ik mag ze dus niet zelf doorgeven?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef Woepsie het volgende:
Nee, je bent niet verplicht maar dan schatten ze de standen.
nee, dat mag niet...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik mag ze dus niet zelf doorgeven?
het gaat idd op de verplichte 3 jaarlijkse opnamequote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:17 schreef TUFKAL het volgende:
Om de 3 jaar zijn ze verplicht een werkelijke stand te hebben anders dan van de klant zelf.
Niet handig als je weigert. De kans op een verkeerde jaarnota wordt dan een stuk groter...
Iedereen heeft zo zijn privacyquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:16 schreef nuget het volgende:
[..]
nee, dat mag niet...
waarom niet even 3 seconden de deur open doen en ze de meterstanden op laten nemen...
bang voor mensen die wel buiten komen?
Ze komen elk jaar hoor, maar hebben om de 3 jaar sowieso een "harde stand" nodig.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat idd op de verplichte 3 jaarlijkse opname
Wel als je bv illegaal aftapt naar bv een kwekerijquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is ook zo erg iemand die in je meterkast komt kijken
je meterstanden zijn geen privacy , dus doe is niet zo kinderachtig , ze komen niet verder dan je gang waarschijnlijk.quote:
watermeter en gasmeter staan in de kelder.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
je meterstanden zijn geen privacy , dus doe is niet zo kinderachtig , ze komen niet verder dan je gang waarschijnlijk.
En die zijn eigendom van Enexis (niet Essent).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
watermeter en gasmeter staan in de kelder.
oja natuurlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wel als je bv illegaal aftapt naar bv een kwekerij
mijn eigendom(huis) is zeker mijn privacyquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
je meterstanden zijn geen privacy , dus doe is niet zo kinderachtig , ze komen niet verder dan je gang waarschijnlijk.
en toch nemen ze alle standen opquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:25 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En die zijn eigendom van Enexis (niet Essent).
Enexis ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en toch nemen ze alle standen op
Man wat heb je te verbergen? Je laat ook geen mensen binnen als er iets kapot is? Die lui kijken echt niet verder dan de meter hoor, zijn over het algemeen simpele zielen!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en toch nemen ze alle standen op
waarom al die vragen, waarom ben jij zo nieuwsgierig?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Man wat heb je te verbergen? Je laat ook geen mensen binnen als er iets kapot is? Die lui kijken echt niet verder dan de meter hoor, zijn over het algemeen simpele zielen!
jij vraagt ons toch ook iets!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom al die vragen, waarom ben jij zo nieuwsgierig?
bemoei je met je eigen zakenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jij vraagt ons toch ook iets!
Hoe veel planten heb je?
Plantjes dusquote:
Nou, over het algemeen komen ze dan iedere dag langs totdat je opendoet. Als het echt niet lukt komen ze zelfs in het weekend!quote:
Ja maar heb je hem dan wel goed afgetapt? voor de meter? anders betaal je het alsnog he en dan maakt het dus niet uit.quote:
i.i.g. niet in omgeving Amsterdam, Gelderland of Friesland. Dan was het Liander (Nuon) geweest.quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:11 schreef THEFXR het volgende:
Ik zoek een stoomkom/schaal voor in de magnetron, ben al bij de blokker geweest enzo,maar hebben ze daar niet.
Woon in zuid-limburg, hebben erg weinig kookwinkels.
iemand een idee?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
jij vraagt ons toch ook iets!
Hoe veel planten heb je?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:11 schreef Mirjam het volgende:
gast, ze komen niet binnen om over je meubilair te pissen, maar om je meterstanden op te nemen.
binnen 2 minuten zijn ze weer weg.
ben je echt zó sociaal gestoord?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:13 schreef Mirjam het volgende:
pas maar op, als luciano hier langs komt belt hij de politie en laat hij ze dit topic lezen.
Wasdat voor kul? Ik heb 4,5 jaar in een flat gewoond en er is nooit iemand langsgeweest. Alle keren zelf doorgegeven.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:17 schreef TUFKAL het volgende:
Om de 3 jaar zijn ze verplicht een werkelijke stand te hebben anders dan van de klant zelf.
Niet handig als je weigert. De kans op een verkeerde jaarnota wordt dan een stuk groter...
Jup, die heeft al eens beet gehad idd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:13 schreef Mirjam het volgende:
pas maar op, als luciano hier langs komt belt hij de politie en laat hij ze dit topic lezen.
Volgens de leveringsvoorwaarden ben je verplicht ze binnen te laten (toegang tot de meter en/of leidingen te verschaffen) als dat voor de levering/onderhoud nodig is. Aangezien het een wettelijke verplichting is om elke 3 jaar de standen te controleren valt dat daaronder. Mocht je er geen gehoor aan geven mogen ze je afsluiten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn eigendom(huis) is zeker mijn privacy
Dat is geen kul maar een afspraak. Misschien was je net steeds niet thuis? Niet iedereen laat een kaart achter.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wasdat voor kul? Ik heb 4,5 jaar in een flat gewoond en er is nooit iemand langsgeweest. Alle keren zelf doorgegeven.
quote:Bij op afstand uitleesbare meetinrichtingen (slimme meter) is het niet nodig dat de meterstanden worden opgenomen. Het meetbedrijf is dan nog wel verplicht om eenmaal per drie jaar de meetinrichting te komen controleren
Het elke 3 jaar moeten controleren van de standen is nog maar een paar jaar zo (sinds 2006?), dus dat zou best kunnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wasdat voor kul? Ik heb 4,5 jaar in een flat gewoond en er is nooit iemand langsgeweest. Alle keren zelf doorgegeven.
Alle netbeheerders doen het ook jaarlijks, om zeker te zijn dat het in 3 jaar toch een keer moet lukken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:21 schreef Mirjam het volgende:
bij mij zijn er meerdere keren meteropnemers geweest in de 3 jaar dat ik in m'n vorige appartement woonde.
Nee al langer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het elke 3 jaar moeten controleren van de standen is nog maar een paar jaar zo (sinds 2006?), dus dat zou best kunnen.
OP gequote. Topic gePMed naar luciano.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:10 schreef THEFXR het volgende:
Er lag een kaar in de bus, dat Essent binnenkort langskomt om de meterstanden op te nemen.
Ben ik verplicht open te doen?
Ik hou niet van onbekende mensen in huis.
heb je je huis afbetaald, nee dan is het in bruikleenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn eigendom(huis) is zeker mijn privacy
LOLLLLLLLLLLLLLL , ik werd door mijn STALKER CAHIR per PM op dit topic attent gemaakt .......of ik misschien de politie voor TS wilde bellen ........ gasttttt , ik zeg het maar zelden als eerste , maar JIJ ( CAHIR dan ) is wel de allergrootste LULLLLLLLLLLLLLLLLLL die ik in 10 jaar op dit forum heb meegemaakt. En ja , als ik fotos zou zien dat hij een plantage had deed ik het nog ook , want ik heb er al 3 op laten rollen bij mijn buren ......... enig idee hoe die KANKERzooi stinkt tijdens het groeien , en vooral net voor het toppen ? Ik hoop dat jouw kleding en gordijnen en vloerbedekking en alles wat maar een geur op kan nemen ooit net zo stinkt als mijn inboedel .......... dan praten we wel verder . Kostte mij meer dan een half jaar om alle geursporen te verwijderen. Mocht iemand dit verhaal niet geloven , dan machtig ik hierbij Danny om met mij in contact te treden om de bewijsstukken in te zien. Ik praat tenminste geen poep. Ik DOE poep.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:13 schreef Mirjam het volgende:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze vermoeden gewoon al dat hij aan het aftappen is en willen daarom graag even komen kijken. Met de politie.
Het is zo handig als je voor alles op internet dezelfde nick gebruikt Tim.
Vraag maar aan Cahir , die heeft hem vast als startpagina ingesteld staan !quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:45 schreef RTB het volgende:
link naar luciano topic?
dude, doe ff normaal, sjeesquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:04 schreef luciano het volgende:
[..]
LOLLLLLLLLLLLLLL , ik werd door mijn STALKER CAHIR per PM op dit topic attent gemaakt .......of ik misschien de politie voor TS wilde bellen ........ gasttttt , ik zeg het maar zelden als eerste , maar JIJ ( CAHIR dan ) is wel de allergrootste LULLLLLLLLLLLLLLLLLL die ik in 10 jaar op dit forum heb meegemaakt. En ja , als ik fotos zou zien dat hij een plantage had deed ik het nog ook , want ik heb er al 3 op laten rollen bij mijn buren ......... enig idee hoe die KANKERzooi stinkt tijdens het groeien , en vooral net voor het toppen ? Ik hoop dat jouw kleding en gordijnen en vloerbedekking en alles wat maar een geur op kan nemen ooit net zo stinkt als mijn inboedel .......... dan praten we wel verder . Kostte mij meer dan een half jaar om alle geursporen te verwijderen. Mocht iemand dit verhaal niet geloven , dan machtig ik hierbij Danny om met mij in contact te treden om de bewijsstukken in te zien. Ik praat tenminste geen poep. Ik DOE poep.
LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Oh ja , ik heb indirekt de inhoud van een PM gepost ja .......... krijg ik nu 48 uur pikstraf ?
Stalkers verdienen wat ze toekomt, voor LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL gezet worden en plein public.
Trouwens , had ik je nou al een LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL genoemd ? Ik weet het niet meer , maar in het geval dat ik dat nog niet gedaan heb ...........
LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Oh , en bespaar je de moeite Cahir , dit is mijn enige reply die een LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL krijgt en verdiend, maar wilde dit alleen maar posten om de mensen voor je stalking gedrag te waarschuwen. Misschien moet ik er een topic reportje tegenaan gooien om de mods van je gestalk op de hoogte te brengen....... oh wacht , ze lezen al mee .........![]()
Nog 1 keertje om het niet meer af te leren dan maar ...............
CAHIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR papier , sorry , ik ben in de war met de efteling LULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Grappig, van 2005 t/m 2009 niemand gezien. En tot op heden (4 maanden) ook nog niemand in dit huis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is geen kul maar een afspraak. Misschien was je net steeds niet thuis? Niet iedereen laat een kaart achter.
http://www.dte.nl/nederlands/energiekamer/zakenwijzer/zakenwijzer-resultaten.asp?cat=alle_cat&fname=meetinrichtingen
[..]
Het kan zijn dat je meterkast in een algemene ruimte zit? Dat was bij mij in mijn vorige huis zo. Wat dan nog wel eens wil gebeuren dat de huisbaas (oid) toegang verschaft tot de centrale ruimte, en de meterman zo alle meterkasten naloopt. Dat kan hij doen mbv een masterkey.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Grappig, van 2005 t/m 2009 niemand gezien. En tot op heden (4 maanden) ook nog niemand in dit huis.
Ik zal het eens bijhouden voor de gein.
En die M5 die voor je deur staat in je kanswijk? Nou nou nou?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
He TS hoe heb je je tv betaald? hm? nou?
En daar zit je dochter?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Goeie vraag, bij mij komen ze altijd langs op momenten dat ik ook aan het werk ben en ik vind dus altijd de meterkaart in de bus met het verzoek de standen zelf door te geven. Heb ze nog nooit over de vloer gehad.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je bent bang dat je een opmerking over je interieur krijgt?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het zijn hun meters, ze moeten wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:00 schreef THEFXR het volgende:
ik ben er nog,maar veel reacties zijn offtopic.
mensen die mij een beetje kennen op Fok, weten dat ik nogal een privacy fighter ben.
omdat ik niks te verbergen hebt, hoeven ze ook niet langs te komen,standen kan ik idd schriftelijk of telefonisch doorgeven en planten heb ik al helemaal niet.
vandaar dit topic, ik weet niet wat mijn rechten/verplichtingen zijn jegens hun.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:01 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het zijn hun meters, ze moeten wel.
nou dan zijn we eruit toch. Ze hebben het recht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vandaar dit topic, ik weet niet wat mijn rechten/verplichtingen zijn jegens hun.
"Meneer, ik heb niks te verbergen, en daarom moet u me maar geloven op mijn blauwe ogen." Wat is het verband precies tussen niets te verbergen hebben en de eigenaar van de meter niet binnen te latenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:00 schreef THEFXR het volgende:
omdat ik niks te verbergen hebt, hoeven ze ook niet langs te komen,standen kan ik idd schriftelijk of telefonisch doorgeven
privacyquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:07 schreef Roy_T het volgende:
[..]
"Meneer, ik heb niks te verbergen, en daarom moet u me maar geloven op mijn blauwe ogen." Wat is het verband precies tussen niets te verbergen hebben en de eigenaar van de meter niet binnen te laten
verward metquote:pri·va·cy [prajvesie] de; v(m) de mogelijkheid om in eigen omgeving helemaal zichzelf te zijn
Je kunt prima weigeren.quote:a·so·ci·aal, a·so·ci·aal bn, bw zonder sociaal besef: zich ~ gedragen zonder rekening te houden met anderen
hij moet dan eerst even z'n wietplantage verstoppenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:24 schreef hydra77 het volgende:
Ik denk dat je
[..]
verward met
[..]
Je kunt prima weigeren.
Dan schatten ze je standen bovenmatig hoog in om niet later extra kosten te moeten maken omdat standen niet kloppen. Dat zullen ze net zo lang doen totdat jij op het niveau zit van een 8-persoonsgezin qua voorschotbedrag.
Waarop jij weer gaat piepen richting Essent dat je onrecht aangedaan wordt, en altijd plichtsgetrouw je standenkaartje invult, en nooit fouten maakt of cijfer-dyslexie hebt waardoor je een cijfertje omdraait.
En wat heb je uiteindelijk bereikt met je 'privacy'?
Essent maakt onnodige extra kosten voor de pogingen die ze doet om een -wettelijk- opgelegde 'harde' stand op te vragen.
En die kosten berekenen ze indirect aan je door.
Waarna jij weer gaat piepen dat energie zo duur is.
Zucht....maak gewoon een afspraak, zet je PC uit, doe je vampiertandjes uit, en bijbehorende cape af, en laat iemand even 1 minuut in je huis.
Het alternatief: stop met Essent, koop een houtkachel en een dieselgenerator. Vervolgens laat je random brandstofleveranciers het hout en diesel afleveren voor je deur, kun je het zelf 's nachts als niemand kijkt het binnenzetten. Heb je niemand over de vloer.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:24 schreef hydra77 het volgende:
Ik denk dat je
[..]
verward met
[..]
Je kunt prima weigeren.
Dan schatten ze je standen bovenmatig hoog in om niet later extra kosten te moeten maken omdat standen niet kloppen. Dat zullen ze net zo lang doen totdat jij op het niveau zit van een 8-persoonsgezin qua voorschotbedrag.
Waarop jij weer gaat piepen richting Essent dat je onrecht aangedaan wordt, en altijd plichtsgetrouw je standenkaartje invult, en nooit fouten maakt of cijfer-dyslexie hebt waardoor je een cijfertje omdraait.
En wat heb je uiteindelijk bereikt met je 'privacy'?
Essent maakt onnodige extra kosten voor de pogingen die ze doet om een -wettelijk- opgelegde 'harde' stand op te vragen.
En die kosten berekenen ze indirect aan je door.
Waarna jij weer gaat piepen dat energie zo duur is.
Zucht....maak gewoon een afspraak, zet je PC uit, doe je vampiertandjes uit, en bijbehorende cape af, en laat iemand even 1 minuut in je huis.
Het alternatief: stop met Essent, koop een houtkachel en een dieselgenerator. Vervolgens laat je random brandstofleveranciers het hout en diesel afleveren voor je deur, kun je het zelf 's nachts als niemand kijkt het binnenzetten. Heb je niemand over de vloer.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 05:21 schreef bijdehand het volgende:
TS, heet jij Patrick?
Ah ja. dat is inderdaad een verbindende factor tussen "niets te verbergen hebben" en "iemand niet binnen laten"quote:
Maar Patricht woont ook onder een steen... leek me logischquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:54 schreef luciano het volgende:
[..]
Hij heet TIM, en hij heeft na alle commotie gelijk zijn hyves verwijderd
Maar ik heb een screenshot gemaakt als bewijs dat zijn hyves bestond , inclusief foto
![]()
Maar vanuit privacy overwegingen ( hij heeft hem tenslotte verwijderd ) zal/mag ik hem niet plaatsen ( had ik dan een paar dagen geleden moeten doen , te laat nu )
TOCH plantjes TIM !!! ??? Of rij je onverzekerd in je C5
Neeheeeeeeeeee , lezen........quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar Patricht woont ook onder een steen... leek me logisch
nee, want dan bel ik op eigen initiatiefquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:05 schreef staticdata het volgende:
[..]
Als je meter kapot zou gaan en vervangen moet worden vind je het dan ook een probleem?
En dan zegt die monteur zo van 'sorry meneer, maar in verband met uw privacy kan ik uw huis niet betreden' en dan bist du mooi pwned wie unne n00bquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want dan bel ik op eigen initiatief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |