Nee, daar heb geen stropdas omquote:
Waarom? Wat maakt iemands kop nou uit? Bij een uitzendbureau is het handig als je een "smiling bitch" bent met een maatje 38, maar verder ontgaat mij het nut volledig.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:09 schreef Chinless het volgende:
Ik weet het niet, mijn werkgever eist wel zowat van iedereen een foto op zn cv en bij veel andere detacheringsbureau's zie ik dit ook terug.
Ik ook niet. Ik kom het net pas tegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vreemd, ik heb nog nooit een foto hoeven meesturen.
Beiden. Er zijn zat nerds die er gewoon totáál niet uitzien en waar je je als werkgever kapot voor schaamt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vraag me af waar dit op slaat. Ga je nou als werkgever selecteren op uiterlijk in plaats van op inhoud?
Voor jou is dat misschien heel normaal maar voor een selecterende partij kan het wel belangrijk zijn. Overigens vind ik wel dat je erg moeilijk doet, dan solliciteer je toch niet!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
... ik ben geen 150 kilo, ben geen lelijke apelul en draag ook geen jute zak als maatpak. Ik zie er gewoon normaal uit. Zoals de rest van kantoorland
Nee, de rest van kantoorland ziet eruit als ze rechtstreeks weggelopen is uit een zombiefilm; praktisch niemand weet meer dat hij/zij leeft. Ik zou deze foto dus ook meesturen:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:Ik zie er gewoon normaal uit. Zoals de rest van kantoorland
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nee, de rest van kantoorland ziet eruit als ze rechtstreeks weggelopen is uit een zombiefilm; praktisch niemand weet meer dat hij/zij leeft. Ik zou deze foto dus ook meesturen:
[ afbeelding ]
Ik vind zo'n klik echt nauwelijks te bepalen via foto's. Da's ook het grootste manco van datingsites wat mij betreft, mensen met een leuke foto kunnen een uitstraling van een dood vogeltje hebben. En andersom.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:17 schreef Tinkepink het volgende:
Vind het niet zo gek. Naast op competenties word je ook uitgekozen op een *klick*. Als ze direct denken "wat een rotkop" of "dat gezicht staat me niet aan", hoeven ze je ook niet uit te nodigen voor een gesprek. Je was het sowieso niet geworden, dus dit bespaart beide de moeite.
Ik stuur overigens altijd een foto mee.
Omdat, in tegenstelling tot wat de Politiek Correcte Brigade ons wijs maakt, uiterlijk een rol speelt. Zij het om te weten wat voor allochtoon je bent, of je er toonbaar uitziet of gewoon om een andere oppervlakkige reden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vraag me af waar dit op slaat. Ga je nou als werkgever selecteren op uiterlijk in plaats van op inhoud? Ik vind het uiterlijk totaal niet belangrijk, als je je werk maar goed doet. Zelf niet bij klantcontact, hoewel je er dan natuurlijk niet als een clochard bij moet lopen. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Waarom moet er bij een gewone kantoorfunctie geselecteerd worden op uiterlijk?
Tuurlijk doet uiterlijk ertoe in deze samenleving, maar ik vraag me af in hoeverre een foto van jezelf iets zegt over je competenties. Tenzij je solliciteert voor portretfotograaf misschien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat, in tegenstelling tot wat de Politiek Correcte Brigade ons wijs maakt, uiterlijk een rol speelt. Zij het om te weten wat voor allochtoon je bent, of je er toonbaar uitziet of gewoon om een andere oppervlakkige reden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |