Dat maakt de 2 jaar niet minder lang.quote:
Eh, ja, maar om een 13-jarige nou dingen te gaan laten doen wat ze emotioneel-sociaal nog niet aankan lijkt me wat vooruit lopen op de zaken.quote:Natuurlijk zal het emotioneel zwaar voor haar zijn, maar ze zal in haar leven wel meer zwaar voor haar worden.
Hoor ik daar Moussie praten? Kom er maar weer in Swets met je vioolmuziek. Ook dat hoort erbij, bijna alle pubers hebben wel een onrealistische droom.quote:Ze heeft natuurlijk altijd de mogelijkheid om te stoppen op het moment dat ze het echt niet volhoudt. Dat is ook prima, maar dan heeft ze het in ieder geval geprobeerd. Wie weet wat het emotioneel met haar doet als ze tegengehouden wordt en later blijkt dat ze haar droom nooit uit heeft kunnen voeren.
Voor die twee jaar scheelt het wel als je tussendoor van je boot af kan gewoon aanspraak hebt en maar een gedeelte alleen op het water zit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat maakt de 2 jaar niet minder lang.
[..]
Eh, ja, maar om een 13-jarige nou dingen te gaan laten doen wat ze emotioneel-sociaal nog niet aankan lijkt me wat vooruit lopen op de zaken.
[..]
Hoor ik daar Moussie praten? Kom er maar weer in Swets met je vioolmuziek. Ook dat hoort erbij, bijna alle pubers hebben wel een onrealistische droom.
Er zijn dan ook aardig wat meer mensen die naar de radio luisteren dan naar zeilwedstrijden kijkenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:07 schreef Shitney het volgende:
[..]
![]()
Ja sorry, je zou het bijna gaan denken inderdaad. Maar nee hoor, ik wil gewoon echt weten wat er nou zo bijzonder is aan dit kind. En dan niet van haar vader, maar van juffen of meesters, zeilers, buren, wedstrijdorganisaties, haar wiskundeleraar. Als ze zo bijzonder is dan moet er toch wel iets over haar te vinden zijn van voor deze mediastorm? Dan had ze al tientallen keren in kranten geroemd moeten worden. Jantje Smit was ook al bekend voordat hij zijn liedje voor oma zong.
Waarvan er één in elk geval is verlopen, die van NZ.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:16 schreef nokwanda het volgende:
Nu is die andere wel dicht. Nog steeds de zelfde stomme discussie.
Kind kan zich gewoon uitschrijven in Nederland. Ze heeft 3 paspoorten.
Nee, me dunkt. Ze zit midden in een rechtszaak.quote:Krijgen we daar weer gezeik over.
Maar gewoon uitschrijven kon opeens niet.
Dat ze elders falen wil toch niet zeggen dat ze nu niet kunnen helpen?quote:Dit gaat helemaal niet meer over Laura. Dit is een vies spel dat gaat over het gelijk van instanties die falen waar ze echt nodig zijn.
Heb je het filmpje in de OP van het vorige topic bekeken? Mensen met verstand van zaken hebben bepaald dat geen enkel meisje van 13 in staat kan zijn om zo'n reis van 2 jaar van te kunnen.quote:En wie zijn wij nou met z'n allen om te gaan bepalen hoe rijp dit meisje wel of niet is en op welke vlakken?
quote:Aan de hand van haar hyves kun je dat niet bepalen, en aan de hand van het feit dat ze havo doet ipv vwo al helemaal niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)der_al_tegengehoudenquote:AMSTERDAM - De 13-jarige Laura Dekker die vanaf september solo rond de wereld wil zeilen, is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden. Omdat haar vader vervolgens niet wilde komen, is ze tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Later zijn hierdoor ook de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg ingeschakeld. Dat stellen meerdere bronnen rond Laura Dekker. Haar advocaat Peter de Lange bevestigt het verhaal
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:16 schreef nokwanda het volgende:
Nu is die andere wel dicht. Nog steeds de zelfde stomme discussie.
Kind kan zich gewoon uitschrijven in Nederland. Ze heeft 3 paspoorten. Krijgen we daar weer gezeik over.
Maar gewoon uitschrijven kon opeens niet. Dit gaat helemaal niet meer over Laura. Dit is een vies spel dat gaat over het gelijk van instanties die falen waar ze echt nodig zijn.
En wie zijn wij nou met z'n allen om te gaan bepalen hoe rijp dit meisje wel of niet is en op welke vlakken?
Aan de hand van haar hyves kun je dat niet bepalen, en aan de hand van het feit dat ze havo doet ipv vwo al helemaal niet.
Dat scheelt, maar dan nog. Die 'gewone aanspraak' zal ze hebben met onbekenden. Daar kan ze niet op terugvallen, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:18 schreef Colplay het volgende:
[..]
Voor die twee jaar scheelt het wel als je tussendoor van je boot af kan gewoon aanspraak hebt en maar een gedeelte alleen op het water zit.
Heb je het filmpje uit de OP van het vorige topic bekeken?quote:Waar staat dat ze het nog niet aankan. Het zal niet makkelijk worden, maar daarom is het ook een uitzonderlijke prestatie. De toekomst moet uitwijzen of het te zwaar was of niet. Niet dat ik denk dat ze mag gaan, want de VOC-mentaliteit hebben we al lang niet meer in dit land.
En waar blijkt uit dat het onrealistisch is?
Iemand die liever weken alleen op haar bootje op het water zit is geen kuddedier, nee, neemt niet weg dat je je wel bij een groepje aansluit als je in een groep zit, al was het alleen maar om niet zo zeer gepest te worden als die 'rare die liever alleen op het water zit'quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar nu even niet. Komt niet van pas op dit punt van de discussie
Begreep uit knevel dat bekenden en familie mee reizen naar de tussenstops.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat scheelt, maar dan nog. Die 'gewone aanspraak' zal ze hebben met onbekenden. Daar kan ze niet op terugvallen, om maar wat te noemen.
[..]
Heb je het filmpje uit de OP van het vorige topic bekeken?
Kom je me weer stalken met je persoonlijke toespelingen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:
Wanneer ga jij een solo wereldreis maken muis?
Het filmpje gaat over de reis die zij wil maken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef Colplay het volgende:
[..]
Begreep uit knevel dat bekenden en familie mee reizen naar de tussenstops.
En dacht dat filmpje vooal over non-stop ging
Het gaat mij om het bepalen door veel mensen van de rijpheid van een 13-jarige. A) De ene is de andere niet. B) Er zijn verschillende vormen van rijpheid. Aan de hand van dit verhaal denk ik dat ze de cognitieve rijpheid wel heeft. over haar emotionele rijpheid kan ik niets zeggen. Dat weet ik niet want ik ken haar niet, maar ik neem aan dat haar ouders haar goed kennen. Als Jeugdzorg daar echt uitspraken over wil doen, dan zullen ze dat onafhankelijk moeten laten onderzoeken. Ik weet uit ervaring dat zij daarvoor zeer slecht zijn ingericht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
Waarvan er één in elk geval is verlopen, die van NZ.
[..]
Nee, me dunkt. Ze zit midden in een rechtszaak.
[..]
Dat ze elders falen wil toch niet zeggen dat ze nu niet kunnen helpen?
[..]
Heb je het filmpje in de OP van het vorige topic bekeken? Mensen met verstand van zaken hebben bepaald dat geen enkel meisje van 13 in staat kan zijn om zo'n reis van 2 jaar van te kunnen.
[..]
Ik stalk niemand.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Kom je me weer stalken met je persoonlijke toespelingen?
precies, haar trip is niet non stop, with assistance en langs de Passaat-route in kindgerechte etappes, het langste dat zij op het water zit is de oversteek van de Canarische Eilanden naar Panama en dat is 3 weken .. korter dus dan haar trip alleen op de wadden (die was 6 weken) ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef Colplay het volgende:
[..]
Begreep uit knevel dat bekenden en familie mee reizen naar de tussenstops.
En dacht dat filmpje vooal over non-stop ging
Je bedoelt dat filmpje met de man die opgevoerd wordt als deskundige, maar wiens naam en functie we niet horen en niet in beeld zien? En in die quote van 15 sec moeten we alles halen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het filmpje gaat over de reis die zij wil maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |