Met het politieke seizoen voor de deur lijkt het me leuk om van gedachten te wisselen. Als eerste staan de gemeenteraadsverkiezingen weer voor de deur. Ik stel voor dat iedereen die dat wilt een standpunt uit het programma van zijn of haar partij geeft (of van een partij waar je in geïnteresseerd bent). Geef je eigen mening hierover, positief of negatief. Dat lijkt me een mooie basis voor een discussie waar we allemaal weer wat van kunnen leren.
In deze OP wil ik graag de basisprogramma's neerzetten van alle partijen die hier (hopelijk) later aan bod komen. Wees daarom zo vriendelijk om ook een link te posten naar het desbetreffende basisprogramma van de partij waar je over praat.
Dit topic is niet bedoeld om de partij van een ander zwart te maken. Natuurlijk kun je het altijd ergens niet mee eens zijn maar dan is een fatsoenlijke onderbouwing wel netjes. Laat iedereen in zijn of haar waarde

Ik trap af met een punt uit
het programma van de PvdA.
quote:
Pagina 26:
- Verslaving voorkomen is beter dan genezen. Daarom is de PvdA voorstander van
alcohol- en drugspreventieprogramma’s, zoals het geven van voorlichting op
scholen door de GGD.
Hoewel blowen zo goed als normaal is heb ik in mijn directe omgeving genoeg mensen ten onder zien gaan aan overmatig gebruik. Voorlichting is super, maar zet geen semi-verpleegkundige voor de klas maar een (ex-)gebruiker die gelijk het "stoere" image van het gebruik weg neemt. Ik geloof dat voorlichting nooit werkt zolang je niet ziet dat het ook in jouw directe omgeving fout kan gaan.
Ik zeg welkom en deel mee!
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen?
http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742