abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72213987
Hallo,

Ik zit met het volgende dilemma. Over 2 jaar loopt mijn studiefinanciering af en OV als het goed(slecht) is ook.
Mijn ouders blijven ook niet alles betalen en zeker als ik op kamers zit wordt het een dure grap. Nu kwam het idee in mij op om nu alvast te lenen aangezien dit mogelijk is, het op de bank te zetten en het op later tijdstip te gebruiken om studie te financieren.

Hebben meer mensen dit gedaan en is dit rendabel?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_72214096
Tja momenteel ligt de rente van de IB groep hoger dan de rente op de spaarrekeningen, dus nee, dat is niet rendabel. Ik weet niet hoeveel jaar je al je OV krijgt, maar je hebt er in totaal 7 jaar recht op (+/- afhankelijk van je studie, maar over het algemeen 7 jaar).
pi_72254832
Rendabel kan ik niet zeggen, maar het is wel een uitkomst. Ik vraag me af hoe mensen anders rondkomen en hoe ze studie, boeken, kamer, levensonderhoud etc betalen zonder een cent studiefinanciering.
pi_72254961
Helaas levert het momenteel idd geen geld op, maar voor die 1% die je inlevert (rente IBG - rente op de bank) kan je wel een buffer creëren. Als je een buffer hebt van 10.000 euro, kost dat je dus 100 euro per maand; dat is een stuk fijner dan op het moment zelf tegen 7-8% een persoonlijke lening af te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')