abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73250237
Oh ja, ik moet nog een keer naar een (GVB) servicepunt waar ze kunnen nagaan waarom mijn persoonlijke kaart is geblokkeerd (alhoewel Mijn OV Chipkaart uiteraard meldt dat hij gewoon actief is). Helaas zit die alleen op Amsterdam Centraal, waar ik eigenlijk nooit kom omdat ik altijd de metro neem vanaf Amstel. En daar zit natuurlijk niet zo'n punt, natuurlijk niet, het is maar een belangrijk intercity- en overstapstation voor de metro. .
For great justice!
pi_73252514
gisteren een brief in het AD waaruit blijkt dat de chipkaartgegevens van tram 25 MET DE HAND worden verwerkt. Dat zei een RET medewerker op reactie waarom het zo vaak fout gaat op die lijn.

welkom in 2009
pi_73254673
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?
Heel simpel deze kaartjes komen op een OV-chipwegwerpkaart, met eendaags alternatief. Tweede optie is dat via webbased op je ov-chipkaart wordt opgeschreven via de kruidvat en ov-chipkaart website.

Ten tweede een onterechte gedachte is dat automaten verdwijnen, dat is onjuist. De automaten blijven nog wel staan, alleen het aantal zal minder worden. Zo worden op de Syntus-lijnen nog nieuwe automaten geplaatst. Producten voor de fiets, overgangsbewijzen, omwegen kan je dan via de automaat halen. Saldo opladen kan ook bij de automaat gebeuren.
pi_73255046
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, NS abonnementen kan je alleen op een NS OV Chipkaart zetten. Heel handig. Zo heb ik ook twee chipkaarten, eentje gewoon persoonlijk en eentje op mn voordeelurenkaart.
Dus als je nu een persoonlijke kaart besteld op www.ov-chipkaart.nl kun je daar niet over een tijdje je NS-abo of trajectkaart op zetten? Maar andersom kan dan toch wel? Tegoed voor metro, tram of bus op je NS-abo-kaart zetten?
pi_73259162
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dus als je nu een persoonlijke kaart besteld op www.ov-chipkaart.nl kun je daar niet over een tijdje je NS-abo of trajectkaart op zetten? Maar andersom kan dan toch wel? Tegoed voor metro, tram of bus op je NS-abo-kaart zetten?
Ja andersom kan wel
pi_73259563
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Tegoed wel, maar abo voor tram, metro of bus weer niet. Tenzij die onderdeel is van het NS-abo (zone-abo). .
For great justice!
pi_73259566
Maandtrajectkaart kan volgens mij ook wel op elke willekeurige kaart, alleen de abo's niet waar je nu ook al zo'n pasje voor krijgt.
pi_73336112
ik heb sinds kort een abbo maar check nooit in en uit in de bus
pi_73338740
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb sinds kort een abbo maar check nooit in en uit in de bus
nee omdat het nog niet verplicht is
Straks moet je wel, anders krijg je een boete, terwijl je wel betaald heb
pi_73338837
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Blijf je alleen maar negatief over de ovchpkaart, of kunnen we in de toekomst verwachten dat je wel een positief geluid laat horen?
pi_73344354
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Blijf je alleen maar negatief over de ovchpkaart, of kunnen we in de toekomst verwachten dat je wel een positief geluid laat horen?
ik waarschuw alleen een medefokker, zodat hij geen boete krijgt voor zijn chipkaartgedrag

Wat is daar negatief aan ????
pi_73350161
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik dacht dat het al verplicht was maar ookal is het verplicht, dannog vind ik het maar raar dat je in en uit moet checken met een abbo, de chauffeur ziet met 1 blik op de kaart zo ook wel dat je betaald heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door EilandjeOnline op 04-10-2009 17:22:12 ]
pi_73350167
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik waarschuw alleen een medefokker, zodat hij zij geen boete krijgt voor zijn chipkaartgedrag

Wat is daar negatief aan ????
bommenlegger reist zeker met de auto
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 oktober 2009 @ 10:18:47 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_73351842
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
en een boete krijgen omdat je niet ingecheckt hebt terwijl je een abbo hebt is helemaal raar.
ik denk dat daar nog interessante rechtzaken uit gaan volgen als ze de verkeerde persoon een boete geven (lees: iemand die het niet pikt en de tijd kan opbrengen om ze aan te klagen).
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:13:31 #140
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_73353627
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een pasfoto te uploaden naar het systeem. Het voldoet aan hun eisen, maar bij elke foto krijg ik een 'niet geschikt' melding. Weet iemand misschien of je de foto lekker groot moet houden of juist niet.. het is net alsof ik een ander formaat JPG dan hun heb. That's just madness.

Ik ben al niet blij met die schijtkaart.. en nu dus nog minder. Elke keer opladen sta je ook in een rij vol Mexicanen. Que? Que? Que?
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_73354430
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik dacht dat het al verplicht was maar ookal is het verplicht, dannog vind ik het maar raar dat je in en uit moet checken met een abbo, de chauffeur ziet met 1 blik op de kaart zo ook wel dat je betaald heb.
en een boete krijgen omdat je niet ingecheckt hebt terwijl je een abbo hebt is helemaal raar.
Ja dat is ook raar, ik kreeg een keer controle in de metro en dan gewoon die hele kaart door een apparaat halen, terwijl mijn abonnement ernaast stond. Beetje lachwekkend gezicht.

Trouwens tot nu toe maar 1x controle gehad in de metro, sinds februari
pi_73361967
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is ook raar, ik kreeg een keer controle in de metro en dan gewoon die hele kaart door een apparaat halen, terwijl mijn abonnement ernaast stond. Beetje lachwekkend gezicht.

Trouwens tot nu toe maar 1x controle gehad in de metro, sinds februari

Ik wel al een paar keer maar idd het stelt nix voor, misschien 3 of 4 keer sinds de invoering.
Dat is eens in de 2 maanden in de metro en 1 keer in de bus
Wat al belachlijk vond,ik zat de gehele rit met maar 1 ander persoon in de bus en de chauffeur had mn strippenkaart afgestempeld, ik moest eruit na de 2de halte en er stond een busje met controleurs te wachten op de bus. Ze stapten in en ik moest eruit maar meneer de chauffeur laat me gewoon eerst controleren voor ik eruit mocht. Alsof hij in een vlaag van verstandsverbijsting totaal was vergeten dat al hij voor me gestempeld had. Wat een EI was dat.
pi_73362119
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik denk dat daar nog interessante rechtzaken uit gaan volgen als ze de verkeerde persoon een boete geven (lees: iemand die het niet pikt en de tijd kan opbrengen om ze aan te klagen).

Dat verplichte in en uitchecken met een abbo zou ik alleen begrijpen als je buiten je zonegebied zou reizen , ik vraag me af hoe dat wordt opgevangen met je abbo.
pi_73363774
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:26 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Dat verplichte in en uitchecken met een abbo zou ik alleen begrijpen als je buiten je zonegebied zou reizen , ik vraag me af hoe dat wordt opgevangen met je abbo.
heel simpel (volgens de OV bedrijven) de afstand die je reist buiten je zonegbied wordt afgehaald van je tegoed.

Ik heb het een paar dagen geleden gedaan, kijken wat ze gerekend hebben
pi_73366014
Vandaag op station Alphen:

[ Bericht 27% gewijzigd door Tourniquet op 04-10-2009 19:49:48 ]
pi_73371073
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

heel simpel (volgens de OV bedrijven) de afstand die je reist buiten je zonegbied wordt afgehaald van je tegoed.

Ik heb het een paar dagen geleden gedaan, kijken wat ze gerekend hebben
En dan vraag ik me weer af of het ook goed wordt herberekend
pi_73371105
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Vandaag op station Alphen:

[ afbeelding ]
altijd leuk dat soort plaatjes
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:45:11 #148
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73373241
Is het normaal dat ik geen account kan aanmaken op ov-chipkaart.nl? Hij blijft zeggen dat mijn gegevens niet overeenkomen, maar ze zijn toch echt goed. Ik heb ook mijn (inmiddels een half jaar) oude adres geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik heb een studenten-ov.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73373307
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:17 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

En dan vraag ik me weer af of het ook goed wordt herberekend
ja dat kan je dus niet controleren
pi_73443292
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-ov-jaarkaart.html

weer een nieuw hoogtepunt voor de OV chipkaart

Het lijkt wel of ze alle vaste klanten weg willen jagen uit het OV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties