abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72220381
Hier verder.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar Laura doet een pretroute, met een vergezellende vloot, zonder stormen, en zonder golfslag, en ze kan gewoon op tijd naar bed gaan en haar wekker zetten en volle nachten slapen, en er is nooit een onverwacht gevaar, en ondertussen kan ze gewoon huiswerk maken want ze heeft heeeeeeel veel apparatuur aan boord zodat ze zelf nergens op hoeft te letten. Een Hurley 800 is dan ook (net als Laura) een heel bijzonder schip, daar kan nooit iets aan kapot gaan namelijk... een kind kan de was doen. Het ijsselmeer is wel 1000 maal gevaarlijker dan de Grote Oceaan (voor als je dat nog niet wist).
Dan ben ik benieuwd of haar recordpoging wel erkend gaat worden als deze slaagt. Ik begreep dat ze over het Suez-kanaal en Panama-kanaal wilde gaan, dan is motorgebruik onvermijdelijk in verband met sluizen dus dan wordt het record denk ik niet erkend.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dergelijke problemen heeft hij dan ook ondervonden.
Niet verrassend. Ik snap die keuze voor dat soort schepen niet bij een wereldreis. Liever wat zwaarder gebouwd dan een focus op extreem hoge snelheden. Wat dat betreft heeft Laura dus een beter bootje. Maar dat bootje is weer vrij klein. Niet dat je nu gelijk een grote schuit van 20 meter nodig hebt. Maar iets van een meter of 11 lijkt mij toch verstandiger. Verder zou ik kiezen voor een boot met twee masten, mits de bediening niet te gecompliceerd wordt. Keuze voor moderne materialen is op zich goed maar zorg wel dat de materialen goed te repareren zijn. Koolstofcomposiet oplossingen zou ik dus links laten liggen omdat dat niet meer te repareren is als het stuk gaat, staal is al veel beter wat dat betreft. Verder zou ik kiezen voor een boot met een middenkuip, mocht je in zwaar weer terecht komen, dan geeft dat aanzienlijk meer comfort en veiligheid.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:13:22 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220414
Laat dat meisje lekker gaan als de ouders er vertrouwen in hebben..
pi_72220418
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:13 schreef remlof het volgende:
Laat dat meisje lekker gaan als de ouders er vertrouwen in hebben..
Volledig mee eens. Wel zou ik een andere bootkeuze adviseren.
pi_72220426
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hier verder.
[..]

Dan ben ik benieuwd of haar recordpoging wel erkend gaat worden als deze slaagt. Ik begreep dat ze over het Suez-kanaal en Panama-kanaal wilde gaan, dan is motorgebruik onvermijdelijk in verband met sluizen dus dan wordt het record denk ik niet erkend.
[..]

Niet verrassend. Ik snap die keuze voor dat soort schepen niet bij een wereldreis. Liever wat zwaarder gebouwd dan een focus op extreem hoge snelheden. Wat dat betreft heeft Laura dus een beter bootje. Maar dat bootje is weer vrij klein. Niet dat je nu gelijk een grote schuit van 20 meter nodig hebt. Maar iets van een meter of 11 lijkt mij toch verstandiger. Verder zou ik kiezen voor een boot met twee masten, mits de bediening niet te gecompliceerd wordt. Keuze voor moderne materialen is op zich goed maar zorg wel dat de materialen goed te repareren zijn. Koolstofcomposiet oplossingen zou ik dus links laten liggen omdat dat niet meer te repareren is als het stuk gaat, staal is al veel beter wat dat betreft. Verder zou ik kiezen voor een boot met een middenkuip, mocht je in zwaar weer terecht komen, dan geeft dat aanzienlijk meer comfort en veiligheid.
Ze mag geen motor gebruiken in deze recordpoging, ze mag slechts gebruik maken van wind en water (zoals de reglementen van het GWR dat formuleren).

Wat het schip betreft, dat is niet haar keuze geweest, dit is wat ze gedoneerd heeft gekregen, en dat was al een tikkie beter dan waar ze het aanvankelijk mee zou willen doen (een Hurley 700). Maar ik moet je bekennen, dat ik als volwassene een dergelijk avontuur niet aan zou willen gaan in dat bootje. Laat staan dat ik een zo jong kind daarin de wereld over zou sturen.
pi_72220430
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Wel zou ik een andere bootkeuze adviseren.
De ouders zijn het er niet mee eens. Eén ouder is het er mee eens, de andere ouder is het ermee oneens.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:17:36 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220436
Wat een wijvenbootje, die Hurley 800.

Ze heeft wel ballen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72220440
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze mag geen motor gebruiken in deze recordpoging, ze mag slechts gebruik maken van wind en water (zoals de reglementen van het GWR dat formuleren).
Dan kan ze dus niet via het Suez-kanaal en Panama-kanaal, veel te gevaarlijk in verband met het grote scheepsverkeer dat daar plaats vindt. Bovendien, zeilend de sluis in gaat hem ook niet worden.
quote:
Wat het schip betreft, dat is niet haar keuze geweest, dit is wat ze gedoneerd heeft gekregen, en dat was al een tikkie beter dan waar ze het aanvankelijk mee zou willen doen (een Hurley 700). Maar ik moet je bekennen, dat ik als volwassene een dergelijk avontuur niet aan zou willen gaan in dat bootje. Laat staan dat ik een zo jong kind daarin de wereld over zou sturen.
Waarom niet met sponsors aan een fatsoenlijke boot proberen te komen, vraag ik mij af. Er moeten zat sponsors te vinden zijn lijkt mij. Oordelen of ik het wel af niet aan zou durven in een Hurley 800 zou ik zo niet kunnen doen, daarvoor heb ik te weinig ervaring met scherpe jachten en ik heb ook nog nooit in een Hurley gezeild. Jammer dat de voorbereiding zo brak is, dat moet toch beter kunnen.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
De ouders zijn het er niet mee eens. Eén ouder is het er mee eens, de andere ouder is het ermee oneens.
Dat lossen de ouders zelf maar op.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:21:38 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220448
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

Waarom zat die Engelse jongen die nu het record heeft dan zo te hameren op het feit dat de recordpoging niet kan slagen als je niet blind een motor in elkaar kunt zetten?
pi_72220456
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan kan ze dus niet via het Suez-kanaal en Panama-kanaal, veel te gevaarlijk in verband met het grote scheepsverkeer dat daar plaats vindt. Bovendien, zeilend de sluis in gaat hem ook niet worden.
[..]

Waarom niet met sponsors aan een fatsoenlijke boot proberen te komen, vraag ik mij af. Er moeten zat sponsors te vinden zijn lijkt mij. Oordelen of ik het wel af niet aan zou durven in een Hurley 800 zou ik zo niet kunnen doen, daarvoor heb ik te weinig ervaring met scherpe jachten en ik heb ook nog nooit in een Hurley gezeild. Jammer dat de voorbereiding zo brak is, dat moet toch beter kunnen.
[..]

Dat lossen de ouders zelf maar op.
Ohw maar Laura heeft zelf al officieel verklaard, dat in geval van welk gevaar dan ook... dan vaart ze gewoon een stukkie om. Zo simpel is dat namelijk.
pi_72220460
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:21 schreef APK het volgende:

[..]

Waarom zat die Engelse jongen die nu het record heeft dan zo te hameren op het feit dat de recordpoging niet kan slagen als je niet blind een motor in elkaar kunt zetten?
Geen idee? Als je de reglementen van het GWR nakijkt, dan staat daarin dat je slechts mag varen op wind en water.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:30:44 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220475
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Geen idee? Als je de reglementen van het GWR nakijkt, dan staat daarin dat je slechts mag varen op wind en water.
Misschien ingeval het mis loopt en je de motor moet gebruiken na 5 maanden stilstand?
Zijn schip zag er in ieder geval een stuk zeewaardiger uit dan die IJsselmeerschuiver van Laura.

Anyways, laat die mensen.
Niet zo betuttelend zijn.
pi_72220478
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ohw maar Laura heeft zelf al officieel verklaard, dat in geval van welk gevaar dan ook... dan vaart ze gewoon een stukkie om. Zo simpel is dat namelijk.
Zo naief zal ze, en de organisatie om haar heen, toch niet zijn mag ik hopen. Lagedruksystemen die op het noordelijk halfrond vanaf september weer actief worden kunnen een erg omvangrijk windgebied met zich mee voeren, samen met forse deining moet je je toch in ieder geval voorbereiden op zwaar weer, ook met een goede meteorologische oriëntatie kun je daar gewoon niet omheen zeilen omdat je snelheid te laag is. Op het zuidelijk halfrond geldt hetzelfde maar dan in de lentemaanden hier, tenzij ze vooral rondom de evenaar wil gaan zeilen, maar dan moet je dus weer door het Suez/Panama-kanaal.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:32:23 #13
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72220480
Ik vind 't wel stoer. Laat er zou ik zeggen. Maar ik begrijp enigszins ook wel dat de politiek dit soort acties wilt tegenhouden. Omdat wellicht andere hollandsche families dan gaan denken 'O als zij mag nemen we onze eva ook gewoon mee op wereldreis, mazzel leerplicht!' ? Maarja mekaar wat gunnen he
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72220481
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:30 schreef APK het volgende:

[..]

Misschien ingeval het mis loopt en je de motor moet gebruiken na 5 maanden stilstand?
Zijn schip zag er in ieder geval een stuk zeewaardiger uit dan die IJsselmeerschuiver van Laura.

Anyways, laat die mensen.
Niet zo betuttelend zijn.
Gaat me helemaal niet om het betuttelen, integendeel zelfs. Maar het verhaal rammelt aan veel kanten, en daarbij is het gewoon een gevaarlijke onderneming.
pi_72220483
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo naief zal ze, en de organisatie om haar heen, toch niet zijn mag ik hopen. Lagedruksystemen die op het noordelijk halfrond vanaf september weer actief worden kunnen een erg omvangrijk windgebied met zich mee voeren, samen met forse deining moet je je toch in ieder geval voorbereiden op zwaar weer, ook met een goede meteorologische oriëntatie kun je daar gewoon niet omheen zeilen omdat je snelheid te laag is. Op het zuidelijk halfrond geldt hetzelfde maar dan in de lentemaanden hier, tenzij ze vooral rondom de evenaar wil gaan zeilen, maar dan moet je dus weer door het Suez/Panama-kanaal.
Jawel, dit was haar antwoord namelijk op het gevaar van piraten: "Dan vaar ik gewoon een stukje om".
pi_72220486
Dit is al een betere boot om de oceanen mee te bedwingen, alleen de vrij grote ramen van de kajuit zijn een nadeel:
pi_72220494
Ja ok, voor een volwassene, maar voor een 13 jarige?

Een 13 jarige hoort helemaal niet een dergelijk gevaarlijk avontuur aan te gaan. Vind ik. Dergelijke avonturen zijn voor later als je groot bent.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:38:58 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220495
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Gaat me helemaal niet om het betuttelen, integendeel zelfs. Maar het verhaal rammelt aan veel kanten, en daarbij is het gewoon een gevaarlijke onderneming.
Volgens mij heeft eenieder recht op z'n eigen "gevaarlijke onderneming" zonder dat de overheid zich daarmee bemoeit.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:39:28 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220497
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:32 schreef Schenkstroop het volgende:

Ik vind 't wel stoer. Laat er zou ik zeggen. Maar ik begrijp enigszins ook wel dat de politiek dit soort acties wilt tegenhouden. Omdat wellicht andere hollandsche families dan gaan denken 'O als zij mag nemen we onze eva ook gewoon mee op wereldreis, mazzel leerplicht!' ? Maarja mekaar wat gunnen he
Als je toch op wereldreis gaat lijkt het mij wel zo aardig om Eva mee te nemen.
pi_72220499
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij heeft eenieder recht op z'n eigen "gevaarlijke onderneming" zonder dat de overheid zich daarmee bemoeit.
Dat is dus niet zo, zoals morgen de rechter vermoedelijk aan zal geven, de verzorgingsstaat is veel te ver doorgeschoten in Nederland.
pi_72220500
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee. Mensen hebben niet alleen maar rechten, maar ook plichten. Laura heeft oa leerplicht en schoolplicht, en daar gaat deze hele heisa oa over.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:41:47 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220503
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ja ok, voor een volwassene, maar voor een 13 jarige?

Een 13 jarige hoort helemaal niet een dergelijk gevaarlijk avontuur aan te gaan. Vind ik. Dergelijke avonturen zijn voor later als je groot bent.
De meeste 13 jarige meisjes zijn aan het sparen voor een scooter om de 1500 meter naar school mee te overbruggen, dit meisje is blijkbaar iets verder in haar onderzoek.
pi_72220510
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:41 schreef APK het volgende:

[..]

De meeste 13 jarige meisjes zijn aan het sparen voor een scooter om de 1500 meter naar school mee te overbruggen, dit meisje is blijkbaar iets verder in haar onderzoek.
Laura heeft dan ook niet hoeven sparen voor haar bootje, zij kreeg hem zomaar
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:43:56 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220512
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo, zoals morgen de rechter vermoedelijk aan zal geven, de verzorgingsstaat is veel te ver doorgeschoten in Nederland.
Ze gebruiken wetten die er zijn om kinderen te beschermen van ouderlijke misdragingen, die in dit geval totaal niet op z'n plaats zijn. Een verzorgingsstaat is prima, maar je moet alles wel goed weten in te schatten.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:44:00 #25
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72220513
Die kwestie over 'piraten' he. Het zijn wel piraten in de meest pure definitie van de term. Maar is het niet dat de Westerse landen zich nu teveel bemoeien met bijv. de visvangst van kleinere arme landen aan hun eigen kust. En dat daardoor agressie bij ze ontstaat? Dat lijkt me veel logischer dat ze daarom hele grote boten gaan aanvallen, omdat ze wllicht geen andere keus meer hebben.. Meestal gaan mensen conflicten uit de weg, of varen ze weg in dit geval. Het lijkt wel alsof ze dit doen uit ongenoegen ofzo. het lijkt me niet dat je mensen gaat aanvallen, en weten dat zij toch met meer zijn en meer wapens hebben. tenzij ze je 'pissed off' hebben gemaakt toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')