bron: Elsevierquote:PVV zakt weg in peiling, CDA boekt winst...
Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de PVV van Geert Wilders 24 zetels halen, blijkt uit de zogenoemde Politieke Barometer. 'Het zijn acht zetels minder dan de partij begin juli op haar hoogtepunt had,' aldus de samenstellers.
Geert Wilders doet het momenteel niet goed in de peilingen
Veel kiezers die in de afgelopen twee maanden van het CDA en de PvdA overgestapt waren naar de PVV, keren volgens de samenstellers terug op het 'oude honk'.
Verkiezingen
'Het lijkt erop dat de PVV te lijden heeft onder de mediastilte als gevolg van het zomerreces. Wat echter ook mee kan spelen, is de keuze van de PVV om slechts in twee gemeenten mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen.'
Het CDA wint in de nieuwste peiling drie zetels en komt uit op 37. Ook de PvdA en de SP winnen allebei twee zetels. Zij komen respectievelijk uit op 24 en 14 zetels.
Ook uit andere peilingen bleek eerder al dat de zomer de PVV geen goed heeft gedaan.
Door Robin van der Kloor
Als je zetels verliest tov vorige peilingen verlies je ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef buachaille het volgende:
24 zetels, wat een mooi resultaat![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik het maar zeggen want in de vaderlandse pers wordt hij als "verliezer" weggezet.
Ongetwijfeld.. en volgende week zijn d'r weer peilingen.quote:
Denk dat het idd een flinke deel te maken heeft met de gemeenteraadsverkiezingen, maar toch...dan stem je toch niet CDA, PVDA of SP? VVD lijkt me logischer..?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef speknek het volgende:
Dan stem je je hele leven veilig en vertrouwd op de pluchepartij die niets wil en niets bereikt, heb je zin om even stout uit de band te springen, kies je gelijk voor de meest extreme partij die er is, en ga je daarna toch maar weer terug naar je veilige nest. Wat voor schizofrene mensen hebben we toch eigenlijk in Nederland.
Daar ligt zijn achterban echt niet wakker van. In de zomer is hij gewoon niet zo vaak in het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:00 schreef UncleErnie het volgende:
Hehehe, Wilders wordt keihard afgestraft om zijn idiote besluit over de gemeenteraadsverkiezingen.
Mooi.
Zal wel iets in de trend zijn van onderstaand filmpje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Wilders nu voor toeren gaat uithalen om weer aandacht te krijgen.
CDA is geen middenpartij meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te zeiken op het CDA. Die heeft het voordeel de partij van het 'midden' te zijn. En krijgt dus altijd veel stemmen mits ze relatief gezien op safe spelen. Dus nergens echt slagvaardig zijn enzo.
Ik stem gewoon op de meest extreme partij die ik kan vinden straks, mij maakt het niet zo veel uit wie er regeert hehe.
Eindelijk snap ik je reacties van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
en ik als gehandicapte kom ook in de goot terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |