abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72211415
ik zag straks toen ik van mijn werk wegreed dat er een bult op mijn autoband zat.. is dat heel gevaarlijk? had het nog niet eerder gezien...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18:14 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_72211488
Lijkt me een zwakke plek die op een rottig tijdstip een klapband kan veroorzaken. Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen in ieder geval.
pi_72211518
Ja. Canvas breuk, meteen vervangen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:19:49 #4
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_72211530
Goede FiPo!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_72211553
Vervangen, is een karkasbreuk.
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:20:59 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72211574
Pronto vervangen dus!
Zoek een beter en goedkoper adres dan de Kwikshit
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_72211605
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Pronto vervangen dus!
Zoek een beter en goedkoper adres dan de Kwikshit
Ja want die verkopen alleen maar toyo banden...
pi_72211661
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef Snakey het volgende:
Lijkt me een zwakke plek die op een rottig tijdstip een klapband kan veroorzaken. Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen in ieder geval.
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
pi_72211694
Gewoon lek prikken, net als met 'n blaar
pi_72211730
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:

[..]

maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.
pi_72211780
houten banden gebruiken voortaan
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
pi_72211807
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:

[..]

maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
kan wel, rustig rechts rijden met twee handen aan het stuur. Het kan goed dat je al 200 km met bult op je band aan het rondrijden bent.
pi_72211825
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:25 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.
is dat serieus? dat is niet zo mooi dan..
pi_72211922
Heb dat weleens op de fiets gehad. 100 meter rijden, BENG klapband.

Met de auto hoop ik het niet mee te maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72211934
Effe een band wisselen is toch zo gedaan?
pi_72211946
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:

[..]

maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
Heb je geen reserveband?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:34:11 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_72212005
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:

[..]

maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.
pi_72212071
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:32 schreef MrSleep het volgende:
Effe een band wisselen is toch zo gedaan?
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:34 schreef Snakey het volgende:
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.
En wat zij zeggen

Hoe dan ook: under NO conditions gaan rijden met die bult erop. ik zou m via het ventiel druk-ontlasten. Voor je t weet wordt het morgen warm weer en klapt hij in je garage/tuin alsnog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 20:51:02 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72212455
Wiel er af halen en je reservewiel er onder zetten. Die bult is waarschijnlijk een karkasbreuk. In je band zit een soort net van staalkabels die zorgt voor de sterkte van de band. 1 of meer van die staalkabels in dat net is gebroken en daardoor kan het rubber daar naar buiten drukken. Resultaat: en bobbel. Maar dat betekent dat je nu een zwakke plek in je band hebt en dat de andere staalkabels dat op moeten vangen. Die raken daardoor overbelast en kunnen ook knappen. Resultaat: je band zegt boem en loopt heel snel leeg (oftewel: een klapband). Als je dan nog rijdt (een klapband terwijl je stil staat gebeurt weinig tot nooit) heeft het wiel met de geklapte band een stuk meer weerstand en dat is echt ven het ene op het andere moment. Bij je voorwielen betekent dat dat je auto plotseling wil gaan sturen waardoor het stuur uit je handen geslagen wordt en jij een fraaie, maar onbedoelde bocht maakt. En dat wil je niet.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

En wat zij zeggen

Hoe dan ook: under NO conditions gaan rijden met die bult erop. ik zou m via het ventiel druk-ontlasten. Voor je t weet wordt het morgen warm weer en klapt hij in je garage/tuin alsnog
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72212511
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef 2cv het volgende:
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.
Ik ging in dit scenario uit van een inmiddels gedemonteerd wiel in combinatie met thermische expansie van de lucht in de band (stel het is nu 14 graden en hij haalt hem eraf, ontlucht niet, morgen is het bijv 30 graden, en/of dat ding ligt in de zon, etc)

Bovendien is de kans aanwezig dat die bult gaat aanlopen tegen een wielkast (ik weet niet hoe groot die bult is), en daardoor ineens veel harder gaat slijten (dat was destijds bij mij het geval) enzovoort....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 20:59:22 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72212690
Die bult slijt niet tegen een wielkas, maar tegen het wegdek. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik dacht met mijn domme hoofd dat mijn wielen wat last hadden van onbalans
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72212782
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef 2cv het volgende:
Die bult slijt niet tegen een wielkas, maar tegen het wegdek. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik dacht met mijn domme hoofd dat mijn wielen wat last hadden van onbalans
Mijn bult zat aan de zijkant Aan de wang van de band zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72212805
Ik heb anderhalve maand met een bult in een band (auto van het werk) gereden voordat de garage er achterkwam en die bult was echt groot en lang (halve arm qua lengte zeg maar) en er is niks gebeurd. Die bult zat niet aan de zijkant, maar gewoon op het stuk dat de weg raakt. Al met al toch meer dan 4000 km mee gereden met snelheden tussen de 100 en 130 km per uur toen het buiten 30 graden was.

Volgens de garage kan je tegenwoordig met banden ook geen klapband meer krijgen, maar dat begreep ik niet helemaal. Ik heb een bepaald soort band op die auto die niet kan klappen? Nouja, het zal wel. Maar maak je niet teveel zorgen zou ik zeggen, gewoon morgen langs garage gaan.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 21:06:11 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72212910
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72213167
Beter je reserve eronder leggen, en die andere te dumpen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')