Daaraan toevoegend: ik neem aan dat je in pak of anders in nette schoenen, broek en overhemd op je sollicitatiegesprek komt opdraven, dus een fotootje meesturen van jou in je vrije tijd heeft weinig nut. Meestal worden dan bijv. de kerstfoto's waar je net ff wat chiquer opstaat meegestuurd. Maar even serieus, een bedrijf dat dat verlangt kan in de stront zakken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:44 schreef bluejean het volgende:
Tuurlijk doet uiterlijk ertoe in deze samenleving, maar ik vraag me af in hoeverre een foto van jezelf iets zegt over je competenties. Tenzij je solliciteert voor portretfotograaf misschien.
Niet meer op kantoor, dat moge duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee waar je werkt, maar volgens mij zit je verkeerd.
het zegt idd niets over je competenties.. wel of je eventueel representatief ingezet kan worden voor het bedrijf . Een foto zegt lang niet alles, maar geeft wel een indruk over hoe je jezelf presenteert.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:44 schreef bluejean het volgende:
[..]
Tuurlijk doet uiterlijk ertoe in deze samenleving, maar ik vraag me af in hoeverre een foto van jezelf iets zegt over je competenties. Tenzij je solliciteert voor portretfotograaf misschien.
Alsof iemand zo achterlijk is om zo'n soort foto mee te sturen. En of je lang of kort haar hebt zegt nog steeds niks over je capaciteiten als vertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
het zegt idd niets over je competenties.. wel of je eventueel representatief ingezet kan worden voor het bedrijf . Een foto zegt lang niet alles, maar geeft wel een indruk over hoe je jezelf presenteert.
Als je CV aanspreekt en je foto geeft een 'net' persoon aan kan je een uitnodiging voor een gesprek tegemoet zien. Spreekt de CV aan en laat de foto loshangende slierterige haren zien en een verschoten t-shirtje.. dan ga je op de stapel 'als er niks uit de eerste stapel komt, zullen we dit eens bekijken'
Ik heb zo vaak een foto mee gestuurd.. niks mis mee
Je zou ze de kost moeten geven. Ik krijg mensen in een wielren broek op sollicitatiegesprek omdat ze op hun ligfiets gekomen zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Alsof iemand zo achterlijk is om zo'n soort foto mee te sturen.
Ik zou het echt hilarisch vinden als ik deze foto tussen de sollicitatiebrieven/ CV's zou aantreffenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nee, de rest van kantoorland ziet eruit als ze rechtstreeks weggelopen is uit een zombiefilm; praktisch niemand weet meer dat hij/zij leeft. Ik zou deze foto dus ook meesturen:
[ afbeelding ]
Als je bijzondere capaciteiten hebt dan kun je zoiets wel maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven. Ik krijg mensen in een wielren broek op sollicitatiegesprek omdat ze op hun ligfiets gekomen zijn
Linux engineers zijn niet erg ruim voorhanden, maar hij werd het toch niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als je bijzondere capaciteiten hebt dan kun je zoiets wel maken.
als ie beter was dan de andere kandidaten wel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Linux engineers zijn niet erg ruim voorhanden, maar hij werd het toch niet.
I know... de ironiequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:Je zou toch denken dat er in de Efteling wel engere dingen voorkomen
Nee, op dat moment was hij de enige nadat de vacature al een aantal maanden openstond. We waren al bezig de mogelijkheden van buitenlandse medewerkers te onderzoeken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Neem aan dat er meerdere kandidaten waren voor die functie?
Hij was geschikt en om een wielrenbroek werd ie afgewezen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, op dat moment was hij de enige nadat de vacature al een aantal maanden openstond. We waren al bezig de mogelijkheden van buitenlandse medewerkers te onderzoeken.
Ja in de bouw is representativiteit ook echt van belang.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:57 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb het nog nooit gezien of meegemaakt en heb jaren als personeelsfunctionaris gewerkt (maar dat was in de bouw, wellicht zijn ze daar minder op uiterlijk gericht).
Ik zou het zelf niet doen trouwens (foto meesturen). Denk nog wel dat ik zou reageren als de baan erg leuk lijkt, dan gewoon uitleggen dat ik geen foto verstuur. Dat laatste zal dan wel op niks uitdraaien, maar er gaat geen foto mee met mijn brief. Heb niet voor niks jaren gestudeerd en goede werkervaring opgebouwd, daarop wil je toch beoordeeld worden?
Kortom, ik deel de verbazing van topicstarter.
Niet alleen om de wielrenbroek, maar die droeg wel bij. Ik zocht iemand voor een verantwoordelijke functie. Iemand die uiteindelijk in staat is een afdeling vanuit het niets op te gaan zetten. Iemand die in staat moet zijn mensen aan te sturen. Als je dan jezelf nog niet eens juist kan presenteren heb ik ernstig mijn twijfels bij de rest van de capaciteiten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij was geschikt en om een wielrenbroek werd ie afgewezen?
Dan noem je ook een voorbeeldquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
als een bedrijf een promotieteam zoekt betekent dat OOK dat ze lekkere jonge wijven zoeken en hoef ik als vadsige vent van 39 niet te reageren.
Je gaat alleen op uiterlijk selecteren wanneer dat relevant is voor de functie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dan noem je ook een voorbeeld
Als ze op uiterlijk gingen selecteren was de helft van de collega's niet eens aangenomen bij mij
Ah kijk dat lijkt me meer reden dan zijn outfit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je vervolgens tijdens je sollicitatie gesprek ook nog vertelt dat je er met de planning van een deadline soms wel eens maanden naast zat op een project van een aantal maanden houdt het al snel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |