abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:50:21 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72222488
businessinsider

More from the one and only Howard Davidowitz... This time on the banks and the "crisis in commercial real estate", which Howard describes as a "catastrophe."

>> See video <<r

Aaron Task, TechTicker: Since the government gave banks relief on mark-to-market accounting and the "stress tests" helped engineer a big round of capital-raising last spring, the financial sector has been on a tear.

Now a major debate is occurring over whether the sector remains attractively valued or is living on borrowed time.

On the optimistic side of the ledger, famed hedge fund manager John Paulson is upping his stake in Citigroup, The NY Post reports. Last month, an SEC filing revealed Paulson's fund taking big stakes in Bank of America, Goldman Sachs, JPMorgan, Capital One Financial and other financials.

On the other hand, regulators loosened restrictions on private equity firms' ability to buy failed banks, a nod to the drain on the FDIC's insurance fund given the failures of the past year - and more expected to come. (On Thursday, the FDIC said the number of banks on its problem watchlist rose to 416 in the second quarter from 305 in Q1, while its insurance fund fell 20% to $10.4 billion. "The decrease in the fund was chiefly caused by an $11.6 billion increase in the money the FDIC set aside for anticipated bank failures," Reuters reports.)

Count Howard Davidowitz of Davidowitz & Associates among the skeptics, which shouldn't surprise anyone who's seen his often grim (albeit entertaining) appearances on Tech Ticker.

"I think the banks have major problems to come," Davidowitz says. "The banks still have tons of toxic assets. [Plus] the shape of the consumer comes right back to the banks with all this credit card debt, student loans, auto loans [going bad] - all of this goes to the banks."

In addition to what he sees as a dire outlook for consumers, commercial real estate "is a catastrophe" and will add to the banks' woes, Davidowitz says.

Although REITs like Vornado and Simon Property Group have been able to get financing, many property owners are unable to renegotiate terms with their lenders to account for the new economic realities. As a result, many are under water and Davidowitz expects more commercial real estate owners to just walk away from properties, just as residential homeowners have done.

"Jingle mail" is already happening in the commercial real estate sector, with developers like New York's Harry Macklowe and California's Hines and Sterling already having returned properties to their lenders.

Davidowitz expect more of this, which means more losses for the banks, who've already been the beneficiaries of unprecedented government bailouts. "Did [regulators] do something for the banks? No question about it," Davidowitz says. "My question: when you spend $13 trillion, what did we get? Banks are still in the crapper. I have a problem with that."
=====================================================================================
ff point blank.... er zijn nogal wat side bets aanwezig dat de real estate gaat klappen (niet alleen daar overigens).
Wisten we eigenlijk vorig jaar al.... de geluiden worden nu alleen iets harder (en significanter).

Eigenlijk is heel die hypo + estate market bubble gum.
pi_72232534
De grote vraag waar het de Amerikaanse banken aangaat, lijkt me of de overheid ze nog met bail-outs en versoepelde regelgeving de hand boven het hoofd blijft houden.

De weerstand daartegen loopt bij het volk hard op, commentaren van kritische bloggers worden vaker door de mainstream press overgenomen, Congress begint te morren en zal waarschijnlijk een doorlichting van de FED bevelen (waarbij duidelijk wordt welke banken welke steun ontvangen hebben), en in lopende rechtzaken stuiten de financiële wizzards op onbuigzame rechters die zich in tegenstelling tot politici geen oor aan laten naaien.

Ik vraag me af hoelang banken de zich opstapelende verliezen kunnen blijven wegmoffelen als de overheidssteun wegvalt. Als de FED ophoudt hun bad assetts om te ruilen voor goed geld en er geen bail-outs meer komen, zullen de banken zich dankzij het kaalplukken van klanten (met hoge rentes en boetes) nog even kunnen bedruipen, maar ze missen door faillerende en weglopende klanten wel steeds meer inkomsten uit hypotheken. En ooit moeten ze toch verlies nemen op al dat vastgoed waarmee ze in hun maag zitten. Iemand een idee?
pi_72235946
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:25 schreef dvr het volgende:
De grote vraag waar het de Amerikaanse banken aangaat, lijkt me of de overheid ze nog met bail-outs en versoepelde regelgeving de hand boven het hoofd blijft houden.

Ik vraag me af hoelang banken de zich opstapelende verliezen kunnen blijven wegmoffelen als de overheidssteun wegvalt. Als de FED ophoudt hun bad assetts om te ruilen voor goed geld en er geen bail-outs meer komen, zullen de banken zich dankzij het kaalplukken van klanten (met hoge rentes en boetes) nog even kunnen bedruipen, maar ze missen door faillerende en weglopende klanten wel steeds meer inkomsten uit hypotheken. En ooit moeten ze toch verlies nemen op al dat vastgoed waarmee ze in hun maag zitten. Iemand een idee?
Het lijkt mij dat banken uitgaan van het feit dat de beurzen nog wel even omhoog gaan en hopen op een beter consumenten vertrouwen. Immers, banken hebben vaak nog een vieze smaak bij het grote publiek en daar moet tijd over heen.

Zullen ze daar bij het bestuur bij die grote banken echt beseffen dat ze op een bijna aflopende tijdbom zitten en gewoon kop in het zand blijven steken en dan zien wel waar het schip strand ( en stiekem gewoon verwachtten dat ze straks bij de overheid weer handje op kunnen houden )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:59:14 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72238736
Die commercial real estate zit veelal bij de kleinere locale banken die niet too big to fail zijn. Veel van die banken die in de problemen komen zullen wel voor een prikkie worden overgenomen door too big to fail banken met goedkoop FED geld.

Ik ben wel benieuwd hoelang financiele markten nog accepteren dat er steeds meer hypotheek rotzooi (MBS) op de FED balancesheet komt te staan. Per saldo zijn ze MBS van China e.d. aan het omruilen tegen treasuries. Onder het motto van 'hypotheekmarkt ondersteunen' wordt er stiekum veel meer rotzooi gemonetariseerd dan het lijkt. De QE is in werkelijkheid dus veel groter en loopt dus ook nog verder als het officiele QE programma in oktober afloopt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72240810
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoelang financiele markten nog accepteren dat er steeds meer hypotheek rotzooi (MBS) op de FED balancesheet komt te staan. Per saldo zijn ze MBS van China e.d. aan het omruilen tegen treasuries.
Denninger gelezen zeker? Ik word een beetje moe van zijn anti-buitenlandse houding. De VS mogen het buitenland op hun blote knietjes danken dat het gvd al zo'n dertig jaar lang dat land in weelde en voorspoed laat baden terwijl het zelf op een houtje bijt. Toen ik hem daarop aansprak zei hij dat landen die de VS onder druk zetten (bv om hun MBS tegen treasuries om te ruilen) van hem een kernraket op hun kop mogen krijgen. Als dat representatief is voor de Amerikaanse houding mag wat mij betreft China zijn biljard dollars morgen op de markt gooien, dan zijn we in een keer van het gezeik af.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:42:54 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72241699
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:15 schreef dvr het volgende:

[..]

Denninger gelezen zeker?
Nee, ik ken die site wel maar ik kom er nooit.
quote:
Ik word een beetje moe van zijn anti-buitenlandse houding. De VS mogen het buitenland op hun blote knietjes danken dat het gvd al zo'n dertig jaar lang dat land in weelde en voorspoed laat baden terwijl het zelf op een houtje bijt. Toen ik hem daarop aansprak zei hij dat landen die de VS onder druk zetten (bv om hun MBS tegen treasuries om te ruilen) van hem een kernraket op hun kop mogen krijgen. Als dat representatief is voor de Amerikaanse houding mag wat mij betreft China zijn biljard dollars morgen op de markt gooien, dan zijn we in een keer van het gezeik af.
Ik denk dat het omruilen van MBS naar treasuries gewoon één van die dealtjes is die ze hebben gesloten. Het is in het belang van China en de VS (niet de gewone burger natuurlijk): China is van de troep af en Bernanke kan véél meer QE doen dan het officiele programma aangeeft. Hij mag totaal $1,5T MBS kopen om "de hypotheekmarkt te steunen", dus....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:31:01 #8
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72276745
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een voorbode?

Detroit is een uitzondering in verband met zijn veel te grote auto industrie in combinatie met een falend overheids systeem. Ik zie niet in welke stad in Nederland het zelfde patroon zou kunnen volgen als Detroit?
pi_72281667
Las Vegas, Sin City, is er nog erger aan toe dan Detroit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')