abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3901138
Je komt tot de ontdekking/besef dat de mensen met wie je al jaaaren omgaat compleet oninteressant zijn.. maar toch wil je de relatie niet verbreken..

is dit raar ?
herkenbaar?

Her name was Lola, she was a showgirl..........
  zaterdag 20 april 2002 @ 17:47:31 #2
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_3901150
niet raar, wel herkenbaar, verbreed je horizon er zijn genoeg mensen die wel jou intresses delen , maar uiteindelijk kom je toch wel weer bij je vrienden uit.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 20 april 2002 @ 17:48:37 #3
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_3901165
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 17:45 schreef Biglebowski het volgende:
Je komt tot de ontdekking/besef dat de mensen met wie je al jaaaren omgaat compleet oninteressant zijn.. maar toch wil je de relatie niet verbreken..

is dit raar ?
herkenbaar?

Hoe kan het nou dat je daar pas na jaaaren achterkomt? Of ben je zelf veranderd?
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_3901201
quote:

is dit raar ?
herkenbaar?

Je kunt ook uit elkaar gegroeid zijn. Een van de citaten waar ik vaak aan moet denken: "Understand that friends come and go, but with a precious few, you should hold on". Niet alle vriendschappen duren een heel leven. Natuurlijk kun je ze gewoon blijven zien als je dat toch leuk vindt, niets staat je in de weg om je kennissenkring uit te breiden en vrienden te vinden met wie je meer interesses deelt. Ik heb het ook wel meegemaakt, maar veel van die vriendschappen gingen ook wel over omdat dat gevoel uit elkaar gegroeid te zijn wederzijds was en dan ga je allebei je eigen weg. Met sommige vrienden blijft de vriendschap wel goed, daar moet je zuinig op zijn.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 20 april 2002 @ 17:52:56 #5
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3901220
quote:
Herkenbaar?
Ja! Ik heb dan ook de helft van mijn "vrienden" aan de kant gezet, toen ik ontdekte dat ze naast drugs en stappen geen andere interesses hadden.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3902730
Kan ik wel herkennen jah. En je kunt inderdaad gewoon verder gaan met de mensen die je wel interessant vindt.
  zaterdag 20 april 2002 @ 21:00:40 #7
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3902773
Is soms wel herkenbaar, ja.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 20 april 2002 @ 21:11:13 #8
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_3902894
Yep, dit is raar
Nope, dit is onherkenbaar

Ergo: voorbeeld alstublieft...

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_3907392
Heel herkenbaar, ben een tijdje geleden ook tot dat besef gekomen. Ik noem alleen het liever niet 'compleet oninteressant', maar 'in de loop der tijd uit elkaar gegroeid'. Zij hebben meer dingen gemeen, maken dezelfde dingen mee, hun levens gaan gelijk op, ze vinden dezelfde dingen in het leven belangrijk. Ik ben wat dat betreft een andere weg ingeslagen, vind andere dingen belangrijk, kijk anders tegen bepaalde dingen aan en heb gemerkt dat ik hun gezelschap eigenlijk niet eens zo mis.

Zelf maak ik er niet zo'n probleem van, behalve 'hoe maak ik duidelijk dat dit niemands schuld is maar dat die dingen nou eenmaal gebeuren'. Maar bij de andere partij ligt dat helaas iets gevoeliger. Op zich wel vleiend natuurlijk dat ze me niet 'kwijt willen', maar ik vind het toch moeilijk om ze niet het idee te geven dat ik ze aan de kant zet. Wil met sommigen wel graag contact blijven houden, maar dan op een iets lager pitje.

Maar ik kom er wel uit, zo'n ramp is het niet. Denk dat wel meer mensen dit herkennen. Ben er in de loop van de tijd wat genuanceerder over gaan denken: sommige vrienden heb je nu eenmaal niet voor het leven, maar voor een bepaalde fase in je leven.

keyboard error - press any key to continue
pi_3916293
Ja, ik ken dit ook wel....zit een beetje met hetzelfde probleem. De mensen met wie ik nu altijd omga hebben heel andere dingen waar ze mee bezig zijn dan ik. Niets mis mee, maar niet mijn pakkie an.
Ik zit ook met hoe ga ik het brengen, want het is niet alsof iemand iets doet wat niet spoort met mijn ideeen.....
pi_3916845
Oja, echt wel herkenbaar idd, niet dat van on-interessant,
maar wel dat uit elkaar groeien...
Zaten we half jaar geleden gezellig met elkaar, zo zit je nu nog met amper de helft.

Tsja...dat gebeurd nou eenmaal... mensen groeien uit elkaar, en ik denk dat de voornaamste reden bij mijn vrienden is dat ze vriendinnetjes en vriendjes hebben gekregen enzo, en er zijn allerlei irritaties ontstaan door verschillende dingen...

Erg jammer allemaal, maarja..wat doe je eraan? niks denk ik zo...

pi_3916921
Waarom moeten jou vrienden perse de zelfde interesses hebben als jou? In vriendschap gaat het om wat je mee hebt gemaakt met elkaar en wat je hebt gedeeld. Alleen die mensen die net dat beetje meer van jou weten en jij van hun dat zijn vrienden. al die anderen mensen noem ik gewoon vage bekenden. Ze hebt er lol mee oppervlakkige gesprekken maar verder heb je er weinig tot niks aan. En die paar echte vrienden die ik heb (twee welgetelt) zullen wel heel vreemd moeten worden wil ik ze opgeven. Vriendschap is hartstikke belangrijk en het is makkelijk om altijd maar weg te lopen bij mensen zodat je niet dieper op ze i hoeft te gaan.
The only way to have a friend, is to be one....
pi_19949242
wat een lappen tekst allemaal

je bent waarschijnlijk onzeker en je gaat met ze om 'omdat het altijd zo geweest is'
je moet gewoon nieuwe vriende make , je kan toch uit elkaar groeie?(en geen offence make , zeg dat je uit elkaar gegroeid ben en dat je verder met je leven moet)

gUnIt RoElT, Ik ViNd DaZzE HeeWl GuCCi GiTaAr KuNnE SpeLe, MiJn HoNdJuH HeEt GuCcI
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:04:25 #14
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_19949473
Dit is wel redelijk herkenbaar ja...

Bij mij is het zo dat ik één beste vriend had, naast een paar goede vrienden. Toch ga ik de
laatste tijd (afgelopen 2 jaar) meer om met die goede vrienden dan met die beste vriend.
Maar op de een of andere manier heb ik wel het idee dat als er bijvoorbeeld iets erg zou
gebeuren in mijn leven, iets waar ik met iemand over moet praten, dat ik dan toch weer die
beste vriend opbel.

Hmmz, beetje vaag neergezet hierzo. Ik hoop dat je het snapt .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  donderdag 17 juni 2004 @ 00:23:15 #15
94275 ziggy-lee
joepie joepie
pi_19953379
dit weekend was een vriendin boos op me omdat ik niet wou dansen
  donderdag 17 juni 2004 @ 00:24:56 #16
17205 Profesor
I have a dream!
pi_19953419
Om de zoveel tijd moet de bezem door je vrienden club
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  donderdag 17 juni 2004 @ 00:33:10 #17
94275 ziggy-lee
joepie joepie
pi_19953602
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 00:24 schreef Profesor het volgende:
Om de zoveel tijd moet de bezem door je vrienden club
ik merk het
pi_19954062
nogal herkenbaar is dit
heb t de laatste tijd nogal bij mn beste vrienden, dat het mij niet zo boeit wat zij te melden hebben, andersom ergeren ze zich volgens mij niet aan mij.. beetje lullig dus
ik zie ze gewoon wat minder en explore wat andere opties, werkt vooralsnog redelijk maar lullig is het wel allemaal
pi_19956362
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:57 schreef amornl87 het volgende:
wat een lappen tekst allemaal

je bent waarschijnlijk onzeker en je gaat met ze om 'omdat het altijd zo geweest is'
je moet gewoon nieuwe vriende make , je kan toch uit elkaar groeie?(en geen offence make , zeg dat je uit elkaar gegroeid ben en dat je verder met je leven moet)

gUnIt RoElT, Ik ViNd DaZzE HeeWl GuCCi GiTaAr KuNnE SpeLe, MiJn HoNdJuH HeEt GuCcI
Jij bent lekker topics omhoog aan het kicken he?

ze zijn op zich wel interresant!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_19960511
Ik moet een beetje aan een kind denken die een speeltje heeft en het niet meer interesant vind.
Of iemand die een huisdier aanschaft, en weer weg doet omdat die het leuke of het mooie niet
meer er van inziet.
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:55:55 #21
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_19971181
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 17:51 schreef Angeles het volgende:
*Toch wel erg veel mee eens is*
Goede vrienden heb je voor je leven, die groeien met je mee.
Gewone vrienden heb je voor een tijd en ontgroei je
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 17 juni 2004 @ 18:12:54 #22
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_19971510
deels herkenbaar, ik heb gemerkt dat ik mn vrienden van de basisschool niet vaak meer hoef te spreken omdat ik ze al zo goed ken. Ik heb ook nieuwere vrienden, en die zijn een stuk interessanter omdat ze nieuwer zijn, en ik ze dus nog niet zo goed ken. Ik ben wel met mn oude vrienden naar Praag geweest (werkweek) en dat was wel heel leuk. Ze zijn wel anders dan de vrienden die ik nu heb, maar minder interessant
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  donderdag 17 juni 2004 @ 19:27:14 #23
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19972865
Herkenbaar....Ook enkele vrienden aan de kant gezet nadat ik merkte dat sinds mijn car weg was die mensen hier minder en minder te zien waren...Op die manier kom je erachter dat het contact vooral van jezelf uit moest komen en er dus weinig interesse is vanuit die mensen...Ook werd het als onbegrijpelijk ervaren dat ik nog verder ging studeren ipv te werken en daardoor mijn car wegdeed...Heb nog een vaste groep vrienden over die wel volwassen zijn en ben daar blij mee....(die mensen heb je tenminste wat aan)

Conclusie: mensen veranderen en dus ook de vriendengroep...diegenen die niet meer bij je passen of de moeite niet waard zijn aan de kant zetten en verder gaan met je leven.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_19973979
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 06:00 schreef El_Nino het volgende:

[..]

Jij bent lekker topics omhoog aan het kicken he?

ze zijn op zich wel interresant!
topics omhoogkicke,wat is dat
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_19974039
Zeer herkenbaar. Mijn vrienden gaan graag naar Apres Ski party's, gaan naar tentfeesten, zuipen zich klem in het weekend en kleden zich alles behalve opvallend. Daar is op zich niet zo veel mis mee, maar wanneer iemand in de groep afwijkt van de algemene stijl, dan krijg je meteen commentaar en ben je een hoomooo. Het is dat ik geen betere vrienden kon vinden, anders was ik meteen weggegaan. Ik wijk nogal af, blijkbaar.
pi_19981771
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:18 schreef Disorder het volgende:
Zeer herkenbaar. Mijn vrienden gaan graag naar Apres Ski party's, gaan naar tentfeesten, zuipen zich klem in het weekend en kleden zich alles behalve opvallend. Daar is op zich niet zo veel mis mee, maar wanneer iemand in de groep afwijkt van de algemene stijl, dan krijg je meteen commentaar en ben je een hoomooo. Het is dat ik geen betere vrienden kon vinden, anders was ik meteen weggegaan. Ik wijk nogal af, blijkbaar.
Ik zou alleen maar blij zijn als ik daarvan afweek, waarom ga je met die mensen om als je het geen echte vrienden vindt?

[ Bericht 10% gewijzigd door heiden6 op 18-06-2004 01:00:44 (typcholera) ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 18 juni 2004 @ 19:20:00 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_20000983
Hoe vaak zie jij je vrieden dan? Toen ik ze iedere dag zag, werd ik op een gegeven moment ook moe Toen het contact tussen de club ff wat minder werd, was het meteen beter allemaal. Is toch met alles zo. Wil niet zeggen dat je vrienden saai zijn, wil meer zeggen dat je te vaak met ze optrekt. ( vaak noem ik 5 keer per week elkaar 6 uur zien, dan ben je onderhand collega's van elkaar)

Edit: Zie dat het topic van 2002 is. Maar dat maakt het niet oud ofzo.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_20001536
quote:
Ik denk dat jij beter eerst naar jezel kan kijken. Wat maakt jou zo interesant dan? :S
pi_20003993
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 17:52 schreef Barb het volgende:
mag ik die vrienden dan
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:27:34 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_20004998
Volgens mij hebben we te maken met mensen die hoogbegaafd zijn
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 02:34:24 #31
97765 coltivatore
succes is een keuze
pi_20010484
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 19:43 schreef pindos het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter eerst naar jezel kan kijken. Wat maakt jou zo interesant dan? :S
hij zegt toch niet dat hij zelf interessant is ?
het punt is, dat hij zn vrienden oninteressant vind.. of hijzelf interessant is is niet relevant
pi_20011556
Och, je kent wie je bent...
Sittin' here resting my bones
And this loneliness won't leave me alone, listen
Two thousand miles I roam
Just to make this dock my home, now
  zaterdag 19 juni 2004 @ 08:58:41 #33
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20011708
Dit is idd erg herkenbaar, sommige vrienden van me die ik ken vanaf de middelbare school zijn tegenwoordig zo anders dan mij en hebben zo'n totaal andere interesses. Soms denk ik ook weleens wat de hell doe ik nog met die gasten maar ach...het zijn en blijven je vrienden he.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20013428
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:18 schreef Disorder het volgende:
hebben ze ook stekeltjes?
pi_20013436
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 11:53 schreef amornl87 het volgende:

[..]

hebben ze ook stekeltjes?

pi_20024122
Ach ja vrienden komen en gaan maar met sommigen blijf je toch contact houden.

Ik heb de laatste tijd wel eens zin gehad om vrienden van de basisschool nu zo'n 9 jaar geleden eens terug te zien. We hadden toen een reuzetijd en als het laatste jaar erop zit dan verandert iedereen van school en dan zie je elkaar nog driemaal en dan is het gedaan.

Ik weet wel niet wat ze daar van zouden denken, wie weet kennen ze me nog? Maar ik ben gewoon eens benieuwd wat er van hen geworden is. Dat kan meevallen maar ook tegenvallen en dan zijn al die mooie herinneringen weg.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_48289105
Dit is een vet leeeet topic
pi_48289462
Denk dat het meer aan jezelf ligt die verandert dan aan die vrienden
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:57:54 #39
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48289476
Herkenbaar, maar ik wil het niet als 'compleet oninteressant' bestempelen. Wel als verschil van inzicht in hoe het ideale leven er uit zou zien. Ik zou mijn vrienden echter nooit hiervoor aan de kant schuiven.

Even mijn quote uit een ander topic:
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:15 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Ja in mijn omgeving ook al...
Althans willen is iets anders als ook daarwerkelijkdoen
Wat willen? Blijven hangen in de adolescentiefase ?

In mijn vriendenkring (20-30jr) begint een breuk te ontstaan vind ik. De ene kant gaat voor het huis-boom-beest avontuur (de jongste moeder is 20 ) en de andere kant gaat voor de carriere, het reizen en in de vrije tijd lol op een console, lekker vissen, karten, uitgaan, etc. maken. De haarscheurtjes zijn duidelijk zichtbaar en ik ben benieuwd hoe het over vijf jaar is. Jammer. Maar goed, ik denk wel dat dit een goed weerspiegeling is van de maatschappij. En daarom denk ik dat een relatie met iemand van 16 en iemand van 26 best kan werken, zolang je maar op elkaar bent ingespeeld. Iemand van 24 die van plan is om binnen 3 jaar een huis te kopen en pappa te worden moet niet aanpappen met een grietje van 16.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:04:10 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48289676
Jullie hebben in de gaten dat dit topic in 2002 is gemaakt en dat de laatste post voor de suffe kick in 2004 is geplaatst?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48289918
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:04 schreef Copycat het volgende:
Jullie hebben in de gaten dat dit topic in 2002 is gemaakt en dat de laatste post voor de suffe kick in 2004 is geplaatst?
Nee
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_48289932
Zou hij nog dezelfde vrienden hebben?
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:25:41 #43
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48290544
quote:
Ja, te laat.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_48291641
quote:
Volgende afspraak over 2 jaar?
pi_48321935
whehe niemand had in de gaten dat dit een dikke topic bump was
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:42:35 #46
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48324847
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:57 schreef Qunak het volgende:
Herkenbaar, maar ik wil het niet als 'compleet oninteressant' bestempelen. Wel als verschil van inzicht in hoe het ideale leven er uit zou zien. Ik zou mijn vrienden echter nooit hiervoor aan de kant schuiven.
pcies het is toch juist mooi dat deze verschillen er zijn, een van mijn vrienden is compleet anders dan ik maar toch ken ik hem al 16 jaar en zijn we beste vrienden. Soms zijn de gesprekken die we voeren voor mij compleet oninterresant en wellicht insgelijks maar toch zou ik zijn gezelschap niet willen missen.
pi_48325086
Ik heb dit ook. Ik ben zelf veranderd en hang nu liever met jongens rond dan met meisjes...simpelweg omdat ik ze gewoon relaxeter en nuchterder vind. Ik ga nog steeds met meisjes om, ik houd natuurlijk nog wel van een potje ranzige meidentalk...maar bij jongens voel ik me meer op mijn gemak omdat ze je sneller accepteren om wie je bent. Bij vriendinnen heb ik vaak het gevoel dat ze me een beetje een mafkees vinden...en ze vinden mijn levensstijl een beetje raar denk ik.
pi_48344240
Zeer herkenbaar. Of het raar is? Nee, volgens mij niet.

Ben met al bijna 10 jaar bevriend met een stel meiden die ik van de middelbare school nog ken. De laatste tijd vind ik hen steeds oninteressanter. Ze hebben het ineens op een hele andere manier over simpele onderwerpen als "boodschappen doen". Heb het gevoel dat ze zich veeeeel volwassener voordoen dan ze werkelijk zijn. Ach... ik laat ze maar doen. Maar ik vind het ook aan de andere kant zonde om deze vriendschap te beëindigen. We zien elkaar de laatste tijd 3 keer per jaar en dat vind ik dan ook meer dan zat... Voor de rest nauwelijks contact... Ik hou het ook vooral op dat we uit elkaar zijn gegroeid.
  zondag 15 april 2007 @ 12:39:47 #49
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_48344859
Zeer herkenbaar dit alles, als je nagaat wat er nu zo boeiend is dat je met elkaar blijft omgaan dan ben je beter af zonder die lui dan met.
Zelf ook zo'n troep aan vrienden gehad, de ene zat aan de drugs, dat moet ik niet, keer op keer bedonderen en toch weer drugs mee op vakantie nemen. (vliegtuig in enzo )

De andere kant van vrienden waren die lui die je ergens voor uitnodigen als er wat moet gebeuren, studie, huisklusjes of verhuizen, je kent het wel.

Goed vrienden kun je makkelijk aan de kant zetten alleen nieuwe mensen leren kennen en vrienden worden is moeilijk, mensen zowel man als vrouw zijn allemaal zo afstandelijk en druk met hun eigen ding. Jammer.
pi_48346802
Naarmate je ouder (volwassen) wordt ga je door fasen heen en de een wat sneller dan de ander. Met een bepaald meisje had ik tot kort veelvuldig contact, totdat ze zich bekeerde tot het Christendom en is nu echt een ander (maar niet per se leuker) type. Kerk staat nu op een, en heeft een nieuwe kliek vrienden uit de kerk. Dat bloed dood want ik pas niet meer in haar 'vernieuwde' leven. Heb daar vrede mee, het is wederzijds. Soms groei je uit elkaar. Wat ik ook merk, zodra mensen uit mijn kring kiezen voor huisje boompje beestje haak ik vroeg of laat af. Ik heb geen behoefte aan gesprekken over luiers en kleuters als ik de dag ervoor de beest heb uitgehangen in een tent en op de tafel staan dansen heb. Die werelden raken elkaar niet. Ben tot de conclusie gekomen dat er mensen bijkomen en mensen afvallen. En da's niet erg. C'est la vie.
pi_48354119
Maar waarom de behoefte om te kijken of dit met andere mensen ook het geval is?

Het verschijnsel dat ook vriendschap relatief is en grenzen kent, lijkt me vrij evident...

Ja, het ligt aan jou, maar het maakt je geen slecht persoon oid. Het maakt je gewoon een mens.
Ik doe hier niet aan mee.
  maandag 16 april 2007 @ 09:38:17 #52
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_48372419
Voor mij is dit ook herkenbaar. Veel vrienden van vroeger zijn voor mij saai geworden. Zij halen hun plezier uit het leven uit andere dingen. Ze kijken ook anders tegen de toekomst. Ik ben best wel carriere gericht en hun zijn blij met het leven wat ze hebben (niks mis mee natuurlijk zolang je maar gelukkig bent). Nadeel daarvan is, dat ik een stuk meer verdien dan hun. Dat veroorzaakt helaas toch wel een beetje een scheve verhouding.

Ik neem het hun natuurlijk niet kwalijk, dat ze hun leven anders invullen, maar jammer vind ik het wel. Gelukkig heb ik andere vrienden gemaakt waarmee ik nu meer tijd besteed, maar die andere mensen ken ik al jaren en daar heb je dus een geschiedenis mee. Daarom is dat ook zo jammer.
Horrible Cunt!
  woensdag 18 april 2007 @ 10:10:08 #53
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_48450353
Erg herkenbaar. Het is net of sommigen gewoon in hun hoofd afgevlakt zijn.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_48458851
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 17:51 schreef Angeles het volgende:
Een van de citaten waar ik vaak aan moet denken: "Understand that friends come and go, but with a precious few, you should hold on".
Graduation speech.
pi_48484590
niet raar, herkenbaar, ken iemand sinds ik geboren ben (via ouders), trekte me hele basisschool jeugd mee op, maar sinds de middelbare school begon (7 jaar geleden) spreek ik hem weinig, andere interesses, zoek hem niet op, hij niet mij, maar kan me er altijd nog mee vermaken.

mensen komen en gaan, vrienden ook, alleen bij bepaalde, niet per se enkel de beste, blijft dat vaste vertrouwbaarheid
pi_48488616
Herkenbaar, voornamelijk omdat ik volgens mij degene ben die de vriendengroep nog zo'n beetje bij elkaar houdt. Zou ik nooit het initiatief nemen om BBQ's te organiseren of voor te stellen om iets anders te gaan doen, zouden een aantal van deze personen elkaar helemaal nooit meer zien... Ik vind dat vreemd, voornamelijk omdat deze personen verder dan deze vriendengroep weinig mensen om zich heen hebben waarmee ze op zo'n manier kunnen omgaan...

De groep scheurt langzaam uit elkaar, ik probeer dat tegen te houden, maar weet eigenlijk maar al te goed dat het uiteindelijk toch niet gaat werken. Stiekem baal ik er toch wel van...
pi_48505835
yep herkenbaar
heb een hele goede vriend gehad die tamelijk serieus en super onzeker was
en ik juist het tegenovergestelde
het is wonderbaarlijk lang goed gegaan,
totdat we beide veranderde en ik zelfstandige keuzes maakte in mijn leven die hij niet kon begrijpen
ik heb toen heel officieel en zonder verwijten de vriendschap verbroken

en geen dag spijt van gehad
In all this pomp and circumstance
I failed to see that I had missed my chance
pi_48508347
Herkenbaar. Ben 21 en de vriendengroep waarmee je de puberteit (met al haar hoogtepunten: school, drank, vriendinnetjes) hebt gedeeld verandert. De één studeert, de ander is al aan het werk. De één heeft een vaste vriend(in), de ander is vrijgezel.

De mens verandert. Omdat je eenmaal vrienden bent wil niet zeggen dat je dat altijd moet blijven. Als het wat slechter gaat moet je natuurlijk proberen het op te knappen, maar wil het echt niet: dan laat je de ander gaan.
pi_48518993
Tja, sinds ik terug ben van een periode uit het buitenland ben ik toch anders tegen dingen aan gaan kijken. Dingen die vrienden leuk vinden om te doen (stappen, zuipen, blowen ect) hoeven van mij niet meer. Aan de andere kant, dingen die ik interesant vind vinden zij weer niets aan.

Voor mij hoeft het dan ook niet meer. Contact word steeds minder, en als er al contact is komt het van hun kant.

Ben eigenlijk meer een solist geworden en dat bevalt me prima.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 18:38:20 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_50066926
133337 man
:')
pi_50082328
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 08:58 schreef HAL9000S het volgende:
Dit is idd erg herkenbaar, sommige vrienden van me die ik ken vanaf de middelbare school zijn tegenwoordig zo anders dan mij en hebben zo'n totaal andere interesses. Soms denk ik ook weleens wat de hell doe ik nog met die gasten maar ach...het zijn en blijven je vrienden he.
herkenbaar
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')