar eigenlijk moeten geven qua uurloon, voor zo'n baan? Hij (of zij) moet dan zo'n 15 adressen per dag af. Het is geen zwaar werk, met een steekwagentje wat zakgoed afleveren.
Hooguit 18 adressen per dag, minimaal 10. Er zitten ook kortere dagen tussen soms.
Het is dus voornamelijk zittend werk, rijden dus.

En als laatste, kan iemand snel bij een uitzendbureau weg? Kan zo iemand bijv. dagelijks zelf opzeggen of is er een opzegtermijn voor uitzendkrachten?

Bedankt weer!!
Only the dead have seen the end of the war - Plato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')