Haar reis is al betaald bij de aanschaf van de Jaartrajectkaart.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er geldt een basistarief van 75 cent?
Jep, zelfs een kortingskaart van de NS is automatisch een OVchipkaart.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:40 schreef Xcalibur het volgende:
Ik begrijp dat die NS kaart ook als OV-kaart werkt, en dat je die op kunt laden?
Klopt, er zit een chip op die als ov chipkaart gebruikt wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:40 schreef Xcalibur het volgende:
Ik begrijp dat die NS kaart ook als OV-kaart werkt, en dat je die op kunt laden?
Sinds je op een NS kaart ook zones van het overige OV erop kunt laten zetten (sinds mensenheugenis dus)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:44 schreef Igen het volgende:
Maar sinds wanneer geldt een NS-trajectkaart bij het GVB?
Nope. Ze heeft haar ov chipkaart nooit opgeladen; er staat dus 0,00 euro op, maar ze kan niet inchecken.quote:En o ja, zolang je niet rood staat kun je inchecken. Als je dus ¤ 0,00 erop hebt staan, dan kom je na het inchecken gewoon 4 euro rood te staan.
Kloptquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:45 schreef Xcalibur het volgende:
Aha
Ik ben nog van de papieren kaartjes generatie vrees ik...
En om met het OV te mogen reizen betaal je dus 4 euro borg, en dat wordt verrekend met het daadwerkelijk afgelegde traject als je weer uitstapt? En dat blijkt gratis te zijn vanwege de jaarkaart, dus er gebeurt niks.
Nee, die heb je niet nodig.quote:Maar je hebt toch die 4 euro nodig.
Nope, zie 2 posts boven die van jou.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:47 schreef Igen het volgende:
Alleen als je rood staat, dus echt in de min, kun je niet inchecken. Met precies ¤ 0,00 op je kaart zou je gewoon op het abonnement gratis moeten kunnen reizen.
Dat is wel heel apart, heb je de NS of het GVB al hierop aangesproken? Anders zou je er 1 euro of iets dergelijks op moeten zetten, dan zou die zeker open moeten gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nope, zie 2 posts boven die van jou.
Heb zojuist een klacht bij de GVB neergelegd, dus met een beetje geluk hoor ik daar in 2011 iets van.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
Dat is wel heel apart, heb je de NS of het GVB al hierop aangesproken? Anders zou je er 1 euro of iets dergelijks op moeten zetten, dan zou die zeker open moeten gaan.
Heb je al eens gekeken hoe veel saldo er precies op staat, of dat inderdaad netjes ¤ 0,00 is?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nope, zie 2 posts boven die van jou.
Dan nog, ik kan ook met een negatief saldo doordeweeks de metro in (heb een studenten OV). In het weekend blijven de poortjes dan inderdaad dicht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je al eens gekeken hoe veel saldo er precies op staat, of dat inderdaad netjes ¤ 0,00 is?
Ja maar je studenten-OV is overal geldig, daar wordt ook geen borg afgeboekt als je vrij reist.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan nog, ik kan ook met een negatief saldo doordeweeks de metro in (heb een studenten OV). In het weekend blijven de poortjes dan inderdaad dicht.
Dat is op zich wel een goed punt inderdaad. Blijft het vreemd dat je ook met een 0 saldo niet naar binnen komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar je studenten-OV is overal geldig, daar wordt ook geen borg afgeboekt als je vrij reist.
Maar met zo'n 2-zone-abonnement of iets dergelijks bestaat de mogelijkheid dat de klant buiten het gebied van vrij-reizen komt en alsnog moet betalen, dus daarom wordt in die gevallen wél 4 euro borg afgeboekt, ook als je binnen het vrij-reizen-gebied incheckt.
Ik weet het saldo niet, zal morgen even kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:09 schreef Igen het volgende:
Maar met zo'n 2-zone-abonnement of iets dergelijks bestaat de mogelijkheid dat de klant buiten het gebied van vrij-reizen komt en alsnog moet betalen, dus daarom wordt in die gevallen wél 4 euro borg afgeboekt, ook als je binnen het vrij-reizen-gebied incheckt.
Maar eigenlijk had ze die laatste 2 reizen dan toch helemaal niet mogen kunnen maken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Dennis101 het volgende:
3*0,84 + 0,82= 3,34
Dan lijkt het mij persoonlijk nogal logisch dat je vriendin er dus ooit 1 euro op heeft gezet. (-2,34 + 3,34= 1).
Dat snap ik ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar eigenlijk had ze die laatste 2 reizen dan toch helemaal niet mogen kunnen maken?
Misschien mag je tot -2,50 nog wel reizen? (tis maar een gokje hoor)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar eigenlijk had ze die laatste 2 reizen dan toch helemaal niet mogen kunnen maken?
Met een negatief saldo zou je helemaal niet mogen reizen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Misschien mag je tot -2,50 nog wel reizen? (tis maar een gokje hoor)
ik dacht misschien zetten ze er een kleine marge op..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met een negatief saldo zou je helemaal niet mogen reizen.
Nu je het zegt - zoiets staat mij ook vaag bij. Misschien omdat het een persoonlijke chipkaart is?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
0 euro of meer, zolang je niet rood staat mag je een reis beginnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:45 schreef Xcalibur het volgende:
Aha
Ik ben nog van de papieren kaartjes generatie vrees ik...
En om met het OV te mogen reizen betaal je dus 4 euro borg, en dat wordt verrekend met het daadwerkelijk afgelegde traject als je weer uitstapt? En dat blijkt gratis te zijn vanwege de jaarkaart, dus er gebeurt niks. Maar je hebt toch die 4 euro nodig.
Ik snap waarom het zo werkt, maar het is inderdaad wel wat zinloos
Ik denk niet dat je er in de praktijk wat aan kunt doen...
Kortom, ze gaan met dit systeem een hoop verdienen, er zal vast heel vaak iets mis gaan met uitchecken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:31 schreef ranja het volgende:
Misschien een keer vergeten uit te checken en daardoor in de min terecht gekomen?
Ook als er 0,00 op staat en je checkt in maar vergeet uit te checken sta je daarna ineens op -4 en dan doet-ie het dus niet meer.
Nu de poortjes in werking zijn gesteld in zowel de Rotterdamse als Amsterdamse metro kun je niet vergeten uit te checken. Dat zal in bussen en trams nog wel kunnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:34 schreef longinus het volgende:
[..]
Kortom, ze gaan met dit systeem een hoop verdienen, er zal vast heel vaak iets mis gaan met uitchecken.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:34 schreef longinus het volgende:
Kortom, ze gaan met dit systeem een hoop verdienen
Op veel metrohaltes zijn geen poortjes, vooral op lijn 51 richting Westwijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:36 schreef Dennis101 het volgende:
Nu de poortjes in werking zijn gesteld in zowel de Rotterdamse als Amsterdamse metro kun je niet vergeten uit te checken.
Ah, dat wist ik dan weer niet. Reis zelf alleen in Rotterdam waar op nagenoeg alle stations poortjes staan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Op veel metrohaltes zijn geen poortjes, vooral op lijn 51 richting Westwijk.
Van de OV-chipkaart site, binnen 20 sec gevonden:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |