Loon is over het algemeen altijd bruto.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:20 schreef jollieboer1 het volgende:
Oké, maar is dat netto of bruto loon?
Als ik dat met mezelf vergelijk is het niet veel inderdaad. Ik kom voor 800 netto in de maand mijn bed niet uit, bij wijze van spreken. Ik rijd zelf taxi, wat ook geen geniale CAO is, en verdien met 32 uur in de week een paar honderd euro in de maand meer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:25 schreef jollieboer1 het volgende:
Thanks allemaal luitjes!het is wel tamelijk weinig he? Of vinden jullie het wel normaal?
Dat minimum dan he. Ik vraag me altijd af hoeveel % van de lonen het minimum is, dus hoeveel % van al die banen verzorgd worden door mensen die met het minimumloon betaald worden.
Maar wat is een paar honderd, 1000 euro totaal? En wat is je leeftijd als ik vragen mag? En hoe laat begin je 's morgens?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Als ik dat met mezelf vergelijk is het niet veel inderdaad. Ik kom voor 800 netto in de maand mijn bed niet uit, bij wijze van spreken. Ik rijd zelf taxi, wat ook geen geniale CAO is, en verdien met 32 uur in de week een paar honderd euro in de maand meer.
Ik rijd 32u in de week en kom elke maans met een kleine 1100 netto thuis. excl fooi. Ben 25. Verder werk ik relatief veel 's nachts, wat nu nog 1.05 extra per uur opleverd. de ORT gaat er binnenkort echter wel uit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:36 schreef jollieboer1 het volgende:
[..]
Maar wat is een paar honderd, 1000 euro totaal? En wat is je leeftijd als ik vragen mag? En hoe laat begin je 's morgens?
Kun je niet beter zelf een taxi kopen en voor jezelf gaan rijden trouwens? Volgens mij verdient dat nog beter en kun je mooi je eigen tijd indelen (?)
Geen idee wat jij nou precies berekent hoor, maar 't minimum netto loon van een 23 jarige is 1100,- netto(pin me niet vast op een paar euro)..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:22 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Loon is over het algemeen altijd bruto.
Dit ook. Wat je overhoudt is afhankelijk van de CAO. Maar ga er vanuit dat je gemiddeld 1/3 af moet dragen. Houd je ¤ 5,38 over. Voor een 40-urige werkweek is dat ¤ 215,20 per week. Per maand dus ongeveer ¤ 860,80.
Maar dat is het minimum. Misschien betaalt je werkgever meer.
Bedankt allemaal mensen!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 07:29 schreef klotezooi het volgende:
Als je vrachtwagenchauffeur bent dan zit je ook gebonden aan de vervoerscao of je baas moet een andere cao hebben
Je hebt dan te maken met de C, D of E schaal met je loon
Neem van mij aan dat je als je D2 hebt je niet meer als rond de 1400 netto hebt per 4 weken met een 40 urige werkweek
Chauffeurs moetenhet gewoon hebben van de overuren
Zelf ben ik van 60 uur in de week naar 40 gegaan en dat is echt een hele stap terug, maar ja ik ben blij dat ik nog werk heb in de transportsector
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Jij gaat dus voor een uitzendbureau aan de slag? Dan ga je zéér waarschijnlijk vallen onder de uitzendcao en dan is voornoemde niet echt meer van toepassing.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:36 schreef jollieboer1 het volgende:
[..]
Bedankt allemaal mensen!
Ja ik heb nog wel wat vragen. Het gaat hier om werk op een busje, zo'n Iveco Delivery bijvoorbeeld. Dat type bus. En dan van 's morgens 6 a 7 uur tot 's middags 4 a 5 uur, soms iets later. Dan is het 's morgens ook later beginnen.
Gemiddeld is het 9 a 10 uur per dag. Is dat normaal voor een chauffeur? En zijn er wel veel die dat willen? Want dan maak je dus 40 a 50 uur per week.
En wat zou je dan iemand van 25 jaar eigenlijk moeten geven qua uurloon, voor zo'n baan? Hij (of zij) moet dan zo'n 15 adressen per dag af. Het is geen zwaar werk, met een steekwagentje wat zakgoed afleveren.
Hooguit 18 adressen per dag, minimaal 10. Er zitten ook kortere dagen tussen soms.
Het is dus voornamelijk zittend werk, rijden dus.
En als laatste, kan iemand snel bij een uitzendbureau weg? Kan zo iemand bijv. dagelijks zelf opzeggen of is er een opzegtermijn voor uitzendkrachten?
Bedankt weer!!
Nee een dergelijke baan komt vrij in mijn bedrijf en daar zoek ik iemand voor. Dus daar had ik wat vragen over die ik aan jullie experts wilde stellenquote:Op zondag 30 augustus 2009 06:43 schreef JJH het volgende:
tvp staat voor terugvindpost, zodat ie in je lijst met actieve topics komt.
[..]
Jij gaat dus voor een uitzendbureau aan de slag? Dan ga je zéér waarschijnlijk vallen onder de uitzendcao en dan is voornoemde niet echt meer van toepassing.
Bij een uitzendcontract is het inderdaad vaak zo dat er geen opzegtermijn is. Zowel van jouw kans als van de baas. Kan soms handig zijn soms ook niet.
Zo heb ik het ooit een keer gehad dat ik op een woensdagmiddag iemand inwerkte en de volgende ochtend een telefoontje kreeg dat ik niet meer hoefde te komen. Ik had dus mijn eigen opvolger ingewerkt.
Toch weinig, dan betaal ik de mensen die ik aan het werk heb voor productiewerk, veel en veel meer.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:42 schreef AMDFreak het volgende:
Ik denk niet dat het veel meer zal zijn dan ¤ 10,- per uur bruto..
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:36 schreef jollieboer1 het volgende:
[..]
Bedankt allemaal mensen!
Ja ik heb nog wel wat vragen. Het gaat hier om werk op een busje, zo'n Iveco Delivery bijvoorbeeld. Dat type bus. En dan van 's morgens 6 a 7 uur tot 's middags 4 a 5 uur, soms iets later. Dan is het 's morgens ook later beginnen.
Gemiddeld is het 9 a 10 uur per dag. Is dat normaal voor een chauffeur? En zijn er wel veel die dat willen? Want dan maak je dus 40 a 50 uur per week.
En wat zou je dan iemand van 25 jaar eigenlijk moeten geven qua uurloon, voor zo'n baan? Hij (of zij) moet dan zo'n 15 adressen per dag af. Het is geen zwaar werk, met een steekwagentje wat zakgoed afleveren.
Hooguit 18 adressen per dag, minimaal 10. Er zitten ook kortere dagen tussen soms.
Het is dus voornamelijk zittend werk, rijden dus.
En als laatste, kan iemand snel bij een uitzendbureau weg? Kan zo iemand bijv. dagelijks zelf opzeggen of is er een opzegtermijn voor uitzendkrachten?
Bedankt weer!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |