abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72221063
Denemarken krijgt eerste moskee

KOPENHAGEN - Denemarken krijgt zijn eerste moskee. De gemeenteraad van Kopenhagen gaf donderdag toestemming voor de bouw. Het gebedshuis voor de sjiitische gemeenschap komt in het noordwesten van de hoofdstad. Vanaf de twee minaretten zullen geen oproepen tot gebed te horen zijn om de buurt niet tot last te zijn.

„Het is prettig dat Kopenhagen eindelijk een echte moskee krijgt”, zei een gemeenteraadslid van Marokkaanse afkomst. „Moslims moeten het nu doen met appartementen, kelders en verlaten hangars.”

De moskee, die gefinancierd wordt met donaties, kost rond de zes miljoen euro. Het gebedshuis krijgt een 24 meter hoge blauwe koepel en twee minaretten van elk 32 meter hoog. „De stad heeft een synagoog, een Russisch-orthodoxe kerk en het is natuurlijk om ook een moskee te hebben”, aldus de sociaaldemocratische politicus.

Denemarken stond op gespannen voet met meerdere islamitische landen nadat een Deense krant in 2005 cartoons had gepubliceerd van de profeet Mohammed.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_moskee__.html?p=3,1

In Nederland zijn ze niet meer te tellen..en ook geluidloos dus, daar
Had gedacht dat ze daar wel meer zouden hebben dan 0
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72221075
De Islamisering van Denemarken
I´m back.
pi_72221237
Krijgt denemarken dadelijk een gåért wõldërs
pi_72221248
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:24 schreef Basp1 het volgende:
bendk.
I´m back.
pi_72221615
Vrijheid van religie is een goed ding, maar het blijft een afgodenhut waarin een valse profeet wordt aanbeden.
pi_72221707
Leuk hoor! Sjiitische moskeeën zijn best mooi! Even een paar voorbeelden:

Alleen dit is dan wel minder leuk om te zien, soennieten die de gouden koepel van een eeuwenoude sjiitische moskee hebben opgeblazen:

vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:09:33 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_72221752
Kut, ik kon me niet inhouden en las weer de reacties op telegraaf.nl .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:10:18 #8
137949 Disana
pi_72221757
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:04 schreef qonmann het volgende:

De moskee, die gefinancierd wordt met donaties, kost rond de zes miljoen euro. Het gebedshuis krijgt een 24 meter hoge blauwe koepel en twee minaretten van elk 32 meter hoog.
Prima, dat wordt vast heel mooi.
pi_72221783
ik wacht op het nieuws : "sharialand krijgt eerste kerk"
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72221810
Ik dacht dat die moslim parasieten intussen in ieder Westers land wel zo'n gebedskoepel hadden laten bouwen.

Maar blijkbaar loopt Nederland weer eens voorop
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:38 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72221826
Hier de eerste foto's van de bouw:

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72221848
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:05 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Alleen dit is dan wel minder leuk om te zien, soennieten die de gouden koepel van een eeuwenoude sjiitische moskee hebben opgeblazen:
Het wordt tijd dat de wereld eens dat islamitisch gezwel op de tempelberg in jeruzalem gaan wegsnijden. Het is voorspeld dat als dat gebeurt er vrede over de wereld zal komen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:16:51 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_72221862
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:10 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Laat me raden, IQ -20?
Ik denk dat het helemaal niet zo slecht gesteld is met de Nederlandse zorginstellingen als de geestelijke verzorgers toch elke keer de tijd kunnen nemen om hun patienten geduldig aan te horen, te vertalen en het op internet te zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:17:46 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72221875
Denemarken heeft natuurlijk al wel moskeeën, en die zijn ook wel ‘echt’, maar ze zijn niet oorspronkelijk gebouwd als moskee. Overigens is er wel een moskee die direct als moskee gebouwd is, maar die behoort tot een minderheids-groepering van moslims die andere moslims niet als ‘echte moslims’ zien. Dus de titel is een beetje misleidend.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:21:23 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:24:43 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72221971
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef buachaille het volgende:
Vrijheid van religie is een goed ding, maar het blijft een afgodenhut waarin een valse profeet wordt aanbeden.
Ik heb een beetje het gevoel dat je zit te trollen, maar vooruit. Het zou voor jou geen kwaad kunnen om eens iets meer te lezen over Islam. Moslims aanbidden Mohammed niet. Verder is godsdienstvrijheid natuurlijk precies hierom gemaakt dat niet zodra er een meerderheid komt deze de ‘afgodenhutten’ van de tegenpartij kan sluiten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72222149
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat de wereld eens dat islamitisch gezwel op de tempelberg in jeruzalem gaan wegsnijden. Het is voorspeld dat als dat gebeurt er vrede over de wereld zal komen.
Tijd voor een gekkenhuis.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:37:48 #18
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_72222229
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:24 schreef Basp1 het volgende:
Van de 4 speciale letters die je gebruikt wordt er een gebruik in Denemarken, je had naast de å de ø en æ kunnen gebruiken. Als je dan grappig wil doen doe dan wel ff je onderzoek

Wat betreft alle roepers dat DK nu overwonnen is door de islam. Denemarken heeft al lang strenge immigratieregelgevingen om te voorkomen dat de homogene Deense cultuur bedreigt wordt. Bij voorbeeld is inburgeringsexamen dusdanig moeilijk dat 43% van de Denen zelf niet slagen als ze deze zouden moeten maken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_72222351
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:37 schreef TallMan het volgende:

[..]

Van de 4 speciale letters die je gebruikt wordt er een gebruik in Denemarken, je had naast de å de ø en æ kunnen gebruiken. Als je dan grappig wil doen doe dan wel ff je onderzoek

Wat betreft alle roepers dat DK nu overwonnen is door de islam. Denemarken heeft al lang strenge immigratieregelgevingen om te voorkomen dat de homogene Deense cultuur bedreigt wordt. Bij voorbeeld is inburgeringsexamen dusdanig moeilijk dat 43% van de Denen zelf niet slagen als ze deze zouden moeten maken.
Dus 43% van de echte Denen zijn niet te beschouwen als echte Denen.
I´m back.
pi_72222398
het zijn meestal best mooie bouwwerken
pi_72222532
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:45 schreef Mestras het volgende:
het zijn meestal best mooie bouwwerken
Albert Speer heeft ook schitterende bouwwerken ontworpen.
pi_72222582
Wat veel mensen niet schijnen te weten is dat al die "beruchte" moskeeën die het nieuws halen allemaal "salafistische moskeeën" zijn.

We maken onderscheid tussen het katholicisme en protestantisme, dus waarom zouden we de moslims anders moeten behandelen?

Kennen jullie één voorbeeld van een sjiitische moskee die zich heeft misdragen in Europa? Waarom geen sjiitische moskee toestaan omdat "salafisten" zich misdragen?
Today, I was eating ice cream and I noticed some on my jeans so I wiped it off with my finger and licked it. It was bird shit. FML
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:03:31 #23
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_72222751
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus 43% van de echte Denen zijn niet te beschouwen als echte Denen.
Neuh, 43% van de Denen weet niet 80% van vragen als
'Naar wie is dat en dat museum in die en die plaats vernoemd?' en 'Wat is er zoveel honderd jaar geleden gebeurd met die en die persoon'

Ik heb de vragen toevallig gisteren doorgekeken, laten we zeggen als ze soortgelijke vragen in NL stellen aan 'de Nederlande' dat die het ook niet gaat halen hoor.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_72222787
Another one bites the dust.
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_72222791
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:03 schreef TallMan het volgende:

[..]

Neuh, 43% van de Denen weet niet 80% van vragen als
'Naar wie is dat en dat museum in die en die plaats vernoemd?' en 'Wat is er zoveel honderd jaar geleden gebeurd met die en die persoon'

Ik heb de vragen toevallig gisteren doorgekeken, laten we zeggen als ze soortgelijke vragen in NL stellen aan 'de Nederlande' dat die het ook niet gaat halen hoor.
|In Nederland zijn het dan weer net de doosnee PVV-stemmers en niet-stemmers die het niet halen. Is dat in Denemarken ook, denk je?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')