Heel simpel deze kaartjes komen op een OV-chipwegwerpkaart, met eendaags alternatief. Tweede optie is dat via webbased op je ov-chipkaart wordt opgeschreven via de kruidvat en ov-chipkaart website.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?
Dus als je nu een persoonlijke kaart besteld op www.ov-chipkaart.nl kun je daar niet over een tijdje je NS-abo of trajectkaart op zetten?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, NS abonnementen kan je alleen op een NS OV Chipkaart zetten. Heel handig. Zo heb ik ook twee chipkaarten, eentje gewoon persoonlijk en eentje op mn voordeelurenkaart.
Ja andersom kan welquote:Op woensdag 30 september 2009 20:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dus als je nu een persoonlijke kaart besteld op www.ov-chipkaart.nl kun je daar niet over een tijdje je NS-abo of trajectkaart op zetten?Maar andersom kan dan toch wel? Tegoed voor metro, tram of bus op je NS-abo-kaart zetten?
Tegoed wel, maar abo voor tram, metro of bus weer niet. Tenzij die onderdeel is van het NS-abo (zone-abo).quote:Op woensdag 30 september 2009 20:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dus als je nu een persoonlijke kaart besteld op www.ov-chipkaart.nl kun je daar niet over een tijdje je NS-abo of trajectkaart op zetten?Maar andersom kan dan toch wel? Tegoed voor metro, tram of bus op je NS-abo-kaart zetten?
nee omdat het nog niet verplicht isquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb sinds kort een abbo maar check nooit in en uit in de bus
Blijf je alleen maar negatief over de ovchpkaart, of kunnen we in de toekomst verwachten dat je wel een positief geluid laat horen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee omdat het nog niet verplicht is
Straks moet je wel, anders krijg je een boete, terwijl je wel betaald heb
ik waarschuw alleen een medefokker, zodat hij geen boete krijgt voor zijn chipkaartgedragquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:07 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Blijf je alleen maar negatief over de ovchpkaart, of kunnen we in de toekomst verwachten dat je wel een positief geluid laat horen?
ik dacht dat het al verplicht was maar ookal is het verplicht, dannog vind ik het maar raar dat je in en uit moet checken met een abbo, de chauffeur ziet met 1 blik op de kaart zo ook wel dat je betaald heb.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee omdat het nog niet verplicht is
Straks moet je wel, anders krijg je een boete, terwijl je wel betaald heb
bommenlegger reist zeker met de autoquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik waarschuw alleen een medefokker, zodat hij zij geen boete krijgt voor zijn chipkaartgedrag
Wat is daar negatief aan ????
ik denk dat daar nog interessante rechtzaken uit gaan volgen als ze de verkeerde persoon een boete geven (lees: iemand die het niet pikt en de tijd kan opbrengen om ze aan te klagen).quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
en een boete krijgen omdat je niet ingecheckt hebt terwijl je een abbo hebt is helemaal raar.
Ja dat is ook raar, ik kreeg een keer controle in de metro en dan gewoon die hele kaart door een apparaat halen, terwijl mijn abonnement ernaast stond. Beetje lachwekkend gezicht.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik dacht dat het al verplicht was maar ookal is het verplicht, dannog vind ik het maar raar dat je in en uit moet checken met een abbo, de chauffeur ziet met 1 blik op de kaart zo ook wel dat je betaald heb.
en een boete krijgen omdat je niet ingecheckt hebt terwijl je een abbo hebt is helemaal raar.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is ook raar, ik kreeg een keer controle in de metro en dan gewoon die hele kaart door een apparaat halen, terwijl mijn abonnement ernaast stond. Beetje lachwekkend gezicht.
Trouwens tot nu toe maar 1x controle gehad in de metro, sinds februari
quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik denk dat daar nog interessante rechtzaken uit gaan volgen als ze de verkeerde persoon een boete geven (lees: iemand die het niet pikt en de tijd kan opbrengen om ze aan te klagen).
heel simpel (volgens de OV bedrijven) de afstand die je reist buiten je zonegbied wordt afgehaald van je tegoed.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
![]()
Dat verplichte in en uitchecken met een abbo zou ik alleen begrijpen als je buiten je zonegebied zou reizen , ik vraag me af hoe dat wordt opgevangen met je abbo.
En dan vraag ik me weer af of het ook goed wordt herberekendquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
heel simpel (volgens de OV bedrijven) de afstand die je reist buiten je zonegbied wordt afgehaald van je tegoed.
Ik heb het een paar dagen geleden gedaan, kijken wat ze gerekend hebben
altijd leuk dat soort plaatjesquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Vandaag op station Alphen:
[ afbeelding ]
ja dat kan je dus niet controlerenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:17 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
En dan vraag ik me weer af of het ook goed wordt herberekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |