Moet je zelf weten, maar ik wilde niet in de cijfers staan als een christen terwijl ik dat niet ben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:12 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou je dat laten doen, kost het geld dan om ingeschreven te blijven staan?
Simpele reden: van zuivere statistiek houden.. Kleine beetjes helpen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:12 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou je dat laten doen, kost het geld dan om ingeschreven te blijven staan?
Geenstijl lezert.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:56 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, maar ik wilde niet in de cijfers staan als een christen terwijl ik dat niet ben.
Ik ben dat ook, en ik heb geen flauw idee of dat nog ergens in de boeken staat, kun je dat ergens inzien?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:48 schreef John_Difool het volgende:
Een groot gedeelte van de Nederlanders die zijn ingeschreven bij de kerk zijn helemaal niet christelijk, komt allemaal omdat ze bij de geboorte/doop zijn ingeschreven bij de kerk.
Ik denk dat je dat alleen kan vragen bij de kerk zelf, of iemand anders hier weet het.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:22 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik ben dat ook, en ik heb geen flauw idee of dat nog ergens in de boeken staat, kun je dat ergens inzien?
Dat kreeg ik ook ja, en vond het erg bizar dat de kerk dergelijke informatie heeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Toen ik 18 was, ben ik op kamers gegaan in een andere plaats dan waar ik met mijn ouders woonde. 3 jaar later ben ik binnen diezelfde plaats verhuisd, en kreeg ik een brief van een kerk van die plaats dat ze mij i.v.m. mijn verhuizing hebben ingeschreven. Ik wist niet eens dat ik bij een kerk ingeschreven stond...
Heb toen een brief gestuurd met de mededeling dat ik geen lid wenste te zijn, nooit meer iets van gehoord.
Ik denk dat kerken die informatie mogelijk via de gemeente krijgen? Dan nog vind ik het nogal brutaal om mensen ongevraagd over te schrijven. Krijgen ze subsidie naar ledenaantal ofzo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
\
Dat kreeg ik ook ja, en vond het erg bizar dat de kerk dergelijke informatie heeft.
Die informatie kunnen ze via de gemeente krijgen. Bij de gemeente kun je dit aangeven of je dat wil of niet. Een aantal jaar geleden is dat automatisme verbroken en hebben je ouders of jezelf aan moeten geven of je wilde dat de gemeente het registreerde en/of doorgaf.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik denk dat kerken die informatie mogelijk via de gemeente krijgen? Dan nog vind ik het nogal brutaal om mensen ongevraagd over te schrijven. Krijgen ze subsidie naar ledenaantal ofzo?
Mij is nooit iets gevraagd, en mijn ouders evenmin.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:21 schreef Duur het volgende:
[..]
Die informatie kunnen ze via de gemeente krijgen. Bij de gemeente kun je dit aangeven of je dat wil of niet. Een aantal jaar geleden is dat automatisme verbroken en hebben je ouders of jezelf aan moeten geven of je wilde dat de gemeente het registreerde en/of doorgaf.
En de meeste kerken krijgen geen subsidie, maar is het leden aantal de sleutel voor hoeveel predikanten ze krijgen en andere kosten sleutels.
Wat zei de pastoor? Je zult branden in de hel?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:48 schreef John_Difool het volgende:
Ik wilde dit eigenlijk in het forum Seksualiteit plaatsen maar dacht dat het hier ook wel kon.
Een groot gedeelte van de Nederlanders die zijn ingeschreven bij de kerk zijn helemaal niet christelijk, komt allemaal omdat ze bij de geboorte/doop zijn ingeschreven bij de kerk.
Nu, ik heb me alweer jaren en jaren geleden me uit laten schijven bij de kerk, gezien de kerk waar ik in was geschreven twee straten verderop zat ben ik even langs gegaan, gemeld bij de pastoor en klaar was ik, erg simpel dus en ook logisch, immers, je bent een christen of je bent het niet.
Denk dat het ook bij een willekeurige kerk kan van dezelfde stroming ? heb gelezen dat een brief of een telefoontje ook kan
Als je familie of (vage) kennissen redelijk contact hebben met bijvoorbeeld een pastoor komen ze er zo meestal achter dat iemand verhuistquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kreeg ik ook ja, en vond het erg bizar dat de kerk dergelijke informatie heeft.
Het zou inderdaad ook nog kunnen dat ik bij een kerk ingeschreven sta, terwijl ik atheïst ben. Ga ik toch maar even de boeken in als gelovige.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:22 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik ben dat ook, en ik heb geen flauw idee of dat nog ergens in de boeken staat, kun je dat ergens inzien?
Die brief waarop je moest aangeven als de gemeente het niet meer door mocht geven stamt ergens uit eind jaren tachtig of begin jaren negentig op zijn laatst. (dus een 20 jaar of meer geleden) en het kan zijn dat de diverse gemeentes het toen verschillend deden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mij is nooit iets gevraagd, en mijn ouders evenmin.
Dat ze informatie van mij hadden was het probleem niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:04 schreef Gilead het volgende:
Ik sta wel ingeschreven, terwijl ik eigenlijk niet veel met m'n geloof doe. Het stoort me verder niet dat de kerk gegevens van me bezit, er zijn immers ook genoeg bedrijven die mijn persoonsgegevens hebben, ben niet bang dat daar misbruik van gemaakt wordt. Wat is overigens precies het doel van dit topic? Discusseren of je wel of niet ingeschreven staat en waarom wel/niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |