abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3901555
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay,

Maar dan ben ik wel benieuwd naar jouw reactie wanneer ik Osama Bin Laden vergelijk met Adolf Hitler.

Osama Bin Laden kan je niet vergelijken met Hitler, aangezien Sharon en Hitler regeringsleiders waren.
pi_3901576
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geeft slechts aan hoe slecht je op de hoogte bent van de huidige activiteiten van Sharon en heeft niets met hun geschiedkundige kennis te maken.

Tja propoganda en media. Dan krijg je zulk gedachtengoed. Als r@b echt zo'n 'onafhankelijk' betoog wenst te houden moet hij gewoon eens naar die gebieden afreizen, en de situatie met eigen ogen beoordelen.

Heb ik ook gedaan, kan je melden dat dat een hele andere kijk geeft op de situatie.

Sharon is een oorlogsmisdadiger er liggen al bewijzen voor op tafel hierover. Ik kom hier wel op terug als hij gearresteerd is, of hierdoor moet aftreden. Laten we hopen dat de VN waarneming met de waarheid naar boven komt.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:35:21 #28
272 R@b
No-nonsens
pi_3901586
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Idiote redenatie, slecht betoog en doormiddel van enkele voorbeelden kan je niet spreken van gedegen onderzoek.
Niveau van een journalist eerste jaars, waarin duidelijk een mening de onafhankelijkheid en neutraliteit van het deze topic om zeep helpt.

Mee oneens dus.

GLG

Waarmee ben je het oneens?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3901588
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:27 schreef mixologist het volgende:

[..]

Nee osama bin laden is moslim die mag je niet met hitler vergelijken. Uit naam van je geloof mag je alles zeggen en doen zolang je maar op een 2000 jaar oud sprookjes boek mag beroepen (Zie haselhoef etc)

Het overgrote deel van de moslims meet met 2 maten.
zolang iemand moslim is knijpen we een oog dicht en zolang iemand niet moslim is .... vul zelf maar in.

Ik ben toch nog wel benieuwd naar Youssef zijn reactie, maar je stelt het wel heel boud. Je kunt niet alle moslims over een kam scheren.

Maar ik vergelijk OBL en AH met elkaar omdat ze beide verantwoordelijk zijn voor de dood van heel veel mensen. In het geval van Bin Laden spreek je over duizenden, en in het geval van Hitler zelfs over miljoenen.

Andere overeenkomst is dat ze beide haatdragend zijn/ waren tegenover bepaalde bevolkingsgroepen of landen. Hitler haatte zo'n beetje iedereen die hij niet tot de Ubermensch rekende, en Bin Laden heeft en enorme haat jegens het Westen (met name Amerika) en Israel.

pi_3901591
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:31 schreef Youssef het volgende:

[..]

Osama Bin Laden kan je niet vergelijken met Hitler, aangezien Sharon en Hitler regeringsleiders waren.

Dat klopt, maar er zijn wel degelijk overeenkomsten.
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:36:55 #31
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_3901601
quote:
Sharon is een oorlogsmisdadiger er liggen al bewijzen voor op tafel hierover
niet minder dan arafat of welke vertegenwoordiger van de palestijnse staat.

Waar 2 vechten hebben 2 schuld lijkt mij. In geweld ligt niet de oplossing dat hebben we de afgelopen 10 jaar al gezien. Maarja wanneer gaan de joden en de palestijnen er nu eens zo over denken?

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:38:16 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_3901615
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geeft slechts aan hoe slecht je op de hoogte bent van de huidige activiteiten van Sharon en heeft niets met hun geschiedkundige kennis te maken.

Volgens mij geeft het eerder blijk van een tekortkoming in je eigen redenatie vermogen wanneer je meent iemand met Hitler te moeten vergelijken.

Je bent toch van lotje getikt als je, in een beschaafd land, met een spandoek gaat rondhuppelen waarop een hakenkruis = davidsster staat gekalkt? Maar gezien de reactie van meninge demonstratie-ganger moet dat allemaal geen probleem zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 20-04-2002 18:39]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3901622
Waarom is een pro-Palestina demostratie 'extreem links'? Omdat het merendeel van de demonstranten (domme relschoppers uitgezonderd) voorstanders zijn van een pacifistische oplossing, ipv geweld? Ik zie dat verband nauwelijks, en alleen op grond daarvan vind ik het hele artikel een beetje onzinnig.

Tuurlijk, zoals elk weldenkend mens vind ik paraderen met afbeeldingen van Hitler en hakenkruizen ook verwerpelijk, maar op zich valt er nog wel iets te zeggen voor het standpunt dat men het oogluikend toeliet om ergere rellen te voorkomen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3901625
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Waarmee ben je het oneens?

Met de suggestie. Topic titel dus.
En dan kan je nu aankomen met de 'inhoud' maar dat zijn losse fratsen van verschillende mensen met verschillende uitspraken. Ik noem dat het samenstellen van zelfgemaakte puzzelstukjes zodat uiteindelijk deze suggestie beeld naar voren gebracht wordt.

Ik zou meer tegenstelling willen lezen, en die vind ik niet terug. Dat is jammer, want dat maakt je 'betoog' niet obejectief en daarmee onbetrouwbaar.

no offence.

GLG

zaterdag 20 april 2002 @ 18:39:32 #35
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_3901626
quote:
Bin Laden heeft en enorme haat jegens het Westen (met name Amerika) en Israel.
Jegens niet moslims en moslims die niet fundamenteel genoeg (algerije) zijn.

Kortom OBL rekent de fundamentalistische moslims tot zijn ubermensch.

Hitler baseerde zijn theorien tenminste nog op wetenschap (hoewel soms triviaal), OBL is in dat opzicht veel achtelijker dat hij al zijn kennis uit een 2000 oud boek moet putten.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:41:37 #36
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_3901642
quote:
Waarom is een pro-Palestina demostratie 'extreem links'? Omdat het merendeel van de demonstranten (domme relschoppers uitgezonderd) voorstanders zijn van een pacifistische oplossing,
Tuurlijk en daarom laten ze ook mensen aan het woord die roepen oog om oog tand om tand en oproepen tot heilige jihad zelfs vanuit nederland.

Kom op zeg!

Dit neem ik zelfs Groenlinks kwalijk die deze organisatie mede georganiseerd heeft. Die hele demonstratie had geen ruk met vrede te maken, alleen maar oproepen tot nog meer geweld en nog meer onschuldige levens verspillen.

zaterdag 20 april 2002 @ 18:42:51 #37
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3901655
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:39 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik zou meer tegenstelling willen lezen, en die vind ik niet terug. Dat is jammer, want dat maakt je 'betoog' niet obejectief en daarmee onbetrouwbaar.
waar zijn je bronnen
pi_3901663
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:41 schreef mixologist het volgende:
Tuurlijk en daarom laten ze ook mensen aan het woord die roepen oog om oog tand om tand en oproepen tot heilige jihad zelfs vanuit nederland.
En is dat dan 'extreem links'?. Snijdt nog steeds geen hout...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3901665
VOor mensen als Osama Bin Laden worden woorden als Terrorist gebruikt.
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:44:05 #40
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3901668
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:39 schreef Zander het volgende:
Tuurlijk, zoals elk weldenkend mens vind ik paraderen met afbeeldingen van Hitler en hakenkruizen ook verwerpelijk, maar op zich valt er nog wel iets te zeggen voor het standpunt dat men het oogluikend toeliet om ergere rellen te voorkomen.
Dat vind ik dus juist niet!

Het niet of nauwelijks reageren op de excessen van zaterdag jl toont wat mij betreft aan dat de walgelijke gedoog cultus volkomen uit de klauw gegierd is.

pi_3901672
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:43 schreef Youssef het volgende:
VOor mensen als Osama Bin Laden worden woorden als Terrorist gebruikt.
Wat is hij dan. Een bloemist
pi_3901685
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:39 schreef Zander het volgende:
Waarom is een pro-Palestina demostratie 'extreem links'? Omdat het merendeel van de demonstranten (domme relschoppers uitgezonderd) voorstanders zijn van een pacifistische oplossing, ipv geweld? Ik zie dat verband nauwelijks, en alleen op grond daarvan vind ik het hele artikel een beetje onzinnig.

GEHEEL mee eens! Ik liep mee enkel omdat ik voor vrede ben, en dan krijg ik hier menig (dom) persoon over me heen dat ik extreem links zou zijn. Ik vind dat verder geen probleem, laat maar blazen.

Hokjesgeest noem ik dat.

Verder als we dan toch zo zwaar tillen aan zulke vlaggen dan even het volgende, ik keur ook die vlaggen af, maar ik vind eerlijk gezegd een hakenkruis op doek schilderen en daarmee rondlopen minder erg dan met 1 Isrealisch raket een heel huis met vrouw en kind op te blazen.
Ook minder erg dan een man die zichzelf met bom en al opblaast in een Israelisch supermarkt.

M.a.w. ik stop liever het onzinnig doden en deze onzinnige oorlog dan oefenloos auwehoeren of een hakenkruis nu wel of niet mag.

GLG

pi_3901701
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:42 schreef Frenkie het volgende:

[..]

waar zijn je bronnen

de vraag moet zijn : waar zijn R@b zijn bronnen, want zoals ik al zei, die tegenstelling zie ik niet terugkomen.
Beter lezen next time kid.

GLG

pi_3901720
Je bedoelt 'oeverloos ouwehoeren', neem ik aan?

Het gaat er juist om dat een stel schreeuwlelijkerds met dergelijk vlaggenvertoon de beeldvorming bepalen, zowel wat betreft de demonstratie en het doel daarvan, als hun mede-Marokkanen.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 20-04-2002 18:51]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3901723
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:41 schreef mixologist het volgende:
Die hele demonstratie had geen ruk met vrede te maken, alleen maar oproepen tot nog meer geweld en nog meer onschuldige levens verspillen.
Sure, dat is ook echt wat ik riep tijdens de demonstratie. Je fanataseert om het dus maar netjes te stellen.

GLG

zaterdag 20 april 2002 @ 18:50:55 #46
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_3901726
quote:
Wat is hij dan. Een bloemist
daarom kreeg hij ook een DAISY cutter op z'n gebergte
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:50:56 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3901727
Ik zie in het aangehaalde artikel uit de openingspost weinig diepgang en vraag mij af waarom een uiting van anti-semitisme op een Pro-Palestinademonstratie als extreem links of rechts wordt afgedaan.
Bij mijn weten had die demonstratie niets te maken met rechts of links.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 20 april 2002 @ 18:52:07 #48
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3901733
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:47 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

de vraag moet zijn : waar zijn R@b zijn bronnen, want zoals ik al zei, die tegenstelling zie ik niet terugkomen.

quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:00 schreef R@b het volgende:
artikel

door Wim Boevink © Trouw

dat zijn R@b zijn bronnen, nu de jouwe..

tog beter gelezen dan jij

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 20-04-2002 18:53]

zaterdag 20 april 2002 @ 18:53:17 #49
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_3901740
quote:
Ik zie in het aangehaalde artikel uit de openingspost weinig diepgang en vraag mij af waarom een uiting van anti-semitisme op een Pro-Palestinademonstratie als extreem links of rechts wordt afgedaan.
Bij mijn weten had die demonstratie niets te maken met rechts of links
Het verschil is dat 1000 marokkaanse jongeren wel de boel kort en klein mogen slaan uit naam van een 'vredes' demonstratie. Maar als er 1000 skinheads hadden gelopen dan was volgens mij zelfs het leger ingezet om hier een einde aan te maken.

Dat is het enige verschil en dat is ook wat mij zo stoort aan onze maatschappij. Wezenlijk verschillen deze 2 groepen niet van elkaar maar toch worden ze totaal anders behandeld.

pi_3901741
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:50 schreef SportsIllustrated het volgende:
Je bedoelt 'oeverloos ouwehoeren', neem ik aan?

Het gaat er juist om dat een stel schreeuwlelijkerds met dergelijk vlaggenvertoon de beeldvorming bepalen, zowel wat betreft de demonstratie en het doel daarvan, als hun mede-Marokkanen.

Niet mee eens, dat beeld wordt niet enkel bepaald door een paar idioten met zulke vlaggen. Ik heb heel veel oudere vrouwen/mannen gezien met kinderen die 'gewoon' meeliepen.

die stel schreeuwlelijkerds met dergelijk vlaggenvertoon waren, hellaas, wel aanwezig maar vormde de minderheid.

GLG

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')