Ja want die verkopen alleen maar toyo banden...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Pronto vervangen dus!
Zoek een beter en goedkoper adres dan de Kwikshit
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef Snakey het volgende:
Lijkt me een zwakke plek die op een rottig tijdstip een klapband kan veroorzaken. Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen in ieder geval.
Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
kan wel, rustig rechts rijden met twee handen aan het stuur. Het kan goed dat je al 200 km met bult op je band aan het rondrijden bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
is dat serieus? dat is niet zo mooi dan..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:25 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.
Heb je geen reserveband?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:32 schreef MrSleep het volgende:
Effe een band wisselen is toch zo gedaan?
En wat zij zeggenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:34 schreef Snakey het volgende:
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En wat zij zeggen
Hoe dan ook: under NO conditions gaan rijden met die bult erop. ik zou m via het ventiel druk-ontlasten. Voor je t weet wordt het morgen warm weer en klapt hij in je garage/tuin alsnog
Ik ging in dit scenario uit van een inmiddels gedemonteerd wiel in combinatie met thermische expansie van de lucht in de band (stel het is nu 14 graden en hij haalt hem eraf, ontlucht niet, morgen is het bijv 30 graden, en/of dat ding ligt in de zon, etc)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef 2cv het volgende:
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.
Mijn bult zat aan de zijkantquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef 2cv het volgende:
Die bult slijt niet tegen een wielkas, maar tegen het wegdek. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik dacht met mijn domme hoofd dat mijn wielen wat last hadden van onbalans![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |