'verstort'quote:
quote:Om plaatsen te reserveren kunt u contact opnemen met de volgende telefoonnummers
quote:SCHOORL - Een enorme bosbrand die woedt in de bossen tussen Schoorl en Groet heeft ervoor gezorgt dat verschillende woningen (200) ontruimd moesten worden. Zelfs een zorgcentrum moest ontruimd worden. In totaal zijn 550 mensen geëvacueerd. Deze personen mochten de nacht tijdens de brand niet in hun eigen huis doorbrengen. Mogelijk kunnen zij zaterdavond weer terug naar huis.
De bosbrand ontstond net voor twee uur in de middag. Wat als een heidebrand begon sloeg al snel over naar de bossen. De brandweer is met zeer veel materiaal uitgerukt waaronder over de 40 blusvoertuigen. Ook zijn drie blushelicopters van defensie ingezet bij het bestrijden van de brand. Zelfs burgers helpen de brandweer mee om de vuurzee te doven. Het gaat nog dagen duren voordat de brand helemaal gedoofd is, aldus de burgemeester. Op het hoogtepunt van de vuurzee bedroeg de oppervlakte 50 hectare. Wat gelijk staat aan 500.000m². Om 12.45 heeft de brandweer het sein 'brand meester' gegeven.
De brandweer probeert het vuur te stoppen d.m.v. een stoplijn. Dit houd in dat er een strook heide kaal gemaakt word en nat gehouden word. Hierdoor hoopt de brandweer het vuur te stoppen. Tot nu toe heeft deze aanpak echter nog geen succes geboekt. De vraag is of dit succes opleverd aangezien een heidebrand onder de grond door kan branden.
Ook is het een probleem om voldoende bluswater ter plaatse te krijgen. Men is met man en macht bezig om deze enorme brand te doven.
Op het moment van uitbreken van de brand waren er vele mensen in het gebied aan het wandelen. Deze zijn door aanwezige politie agenten uit het gebied gehaald
De politie heeft verschillende wegen afgesloten zodat niemand meer in het gebied kan komen. Een noodverordening zorgt ervoor dat de politie het recht heeft om mensen de toegang tot het gebied te ontzeggen. De politie ontmoedigd mensen dus ook om richting Schoorl te gaan.
Iets voor elf 's avonds is er om aflossing gevraagt uit de regio's Friesland en Amsterdam - Amstelland. Vandaag, zaterdag, zijn andere regio's ook gealarmeerd om te komen aflossen.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:05 schreef Felixa het volgende:
Dit was gepost in het topic over de natuurbrand bij Schoorl.
Read it and weep.
Originele bron. Dat noemt zichzelf een mediasite...![]()
[..]
Tja, ik heb laatst aan iemand die "het gebeurd best vaak dat..." in een mailtje aan mij schreef, proberen uit te leggen waarom dat fout was.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet zou je zeggen
Wanneer precies gaat de kofschip regel op?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Tja, ik heb laatst aan iemand die "het gebeurd best vaak dat..." in een mailtje aan mij schreef, proberen uit te leggen waarom dat fout was.
Of hij nooit de regel "stam + t" had geleerd op school.
Nee, kwam niet bekend voor. Hij begon meteen over het kofschip en dat de r dus niet in het kofschip zat, dus moest er een d achter de stam.
En o ja, hij had ook geleerd dat je het moest verlengen door er een e achter te denken, dus dan werd het gebeurde dus die t sloeg helemaal nergens op.
Echt om te janken gewoon...
*klik*quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wanneer precies gaat de kofschip regel op?
quote:Van Grunsven was de titelverdedigster en ook zei leverde één van haar beste prestaties ooit.
whehequote:Het voorval vond begin maart plaats in Tarin Kowt, toen de militair zijn dienstgeweerd schoonmaakte.
3 talen in 1 krant, dat meen je niet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:52 schreef Turbomuis het volgende:
Ik deed vanmiddag het 'advertentiespel' met m'n dochter.
[ afbeelding ]
dan zou badged wel een engelse term zijn en dan is glas weer met een s te weinig...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:22 schreef The_stranger het volgende:
Bij mij in de buurt zit de vestiging van budgedglas, of het is wel heel budget, of budged is een soort glas dat ik niet ken.
OMFHLFTDG!!!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:05 schreef Felixa het volgende:
Dit was gepost in het topic over de natuurbrand bij Schoorl.
Read it and weep.
Originele bron. Dat noemt zichzelf een mediasite...![]()
[..]
quote:Voor service
Bellen
De bel bevind zich aan de rechterkant van het kozijn
Misschien hebben ze papieren tasjes?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Klopt, plastic tasjes versterken het broeikaseffect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |